DamianQ97 Opublikowano 21 Września 2021 Opublikowano 21 Września 2021 Parametry po wypaleniu. Wypala przy scoot mass calc na poziomie 9.50g. Masa mierzona rośnie bardzo szybko. Wypalanie średnio występuje co 150-200km. Na tygodniu miasto małe odcinki, weekendy trasy około 200-300km. Pytanie czy takie częste wypalanie zajedzie Dpf bądź negatywnie wpływa na silnik?. Przebieg auta 340 tys km. Martwi mnie wartość Oil ash która z tego co wyczytałem powinna być na max poziomie 0.175l. Co zrobić z tym? Wyciąć, wyczyścić jeśli to coś da? Wyprogramowac? Czy jeździć bo nie spodwoduje to nic złego?
Muskel1 Opublikowano 21 Września 2021 Opublikowano 21 Września 2021 (edytowane) Dla silnika 3.0 TDI CR max ilość popiołu olejowego to 375 ml. U Ciebie jest już 510 ml więc masz dpf do wymiany lub czyszczenia. Ponadto przy 340 kkm 510 ml to dużo za dużo, więc albo auto ma dużo więcej najechane albo silnik nadmiernie wytwarza sadzę. 175ml to górna granica dla 2.0 TDI CR. Edytowane 21 Września 2021 przez Muskel1
DamianQ97 Opublikowano 21 Września 2021 Autor Opublikowano 21 Września 2021 (edytowane) Jazda po mieście też się mogła do tego przyczynić? Bo różne opinie widziałem. Czyszczenie pomoże na dłuższą metę? Bo z tego co ludzie mówią to jakiś rok czasu i niby problem znowu wraca, jak z tym jest to nie mam pojęcia. Przebieg jest oryginalny, mam historie rok po roku, dokumentację wszystkich napraw która potwierdza przebieg Edytowane 21 Września 2021 przez DamianQ97
Muskel1 Opublikowano 21 Września 2021 Opublikowano 21 Września 2021 Jazda po mieście może się przyczynić do wzmożonej produkcji sadzy ale nie aż tyle. Profesjonalne czyszczenie dpf (nie mam na myśli Januszów płukających dpfy wodą z węża) ma się tak samo jakbyś wsadził nowy dpf. Powinno przynajmniej (przy zdrowym silniku) wystarczyć na kolejne 200-250 kkm. Musisz przed wymianą lub czyszczeniem przeprowadzić kompleksową diagnostykę silnika bo to nie jest normalne przy tym przebiegu. Ja sprzedałem mojego 3.0 TDI CR przy 250 kkm i miał 270 ml popiołu.
DamianQ97 Opublikowano 21 Września 2021 Autor Opublikowano 21 Września 2021 Co w takim razie mogło powodować tak szybki wzrost oleju w popiole?
Muskel1 Opublikowano 21 Września 2021 Opublikowano 21 Września 2021 Jest dużo czynników, wszystko co powoduje, że silnik nadmiernie kopci. Nieszczelność w dolocie, zblokowane klapy, lejące injektory, puszczająca olej turbina, kijowo zrobiony program itd...
DamianQ97 Opublikowano 21 Września 2021 Autor Opublikowano 21 Września 2021 18 minut temu, Muskel1 napisał: Jest dużo czynników, wszystko co powoduje, że silnik nadmiernie kopci. Nieszczelność w dolocie, zblokowane klapy, lejące injektory, puszczająca olej turbina, kijowo zrobiony program itd... Od zakupy miałem takie zapocenie przy turbo. Nie kąpie z tego ani nic tylko jest delikatnie mokre. Czy to mogło to powodować? Auto moc itd trzyma, nic innego prócz tego wypalania Dpf częstego nie zaobserwowałem
Muskel1 Opublikowano 21 Września 2021 Opublikowano 21 Września 2021 (edytowane) Trudno powiedzieć na podstawie tego zdjęcia, ktoś tam musi zajrzeć i sprawdzić. Jaki soft jest w aucie ori czy wgrywany inny? Edytowane 21 Września 2021 przez Muskel1
DamianQ97 Opublikowano 21 Września 2021 Autor Opublikowano 21 Września 2021 2 minuty temu, Muskel1 napisał: Trudno powiedzieć na podstawie tego zdjęcia, ktoś tam musi zajrzeć i sprawdzić. Jaki soft jest w aucie ori czy wgrywany inny? W aucie nie było nic wgrywane, ori program.
DamianQ97 Opublikowano 21 Września 2021 Autor Opublikowano 21 Września 2021 1 godzinę temu, Muskel1 napisał: Trudno powiedzieć na podstawie tego zdjęcia, ktoś tam musi zajrzeć i sprawdzić. Jaki soft jest w aucie ori czy wgrywany inny? Kolejna dziwna sprawa jest taka że po odpaleniu zmierzona wartość sadzy jest 0g, zrobię parę km rośnie do np 5g, a na postoju zaczyna spadać znowu
piotrsob1 Opublikowano 22 Września 2021 Opublikowano 22 Września 2021 (edytowane) Nie wiem jak w tych nowszych motorach ale w tych na pompowtryskach zawartość popiołu w DPF-ie raczej nie miała żadnego związku z tym w jakiej ilości silnik sadze produkował, a zależała wprost od przebiegu auta ... Popiół bierze się głownie ze spalania oleju silnikowego i oleju napędowego. Sterownik silnika jego zawartość sobie liczył z przejechanych kilometrów i zużytego paliwa ( zakładając oczywiście że olej spełnia normę 507.00 ), a nie pokazywał rzeczywistą jego zawartość, bo niby na podstawie jakich zmierzonych wartości miał by to robić ? Może te nowsze sterowniki szacują zawartość popiołu po różnicy ciśnień w DPF-ie po zakończonym wypalaniu , ale raczej nie było by to dokładniejsze od zwykłej wyliczanki, dużo czynników na to wpływa . To co napisałem opieram na swojej ogólnie nabytej wiedzy i doświadczeniu, nie mam dostępu do danych grupy VW opisujących jak wygląda procedura nadzorowania pracy filtra DPF .... Obstawiam że tak wysoka ilość popiołu w filtrze to pochodna przejechanych przez auto kilometrów ... Edytowane 22 Września 2021 przez piotrsob1
Muskel1 Opublikowano 22 Września 2021 Opublikowano 22 Września 2021 (edytowane) Zgadza się, jak sama nazwa już wskazuje jest to popiół olejowy czyli powstały w wyniku spalania oleju i jest to między innymi wyliczane na podstawie przebytych kilometrów oraz tego w jakim stopniu silnik był obciążony w czasie przebywania tych kilometrów. Jest to wartość wyliczona bo nie da się jej fizycznie zmierzyć bez rozcinania dpf. Nadmierna produkcja sady prowadzi do częstszych regeneracji i wpływa to wzrost wartości popiołu, gdyż sterownik silnika liczy także przeprowadzone regeneracje i oblicza o ile zwiększa się liczba popiołu olejowego po każdej regeneracji. Czujnik różnicy ciśnień nie szacuje jaka jest zawartość popiołu olejowego, tylko mierzy ciśnienie spalin i na podstawie zmierzonych danych oraz tych wyliczonych danych, sterownika silnik podejmuje decyzję o regeneracji dpf. Edytowane 22 Września 2021 przez Muskel1
DamianQ97 Opublikowano 22 Września 2021 Autor Opublikowano 22 Września 2021 Czyli wina przebiegu i sposobu w jaki auto byli użytkowane, zostaje w takim razie albo czyszczenie albo wycięcie. Jeszcze chwilę pojeżdżę z podpiętym obd i zobaczę jak to będzie wyglądać
Muskel1 Opublikowano 22 Września 2021 Opublikowano 22 Września 2021 (edytowane) Wycięcie dpf to druciarstwo. Dpf jest jak klocki czy tarcze, częścią zamienną, która podlega zużywaniu nię (a raczej zapełnianiu) i należy ją naprawić (wymienić lub wyczyścić). Jak cię palec zaboli też rękę utniesz? Edytowane 22 Września 2021 przez Muskel1
DamianQ97 Opublikowano 22 Września 2021 Autor Opublikowano 22 Września 2021 52 minuty temu, Muskel1 napisał: Wycięcie dpf to druciarstwo. Dpf jest jak klocki czy tarcze, częścią zamienną, która podlega zużywaniu nię (a raczej zapełnianiu) i należy ją naprawić (wymienić lub wyczyścić). Jak cię palec zaboli też rękę utniesz? W takim razie oddam do czyszczenia, czy po czyszczeniu trzeba wymienić jeszcze jakieś czujniki i zaprogramować na nowo?
Muskel1 Opublikowano 22 Września 2021 Opublikowano 22 Września 2021 (edytowane) Zalecane jest wymiana czujnika różnicy ciśnień na nowy (oryginalny), który należy także przyuczyć. Po wymianie lub czyszczeniu należy zresetować wartość popiołu w sterowniku silnika. Edytowane 22 Września 2021 przez Muskel1
DamianQ97 Opublikowano 22 Września 2021 Autor Opublikowano 22 Września 2021 37 minut temu, Muskel1 napisał: Zalecane jest wymiana czujnika różnicy ciśnień na nowy (oryginalny), który należy także przyuczyć. Po wymianie lub czyszczeniu należy zresetować wartość popiołu w sterowniku silnika. Tylko ten czujnik wystarczy bo sa chyba 4?
Muskel1 Opublikowano 22 Września 2021 Opublikowano 22 Września 2021 W zależności od rodzaju silnika masz jeden lub dwa czujniki różnicy ciśnień oraz dwa czujniki temp.spalin. Czujniki temp. spalin mogą zostać stare, jeżeli nie zostaną uszkodzone przy wykręcaniu.
Muskel1 Opublikowano 22 Września 2021 Opublikowano 22 Września 2021 (edytowane) Sprawdź wartość ciśnienia na wolnych obrotach oraz wartość ciśnienia przy 2500 obr/min Edytowane 22 Września 2021 przez Muskel1
DamianQ97 Opublikowano 22 Września 2021 Autor Opublikowano 22 Września 2021 Jak to się powinno nazywać, jaki czujnik? Na ten moment posiadam apk car scanner po obd
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się