Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Słabo zbiera się powyżej 150 km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakieś dziwne odgłosy z filtra na postoju na wolnych? Pufanie buczenie?

Opublikowano
W dniu 27.11.2021 o 20:46, nik23 napisał:

Jakieś dziwne odgłosy z filtra na postoju na wolnych? Pufanie buczenie?

nie ma

 

Opublikowano

Teraz mierzy ok. Dawka paliwa jest na okolo 165KM ustawiona. Z ciekawosci mozesz wrzucic kanal 11 to zobaczymy jak turbo duzo dmucha i kanaly gdzie jest aktualna dawka paliwa, kat poczatku wtrysku i katowy czas otwarcia wyrysku- nie pamietam ktore kanaly - 1?2?3?. Najlepiej plynnie od 1300 do 4500 obrotow na 3 biegu.

Opublikowano

No dobra, wróćmy jednak do głównego problemu... uszkodzony był ECU czy raczej jakiś magik tam już grzebał :co:

003+011 wrzuć

i te parametry o które prosi nadybek masz w 1 i 4 grupie, czyli + dynamiczny 001+004

Opublikowano

Chyba ktos podciagnal tylko paliwo i cisnienie nie ruszajac zbytnio poczatku wtrysku. Paliwo jest wtryskiwane jeszcze dlugo po GMP. Na pewno ten program skroci zycie turbo ale nie przez podbite cisnienie a przez temperature spalin.

Lepsze gotowce mozna w sieci znalezc no ale cóż...

Opublikowano
Godzinę temu, nadybek napisał:

Chyba ktos podciagnal tylko paliwo i cisnienie nie ruszajac zbytnio poczatku wtrysku. Paliwo jest wtryskiwane jeszcze dlugo po GMP. Na pewno ten program skroci zycie turbo ale nie przez podbite cisnienie a przez temperature spalin.

Lepsze gotowce mozna w sieci znalezc no ale cóż...

no tak a jak mógł bym wgrać inną mapę w sensie dopracowaną przez jaki interfejs 

 

Opublikowano

MPPS dobrze sobie radzi z EDC15

Opublikowano

I jest jeszcze pomoc w postaci Vag EDC suite.

Opublikowano (edytowane)

Ten program nie ma sensu...

Zmiany względem oryginalnej mapy:

zmiany.jpg.cfe0a1040a127468ea43ebc9cb7982de.jpg

Zmieniony driver wish na 77mg/st.

Limitery podciągnięte

turbo podciągnięte

ale sterownik nie wie jak podać taka dawkę bo mapa czasu wtrysku kończy sie na 55mg/st...

Turbo podciągnięte nawet w miejscach gdzie dawka jest nie zmieniona.

SOI nie ruszone wiec nawet jakby sterownik podał ta dawkę to prawie cale to dodatkowe paliwo pójdzie w wydech.

 

Sterownik prawdopodobnie podaje oryginalne dawki tylko w logu pokazuje bzdury. Do tych oryginalnych dawek podaje więcej powietrza.

Sprawdźmy w Twoim logu:

 

log.jpg.5de054b3c67d3c96607d8bc68cf26599.jpg

Dla 2982obr sterownik niby podaje 65,9mg. Dla tej dawki czas wtrysku wyrażony w stopniach obrotu walu wynosi 25,5st.

no to bierzemy mapę czasu wtrysku która w tym programie jest nie zmieniona:

duration.jpg.b6d16fc0d5431086be662cece2a1c597.jpg

Wynika z niej, ze przy 3000obr czas wtrysku 25,9st odpowiada dawka tylko 50mg...

ECU interpoluje wartości pomiędzy wartościami w mapie ale nie ekstrapoluje wartości wykraczających od dołu i od góry w mapie tylko wykorzystuje ostatnia wartość. 

Np. mapa  10  20  40  50

Chcemy 15 poda pomiędzy 10 a 20. Chcemy 42 to poda coś pomiędzy 40 a 50 ale bliżej 40. Chcemy 60 to poda ostatnią wartość czyli 50.

W PD nie ma regulacji ciśnienia wtrysku tylko jego czas wyrażony w kącie. Jeżeli ta mapa nie zostanie ekstrapolowana dla kolejnych większych wartości jakie chcemy podawać to już wiesz co jest podawane do cylindra.

Turbo:

boost.jpg.bd4029c6e53b2dc623e1d7d06fb4d6bf.jpg

Ale nie zmienione mapy N75. jakby podać duza dawkę paliwa to turbo by odfrunelo.

Limiter dawki względem ciśnienia atmosferycznego:

IQlimitviaatmairpress.jpg.0ef29c3e3af3cb08273186dad175de64.jpg

Oooooo! I jest nasza dawka "podawana" 65,9mg...

ograniczenie dymienia:

smoke.jpg.e2468a1c0f7b129d27c7fb2effb81159.jpg

Co bylo w oryginale:

2004752220_wykresori.jpg.d53087901c0a0d1d811407d34e9fd32f.jpg

 

A takie bylo zamierzenie tjuunera ;)   :

1292271322_wykresstage1.jpg.5e752271bac63155094f47a44048d6dc.jpg

 

Reasumując. Czujesz poprawę na tym sofcie ale to tylko dlatego, ze przeplywka mierzy ok i sterownik podaje pełna dawkę pod 130KM...

Oczywiście nie jestem tunerem wiec pisze na tyle na ile się znam i mnie logika prowadzi

Twój przypadek kopnął mnie w tyłek i robię mapy własnego a4 tylko ja mam edc16

 

Ori soft dla 038906016JQ:

016JQ sw 1570 ori.bin

 

 

Edytowane przez nadybek
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, nadybek napisał:

Ten program nie ma sensu...

Zmiany względem oryginalnej mapy:

zmiany.jpg.cfe0a1040a127468ea43ebc9cb7982de.jpg

Zmieniony driver wish na 77mg/st.

Limitery podciągnięte

turbo podciągnięte

ale sterownik nie wie jak podać taka dawkę bo mapa czasu wtrysku kończy sie na 55mg/st...

Turbo podciągnięte nawet w miejscach gdzie dawka jest nie zmieniona.

SOI nie ruszone wiec nawet jakby sterownik podał ta dawkę to prawie cale to dodatkowe paliwo pójdzie w wydech.

 

Sterownik prawdopodobnie podaje oryginalne dawki tylko w logu pokazuje bzdury. Do tych oryginalnych dawek podaje więcej powietrza.

Sprawdźmy w Twoim logu:

 

log.jpg.5de054b3c67d3c96607d8bc68cf26599.jpg

Dla 2982obr sterownik niby podaje 65,9mg. Dla tej dawki czas wtrysku wyrażony w stopniach obrotu walu wynosi 25,5st.

no to bierzemy mapę czasu wtrysku która w tym programie jest nie zmieniona:

duration.jpg.b6d16fc0d5431086be662cece2a1c597.jpg

Wynika z niej, ze przy 3000obr czas wtrysku 25,9st odpowiada dawka tylko 50mg...

ECU interpoluje wartości pomiędzy wartościami w mapie ale nie ekstrapoluje wartości wykraczających od dołu i od góry w mapie tylko wykorzystuje ostatnia wartość. 

Np. mapa  10  20  40  50

Chcemy 15 poda pomiędzy 10 a 20. Chcemy 42 to poda coś pomiędzy 40 a 50 ale bliżej 40. Chcemy 60 to poda ostatnią wartość czyli 50.

W PD nie ma regulacji ciśnienia wtrysku tylko jego czas wyrażony w kącie. Jeżeli ta mapa nie zostanie ekstrapolowana dla kolejnych większych wartości jakie chcemy podawać to już wiesz co jest podawane do cylindra.

Turbo:

boost.jpg.bd4029c6e53b2dc623e1d7d06fb4d6bf.jpg

Ale nie zmienione mapy N75. jakby podać duza dawkę paliwa to turbo by odfrunelo.

Limiter dawki względem ciśnienia atmosferycznego:

IQlimitviaatmairpress.jpg.0ef29c3e3af3cb08273186dad175de64.jpg

Oooooo! I jest nasza dawka "podawana" 65,9mg...

ograniczenie dymienia:

smoke.jpg.e2468a1c0f7b129d27c7fb2effb81159.jpg

Co bylo w oryginale:

2004752220_wykresori.jpg.d53087901c0a0d1d811407d34e9fd32f.jpg

 

A takie bylo zamierzenie tjuunera ;)   :

1292271322_wykresstage1.jpg.5e752271bac63155094f47a44048d6dc.jpg

 

Reasumując. Czujesz poprawę na tym sofcie ale to tylko dlatego, ze przeplywka mierzy ok i sterownik podaje pełna dawkę pod 130KM...

Oczywiście nie jestem tunerem wiec pisze na tyle na ile się znam i mnie logika prowadzi

Twój przypadek kopnął mnie w tyłek i robię mapy własnego a4 tylko ja mam edc16

 

Ori soft dla 038906016JQ:

016JQ sw 1570 ori.bin 512 kB · 2 pobrania

 

 

Wielkie dzięki chłopie właśnie miałem pisać dziś ze leci mi paliwo z wydechu teraz wiem na czy stoję 

jeszcze mam małe pytanie czy mapa od passata b5 130 km z ecu 038906019GS SG1487 będzie pasować do mojego 038906019jq? Bo dorwałem od kolegi softa daje link czy raczej dać sobie spokój i dać +/- 600 zł za profesjonalną mapę ??

Passat 1,9 TDI AWX 179 HP.bin

Edytowane przez adrianekxxxx
Opublikowano

Mapa nie będzie pasować. Musi być dokładnie to samo HW i SW sterownika*

* może być inne SW ale wtedy trzeba wrzucić nie tylko mapy tylko cały soft i np wyłączyć immo.

Jak się nie boisz to możesz wrzucić do któregoś sterownika ori który zamieściłem i poczekać to Ci zrobię delikatny sofcik. Tylko nie wiem ile bo już ze 20h szukam poszczególnych map w swoim sterowniku i próbuje wszystko zrozumieć jak co działa.

Juz chyba znalazlem kwiatka w oryginalnym programie u mnie... Cisnienie doladowania jest mierzone do 2601mbar a ogranicznik w sofcie SVBL jest ustawiony 2620mbar...

Opublikowano

Za dobre pieniądze możesz mieć soft zdalnie na podstawie logów więc nie wiem po co kombinujesz z plikami niewiadomego pochodzenia. Juz dawno bys jeździł ze zrobionym softem albo byś dostał ori wsad. 

Opublikowano

Kolejny soft w którymś ktoś zapomniał o zwiększeniu dawki w mapach duration. Chciałby duzo ale zapomniał powiedzieć ecu jak to zrobić.

Możesz go sobie sprawdzic. Szkodliwy nie jest. Maksymalna dawka w oryginale 52mg. Tutaj max to 60. Może delikatnie dymić na wysokich obrotach.

Opublikowano
2 godziny temu, przem8 napisał:

Za dobre pieniądze możesz mieć soft zdalnie na podstawie logów więc nie wiem po co kombinujesz z plikami niewiadomego pochodzenia. Juz dawno bys jeździł ze zrobionym softem albo byś dostał ori wsad. 

aktualnie mam ciężki miesiąc u muszę kontrolować wydatki w najbliższym czasie mapa będzie zrobiona u Kivi Racing Factory ale na razie muszę jakoś mieć czym jeździć

Opublikowano
2 godziny temu, nadybek napisał:

Kolejny soft w którymś ktoś zapomniał o zwiększeniu dawki w mapach duration. Chciałby duzo ale zapomniał powiedzieć ecu jak to zrobić.

Możesz go sobie sprawdzic. Szkodliwy nie jest. Maksymalna dawka w oryginale 52mg. Tutaj max to 60. Może delikatnie dymić na wysokich obrotach.

instalacja udała się samochód jeździ nawet nie dymi a silnik był rozgrzany wiec nie jest zbyt szkodliwy dla turbo i wtrysków ?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...