Skocz do zawartości
IGNOROWANY

nowy układ klimatyzacji nie działa a4b6


maniekaudia4

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, przem8 napisał:

Tu nie masz sprężarki z tradycyjnym sprzęgłem i pracuje non stop. Ja się przewiozłem na regenerowanej sprężarce i nigdy w życiu, lepiej dołożyć do nowej i mieć spokój.

Nie do końca, jest przecież sprzęgło, które odłącza sprężarkę.. skoro u niego ciśnienie się nie zmienia, to możliwe, że elektrozawór w kompresorze jest uszkodzony. Co do nowej.. ja kupiłem nowy z Nissens w Intercars, po pół roku padło uszczelnienie wałka :)

Tak czy inaczej wychodzi na to, że to wina kompresora. Wtyczka na bank pewnie siedzi?

 

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Langista napisał:

Nie do końca, jest przecież sprzęgło, które odłącza sprężarkę..

Jest sprzęgło zrywalne, a nie na elektromagnesie i rozłączy jak się zatrze i stanie dęba, a przyciskiem econ tego nie zrobisz więc nie mieszaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, przem8 napisał:

Jest sprzęgło zrywalne, a nie na elektromagnesie i rozłączy jak się zatrze i stanie dęba, a przyciskiem econ tego nie zrobisz więc nie mieszaj.

Dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, przem8 napisał:

Jest sprzęgło zrywalne, a nie na elektromagnesie i rozłączy jak się zatrze i stanie dęba, a przyciskiem econ tego nie zrobisz więc nie mieszaj.

To chyba mam inny kompresor, bo ja przyciskiem econ odłączam klimę.

 

Właśnie sprawdziłem nową z Denso, którą mam i wygląda, jakby było jak piszesz, jednak ta z Nissensa, która aktualnie jest w aucie serio musi mieć elektromagnetyczne sprzęgło, bo była różnica w pracy silnika po włączeniu trybu econ ?

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka dobrze siedzi.

Dam na warsztat żeby podmienili ten zawór w sprężarce.

Ewentualnie czy za duża ilość oleju może być przyczyna nie załączania kompresora?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, oleju powinno być ok 180 ml, do tego Denso dołącza instrukcje pierwszego uruchomienia przed napełnieniem (zaraz po montażu). Należy dolać odpowiednią ilość oleju (zazwyczaj w sprężarce fabryka daje 80-100 ml i tam nie dolewamy nic) do skraplacza lub osuszacza, ustawiamy nawiew na maks i na najniższą temperaturę, zostawiamy tak na biegu jałowym bez przetasowania na 5 minut, to gwarantuje równomierne rozprowadzenie oleju po układzie i zabezpiecza przed zatarciem. Potem szukasz nieszczelności (jeżeli olej był z koncentratem UV) i napełniasz klimę czynnikiem.

 

Olej na koniec przy napełnianiu stacja podaje sobie sama, także nawet jak dasz go za dużo to nic się nie stanie, bo nadmiar zostanie odciągnięty.

Edytowane przez Langista
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zaworze powinno być 0.820 A a jest 0.360A 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dev napisał:

Na zaworze powinno być 0.820 A a jest 0.360A 

Czyli zacięty jest zawór w sprężarce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zawór to część sprężarki, jak jest niesprawny to sprężarka do reklamacji, bo osobno ten zaworek tani nie jest.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja wygląda tak że na warsztacie podlczyli się testerem pod ten zawór w sprężarce. I klima zaczęła chodzić.

Nie ma natomiast reakcji zmiany gdy podłączam pod instalacje auta ten zawór. Pomimo że napięcie na wtyczce jest. 

Muszę poszukać gdzieś w internecie schemat do a4b6 z końcówki 2003r.

I prześwietlić cała wiązkę bo innego sposobu nie widzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiada ktoś może schemat do tego zaworu w sprężarce n280 ?

Bo szukam i nie mogę znaleźć :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na odłączonej wtyczce wartość na zaworze sprężarki jest bez zmian w okolicach 0,4A.

Gdzie szukać przyczyny bo już nie mam pomysłu

Dałem drugą masę na wtyczkę ale nie ma efektu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa, czy wentylator załącza się? Econ się świeci? Może sterownik wentylatora uwalony? Sprawdź bezpieczniki pod kierownicą w takich wtyczkach :

CONNECTOR CONTACT PLUG VW AUDI SKODA SEAT 8A0937530 | (9) Elektronik \  (971-973) Elektrische Installation | Original used car parts Audi, Seat,  Skoda, VW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, maniekaudia4 napisał:

Na odłączonej wtyczce wartość na zaworze sprężarki jest bez zmian w okolicach 0,4A.

Gdzie szukać przyczyny bo już nie mam pomysłu

Dałem drugą masę na wtyczkę ale nie ma efektu

Jak odłączysz wtyczkę i pokazuje Ci wartość na zaworze, to coś jest nie halo, bo powinno moim zdaniem błąd w sterowniku wywalić..

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Langista napisał:

Jak odłączysz wtyczkę i pokazuje Ci wartość na zaworze, to coś jest nie halo, bo powinno moim zdaniem błąd w sterowniku wywalić..

Właśnie żadnego błędu nie ma , nie wiem którym przewodem idzie sygnał.

Czy to jest sterowane przez jakiś przekaźnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz vcds to pokaż błędy ze sterownika silnika i pokaż co siedzi w grupie pomiarowej 002.

Jak odłączasz zawór sprężarki i nie ma błędów, to jest to co najmniej dziwne zachowanie sterownika. Dobrze by było podmienić klimatronik na inny i sprawdzić co się dzieje.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator załącza się w testach.

Na krótko na warsztacie jak podłączyli zawór n280 klima ruszyła razem z wentylatorem.

Econ się wyłącza normalnie.

Ten bezpiecznik sprawdzę wieczorem jak wrócę do domu.

Wrócę do domu

To wyśle wartości z grupy 002

Klimatronika podmieniałem bez efektu.

Wcześniej na starej sprężarce klima działa tylko na wyższych obrotach aż całkiem przestała. 

Dzięki za zainteresowanie tematem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla pewności, jaki klimatronik masz teraz? Ten co siedział od fabryki w aucie, czy inny? Jak inny, to czy jest on odpowiednio zakodowany?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu jest problem bo klimatronik jest od Anglika bo moje auto to Anglik po przekładce, ale kupowałem po numerach.

Mam odłączony jeden silniczek od obiegu wewnętrznego. Bo jak jest podłączony to wariuje z nawiewami.

 

Jak wyciągałem bezpiecznik nr6 5amper w bocznej skrzynce to wyskakiwał błąd zaworu n280 i econ się zapalał. To prawidłowo bo wychodzi że instalacja jest ok ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...