Berserker Opublikowano 17 Września 2021 Opublikowano 17 Września 2021 (edytowane) Czy ktoś testował/używał specyfików z Liqui Moly tj. dwusiarczek molibdenu lub Verlust Stop uszczelniacz silnika lub Ceratec do regeneracji silników i czy są one bezpieczne dla motora? Wiadomo nie spodziewam się jakichś cudów, ale jakby zużycie oleju spadło o połowę to już byłby dla mnie sukces a produkty te mają masę pozytywnych opinii. Który z nich ewentualnie wybrać i czy należy stosować regularnie przy każdej wymianie oleju? Czy sama zmiana oleju z 5W30 na 5W40 coś da? Jaki olej zalać by miał normę 507 bo przeważnie to mają 502/505? Edytowane 17 Września 2021 przez Berserker
Zlatan2332 Opublikowano 17 Września 2021 Opublikowano 17 Września 2021 Mnie kiedyś mechanik odradzał i twierdził, że uszczelniacze w bardzo niewielkim stopniu rozwiązują problem. Ostatecznie zmieniłem tamto auto i nie przetestowałem osobiście, ale kilku moich znajomych używało LM i twierdzili, że naprawdę się sprawdza i nikt nie zauważył negatywnych skutków
DarekS4 Opublikowano 17 Września 2021 Opublikowano 17 Września 2021 Zamieniać olej cześciej a nie dolewać specyfiki .... Teraz to a przed wymianą płukankę i gdzie sens i logika. Jeżeli silnik w środku czysty bez nagarów lać dobry olej i zmieniać cześciej ( ja w swoich wozach zmieniam co 7k) Jeżeli silnik w nagarach to lać płukankę co zmianę aż go wyczyści z grubsza i potem lać już tylko olej bez płukanki. Ja w swoich silnikach nie wiem co to jest nagar.
DarekS4 Opublikowano 17 Września 2021 Opublikowano 17 Września 2021 2 godziny temu, Berserker napisał: Czy sama zmiana oleju z 5W30 na 5W40 coś da oprócz innej charakterystyki nic nie da. Lać to co przewiduje producent tylko dobre jakościowo. Jak masz TDi to nie polecam zmieniać parametru nr 2 na niższy.
Dev Opublikowano 17 Września 2021 Opublikowano 17 Września 2021 2 godziny temu, Berserker napisał: Czy ktoś testował/używał specyfików z Liqui Moly tj. dwusiarczek molibdenu lub Verlust Stop uszczelniacz silnika lub Ceratec do regeneracji silników i czy są one bezpieczne dla motora? Wiadomo nie spodziewam się jakichś cudów, ale jakby zużycie oleju spadło o połowę to już byłby dla mnie sukces a produkty te mają masę pozytywnych opinii. Który z nich ewentualnie wybrać i czy należy stosować regularnie przy każdej wymianie oleju? Czy sama zmiana oleju z 5W30 na 5W40 coś da? Jaki olej zalać by miał normę 507 bo przeważnie to mają 502/505? ile żre ?
RALF76 Opublikowano 17 Września 2021 Opublikowano 17 Września 2021 3 godziny temu, Berserker napisał: Czy ktoś testował/używał specyfików z Liqui Moly tj. dwusiarczek molibdenu lub Verlust Stop uszczelniacz silnika lub Ceratec do regeneracji silników i czy są one bezpieczne dla motora? Wiadomo nie spodziewam się jakichś cudów, ale jakby zużycie oleju spadło o połowę to już byłby dla mnie sukces a produkty te mają masę pozytywnych opinii. Który z nich ewentualnie wybrać i czy należy stosować regularnie przy każdej wymianie oleju? Czy sama zmiana oleju z 5W30 na 5W40 coś da? Jaki olej zalać by miał normę 507 bo przeważnie to mają 502/505? jaki przebieg że olej łyka?
Berserker Opublikowano 17 Września 2021 Autor Opublikowano 17 Września 2021 (edytowane) Ok 0,5L na 1000km przy przebiegu 187 tyś. Czyli najlepiej zostawić 5W30 nie zmieniać na 5W40? Mi tam w sumie zwisa dolewanie oleju bo robię małe przebiegi rocznie i to nie problem dolać , ale czy to zużycie oleju nie spowoduje jakiejś awarii w silniku albo innym podzespole w najbliższej przyszłości? Edytowane 17 Września 2021 przez Berserker
Berserker Opublikowano 18 Września 2021 Autor Opublikowano 18 Września 2021 (edytowane) 18 godzin temu, DarekS4 napisał: Zamieniać olej cześciej a nie dolewać specyfiki .... Teraz to a przed wymianą płukankę i gdzie sens i logika. Jeżeli silnik w środku czysty bez nagarów lać dobry olej i zmieniać cześciej ( ja w swoich wozach zmieniam co 7k) Jeżeli silnik w nagarach to lać płukankę co zmianę aż go wyczyści z grubsza i potem lać już tylko olej bez płukanki. Ja w swoich silnikach nie wiem co to jest nagar. Chyba tak właśnie zrobię. Płukanka z Liqui Moly 2662 może być - już ostatnim razem ją stosowałem? Wlać ją po rozgrzaniu do 90 stopni i ile czasu silnik ma pochodzić ? Można jeździć nim wtedy? Oczywiście wszystko to minuty przed wymianą oleju. Zalać po płukance olejem MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30 - jakościowo dobry będzie? Edytowane 18 Września 2021 przez Berserker
Langista Opublikowano 18 Września 2021 Opublikowano 18 Września 2021 Płukankę zalewasz do rozgrzanego silnika (olej 90°C) i nie jeździsz nim, ma pracować na biegu jałowym przez 10-15 minut, zależnie od instrukcji na opakowaniu. Trzymanie dłużej lub wlewanie większej ilości jak potrzeba nie poprawi efektu czyszczenia a może przyczynić się do przytarcia panewek.
Berserker Opublikowano 19 Września 2021 Autor Opublikowano 19 Września 2021 (edytowane) Podpowiedzcie tylko w jakim sklepie internetowym kupić Motula Specific 5W30 żeby nie był oszukany bo u mnie po sklepach raczej takiego nie dostanę? Chyba, że warsztat zamówi , ale wolałbym mieć swoje bo tam nawet nie widzę co wlewają. Edytowane 19 Września 2021 przez Berserker
steve69 Opublikowano 19 Września 2021 Opublikowano 19 Września 2021 Pisz do forumowego kolegi @dzik Pewne źródło i dobra cena.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się