Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.9 TDI PD] Utrata mocy // EDIT: Poprawnie wklejone logi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Sam4el napisał:

Teoria o wężykach mogłaby być nienajgorsza ze względu na brak świstu o którym pisałem (brak mocy = brak świstu w okolicach 2tys obrotów). Chociaż zgodnie z Twoim przypadkiem to raczej powinno być odwrotnie.

A niby dla czego powinno być odwrotnie ?

Świstu nie powoduje  nieszczelność na przewodzie podciśnienia tylko pracująca turbina , albo ewentualnie jakaś nieszczelność w dolocie pomiędzy turbiną a kolektorem dolotowym...

Jak nie ma podciśnienia do sterowania N75 to turbina praktycznie nie pompuje  :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Tutaj masz obszerny temat o diagnozowaniu pompy paliwa i jej obwodów, co prawda część zdjęć się anihilowała ale to z przekaźnikiem pompy paliwa się ostało , to tak jak przypuszczałem przekaźnik 395 na zdjęciu w poście nr. 4 od góry tego linka ( czyli ten sam co u ciebie zaznaczyłem na żółto :decayed::

 

Tutaj masz nowe takie przekaźniki do kupienia:

WWW.AUTOCZESCIONLINE24.PL
 
Na allegro znajdziesz też używane ale z racji niewiadomego stanu styków jest bez sensu kupowanie używek w podobnych cenach :naughty:

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Ok dzięki za obszerną odpowiedź, jutro pewnie będę to sprawdzał skoro nawet nie muszę pod samochód zejść. 

Co do "dlaczego powinno być odwrotnie". Gdzieś kiedyś czytałem przy jakimś problemie, że turbina nie powinna wydawać dźwięków, a jak jest świst to znaczy, że zbliża się regeneracja albo jest nieszczelność. Pytanie co znaczy "nie wydawać dźwięków", bo też wydało mi się to dziwne ze względu na to, że raczej tę turbinę zawsze słyszałem gdzieś w tle delikatnie. Rozumiem, że problemem mogłoby być jej wycie albo denerwujący świst, ale tak to skłaniałem się zawsze ku Twojej teorii, że skoro świszczy znaczy, że pompuje. A tak napisałem, bo stwierdziłem, ze uciekające powietrze może świszczeć. 
Za wąski w uszach jestem w mechanice, żeby tu z kimś dyskusje prowadzić to zdaje się na was w pełni i jutro obadam te wężyki oraz zamówię przekaźnik jeśli nic nie znajdę :D

Wolę spytać o używki bo spotkałem się z opinią, że np. pompa wspomagania lepsza jest sprawna używana niż zamienniki. Może i tu coś podobnego by zaszło, ale skoro nie to normalnie zamówię ze strony.

Opublikowano
5 minut temu, Sam4el napisał:

Wolę spytać o używki bo spotkałem się z opinią, że np. pompa wspomagania lepsza jest sprawna używana niż zamienniki. Może i tu coś podobnego by zaszło, ale skoro nie to normalnie zamówię ze strony.

Akurat przekaźniki a szczególnie te od pompy paliwa są wyjątkiem od reguły :decayed:

Używki mają na pewno już w znacznym stopniu zużyte styki i nie wiadomo kiedy się skończą , jak będziesz miał pecha to może być bardzo szybko... :P:whistling:

 

Opublikowano
18 minut temu, Sam4el napisał:

jutro obadam te wężyki

Wykręć sobie lampę, dużo roboty z tym nie ma a o wiele łatwiej się wtedy grzebie przy podciśnieniach N75 i N18... 

Kurde to by było naprawdę dziwne jakby się okazało, że padły te wszystkie przekaźniki:

17932 - Fuel Pump Relay (J17): Open or Short to Ground P1524 - 35-10 - - - Intermittent
18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground P1619 - 35-10 - - - Intermittent
19461 - Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360): Short to Plus P3005 - 35-10 - - - Intermittent
19459 - Relay for Low-Output Preheating of Coolant (J359): Short to Plus P3003 - 35-10 - - - Intermittent

Fakt że najważniejszy jest od pompy, potem od świec żarowych...

Ostatecznie czeka Cię podmiana ECU jak podmiana przekaźnika nie pomoże...

Chociaż to też łatwo sprawdzić czy ECU daje masę na wysterowanie przekaźnika...

W tym temacie co Piotr podlinkował masz wszystko jak sprawdzić...

Opublikowano

Pomyślałem o wykręceniu lampy ale w sumie zrezygnowałem w ramach wejścia pod samochód. Stwierdziłem, że zdejmę już tę osłonę spod silnika i zobacze co tam słychać w ogóle. 
Wężyki wyglądają dobrze. Co prawda są w tym materiałowym obszyciu więc nie wiem co pod nim, ale żaden nie wyglądał źle. Jeden miał trochę zniszczone obszycie bo był obok jakiejś drucianej zaślepki, ale nawet obszycie nie było przebite tylko lekko obdarte. Olałem temat. Wszedłem pod samochód i tam zauważyłem coś ciekawego, bo taka łączka która jest podpięta pod N75 od spodu była mocno wysunięta. Nadal na tym bolcu ale w sumie nie przesadzając z 2cm ją dopchnąłem. 

Pojeżdżę chwilę bez większych akcji zakupowych, może faktycznie niedociśnięty wężyk był?

Za to znalazłem inne ciekawe rzeczy, i tu skoro już zerkacie w wątek to spytam o parę rzeczy niezwiązanych (a może?) z problemem głównym.
Zapodaje parę fotek:
Zdj. 1+2 poduszki, którym wyskakiwał błąd. Nie wyglądają super zdrowo, ale to wszystko wydaje się być raczej starym brudem niż żeby cokolwiek świeżego na nich było wylane. 

Zdj. 3 +4 z dwóch stron jakaś poduszka (chyba od miski olejowej?) zaraz za zderzakiem, wygląda tragicznie. Co to jest i jak trudno jest to wymienić? (bo czy należy to wymienić to nawet nie pytam :P )

Zdj. 5 taka miękka rura przy turbinie, z jakiegoś tworzywa, zdecydowanie oblana olejem. Nie zrobiłem zdjęcia, ale na drugim jej końcu (zaznaczone na czerwono ale za kadrem) również był olej. Docisnąłem tam opaskę zaciskową bo dało się ją bez większego naporu jeszcze dokręcić. 

Zdj. 6 przetarłem z oleju i od góry docisnąłem opaskę zaznaczoną na czerwono, bo również bez większych starań można było dokręcić śrubę. Na niebiesko zaznaczona ta łączka, którą docisnąłem do czujnika około 2cm. 

Pozostałe fotki to miejsca z olejem (patrząc na silnik z przodu samochodu) z lewej strony silnika oznaczone zielonym), z prawej strony przy uszczelce, przy skrzyni biegów również na zielono

 

IMG_20201206_152610.jpgIMG_20201206_152631.jpg
IMG_20201206_150825.jpgIMG_20201206_150835.jpgIMG_20201206_145842.jpgIMG_20201206_150820.jpgIMG_20201206_150905.jpgIMG_20201206_142647.jpgIMG_20201206_150939.jpg

Opublikowano

Na razie podziałałem tyle co opisałem. Jeszcze parę rzeczy do ogarnięcia miałem więc zawinąłem się z garażu. Jutro i we wtorek na pewno nie będzie czasu, ale środa/czwartek może coś zerknę w sprawie przekaźnika pompy paliwa. Do tego czasu doczytam ten podlinkowany wątek. No i 2 dni to okres w którym pewnie pojawi się check engine - będę wiedział, że to raczej nie wężyki. 
 

Opublikowano

Poduchy wylane, wszystkie 3 do wymiany. To na pasie przednim to odbój, profesjonalnie zwany ogranicznikiem momentu obrotowego, jak te w takim stanie to i 4 skrzyni też do zmiany... Olej zobacz czy nie leci od góry spod EGR... 

Opaski do kręciłeś to trzeba było to wytrzeć do sucha i za jakiś czas znowu sprawdzić czy puszcza... Jakieś tam ilości oleju w tych rurach to normalka, jak Ci nie ubywa dużo, nie dolewasz to nic złego się nie dzieje i dokręcenie opasek powinno pomóc... 

Opublikowano

Może lecieć spod EGR jak został zaślepiony i wywalony z komputera? Przy nim nie widać świeżego oleju, ewentualnie jakieś resztki, których mechanik nie przetarł przy robocie. 
Wygląda to raczej jakby leciało z okolicy turbiny (tej opaski którą docisnąłem, co leci w tej rurze?). Tam tego świeżego widać raczej sporo. Na tej czarnej miękkiej rurze i ewentualnie bliskiej okolicy były nawet już gotowe do skapnięcia świeże krople jak wlazłem pod samochód. 

3 + odbój + 4, daje razem 8. Zakładając, że pojadę do mechanika, pewnie wymagane jest podniesienie silnika do wymiany tych części. Jesteś w stanie pi razy oko ocenić koszt całości 7 poduch i tego ogranicznika momentu? Tak za robociznę, bo ceny samych części sobie poszukam

Opublikowano

Trzy silnika i czwarta skrzyni... 

Dwie duże silnika w granicy 900zl nowe z Aso, zamiennik nie wchodzi w grę, jedynie jeszcze opcja ze sprawnymi używkami, odbój i skrzyni to przy nich groszowe sprawy z Lemfordera... 

Opublikowano

Znalazłem w telefonie z jakiejś poprzedniej wizyty pod maską fotki:
 

IMG_20201116_155512.jpg

IMG_20201116_155611.jpg

IMG_20201116_155635.jpg

Opublikowano
3 minuty temu, Sam4el napisał:

Może lecieć spod EGR jak został zaślepiony i wywalony z komputera?

To kwestia czy boczne dziurki zatkane i czy z ośki klapy gaszącej nie leci... 

Opublikowano

Trochę sporo tego oleju, ale to też nie wiadomo od kiedy to tak już cieknie... 

Opublikowano

Ciężko mi powiedzieć, bo wcześniej się nie przyglądałem co tam słychać, aczkolwiek wydaje mi się, że bierze podobnie oleju co ~2lata temu czyli w okolicach grudnia trzeba dolewkę zrobić po eksploatacji wymienionej w okolicy luty/marzec. Co prawda jeżdżę dużo krótsze trasy i często nawet nie dogrzewam silnika (tak się życie potoczyło, teraz bym diesla nie kupił...), więc może to też wpłynęło na ubywanie oleju jeżeli jest większe trochę (jak chodzi o ulany olej/km to na pewno jest większe, w okresie czasowym jest takie samo) 

Poduszki za 900zł z ASO, do tego 2 "groszowe" sprawy, a robocizna? Chyba, że to 900zł to wymiana w ASO wraz z częściami?

Opublikowano

Nie, 900 to same poduszki, te 2 duże, gumowo-olejowe ?

Opublikowano

To czemu mówiłeś że 3 silnika? Trzecia jest inna? 

Kurde myślę co teraz... Chciałem zmieniać samochód w tym roku, głównie z tytułu tych krótkich tras, szkoda mi diesla palić jak nawet go nie grzeje do pracy 5km... A tu takie problemy drogie :/

Opublikowano

Trzeci to odbój z przodu silnika i kosztuje grosze w porównaniu do tych dwóch.

Opublikowano

Jedna poduszka w ASO kosztuje 730 zł z tego co widzę. Samochód miałem zamiar zmieniać w przyszłym roku. Zdecydowanie nie zwróci mi się to w sprzedaży. Moje pytanie jest takie - jaka jest różnica między poduszką Lemfordera dajmy na to, a taką z ASO? Jak wymienię na zamienniki to co się może zdarzyć i jak szybko?

Opublikowano

Zdarzy się od razu, będzie drgało gorzej niż na tych starych wylanych... Szukaj sprawnych, niewylanych używek... 

Opublikowano
9 minut temu, Sam4el napisał:

Jedna poduszka w ASO kosztuje 730 zł z tego co widzę.

Podaj numery tych poduszek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...