Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 1.8T problem z ogrzewaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Ostatnio pojawił się problem w mojej A4, raz grzeje, raz dmucha zimnym powietrzem. Czasami po ustawieniu na klimatronicu 18C leci ciepłe powietrze, a po zmianie na 25 stopni zaczyna lecieć zimne. Po przepuszczeniu przez VCDS pojawiły się oto takie błędy: 

3 Faults Found:
01809 -  Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158)
        41-00 -  Blocked or No Voltage
00716 -  Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
        41-10 -  Blocked or No Voltage - Intermittent
01794 -  Control Module - Incorrect Chassis (VIN) Number
        35-00 -   -

Błędy skasowałem, sprawdziłem jeszcze raz dla pewności czy nie wyskakują na nowo i zabrałem się za nastawy podstawowe klimatronica. Odpaliłem silnik, ustawiłem klime na AUTO, w VCDS 08HVAC, 04 basic settings, 001 GO. Było słychać jak każdy silniczek sobie pracuję, a po zakończeniu w każdym polu pojawiło się 0(zero). Zrobiłem skan skan raz jeszcze i tym razem wyskoczyły takie oto błędy:

01841 -  Potentiometer/Actuator for Temperature Flap; Left (G220)
        09-00 -  Adaptation Limit Surpassed
00735 -  Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)
        09-00 -  Adaptation Limit Surpassed
01794 -  Control Module - Incorrect Chassis (VIN) Number
        35-00 -   -

Klima jak działała tak jest dalej, ,raz ciepłe raz zimne, czasami nawet przez całe 20km droga do pracy nie zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem.

Opublikowano
8 godzin temu, Muskel1 napisał:

Silniczek klapy temperatury do wymiany.

Chodzi dokładnie o ten pod obudową kierownicy z niebieską wtyczką i czerwonym ruchomym plastikiem którym porusza silniczek?

Opublikowano

Masz tak od początku posiadania auta? Wygląda jakbyś zmienił klimatronik na ten z B7 i nie przyuczył Vin auta.

Opublikowano
14 minut temu, Langista napisał:

Masz tak od początku posiadania auta? Wygląda jakbyś zmienił klimatronik na ten z B7 i nie przyuczył Vin auta.

Tak od samego początku tak było

Opublikowano
11 godzin temu, Muskel1 napisał:

Silniczek klapy temperatury do wymiany.

A czy nie wystarczy czasami wymienić samego potencjometru? Z tego co wyczytałem potencjometry przy tych silniczkach są jednakowe, a na tą chwile nie mogę znaleźć konkretnie silniczka tego z lewej strony

Opublikowano

Można ale z 10 może 5 zadziała bo to tania chińszczyzna i mają rozbieżne wartości. 

Opublikowano
1 minutę temu, Muskel1 napisał:

Można ale z 10 może 5 zadziała bo to tania chińszczyzna i mają rozbieżne wartości. 

Szukam używanych bo nówki to około 400 zł kosztują

Opublikowano
14 minut temu, PitiG91 napisał:

A czy nie wystarczy czasami wymienić samego potencjometru?

Czasami wystarczy go tylko wyczyścić środkiem do czyszczenia potencjometrów i też będzie działał.

Opublikowano
4 minuty temu, pelonek1 napisał:

Czasami wystarczy go tylko wyczyścić środkiem do czyszczenia potencjometrów i też będzie działał.

Coś ala WD 40 Contactspray?

Opublikowano
3 minuty temu, PitiG91 napisał:

Coś ala WD 40 Contactspray?

Nie. Specjalny środek do czyszczenia potencjometrów. Ja takim czyściłam kiedyś jeden i działa do tej pory. Kosztuje grosze.

IMG_20211018_193110.jpg

Opublikowano

Zamówione.

Przyjdzie, rozbiorę, psiknę i mam nadzieję, że to pomoże.

Opublikowano

Źle patrzysz, ja zamawiałem po 20 zł za sztukę z allegro. Na 6 jeden niesprawny.

Opublikowano
2 godziny temu, Langista napisał:

Źle patrzysz, ja zamawiałem po 20 zł za sztukę z allegro. Na 6 jeden niesprawny.

To 'jak mam patrzeć' ? ?

Opublikowano

Kontakt PR dotarł. Korzystając z wolnego czasu właśnie zabrałem się za rozbieranie, ściągnąłem osłonę pod kierownicą, dla pewności odpaliłem zapłon i pozmieniałem temp na klimatronicu, to czerwone ramię nawet się nie poruszyło, bylo słychać że silniczek próbuje ale nic się nie działo. Wygiąłem się niczym azjata, zanurkowałem pod pedały, faktycznie dostęp do tego silniczka to czysta poezja. No i na tym koniec, mam za dużą grzechotkę i nie rozbiorę :p trzeba wybrać się na zakupy na amazon i kupić coś mniejszego.

Opublikowano

Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale wczoraj po dłuższej trasie, zrobiłem jeszcze raz nastawy podstawowe i błąd od potencjometru recyrkulacji powietrza nie pojawił się ponownie, natomiast ten od temp ( lewy ) jest nadal. Dzisiaj odpaliłem auto, temp 3.5 stopnia po włączeniu nawiewu na przednią szybę po jakiś 2 minutach zaczęło lecieć coraz to cieplejsze powietrze. W drodze do sklepu i spowrotem zauważyłem że jadąc leci ciepłe powietrze ale zatrzymując się na światłach zaczyna lecieć chłodniejsze. Tak gdyby obroty były wyższe wtedy leci ciepłe chociaż nie zawsze. Raz mechanik sugerował mi coś o uszczelce pod głowicą w trakcie regeneracji turbo bo zauważyl jakieś naloty z płynu chłodniczego na turbinie. Auto się nie przegrzewa, cały czas ładnie trzyma temp 90 stopni, w zbiorniku wyrównawczym nie ma oleju, a pod korkiem oleju też nie ma żadnego "masła" od mieszania się obu tych płynów. Płyn chłodniczy faktycznie mi gdzieś delikatnie ubywał, ale przypuszczam że musiał wydostawać się przez ten odpowietrznik plastikowy na rurze wody przy silniku, rura wraz z tym plastikowym dziadostwem była wymieniona 2 tygodnie temu ponieważ przy próbie odpowietrzania wykręciłem łepek i parę mm tej śruby, reszta została w rurze i sikało płynem, więc mogło już być nieszczelne i w trakcie jazdy lać po ciepłym silniku i w momencie wyparować aby nie pozostawić po sobie żadnych śladów :p

Opublikowano

Wydarlem ten silniczek, założyłem inny z aledrogo, pokazało błąd potencjometru ale po zrobieniu nastawów podstawowych nie ma ani jednego błędu w klimatyzacji. Wczoraj po powiedzmy 30km i zmienieniu silniczka zaczęło działać ogrzewanie, przy ustawieniu na LO dmuchało zimnym a im wyższa temperatura aż do HI leciało gorące powietrze. Dzisiaj po krótkiej przejażdżce grzeje jak mu się podoba, silnik rozgrzany do 90 nadal leciało chłodne powietrze, dopiero po jakimś czasie zaczęło lecieć cieplejsze ale nie takie jak powinno przy ustawieniu na HI

Opublikowano (edytowane)
41 minut temu, PitiG91 napisał:

Wydarlem ten silniczek, założyłem inny z aledrog

Pokaz jaki silniczek wsadziłeś. Chyba od 2006r dopiero były poprawione,więc z b7 od 2006r lub z exeo. Jak wsadzisz z b6 to problem może nie ustąpić.

Edytowane przez pila24
Opublikowano
39 minut temu, pila24 napisał:

Pokaz jaki silniczek wsadziłeś. Chyba od 2006r dopiero były poprawione,więc z b7 od 2006r lub z exeo. Jak wsadzisz z b6 to problem może nie ustąpić.

 

received_969505913628505.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...