Skocz do zawartości
IGNOROWANY

nowy układ klimatyzacji nie działa a4b6


maniekaudia4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam problem z klimatyzacją w audi a4 b6 2003r na jednym pasku 6pk   6SEU14C numer. 8E0260805BA

Wymieniłem cały układ tj. dławik, chłodnice, kompresor po regeneracji, osuszacz plus płukanie całego układu.

Nabiłem klimę, wszystko szczelne tylko że się nie załącza. Sprężarka nie robi ciśnienia, błędow nie pokazuję.

Od czego zacząć szukanie przyczyny takiej sytuacji. Posiada ktoś jakiś schemat elektryczny tej instalacji, które punkty sprawdzić.

Dziękuję z góry za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w testach wyjść działanie wentylatorów itd. i jakie ciśnienie pokazuje w blokach pomiarowych. Oczywiście wsio za pomocą vcds. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, przem8 napisał:

Sprawdź w testach wyjść działanie wentylatorów itd. i jakie ciśnienie pokazuje w blokach pomiarowych. Oczywiście wsio za pomocą vcds. 

Wrócę do domu za kilka godzin to sprawdzę u mnie jest wersja z jednym wentylatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam czujnik ciśnienia w skraplaczu. Ewentualnie można sprawdzić, czy sterownik nie blokuje sprężarki, bo czujnik temperatury silnika wskazuje błędne temperatury (za wysokie). Tak miałem w B5 przynajmniej, że błędne wskazania czujnika temperatury odcinało pracę sprężarki klimy.

Edytowane przez Langista
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator się załącza w testach .

W klimatroniku są dwa błędy.

01274 silnik nastawczy spietrzania powietrza v71

00735 potencjometr w silniku nastawczym klapy zamkniętego powietrza g143.

Jak wracałem do domu to przez chwilę jakieś pół minuty zaczęła chłodzić i znowu przestała.

 

Screenshot_20210602-160128.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z klimą wszystko ok, potencjometr padł w silniczku, kup sobie od razu 6 sztuk (na każdy silniczek) i będziesz miał z głowy, bo one padają jeden po drugim.

https://allegro.pl/oferta/potencjometr-silniczka-klimatyzacji-audi-seat-vw-9419130513

Edytowane przez Langista
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Langista napisał:

Z klimą wszystko ok, potencjometr padł w silniczku, kup sobie od razu 6 sztuk (na każdy silniczek) i będziesz miał z głowy, bo one padają jeden po drugim.

https://allegro.pl/oferta/potencjometr-silniczka-klimatyzacji-audi-seat-vw-9419130513

To przez ten silniczek nie chłodzi?

Gościu który nabijał klimę mówił, że ciśnienia nie robi sprężarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest 7 bar przecież, ile on by chciał? Na wolnych obrotach więcej nie nabije a podczas jazdy i tak maks do 11-12 wejdzie. Zrób jeszcze nastawy podstawowe silniczków (usuwasz błędy w sterowniku klimy, potem nastawy podstawowe 04 -> grupa 1 -> czekasz aż się ustawią w wartości graniczne -> koniec.

Edytowane przez Langista
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mu dadzą nastawy jak sprężarka "nie rusza"? Takie ciśnienie świadczy o "nabitym" układzie, a przy pracującej klimie i temp. 20stopni wzwyż ciśnienie powinno wynosić powyżej 12bar. Sprawdź odczyty z czujnika temp.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, przem8 napisał:

Co mu dadzą nastawy jak sprężarka "nie rusza"? Takie ciśnienie świadczy o "nabitym" układzie, a przy pracującej klimie i temp. 20stopni wzwyż ciśnienie powinno wynosić powyżej 12bar. Sprawdź odczyty z czujnika temp.

Sprawdzałem temperatury zgadzają się.

Coolant 45C

Temp wnętrza 22,5C

Na zewnątrz podobnie pokazuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężarka robi się ciepła.

Na zapłonie napięcie na wtyczce do zaworu sprężarki jest 12v. Po odpaleniu spada do 7,5v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, maniekaudia4 napisał:

Na zapłonie napięcie na wtyczce do zaworu sprężarki jest 12v. Po odpaleniu spada do 7,5v

Z tym akurat jest ok.

W parametrach widać że sterownik wysterowuje zawór na 75%,obciążenie też jest w porządku.

Reklamuj sprężarke.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, PAWEL69 napisał:

Z tym akurat jest ok.

W parametrach widać że sterownik wysterowuje zawór na 75%,obciążenie też jest w porządku.

Reklamuj sprężarke.

Sprężarka przyszła zalana olejem w ilości 50ml

Ja dodałem przed montażem 70ml

Żeby razem było 120ml.

Dolewałem przez szersze wejscie do kompresora i kręciłem kółkiem.

Gość od klimy nabił sam czynnik .

Nie popełniłem tutaj błędu przy wlewaniu oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W momencie załączania sprężarki nie spadają obroty brak oporu nie słuchać też żadnego cyknicia przekaźnika.

Tak jak to było w b5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Langista napisał:

A wartości się zmieniają?

Tak wartości się zmieniają oprócz ciśnienia.

Wentylator na testach załącza się.

Czy po włączeniu klimy na postoju wentylator u was startuje? Bo u mnie nie ma zadnej reakcji.

Edytowane przez maniekaudia4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, maniekaudia4 napisał:

W momencie załączania sprężarki nie spadają obroty brak oporu nie słuchać też żadnego cyknicia przekaźnika.

Tak jak to było w b5

Tu nie masz sprężarki z tradycyjnym sprzęgłem i pracuje non stop. Ja się przewiozłem na regenerowanej sprężarce i nigdy w życiu, lepiej dołożyć do nowej i mieć spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mi podpada kompresor 

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, przem8 napisał:

Tu nie masz sprężarki z tradycyjnym sprzęgłem i pracuje non stop. Ja się przewiozłem na regenerowanej sprężarce i nigdy w życiu, lepiej dołożyć do nowej i mieć spokój.

Zwłaszcza że wszystko do okoła ogarnięte,warto dołożyć parę stówek i mieć spokój na lata. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, PAWEL69 napisał:

Zwłaszcza że wszystko do okoła ogarnięte,warto dołożyć parę stówek i mieć spokój na lata. 

Mam w A6 C6 zatartą sprężarkę klimatyzacji. Trzeba wymienić sprężarkę, skraplacz, osuszacz i dyszę rozprężną, resztę przepłukać. Robisz takie rzeczy kompleksowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...