Skocz do zawartości
IGNOROWANY

STAG w ciepłe dni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W gorące dni, gdzie auto stoi długo na słońcu po odpaleniu auta na zimnym silniku od razu przełącza na gaz, co za tym idzie czasami zgaśnie:)

Sekwencja ogólnie działa ok. Przełącza na LPG przy około 30 stopniach.

Opublikowano (edytowane)

Masz coś źle ustawione bo inaczej nie powinno się tak robić, może ciepły start włączony - chodź nie wiem czy jest możliwe by ta opcja działała już przy 30 stopniach.

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano

Poprawna regulacja załatwi sprawę.

Opublikowano (edytowane)

Jeśli rzeczywiście reduktor ma 30 stopni w takiej sytuacji i dzieją się takie rzeczy to niesprawne masz elementy instalacji albo po prostu jest wtedy zalewany gazem i wystarczy regulacja.

Może być odczuwalne lekkie szarpnięcie w takiej ale nie ma prawa zgasnąć. 

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Chyba nie jasno napisałem. Piszę cały czas o zapłonie na zimnym silniku. Auto zawsze odpali się na benzynie i zanim przejdzie na LPG to silnik się lekko rozgrzeje ( około 2 kilometry )

Zauważyłem pewien problem, gdy ono postoi pól dnia w pełnym słońcu to czujnik temperatury może odczytać że silnik ma już dostateczną temperaturę i od razu po odpaleniu włącza LPG, po czym zimny silnik ma po protu ciężko. Problem tylko o wyłącznie w

Jest w ogóle taka możliwość?

Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, pawelwerhi napisał:

Jest w ogóle taka możliwość?

Teoretyczne jest ale praktycznie nie powinno tak być, sam mam ciepły start włączony i cały ubiegły rok tak jeździłem i nic takiego się nie działo.

Przy 30 stopniach jeszcze nigdy mi się ciepły stary nie uruchomił. Aczkolwiek przy jakichś tam ustawieniach być może jest to możliwe.

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano

Jeśli będzie +30 na dworze i powiedzmy, że wychodzisz z roboty po 8h po południu to bankowo płyn jak i reduktor będzie miał ponad 30stopni i od razu przełączy się na lpg (zazwyczaj po 2-5sekunach w zależności jak ustawione jest sterowniku). Już pisałem, że jeśli gaśnie w takiej sytuacji to coś niedomaga. Czujnik temp. zwykle jest w reduktorze więc od słońca się nie zagrzeje :P

Opublikowano

Nieco minęło ale tak -sam mam ustawiony "ciepły start". Temperaturę przełączenia ustawia się w sterowniku kablem i softem łącznie lub jeżeli centralka obsługuje interfejsem BT i softem.
Da się odpalać na czystym gazie(bez pompki paliwa nawet -sporo osób je załatwia jeżdżąc z niemal pustym bakiem). Nawet niżej niż 30*C. Znaaaacznie niżej. Ledwo wyżej zera i NIE GAŚNIE, chyba, że już naprawdę szron i takie tam to może go zalać. Sprawdzone. Być może instalacja jest nieszczelna i ciśnienie znika po jakimś czasie, auto mając "wiedzę", że jest ciepło przerzuca na gaz ... a tego nie ma w reduktorze i wężykach, bo "se zszedł" więc jeżeli te wężyki są jak to "modnie" się robi długości anakondy zanim je wypełni auto nie ma co jeść i zdycha. Czasem, tutaj na forum również, widzę jak chwalą się ludzie instalkami i ręce opadają. Ochy i achy jak to schludnie założone, a tam gówna rura z gazem ma "mytr pińdziesiont", wężyki do wkrętek od wtrysków jak lejce długie ale za to jak ładnie ułożone, ojej :facepalm:
Już o gównianych filtrach co nic nie filtrują(srebrne puszeczki wiecznie czyste) nie wspomnę, bo to nic nie wnosi. 
Dalej idąc może być błąd ustawień - może być lub albo również. 
Może być np. złu model czujnika wybrany w opcjach lub czujnik padać(głupieć). I sterownik "myśli",  że gaz ma już 60, a on ma np. 25. Źle dobiera nastawy(czas wtrysku) no i podlewa za dużo. Jak się to wszystko poskłada z błędami montażu(80% najbiedniej instalacji) okaże się, że jazda będzie możliwa dopiero po rozgrzaniu silnika. A nie w stanie pośrednim. 

Opublikowano (edytowane)

Zmiana temperatury włączenia gazu zmieniona z 30 na 40 stopni i po problemie.

Edytowane przez pawelwerhi
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
1 godzinę temu, pawelwerhi napisał:

Zmiana temperatury włączenia gazu zmieniona z 30 na 40 stopni i po problemie.

Tak czy inaczej proponowałbym sprawdzić czy gaz jest poprawnie wyregulowany. U mnie w takiej samej sytuacji tzn. gdy auto stoi cały dzień w pełnym słońcu, odpalam go i przełącza się wtedy od razu na gaz, nigdy nie zgasł, czuć tylko to przełączenie ale bardzo delikatnie. Spowodowane jest to zapewne tym, że na benzynie chodzi wtedy na ssaniu a LPG strojone jest na rozgrzanym silniku.

Opublikowano (edytowane)

To może być tylko pozorna naprawa. Ja mam na 28 temp przełączania i jest git :wink: Oczywiście tylko w lecie bo na zimę min 35.

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano
W dniu 28.06.2021 o 21:21, Pieterb napisał:

To może być tylko pozorna naprawa. Ja mam na 28 temp przełączania i jest git :wink: Oczywiście tylko w lecie bo na zimę min 35.

Są reduktory które nie lubią poniżej 45C pracować co skraca ich żywotność. W DE np. ustawiają min 60C.

Opublikowano

Przecież ja z tym problemem pojechałem do gazownika i to on mi zmienił temperaturę przełączenia na wyższą, gdzie jeszcze rok temu przy podobnej pogodzie nie miałem takiego problemu. Mniejsza o to bo pojawił się kolejny mały problem... chyba czas na zmianę serwisu.

Podczas jazdy na gazie czasami przełącza się na benzynę. Gaśnie cała kontrolka od LPG, brak dźwięku, migania kontrolek, nic. Później normalnie klikając przycisk gazu przełącza się z powrotem bez problemu.

Opublikowano
1 minutę temu, pawelwerhi napisał:

Przecież ja z tym problemem pojechałem do gazownika i to on mi zmienił temperaturę przełączenia na wyższą, gdzie jeszcze rok temu przy podobnej pogodzie nie miałem takiego problemu. Mniejsza o to bo pojawił się kolejny mały problem... chyba czas na zmianę serwisu.

Podczas jazdy na gazie czasami przełącza się na benzynę. Gaśnie cała kontrolka od LPG, brak dźwięku, migania kontrolek, nic. Później normalnie klikając przycisk gazu przełącza się z powrotem bez problemu.

Kup sobie kabelek do diagnostyki LPG i będziesz miał łatwiej. Być może reduktor "zgubił" ciśnienie i dlatego się przełącza, ale to można tylko gdybać bez diagnostyki ... .

Opublikowano
18 godzin temu, pawelwerhi napisał:

Podczas jazdy na gazie czasami przełącza się na benzynę. Gaśnie cała kontrolka od LPG, brak dźwięku, migania kontrolek, nic. Później normalnie klikając przycisk gazu przełącza się z powrotem bez problemu.

Możliwe iż sterownik pada,wystarczy że jest zamontowany tak że cała woda z szyby leci na niego do grodzi. I po czasie zaczyna dostawać się do niego,mimo iż teoretycznie jest hermetyczny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...