Mk-Mateusz Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Jak ze nawet lubie dzwiek zdrowego AJM'a to staram sie zrobic wszysko aby pozbyc sie niepoządanych odgłosów które mnie strasznie wkurzaja:) No i sprawa wyglada tak: 1) Koło wałka rozrzadu wydaje hałas, zdjełem osłone rozrzadu mile zaskoczny ze a AJM jest łatwiej niz w poprzednim 1Z. No i zauwazyłem ze to koło jest troszke pordzewiałe. Widac ze dostała sie tam woda i kolo wyglada jak wyglada a dodatkowo wydaje dziwne dzwieki. Udało mi sie pozbyc ich psikajac po kole WD40. Chyba to nie zaszkodzi? Bo zastanawiałem sie nad tym. Koło przestało wydawac taki hałas szumu i syczenia. 2) Tu gorszy problem. Niebardzo wiem jak go przedstawic. Mniej wiecej na srodku chlodnicy słuchac dziwny dzwiek. Starałem sie go nagrac ale nie wiem czy bedziecie w stanie go wychwycic. Sam słowami nie potrafie go opisac. Poprostu cos tam sie dzieje i słuchac do na zewnatrz. Auto jest po wymianie rozrzadu ok 10tys temu przezemnie. Teraz planowłem zmienic paski od alternatora i klimy. Zastaniwam sie czy to nie któraś z tych czesci tak hałasuje. Moze jakies dobre ucho cos wysłucha:) Słychac w tle ten dziwiek pod tym sykiem i praca silnika;) http://patrz.pl/mp3/ajmtdi
iwadrian Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Mi to brzmi jak chodzące na sucho łożysko napinacz,visco,alternator. musisz to dokładnie zlokalizować.
Luqas26 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 mi tez przypomina ten dzwiek zuzytego lozyska. moze na klimie albo na alternatorze
Cristoforo Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 mi raczej też wygląda na łożysko bardzo czesto słychać buczenie zbyt mocno napietego paska rozrządu (continental) ja mialem tak u siebie i po poluzowaniu napinacza rozrządu jest ok.
Mk-Mateusz Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2009 fajnie ze cos słyszycie:) bo trzeba sie wsłuchac;) i mam nadzieje ze o tym samym mówimy. Dzwiek jak tak probowłem go lokalizowac to raczej nie dochodzi z lewej strony patrzac od przodu. Zrodłem wydaje sie srodek chlodnicy. Moze jutro sproboje nagrac to lepiej ale nie mam pomysłu jak;/ Mówicie ze to łożysko alternatora lub klimy. Czy mówicie o tym slawnym na forum napinaczu paska wielorowkowego co kosztuje około 300zł? Czy łozysko to jeszcze cos innego...? Myslałem tez o tym sprzęgiełku, ale rozumiem ze to jest to co znajduje sie na alternatorze, a to jest widoczne dobrze wiec raczej z tego dziwek sie nie wydobywa Dzieki koledzy za opinie:)
Luqas26 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Może też być łożysko w tym właśnie sławnym napinaczu lub na drugiej rolce na dole silnika. ja wymieniłem ostatnio wszystkie tj. dwie rolki, w klimie i alternatorze. Róznica bez porównania - czysty pomrók:)
Mk-Mateusz Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2009 jaki koszt wymiany wszyskiego? i mogłbys napisac co to "znaczy" wszystko? Ja wymienilem niestety prz wymianie tylko rozrzad: pompa,pasek,napinacz i rolka. Reszta pozostała i chciałbym sie za to wziasc wszysko:) Własnie zgrywam z telefonu nagrane dzwieki, wydaje mi sie ze wydobywaja sie dwa rodzaje dziweków. Zaraz wrzuce linki... EDIT: OK. Mam 3 nagrania wykonane przykladajac telefon do chłodnicy w roznych miejscach. Wydaje mi sie ze samochod wydaje 2 nieporzadane dziweki::):) Nazwe je tak: CHARCZENIE a drugi STUKANIE:) Charczenie - wydaje mi sie ze jest to prawa strona chłodnicy patrzac od przodu Stukanie - wydaje mi sie ze jest to mniejwiecej srodek chodnicy. Trzy Nagrania: 1) Charczenie i Stukanie. Stukanie to ten głosny odgłos który trwa cały czas a charczenie pojawa sie co chwilke i na chwilke, jest ono mniej denerwujace. http://patrz.pl/mp3/charczenieistukanie 2) Charczenie: stukanie tez słychac ale starałem sie uchwyc charczenie z prawej strony http://patrz.pl/mp3/charczenie 3) Stukanie: ewidentnie słyszalne glosne stałe stukanie. http://patrz.pl/mp3/stukaniettdi Szkoda ze nie mam jak porownac z innym AJM. PS: Jeszcze inna sprawa;P Wpada wam w drgania bagnet oleju?? Mi wpada i stuka w wnetrze silnika. Jak go przytrzymam to przestaje:P Cóz mu sie tez stało:) PS 2: Napinacz (tak mi sie wydaje ze to jest to(rolka na ramieniu) paska wielorowkowego ma drgac??? Bo widze jak sie rusza:)
boseron Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 ja miałem podobne odgłosy jak mi sie alternator rozleciał w b5
Mk-Mateusz Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2009 no ale od alternatora nie wydobywaja sie zadne dzwieki.... kurcze no nie wiem juz sam i nie wiem jak to zdiagnozowac, a chciałbym sie tego pozbyc
gzrybol Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Witam Jestes z Krakowa więc możemy sie ugadać i posłuchamu jak klekocą nasze AJM, np pod REALEM przy BORA KOMOROESKIEGO.
marcyś77 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Kolego>sprzęgiełko alternatora.To własnie często pada w tdi.alternator to slaby punkt.
Mk-Mateusz Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2009 na pewno to? i to podowuje te dwa rodziaje dziwnych dzwieków??? a czy normalne jest to ze napinacz paska tak drga???
aju Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 1. bagnet oleju nie wpada mi w wibracje, aczkolwiek góra silnika dzielnie się porusza 2. nie zauważyłem u siebie żeby napinacz paska jakoś drgał? w sensie trzęsł się u siebie poza typowym dźwiękiem ajm-a nic nie słyszę
Mk-Mateusz Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2009 dzieki za wypowiedzi... wiec tak, zaczerpnełem informacji przez google trafiajac na forum pasata i okazało sie ze jest osobny temat o drgajacym napinaczu ktorego powodem jest sprzegiełko. Jutro kupie pasek klimy i wielorowkowy i wymieniam... Cos jescze oprocz tego kompletu przy okazji rozbiorki wymienic? Napinacz narazie odkładam bo najdrozszy, ok 300zł Cos z drobniejszych rzeczy:) Kurcze tylko nie mam klucza do sprzegielka i kluczy dynamometrycznego do naciagu paska klimy:( i nie wiem jak poradzic z tym:(
Luqas26 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Nie odkładaj napinacza bo dojście jest do niego niemożliwe bez ściągnięcia przodu. Wymień go na ori wystarczy ci na 200tys. Po ściągnięciu paska skontroluj alternator pokręcając kółko ręką, ten ręczny napinacz na dole możesz odpuścić bo do niego jest dojście z kanału. Dobrze by było wymienić też w klimie.
MRoger Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Ja bym ściągnął jeden pasek i posłuchał, potem tak samo z drugim. Będziesz wiedział na którym pasku. Po zdjęciu (zwolnienia naciągu) pasków poruszaj łożyskami rolkami i wisco u mnie wisco wydawało takie odgłosy że myślałem że panewki poszły się .... jeśli łożyska/rolki będą szurały no to masz przyczynę. Żeby wymienić oba paski trzeba zdjąć zderzak i poluzować przedni pas.
Mk-Mateusz Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2009 wiec Koledzy sprawa wyglada tak: dzisiaj juz stwierdziłem ze pierd*** i jednak kupie wszytko co potrzebne, czyli nowe sprzegiełko i nowy napinacz paska wielorowkowego. zabrałem sie za auto, sciagnołem pasek wielorowkowy ciagnac napinacz i po wielu przemyleniach wpadłem na pomysł zeby odpalic auto. Pasek zsunołem na bok aby nie wciagneło go nigdzie WNIOSEK: 1) Dziwek CHARCZENIE zniknol, wydobywał sie okolicy sprzegiełka, wiec to pewnie ono tak chalasuje, chyba ze alternator? w kazdym badz razie byl chyba tym spowodowany. Sprzegiełko kreci wirnikiem w dwie strony ale jak wsadze srobokret w wirnik to kreci w jedna strone a a druga blokuje. Tak ma dzialac poprawnie??? Tylko dlaczego charczy jak na nagraniu;/ 2) Drugi dziwek nie ustał, wiec mozna wywnioskowac ze nie jest on spowodowany napinaczem, ani sprzegiełkiem, ani niczym na pasku wielorowkowym. Wydobywa sie on z około srodka chłodnicy. Czyli znajduje sie tam kolo napedzajace paski. Co tam mogło by sie uszkodzic;/ Nie mam juz pomysłu jak to zdiagnozowac itp. Nie wydaje mi sie zeby dziwek dochodzil z sprezarki klimatyzacji czy tam jej napinacza tylko własnie z tego kola;/
Cristoforo Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 obok sprężarki klimatyzacji jest uchwyt z rolka napinajacą nr 058260511 on czesto chałasuje u mnie powoli zaczyna troszke dawać sygnały ze juz zywot konczy ale słyszalne jest wtedy jak sciągne osłone silnika i przyłoże ucho wieć jeszcze tragedi nie ma
Rako Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Zobacz kumpel czy na zebatkach na którym chodzi pasek rozrządu nie pojawiło sie troszke takiego nalotu ,,rdzy"jakby. U mnie charczało na wolnym własnie przez to. Wydmuchałem wszystko powietrzem jak silnik chodzil no i tralala Cichuteńko Pozdro;)
rikardo Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 WNIOSEK: 1) Dziwek CHARCZENIE zniknol, wydobywał sie okolicy sprzegiełka, wiec to pewnie ono tak chalasuje, chyba ze alternator? w kazdym badz razie byl chyba tym spowodowany. Sprzegiełko kreci wirnikiem w dwie strony ale jak wsadze srobokret w wirnik to kreci w jedna strone a a druga blokuje. Tak ma dzialac poprawnie??? Tylko dlaczego charczy jak na nagraniu;/ 2) Drugi dziwek nie ustał, wiec mozna wywnioskowac ze nie jest on spowodowany napinaczem, ani sprzegiełkiem, ani niczym na pasku wielorowkowym. Wydobywa sie on z około srodka chłodnicy. Czyli znajduje sie tam kolo napedzajace paski. Co tam mogło by sie uszkodzic;/ Nie mam juz pomysłu jak to zdiagnozowac itp. Nie wydaje mi sie zeby dziwek dochodzil z sprezarki klimatyzacji czy tam jej napinacza tylko własnie z tego kola Sprzęgiełko możesz bardzo łatwo sprawdzić czy działa prawidłowa do czego jest potrzebne dwie osoby. Jedna obserwuje alternator a druga w tym czasie gasi silnik. Silnik zatrzyma się gwałtownie a wirnik alternatora przy prawidłowo działającym sprzęgiełku jeszcze się obróci. Jeżeli obraca się wirnik i nie ma luzów bocznych kółka alternatora ze sprzęgiełkiem to wina nie jest po jego stronie a raczej upatrywał bym w łożyskach alternatora a z drugiej strony ja jak remontowałem alternator to wymieniłem od razu te kółko w alternatorze. To że drga ci pasek alternatora to może świadczyć o tym, iż któryś z elementów osprzętu stawia opór dlatego sprawdził bym każdy element łącznie z pompą wspomagania. Miałem podobne problemy a dźwięk tak się przenosił, że po dłuższym czasie doszedłem do sedna.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się