mozartos Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Opublikowano 18 Kwietnia 2021 (edytowane) Cześć! Postanowiłem stworzyć nowy wątek, jako, że nie znalazłem jasnej wskazówki co mogę zrobić w swoim przypadku, albo raczej do kogo mogę pojechać - potrzebuję porady. Posiadam A4 B7 2005 z BKE (bez DPF) - przebieg 211 tys i jest to mój pierwszy samochód. Po tym czasie mogę powiedzieć, że pod względem mechanicznym nic na to nie wskazuje i do tej pory jestem nim strasznie rozczarowany . Przebieg w CEPIK od samego początku się zgadza, ale to nieważne. W skrócie - w moim samochodzie są problemy z mocą na serii. Kupiłem samochód 2 lata temu i po zakupie w kolejnych dniach pojawił się znany wszystkim problem "check engine". Najpierw pojechałem do znajomego mechanika, który miał interfejs typu no-name i ponoć był problem z ciśnieniem doładowania oraz błąd przepustnicy. Przepustnicę wymienił, ale z turbem musiałem pojechać do kolejnego specjalisty w swoim mieście. Najpierw była robiona geometria, ale dopiero po kilku wizytach, moich frustracjach, poprawkach u "turbo-specjalisty" check engine ustąpił, ale w trakcie jazdy w dłuższe trasy (> 100km) "odpinało" mi turbo i musiałem robić przystanki na stacjach. Jakiś czas później pojawiały różnorakie problemy z elektroniką i kiedyś zamknął mi się samochód z kluczykami w środku, ale to temat na inny wątek. Z tego powodu kupiłem kabel do VCDS i w programie co mechaniczne wszystko było OK. Później pojechałem do innego mechanika zmienić rozrząd i powiedział, że nie widzi żadnych problemów mechanicznych, poza rzeczami związanymi z klimą i auto wg niego jeździ OK. Potem pojeździłem trochę, ale nastała pandemia i auto dłuższy czas stało. Generalnie jazda samochodem = dramat :-). Miałem porównanie tylko porównanie z Passatem B6 rodziców, gdzie też był 1.9 TDI (BLS) 105HP i jest przepaść w kulturze pracy i dynamice silnika. Ostatnio poczytałem forum i postanowiłem wybrać się w nieco dalszą podróż do jednego z naszych forumowiczów na hamownię. Serdecznie polecam! Auto odżyło, da się jeździć, ale nadal poszukiwana jest główna przyczyna. Na podstawie wykresu potwierdziły się moje przypuszczenia. Auto miało wgrany shit mod (nazwany roboczo mod XXX) od lokalnego "turbospecjalisty" z mojego miasta. Widać, że mocno walczył żeby utrzymać serię. Po wgraniu ORI softu 100HP - masakra. Co myślicie, co dalej można zrobić, co dalej sprawdzić i do kogo ewentualnie się udać? Mieszkam między Łodzią, a Warszawą. Słyszałem, że pewnie są to pompowtryskiwacze do regeneracji i wałek rozrządu do zmiany. Czy da się jakoś to sprawdzić kablem? Wtopiłem w samochód mnóstwo pieniędzy w moim zdaniem zbędne naprawy... Dzięki za każdą poradę. Edytowane 18 Kwietnia 2021 przez mozartos
R4xx Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Zaczynając taki wątek od razu powinny wjechać tutaj logi. Od siebie dodam, że najgorsze co można robić, to oddawać samochód 40tu różnym specjalistom od wszystkiego.
przem8 Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Zapewne miałeś diagnostykę przed softem więc powinieneś dostać odpowiedź co jest do roboty, typu pompowtryski, turbo itp. Poza tym jak coś niedomaga to też średni pomysł z podnoszeniem mocy na siłę ale rozumiem, że chodziło żeby dało się jako tako tym jeździć.
mozartos Opublikowano 25 Listopada 2021 Autor Opublikowano 25 Listopada 2021 (edytowane) Witam ponownie. Oto moje logi. Dynamiczne Grupy 011, 001, 008 https://log.tunezilla.com/s/ESgM9SrH Grupy 003, 004, 010 https://log.tunezilla.com/s/QnCWCFrB Statyczne Grupa 03 https://log.tunezilla.com/s/tcq1Y2Vq Grupa 04 https://log.tunezilla.com/s/WTDIZHgc Grupa 07 https://log.tunezilla.com/s/Agq3aQN2 Grupa 10 https://log.tunezilla.com/s/0migh4iU Grupa 13 https://log.tunezilla.com/s/3MYJvZdE Grupa 18 https://log.tunezilla.com/s/1rHTmdVM Grupa 23 https://log.tunezilla.com/s/UCQzlYIV Za trafną diagnozę obiecuję nagrodę na priv. Pozdrawiam :-) Edytowane 25 Listopada 2021 przez mozartos
kamil-vag Opublikowano 25 Listopada 2021 Opublikowano 25 Listopada 2021 Dynamiczny 003+011 Potrzebuje podglądu na zależność map od maf... Na 1 rzut oka nie widać tu nic podejrzanego 1
nik23 Opublikowano 27 Listopada 2021 Opublikowano 27 Listopada 2021 Bipy na minus sprawdzić tandem pompę wymienić filtr paliwa. Jakieś błędy w ECU? 1
mozartos Opublikowano 28 Listopada 2021 Autor Opublikowano 28 Listopada 2021 (edytowane) @nik23Brak błędów na ECU. Dzisiaj będę robił 003+011. Jak mogę sprawdzić tandem, pompę? Robiłem serwis olejowy w sierpniu i oczywiście zmieniłem wtedy też filtr paliwa (Mann). Jeżdżę tylko na BP Ultimate Diesel. Edytowane 28 Listopada 2021 przez mozartos
lewiatan1989 Opublikowano 28 Listopada 2021 Opublikowano 28 Listopada 2021 Poczytaj mój wątek o mojej lalce... Tam znajdziesz odpowiedź na bolączkę bke... A tak na szybko to pompki na stół i regeneracja ale dobra regenerację... Albo od razu daj jakieś mocniejsze Kunie wrócą aż miło potem wirus i bke będzie wdzięczne 1
kamil-vag Opublikowano 28 Listopada 2021 Opublikowano 28 Listopada 2021 W tych silnikach BIPy na minus nawet do -100 mają tolerancję, to nie AVF/AWX gdzie jest do -30... Ale można wymienić filtr paliwa jak nie był dawno wymieniany, do tego sprawdzić na jakimś warsztacie ciśnienie tłoczenia paliwa z tandem pompy... Darek, dobra regeneracja to dziś naprawdę loteria A dorzuć jeszcze dynamiczny 013 + 023 jak bd robił, czasami jest tak, że dopiero wtedy na bipach widać brak paliwa... Sorry za OT, ale musiałem: @nik23 kolego dawno Cię chyba nie było, jakiś dłuższy odpoczynek od forum był ? 1
nik23 Opublikowano 28 Listopada 2021 Opublikowano 28 Listopada 2021 Niema się czego czepić w tych logach to się czepiałem paliwa, pompek bym tak znów nie wysyłał na regenerację, będzie gorzej po regeneracji. Jakieś problemy z odpalaniem ciepły zimny? Po nocy? Dziwne dźwięki z pod maski? Świst? Chrobotanie? Dudnienie? Pufanie cmokanie z filtra powietrza. Może broki wyleciały z popychacza. Zdjáć pokrywę obejrzeć popychacz wałek krzywki pomierzyć i hydroregulatory . Tak poza wątkiem głównym A tak mi się nakumulowało spraw budowa swojego domu dzieci robota że nie było kiedy nawet zajrzeć. Tu wszyscy już wszystko umieją moja skromna wiedzą na nic tu się zdaje to się nie wtrącam. 1
mozartos Opublikowano 28 Listopada 2021 Autor Opublikowano 28 Listopada 2021 @nik23 Jeśli chodzi o brzmienie silnika, turbiny - moim zdaniem jest OK. Nic nie dudni w filtrze, ale jeszcze się temu przyjrzę. Na marginesie - w kabinie jest głośno, ale to może kwestia wygłuszenia samochodu. Szczególnie pod kątem kultury pracy na autostradzie to tragedia :-). Czyli podejrzewać wałek rozrządu? Czekam na kompana, żeby zrobić dobre logi ?.
indyczes Opublikowano 28 Listopada 2021 Opublikowano 28 Listopada 2021 Nie rób logów tylko dekiel w górę i na początek obejrzeć wizualnie wałek, jak będzie widać zużycie lub zadziory to trzeba go wymontować i pomierzyć i sprawdzić stan szklanek. Samymi logami nie naprawisz silnika. 1
kamil-vag Opublikowano 28 Listopada 2021 Opublikowano 28 Listopada 2021 58 minut temu, nik23 napisał: A tak mi się nakumulowało spraw budowa swojego domu dzieci robota że nie było kiedy nawet zajrzeć. Tu wszyscy już wszystko umieją moja skromna wiedzą na nic tu się zdaje to się nie wtrącam Jestem na etapie budowy, a raczej wykonczeniowki, więc wiem czym to pachnie ? wiedzą nie wiedzą, czasami kazda rada się przyda, są tematy proste ale są takie, że i żadna rada nie pomaga ? Co innego mieć auto przy sobie i móc zrobić kilka testów, co innego diagnoza przez internet... Fajnie, że wróciłeś ? zaczynając przygody z TDI to Ty i piotrsob1 byliście moimi autoretytami i od Was czerpałem wiedzę.
nik23 Opublikowano 28 Listopada 2021 Opublikowano 28 Listopada 2021 1 godzinę temu, indyczes napisał: Nie rób logów tylko dekiel w górę i na początek obejrzeć wizualnie wałek, jak będzie widać zużycie lub zadziory to trzeba go wymontować i pomierzyć i sprawdzić stan szklanek. Samymi logami nie naprawisz silnika. Logi to podstawA przy wróżeniu z fusów (tym właśnie jest diagnozowanie przez internet) więc takich rad proszę nie udzielać koledze. B6 mi działa bez problemu to mało zaglądam na forum. A tak w ogóle to ja teraz śmigam audi 80 to a4 żona katuje 1
mozartos Opublikowano 28 Listopada 2021 Autor Opublikowano 28 Listopada 2021 (edytowane) @kamil-vag, @nik23 Log 013+023: https://log.tunezilla.com/s/l5E2682l Log 003+011 (tutaj spóźnione odpalenie od 1700 rpm, dopiero teraz zauważyłem): https://log.tunezilla.com/s/n2eCdHqc Edytowane 28 Listopada 2021 przez mozartos
marcin1520 Opublikowano 28 Listopada 2021 Opublikowano 28 Listopada 2021 U mnie w BKE na hamowni ze 116km pokazało 100km, tuner powiedział że coś już zaczyna siadać że serii nie wypluło. Turbo dmuchało od ok. 2tys obr. Po mapie pierwsze co siadło to właśnie turbo. Po regeneracji wszystko jest ok. Aktualnie 168km i prawie 400nm. Jedynie co teraz muszę zrobić to zmniejszyć trochę ten potężny moment bo siada mi druga dwumasa. Pierwsza przejechała niecałe 8k km i się zacięła, druga na 5k km i zaczyna trzęść. Sprawdź podciśnienie, pompę tandem i turbo. U mnie turbo robiło podobne problemy jak u ciebie.
mozartos Opublikowano 29 Listopada 2021 Autor Opublikowano 29 Listopada 2021 (edytowane) @marcin1520Turbo jest po regeneracji, dwa razy sprawdzone. Wrzucony wirus, bo wcześniej nie wiedziałem, że on jest słaby bo nie trzyma serii i tuner powiedział że się nie nadaje tym jeździć na serii. Co do wtrysków i reszty, nie potrafię tego sprawdzić i będę kogoś szukał, bo sam tego nie sprawdze. Edytowane 30 Listopada 2021 przez mozartos
marcin1520 Opublikowano 2 Grudnia 2021 Opublikowano 2 Grudnia 2021 (edytowane) @mozartos sprawdź pompę tandem i wszystkie przewody podciśnienia Edytowane 2 Grudnia 2021 przez marcin1520
mozartos Opublikowano 29 Maja 2022 Autor Opublikowano 29 Maja 2022 (edytowane) Zaprowadziłem samochód do innego mechanika - rozłożył ręce i nic nie znalazł. Samochód nadal nie idzie jak trzeba, gdzieś tak do ~2000RPM. Natknąłem się na taki temat - https://a4-klub.pl/topic/403383-rozwiązany-b7-bke-nowe-turbo-brak-mocy-do-2000-obr/, niestety nie potrafię tego samemu sprawdzić i wolałbym tego nie robić z racji braku doświadczenia. Mam VCDS. Czy jest ktoś z łódzkiego / mazowieckiego, kto mógłby mi z tym pomóc (najwyżej kontakt na priv - odstawię samochód na ile trzeba i kiedy trzeba, ewentualnie jakoś wspólnie)? Teraz już dużo więcej jeżdżę i zwyczajnie tracę już cierpliwość. Taki stan jest ze mną 3 lata (w drugim dniu po zakupie poszła geomteria), zbędne wymiany i nadal brak rozwiązania... Edytowane 29 Maja 2022 przez mozartos
Dev Opublikowano 29 Maja 2022 Opublikowano 29 Maja 2022 16 minut temu, mozartos napisał: Zaprowadziłem samochód do innego mechanika - rozłożył ręce i nic nie znalazł. Samochód nadal nie idzie jak trzeba, gdzieś tak do ~2000RPM. Natknąłem się na taki temat - https://a4-klub.pl/topic/403383-rozwiązany-b7-bke-nowe-turbo-brak-mocy-do-2000-obr/, niestety nie potrafię tego samemu sprawdzić i wolałbym tego nie robić z racji braku doświadczenia. Mam VCDS. Czy jest ktoś z łódzkiego / mazowieckiego, kto mógłby mi z tym pomóc (najwyżej kontakt na priv - odstawię samochód na ile trzeba i kiedy trzeba, ewentualnie jakoś wspólnie)? Teraz już dużo więcej jeżdżę i zwyczajnie tracę już cierpliwość. Taki stan jest ze mną 3 lata (w drugim dniu po zakupie poszła geomteria), zbędne wymiany i nadal brak rozwiązania... Kup sobie zegar z podciśnieniem i sprawdź wszystko po kolei. Tam nie ma cudów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się