Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B6] Angielski czterołapny AVFant *Quattro* *320/288* *LZ5C* *FMIC* *Bi-LED* *GTC1549VZ* *Sachs Performance*+18


Ivanek

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, staniek napisał:

Coś tam nas forum jest o tej sprężarce. Parę lat temu kolega  @diabelek69 (jeśli nie pomyliłem osób) wklejał wykres swojego avf'a z tym turbo.

Ogólnie nieźle wstaje, da się ją zamontować na Ori kolektor bez spawania, zrobi jakoś pod 200 koni 400 Nm w 8v z tego co się czyta.

Mam to turbo u siebie już jakiś czas, ale sprzęgło mi się ślizgało i soft był robiony pod sprzęgło niestety. Zostało 178 koni i chyba niecałe 380 Nm. No i od dwóch lat nie mogę się wybrać nas korektę softu :( może na wiosnę o tym pomyślę.

 

No z tego co kontaktowałem się z moim tunerem to motyw tego turbo GTC1549VZ jest dość prosty, siada na kolektor trochę pod innym kątem, na śruby wchodzi, sterowanie tylko wpina się podciśnienie czy tam podmienia gruchę z ori, N75 regulacja i wio.

Nie wiem jak kwestia strony wydechowej. Masz fotki jak to u Ciebie jest? Według opisu podobno masz AVF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zdjęć, ale w wolnej chwili coś zrobię i Ci podeślę.

Co do wydechu trzeba zmienić flanszę.

Motyw wcale tak prosty nie jest bo nic nie pasuje p&p :( 

Największa zaleta tej sprężarki to to, że nie trzeba jej spawać z kolektorem i przerabiać nas podciśnienie. Jak padnie to wkładasz druga i latasz dalej.

 

Edytowane przez staniek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie, nie jest to stricte p&p ale w przypadku tej turbiny jest chyba najmniej roboty w porównaniu do korzyści które ona przynosi.
Flansza musi podejść najlepiej z dawcy turbiny czy trzeba tam coś spawać/przerabiać?
Ja obecnie mam 381Nm i sprzęgło daje radę ale mam w głowie świadomość, że trzeba by przeszlifować docisk i nałożyć kevlar luk8090s na tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega mi podesłał jeszcze opcje GTD1449VZ stosowana w nowszych 2.0TDI pokroju A38V przy mocach 184KM, to turbo 2,1bar. Gotowe przerobione pod AVF kosztuje około 1600zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, dekiel 13 napisał:

A co z 'oklepanym'  z BRD , nie brałeś pod uwagę ?

Nie bo to śmietniki a nie turbiny, to BRD czerpie części w ratunku z AVF a nie odwrotnie.

Edytowane przez Ivanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście wolałbym już dołożyć do gtd1752, podobno idealne turbo na codzień, no i bez problemu przekracza się granice 200 koni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@innotic podsunął mi fajny pomysł na zmodyfikowanie moich lampek, a że nie lubię trzymać innych w niepewności to od razu się przyznam.

Soczewki z moich lamp black Depo na stół, do nich montaż przesłon bixenonowych z miniH1 jak dobrze pamiętam, i z powrotem do lampy. Takim o to sposobem będą lampy bihalogenowe, właściwie to tam można wrzucić trzy różne źródła światła, więc lampa będzie mogła być uniwersalna jako bihalogen, bixenon czy biled. W moim przypadku będzie ten ostatni wariant :banan:

 

Stay tunned i pokażę na fotkach albo i filmikach jak to daje, jakoś na święta powinienem mieć to na wozie :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam, że przepaść to mało powiedziane, niby tylko przesłony się podnoszą ale jest miazga ?

IMG_20211222_174325.thumb.jpg.c870f40efdbb814281694d88448455f5.jpg

IMG_20211222_174602.thumb.jpg.57ad1539e05e8158b6f9d31c98676261.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno odwiedziłem człowieka, który zajmuje się akumulatorami, podpiął tester i wyszło 73% sprawności w moim Exide EA740 czyli 74Ah 680A, prąd rozruchowy wyszedł około 520A. Powiedział niby można pomyśleć o wymianie aczkolwiek jak uważam, zasugerował jeszcze test pod obciążeniem, no i tutaj wiadomość brutalna dla portfela - wymiana albo przy -10 może odmówić posłuszeństwa. 

Ten akumulator był od 2017r. jeszcze kupiony w UK i za mojej kadencji 3 razy wycyckałem go do dna praktycznie, no ale przeszło 5 lat to i tak fajny wynik.

Facet zaproponował mi Exide Premium EA770 czyli 77Ah ale prąd rozruchowy 770A - cena 479zł wraz z montażem oraz zwrotem starego. Wlazłem na allegro i znalazłem taki sam za sporo mniejszą kwotę, okazało się że sklep oddalony około 10km od miejsca pracy, to tam też się wczoraj udałem po 14. 

Poprosiłem o wydruk, wyjąłem stary, kupiłem nowy. Dwie pierwsze różnice jakie już zauważyłem w ciągu jednego dnia:
1. Oczywiste, że dużo lepsze odpalanie - choć na to nigdy nie narzekałem po odpalał na pół obrotu, przy mrozach na 3/4 XD 

2. Na zapłonie włącza się radio, na starym akumulatorze jak np grzałem świece to przy rozruchu napięcie tak spadało, że wyłączało na chwilę radio, teraz nie ma takiego zjawiska.

Akumulator z własną wymianą przyszedł mnie 345zł z gwarancją na 3 lata :) 

269972954_2063387903826373_1268036345772777635_n.jpg.428652db569e9683d69582526291fd46.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to 5 lat dla akumulatora :whistling:

Kiedyś podjechałem do sklepu po akumulator i sprzedawca mówi, że ma takie które klienci oddają i kupują nowe bo wg Nich nie nadają się. On je ładuje i testuje i jak jest ok to odsprzedaje je po 50 zł. Wziąłem taki na próbę. Jeździ już z 5 lat w tym aucie i nigdy nie było problemu z odpaleniem, a ostatnimi czasy jeździ autem mama i w prawie dwa lata zrobiła całe 5 k km, w większości 8 km na zakupy i z powrotem.

W C6 mam akumulator od nowości i ma 10 lat. Już drugą zimę C6 jeździ (poza jedną trasą w ferie 2x1500 km) w zimę tylko po to żeby ją przepalić średnio raz na dwa tygodnie około 40 km i stoi w nieogrzewanym garażu. Fakt pali już słabo bo napięcie po takim 2 tygodniowym postoju ma około 11,7 V, jednak cały czas pali bez wspomagania innym aku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, pelonek1 napisał:

Co to 5 lat dla akumulatora :whistling:

Kiedyś podjechałem do sklepu po akumulator i sprzedawca mówi, że ma takie które klienci oddają i kupują nowe bo wg Nich nie nadają się. On je ładuje i testuje i jak jest ok to odsprzedaje je po 50 zł. Wziąłem taki na próbę. Jeździ już z 5 lat w tym aucie i nigdy nie było problemu z odpaleniem, a ostatnimi czasy jeździ autem mama i w prawie dwa lata zrobiła całe 5 k km, w większości 8 km na zakupy i z powrotem.

W C6 mam akumulator od nowości i ma 10 lat. Już drugą zimę C6 jeździ (poza jedną trasą w ferie 2x1500 km) w zimę tylko po to żeby ją przepalić średnio raz na dwa tygodnie około 40 km i stoi w nieogrzewanym garażu. Fakt pali już słabo bo napięcie po takim 2 tygodniowym postoju ma około 11,7 V, jednak cały czas pali bez wspomagania innym aku.

 

No niestety mój po ładowaniu niestety nie daje sobie rady przy rozruchu, znaczy dawał sobie radę bo odpalał wóz przy -8 czy przy -9 ale wolę zapobiegać niż leczyć, wydaje mi się że wysłużył swoje. 
Bardzo rzadko jadę dalej niż 15-20km na raz, raczej to są odcinki pokroju 1-15km kilka razy w ciągu dnia, czyli typowy mieszczuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pelonek1 napisał:

W C6 mam akumulator od nowości i ma 10 lat.

Możecie wierzyć, albo i nie, ale przed tą zimą wymieniałem aku w A2'ce siostry i siedziała tam Ori Varta z 2001 roku :shock3: (data produkcji potwierdzona 2x, na słupku klemy jest wybity tydzień i rok produkcji i na obudowie/spodzie obudowy aku). Fakt faktem, że już rok temu były z nią kłopoty i zasadniczo powinna być wymieniona zeszłej zimy.

Co nie zmienia faktu, że ciężko mi było uwierzyć, że ten akumulator przetrzymał tyle lat! Może dlatego, że miał 80Ah pojemności, a silniczek 1,4 benzynka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Ivanek napisał:

Ten akumulator był od 2017r. jeszcze kupiony w UK i za mojej kadencji 3 razy wycyckałem go do dna praktycznie, no ale przeszło 5 lat to i tak fajny wynik.

Przy głębokim rozładowaniu płyty aku się zasiarczają i akumulator traci pojemność niestety :(

Edytowane przez staniek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też grubo :)

Mi się wydaje, że  trzeba też trafić na dobrą sztukę/egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że ten zostanie tu na długo albo przeskoczy do następcy, jakieś małe poszukiwania furmanki czasem odbywam:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwizdało już sobie kilka dni i czekałem kiedy spadnie, w drodze na najazd spadł silkion. 

Niestety tzw cybantów nie miałem tak dużych, 40-60mm był za mały, tband 63mm za mały, dziś musiała mnie ratować Castorama.

Kupiłem kilka różnych i użyłem dwóch 60-80mm, najpierw jedna nad drugą w tym samym kierunku jak na foto ale to po mocnym depnięciu zaraz spadło, powrót na najazd i założyłem ponownie dwie te same obejmy ale w dwóch kierunkach, one przy skręcaniu wzajemnie się odpychały, póki co trzyma.

Zamówiłem tband 64-72mm ale obawiam się że on może być za szeroki na kołnierz który jest od dołu turbo.

Ps : brak osłon od dołu w taką pogodę to fajne bagno

IMG_20211231_103528.thumb.jpg.08d68590f94f8daf8687315aa1eba06b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem dziś tclampa ale byłem lekko zaskoczony i nieprzygotowany do montażu, nasadkę 10mm miałem ale klucza płaskiego niestety nie, myślałem, że połączenie śrubowe będzie na zasadzie nakrętka i w to wkręcana śruba maszynowa, okazało się być odwrotnie zastałem wygięty w kształt obejmy gwintowany pręt a na końcu nakrętkę, efekt łatwy do przewidzenia. 

Założyłem obejmę i skręciłem tyle ile pozwalał mi gwintowany pręt no ale to okazało się być za mało bo po około 15. km zrzuciło znowu silikon. Jutro podejście numer x (sam nie wiem które) ale tym razem z płaskim 10mm kluczem i dokręcę gada w opór aż stanie się fioletowy.

IMG_20220112_101103.jpg.e4313bd853825491fcacb0f779e35f07.thumb.jpg.86be5d15d421396cd5cfc52923a7c5c9.jpg

Kolega radzi mi takie coś:

https://allegro.pl/oferta/przejsciowka-redukcja-turbo-awx-asz-afn-1-9tdi-vag-10975499518

Warto? Stosował ktoś?

Edytowane przez Ivanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz kupić taki wąż 1K0145790C i wykorzystać z niego szybkozłączkę, a dokładniej jest to tłumik szmerów ssania. Wadą jest, że robi się zwężka, ale tak musi być żeby działał tak jak założono. 

Miałem tak u siebie zrobione za czasów seryjnej turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...