Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie i gaśnie na LPG.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Dziś podczas powrotu z trasy z instalacją LPG zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Po przejechaniu ok. 100 km podjechałem na stację i samochód zaczął bardzo szarpać, obroty falowały. Samochód dosłownie się i dusił i gasł. Po przełączeniu na PB jak ręką odjął. Przejechałem 70km do mojej miejscowości i kolejna próba na LPG, ale od razu szarpanie i falowanie obrotów.

Instalacja STAG

Dane z homologacji:

Zbiornik - Elpigaz 200

Wielozawór - Tomasetto Achille AT.02

Gazoszczelna obudowa - Elpigaz DZT-Px

Filtr - ZMW Czaja FL02

Reduktor - AC S.A. R 01

Zawór odcinający - Tomasetto Achille Mod - EGV 01

Przewody - Parker ITR Typ Autogaz / ECE 67 , FAKRO typu H2 (klasy 1)

Wlew paliwa - Tomasetto Achille Mod. AT08

Urządzenie wtrysku gazu - AC W01

Czujnik ciśnienia - AC S.A. PS-02 (klasy 2)

Elektroniczna jednostka sterująca - AC S.A. STAG-4 Q-BOX

Mam jeszcze gwarancję więc jeśli coś będzie nie tak z instalacją to powinni to zrobić za darmo w ramach tejże gwarancji, jednak chciałem się upewnić czy problem może nie leżeć gdzie indziej. Świece ? Kable ?

Proszę forumowiczów o jakieś rady.

Opublikowano (edytowane)

Bez odczytania błędów, podstawowych danych i parametrów pracy na lpg i pb to można gdybac. Trzeba też się podpiac pod sterownik lpg. 

Jeśli wina będzie leżeć po słabej jakości gazu, czyli zasyfione wtryski lub reduktor, to mozesz tą gwarancje sobie wsadzic... Sam spotkałem się z takim potraktowaniem. 

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
13 minut temu, przem8 napisał:

Bez odczytania błędów, podstawowych danych i parametrów pracy na lpg i pb to można gdybac. Trzeba też się podpiac pod sterownik lpg. 

Jeśli wina będzie leżeć po słabej jakości gazu, czyli zasyfione wtryski lub reduktor, to mozesz tą gwarancje sobie wsadzic... Sam spotkałem się z takim potraktowaniem. 

Właśnie ładuje laptopa i pójdę sprawdzić jakie błędy wypluje. Jeśli chodzi o jakość gazu to samochód zawsze tankowany na najlepszym w okolicy Shellu. Może zdarzyło się kilka razy po trasie jakieś Orleny, Circle czy BP, ale raczej rzadko. 

Opublikowano

Błędów brak. Korekty w grupie 32 - 0.0% i 3.1%. Dziś już chyba nic więcej nie jestem w stanie sprawdzić.

Opublikowano

A filtry gazu kiedy wymieniałeś?

Opublikowano
39 minut temu, pelonek1 napisał:

A filtry gazu kiedy wymieniałeś?

Filtry robione 8 tys. km temu. Kolejna wymiana miała być po 10 tys. km.

Opublikowano

Na kiepską dostawę trafiłeś jak tankowałeś.

Opublikowano
4 godziny temu, vi_KING napisał:

Na kiepską dostawę trafiłeś jak tankowałeś.

Nie wydaje mi się. Wszystko się okaże po wizycie u gazownika.

Opublikowano

Jak masz zwykłe filtry to jednym tankowaniem można zawalić mazutem zarówno reduktor jak i wtryski. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Tak jak pisze przemo8.Niestety ja jestem tego przykładem.Jedno tankowanie i listwa z wtryskami do wyjeb...nia.Na "pewnej "stacji,na której tankuje gaz od 6 lat.He nie ma reguły.Nastepna sprawa ,to zasyfiony parownik.Daje podobne objawy gdy membrana w środku już"klei"i cuda tego typu zaczynają się od szarpania,przerywania a u mnie nawet ekstremalnie przy sklejonej membranie nie reagował na wciśniecie pedału gazu.Dopiero przełączenie na PB ( i to tez nie za każdym razem) przywracało jazdę na LPG.Cóż,na to co tankujemy do Butli wpływu nie mamy :(

Edytowane przez Tomi 69
Opublikowano (edytowane)

Macie rację. Dochodziło nawet do tego, że elektrozawory się przyklejały i jak wystygł to nie chciały puszczać. Na tak małej powierzchni styku... Polepione membrany też widziałem nie raz. Obecnie jednak jest nico lepiej ale...

Ja mam filtry ogólnie mówiąc twister pozakładane. Te alu puszeczki co są montowane to po 10 latach są ledwo ukurzone w środku -to ma być filtr??

Do tego co jakiś czas przepuszczam przez wtryski denaturat(zalewam filtr lotnej). Chodzi na nim nieco nierówno na wolnych(też bym tak chodził po jagodziance hehe) i wali z wydechu jak pies po karmie dla kotów ale nawet nieźle to oczyszcza osady. 

Zerknąłbym też na odczyty z czujników. Bo jeżeli pokazują kompletne głupoty to nie oznacza zaraz wywalenia błędu -sterownik nie ma logiki "jest zima więc..." i może uznać, że przy minus 50 reduktor jest gorący(czy gaz idzie gorący). 

Podobnie MAP warto zerknąć

Raczej by coś wyszło z błędów gdyby ciecz puścił ale może się mylę. 

 

EDIT -po specyfikacji filtr lotnej zerknąłem i wydaje się, że to coś więcej niż te wzdłużne małe walcowate gówna. Nie znam go konkretnie, mam podobne z tworzywa z wymiennymi wkładami ale ten wygląda jak pisałem na być może coś niezgorszego

Edytowane przez pulpecik
Opublikowano

Temat do zamknięcia. Dziś odebrałem auto od gazownika. Przyczyną opisywanych problemów był przegryziony przewód od instalacji. Koszt wymiany 30 zł.

Opublikowano
2 godziny temu, Lichy92 napisał:

Temat do zamknięcia. Dziś odebrałem auto od gazownika. Przyczyną opisywanych problemów był przegryziony przewód od instalacji. Koszt wymiany 30 zł.

A może to taki głodny kocur go przegryzł :)

a10eae5f1012ec9a30e4942977d7e68ba58cb8aec44394d8297d89f508da5b1f.jpg

Opublikowano

Siemaneczko

Mam problem z moja Audi. Auto gaśnie gdy przełączam z benzyny na gaz, auto troszkę stało i nie odpalałem i stwierdziłem że czas je zabrać na spacerek i podjechałem na benzynie do stacji, aby zatankować lpg i po zatankowaniu odpalam auto na benzynie i potem przełączam na gaz i poow- auto gaśnie, powtórka i efekt ten sam. I ze spacerku wyszedł szybki powrót i szukanie przyczyny i nie mogę nic znaleźć. Pomożecie?

Opublikowano
3 godziny temu, Livka napisał:

nie mogę nic znaleźć.

a gdzie szukałeś? :P Elektrozawory słychać? z kompem było by łatwiej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...