Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie macie zużycie oleju w A4 B8 2.0TDI CGLC?


ddaz67

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 21.03.2023 o 15:01, idunnpl napisał(a):

ddaz67 Berserker udało się wam ogarnąć żarcie oleju? U mnie 1300 km po wymianie pierścieni, honowaniu i obróbce głowicy dalej żre 0.7 na 1000 km chociaż i tak to postęp bo wcześniej było 1.5 litra ?

Po wymianie oleju na 1800 km  po remoncie  i po przejechaniu kolejnych 1400 km zaświeciła się  żółta kontrolka od poziomu oleju z prośbą o dolanie max. 1L a było wlane na max przy wymianie. Przejechane ok. 4 tyś. od remontu i bierze 0.5l na ok. 800km czyli nic się nie zmieniło od początku. Jutro zostawiam samochód w warsztacie gdzie robili remont i dają turbinę do reklamacji tam gdzie była regenerowana, ale jakoś nie wierzę, że to turbina. Dziwne bo warsztat ogarnięty i nie takie fury tam robią - jakby takie wałki odwalali co chwilę to ktoś kasiaty i z układami by im pojechał po rajtach. Właściciel też ostatnio sprawiał wrażenie zaskoczonego cała sytuacją. Zresztą nie obchodzi mnie to - jak turbina będzie OK  to niech zwalają  głowicę i rozbierają od nowa cały silnik - wszystko na gwarancji i części i robocizna tyle, że szkoda auta tyle razy przy nim grzebać to i zawsze ktoś umorusany otrze się o  lakier i już rysy, itp. albo po drodze coś innego jeszcze spieprzą.  DPF wypala się co ok. 330 km.

Idunnpl ustało Ci to branie oleju?

ddaz67 - łyka coś po remoncie czy wszystko OK?

Edytowane przez Berserker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, przy poborze oleju 0.5-0.7l/1000km stosował ktoś Cera Tec żeby zmniejszyć zużycie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Berserker jeszcze nie wiem. Zmieniłem olej po naprawie na razie wydaje się że franca przestała żreć. Pewność będę miał po weekendzie majowym jak zrobię dłuższą trasę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idunnpl i ddaz67 dajcie znać jak będziecie już pewni czy wam bierze olej po remoncie czy wszystko OK

Edytowane przez Berserker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja: Po zmianie oleju spalił 350 ml na 500km po czym przez następne 1000km zeżarł 500ml nie wiem czy to tendencja spadkowa bo się dociera czy co. Jest już 3000km od remontu na tą chwilę nic nie będę z tym robił. Zobaczę co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, idunnpl napisał(a):

Aktualizacja: Po zmianie oleju spalił 350 ml na 500km po czym przez następne 1000km zeżarł 500ml nie wiem czy to tendencja spadkowa bo się dociera czy co. Jest już 3000km od remontu na tą chwilę nic nie będę z tym robił. Zobaczę co dalej.

Czyli na 3000 km od remontu wzięło Ci  850ml czy więcej? Na 3000 km to już powinien być silnik ułożony i nie powinno nic brać lub śladowe ilości.

Edytowane przez Berserker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pierwszej wymiany po 1500km nic nie dolewałem ale ubytek był na poziomie 800ml czyli łącznie wciągnął około 1600ml na 3000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wychodzi, że taki remont to czysta loteria i w większości pobór jest w dalszym ciągu jedynie nieco mniejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mechanik wie co robi to żadna loteria. Wymiana części na nowe nie ma nic wspólnego z remontem. Wszystko trzeba mierzyć i sprawdzać, każdy luz, każde spasowanie jednego elementu z drugim i dopiero jak wszystko się zgadza to składać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Elhape napisał(a):

Wszystko trzeba mierzyć i sprawdzać

 

A to niestety jest bardzo rzadko robione. W mojej okolicy mechanicy robią remonty silników, ale o sprawdzeniu i korygowaniu przerwy na pierścieniach to nie słyszał żaden, a to przecież główny powód poboru oleju po remoncie.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.07.2021 o 15:21, Dev napisał(a):

Jakby się kto pytał dlaczego CGLC żre oliwę 

IMG-20210731-WA0022.jpg

IMG-20210731-WA0026.jpg

Witam,mam ten sam problem  z  oliwą w silniku CGLD i CGLC.

Jaki tu miał przebieg ten silnik?

Moje mają 180 tys i 190tys

Edytowane przez martinno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam jak się pytałem autora to180 tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wygląda na to, że silnik dobrze zrobiony po remoncie tylko turbina ciągnie olej. Po pierwszej regeneracji przy remoncie silnika brało gdzieś 0.5 l na 700 KM a po reklamacji i drugiej regeneracji pobór się zmniejszył do jakiegoś 0.5l na 1200km, ale doszło słyszalne lekkie gwizdanie turbiny przy ruszaniu. Więc jakby to był silnik winowajcą to by się nie zmniejszył pobór oleju po 2 regeneracji turbo. Tak czy siak dwa razy spiep...ona regeneracja, ale to robiła firma inna niż ta która naprawiała silnik - oni tylko do nich wysyłają turbiny. Wszystko mam jeszcze długo na gwarancji  - nie wiem czy domagać się wymiany na nową turbinę przy skopanych 2 regeneracjach - tyle, że to ten warsztat co robił silnik musiałby się tego domagać od warsztatu, który regenerował czy robić 3 regenerację w ramach gwarancji co jest mało zachęcające w takiej sytuacji...

Edytowane przez Berserker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i mnie dopadł pobór oleju, interesuje mnie odma czy ktoś już rozbierał denko odmy w po lifcie? Te dziury na tulejach cylindra to tylko cglc? Ja posiadam cjcd. 

Screenshot_2024-02-06-17-03-32-482_com.android.chrome-edit.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 2.0TDI CJCA 143KM - zmiana turbo od CGLC 177KM +mod softa na 190KM. 

Z ciekawości sprawdziłem u siebie pobór oleju na 1000km, jazda autostrtradowa, przedział 140-180km/h. Zamontowałem zbiornik catch oli za odmą i po teście w zbiorniku miałem 150ml oleju +plus by wyrównać poprzedni stan oleju musiałem łącznie dolać ok 250ml świeżego oleju. 

Wychodzi na to, że przez odme ucieka 150ml a pozostale ok 100ml albo się spala przedostając się przez pierścienie tłoka albo troszkę turbina przepuszcza. No chyba, że więcej spala oleju a w zamian w czasie wypalania dpf(wypalanie co ok 240km)olej rozrzedza się ropą i nie widać takiej różnicy w poborze oleju. 

Ogólnie wyniki wydają się być dobre, co o tym sądzicie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...