Kriss SierraFan Opublikowano 9 Marca 2012 Opublikowano 9 Marca 2012 czy jak odkrece srube od sanek 18 i te dwie 13 to wsadze srube od wahacza? Którą śrubę? Bo rozumiem, że chodzi Ci o przedni, dolny wahacz?
terrorbps Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 czy jak odkrece srube od sanek 18 i te dwie 13 to wsadze srube od wahacza? Którą śrubę? Bo rozumiem, że chodzi Ci o przedni, dolny wahacz? dolny wahacz (banan) miałem z nim problem a dokładnie z wsadzeniem śruby ale już się uporałem:) odkręciłem śrube 18 i dwie 13,podważyłem brechą i wlazła
rafvis Opublikowano 15 Maja 2012 Opublikowano 15 Maja 2012 a jak szybko i sprawnie wybić dolny przedni ten od tego niby kowadełka??? męczę się z nim 4 godziny i nie idzie. niestety nie mam kanału i robię to na ulicy. podpowiedzcie coś tak na szybkiego. bardzo Was proszę o każdą poradę. pryskałem już wd40 i robiłem różne cuda ale on jest nie do ruszenia. z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
dominos993 Opublikowano 7 Września 2012 Opublikowano 7 Września 2012 wd40 sie nie nadaje do odrdzewiania srub przy zawieszeniu, a już na pewno nie przy kolumnie zawieszenia, gdzie śruby są narazone na wysokie temperatury z chamulców. Ja zawsze przed jakąkolwiek naprawą dzień albo dwa wczesniej pryskam dobrym odrdzewiaczem i wtedy dopiero mozna coś działać.
vudi Opublikowano 14 Września 2012 Opublikowano 14 Września 2012 zna ktos jakis magiczny sposob, zeby zalozyc ten wahacz z amorkiem? Bo jak juz zaloze sworzen i przylapie amortyzator do wahacz to juz reszty srub nie jak nie moge zlapac... w ogole amortyzatora nie moge dac do gory...
Merynos Opublikowano 28 Grudnia 2012 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Z góry przepraszam że odświeżam wątek, lecz mam co do niego zapytanie, a nie mogę odpowiedzi znaleźć używając opcji "szukaj". Chodzi dokładnie o nakrętkę, którą dokręca się sworzeń wahacza prowadzącego (banana) do zwrotnicy. Wymieniłem urwany wahacz na banana Master Sport i nowa nakrętka od kompletu dokręca sworzeń do pewnego momentu tzn. może z 1/3 gwintu wchodzi w nakrętkę po czym sworzeń razem z nią zaczyna się kręcić. Pytanie: Czy trzeba jakoś zablokować obracający się sworzeń i mocniej dokręcić przedmiotową nakrętkę czy może to tak zostać bo tak ogólnie ma być? W instrukcji jest napisane, iż tego typu nakrętki należy dokręcać z siłą 100 Nm, ale to rozumiem dotyczy zestawu oryginalnego gdzie nakrętka znacząco się różni od tej z nowego kompletu "Master Sport". Proszę o pomoc lub odesłanie do właściwego wątku.
Bartoszzz Opublikowano 29 Grudnia 2012 Opublikowano 29 Grudnia 2012 sworzeń trzeba mocno dokręcić, w wahaczu przy gwincie masz miejsce na imbus którym sobie możesz przytrzymać i dokręcić nakrętkę, później sworzeń już nie powinien się obraca i można dokręcić śrubę do końca czyli silą 100Nm.
bediks Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Panowie a czy po odkręceniu tych 3 śrub san nie spadnie nic na łeb ? Bo będę wymieniał banany, jeśli nic nie spadnie to ile mogę je opuścić i czy wejdą na swoje miejsce bez problemu spowrotem ?
sokal Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Wystarczy popuścić śruby, nie musisz ich całkiem wykręcać. A i nic Ci na głowę nie spadnie, sanki są tam jeszcze "gdzie nie gdzie" przykręcone ---------- Post dopisany at 20:15 ---------- Poprzedni post napisany at 20:15 ---------- Zrób najpierw jedną stronę a potem drugą
Trzesio Opublikowano 30 Września 2013 Opublikowano 30 Września 2013 maly odkop jak to jest z tymi lacznikami, ktora strona powinny byc przykrecone do wachaczy? a tak z czystej ciekawosci, dlaczego w sankach sa dwie pary otworow do mocaowania wachaczy?
Banan Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 Lączniki tą cieńszą stroną bez tego pierścienia dystansującego bo to idzie do stabilizatora , te drugie otwory sanek to prawdopodobnie do A6 C5 i Passata bo w A4 wahacze są wpięte w te wewnętrzne otwory
krzysmaj Opublikowano 9 Grudnia 2013 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Brawa za szczegółowy opis! Kilka moich spostrzeżeń: Przy wyciąganiu śruby dolnego-prowadzącego jest trochę kombinacji. Przy ponownym składaniu potwierdzam to co koledzy wcześniej napisali, że śrubę można bezproblemowo włożyć od drugiej strony (przez okno w "sankach"). Proponuje jeszcze wszystkie śruby i stożki posmarować smarem miedziowanym, by w przyszłości uniknąć siłowych rozwiązań Wymieniłem cały zestaw bez kanału i podnośnika. Jedyne co miałem to podstawki i podnośnik. Wszystkie śruby da się poodciągać bez kanału - wymaga to tarzania się po podłodze ale nawet dynamometrycznym się dojdzie Zapomniałem sprawdzić po dociągnięciu śrub, teorię znajomego mechanika. Twierdził, że jak wymienia dolny nośny to ustawia sobie tuleje wahacza i dociąga bez opuszczenia na koła. Robi to w ten sposób, że ustawia wycięcia na tulei równo do kostek wspawanych w sanki (widoczne na foto): Modele nowsze takie jak B6 nie mają już wspawanych kostek. Na pewno nie jeden z nas zastanawiał się lub będzie się zastanawiał jak dostanie cały zestaw Lemfordera, czy wahacz dolny prowadzący (banan) jest kompletny. Wcześniej miałem założony zestaw TRW, jeszcze z fabrycznymi natłoczeniami AUDI. Wahacz d. prowadzący miał na tulei dodatkowy plastik i gumę, a nowy Lemforder już nie. Początkowo myślałem, że czegoś brakuje w moim zestawie. Okazuje się, że Lemforder od jakiegoś czasu produkuje nowsza wersję tej tulei. Porównanie na fotografii: U góry Lemforder, dół TRW (z natłoczeniami Audi). Różnica jest również w długości wprasowanej tulei. Dodatkowym czynnikiem wprowadzającym w konsternację jest to, że można kupić osobno starą wersję lemfordera: Tutaj link do dyskusji na forum Passata: Wymiana Wahaczy ! Trudne czy nie ? - Strona 12 Wniosek jeden: Jeżeli wymieniasz to wymieniaj parami, jeżeli tylko z jednej strony sprawdź z drugiej jakiej konstrukcji masz tuleję Pozdrawiam.
woj-o Opublikowano 21 Grudnia 2013 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Odkopie temat. Dzisiaj wymieniałem banana dolnego. Rouvile - 20kkm i po tulei plus sworzeń na ukończeniu. Oczywiście odkręcanie sanek bo inaczej śruba chce w budę wejść. Problem jaki napotkałem to taki - po okręceniu banana cała kolumna zawieszenia ma ochotę mocno iść do przodu - musiałem nieźle ją naciągać żeby nowy wahacz zamocować. No i drugi problem - w sumie główny. Z mocowania sanek - śruba 18 i jedna (zewnętrza) 13 trzyma OK - natomiast ta (z obu stron auta) wewnętrzna 13 - nie bardzo trzyma - jakby się kręciła razem z nakrętką. Moje pytanie - jak ona jest mocowana w budzie(podłodze) - tam jest nakrętka czy raczej zerwany gwint (dziwne by było - w obu śrubach, bez siłowego odkręcania). Czy ktoś podobny problem już może napotkał? Chodzi o tą śrubę "dalszą" 13 na tym zdjęciu. http://img42.imageshack.us/img42/3756/89883379.jpg
Trzesio Opublikowano 23 Grudnia 2013 Opublikowano 23 Grudnia 2013 nawet jesli jest nakretka, to przyspawana, pewnie po zdjeciu mat z podlogi bedzie ja widac
woj-o Opublikowano 23 Grudnia 2013 Opublikowano 23 Grudnia 2013 Boję się że to jest profil zamknięty i od góry nic nie zobaczę, ciekawe przy której wymianę zawiechy je przekrecili. Szlag to trafi - zdjąć wykładzinę to lekkie nie jest. Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
A4-Tomek Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Nie jestem pewnien ale podłoga ma chyba dwie warstwy blachy więc ściąganie dywanu może nic nie dac ale ręki uciac nie dam Co do ciężaru takiego dywanu to nie jest to jakieś mega ciezke. To jest wykładzina + pianka. Będzie to ważyć jakieś 10-15 kilo chyba że Ci zacieka woda i pianka się wody nawciagala xD send from HTC
woj-o Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Też tak myślę (że nic nie da) chodzi mi o to czy mogę wykręcić ta śrubę całkiem i mi nakrętka nie ucieknie czy będzie polka :-). Raczej odspawania nakretki w audi się nie spodziewam ( jak już to zerwany gwint w srubie lub nakrętce i plan czy gwintowac na rozmiar wiecej czy inna rzezba) , szczególnie że sruba ma jakiś opór( urwana nakrętka by dała zero oporu). Dzięki za odpowiedzi. Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
A4-Tomek Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Z tego co widziałem to zwykle jest przyspawana mocno nakretka albo tulejka z grubsza ścianka. Zerwać się raczej nie zerwała jeśli chodzi o spaw bo to zamknięta przestrzeń ale co do przeciagniecia gwintu to bym się tego bardziej spodziewał. Jak jest lipa to chyba pozostaje przegwintowac i dac większą srube send from HTC
woj-o Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Tia - liczę na niemieckich inżynierów i to że dali śrubę słabsza od nakrętki :-). Spróbuje to delikatnie wykręcić i zobaczę na czym stoję. I albo nową śrubę w wersji optymistycznej albo m10 plus gwintownik. Takie to prezenty na święta ;-). Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
A4-Tomek Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Ja też nie raz bluzgi wyrzucalem albo na tych co grzebali przy moim aucie albo na tych co projektowali B5-ki. Takie uroki jak się grzebie samemu. send from HTC
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się