Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 b7 1.8t Q słychać głośniej turbinę


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
17 minut temu, monopollo napisał:

Gość zna się na rzeczy

Po logach widać w jakim stanie oddał Ci auto po programie, także czy się zna to :whistling:

Opublikowano

Miałem na razie ogarnąć ten katalizator i ewentualnie na remap pojechać ale dźwięk pozostał. Przepływ podobno słaby był i się mnie nawet pytał czy zostawić mapę czy serie wgrać ale chciałem zobaczyć czy przy wycięciu kata dalej będzie to samo. W tunerze nie widzę problemu, nie jest z pierwszej łapanki. On wie że coś jest nie tak i próbujemy to ustalić.

Opublikowano (edytowane)

Pokaż logi tej serii to się okaże.

Kilku bardzo znanych i "polecanych" tunerów czy firm tuningowych poległo nie raz na 1.8t, przypadki z tego forum. Skoro ten znajomy robił program to można by się spodziewać, że seria jest sprawna ale tego nie wiemy i można gdybać. Logi po tym sofcie dobrze nie świadczą o wykonanej usłudze i być może o stanie auta. Przestań przeżywać póki co ten dzwięk, bo on nie jest największym problemem na ten moment.

Edytowane przez przem8
Opublikowano
27 minut temu, monopollo napisał:

On wie że coś jest nie tak i próbujemy to ustalić.

Seria i logi tego nie powiedział tuner?:)

Opublikowano
W dniu 27.11.2021 o 13:02, przem8 napisał:

Ten program jest za mocny na tą turbinę. Na maksa wysterowane n75 i ledwo dmucha 0,6b górą. Z tym dzwiękiem daj sobie spokój. Miałem to na seryjnej turbinie przez kilka lat i nic się nie działo, a jak założyłem fmica to o dziwo dzwięk zniknął. NIe wiem co ma jedno do drugiego, może gdzieś jednak było nieszczelność. Strasznie cofa zapłony, to na 98 i korekty za bogate więc chyba jest coś nie halo ze szczelnością.

Miałeś rację co do nieszczelności. Prawdopodobnie po teście szczelności przy zakładaniu tipa do przepływki lub po większym doładowaniu obluzował się wąż ten co bezpośrednio do turbo wchodzi. Dodatkowo z wszystkich 4 wtrysków leci powietrze, założyłem z bexa bo miałem i dalej nie siedzą szczelne, można je małym palcem obkręcic w gnieździe. Wyższe gumki załatwią sprawę? Jaką opaskę polecacie aby sytuacja ze spadającym tipem z turbo się nie powtórzyła? 

Opublikowano

Co do wtryskow to trzeba wymienic te plastikowe wkładki i wkleić je na masę uszczelniającą, nowe oringi przy okazji. Normalna opaska daje radę przy turbo. Może jest przeciagnieta i po prostu się luzuje. Załóż nową i będzie dobrze. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 28.11.2021 o 17:50, przem8 napisał:

Co do wtryskow to trzeba wymienic te plastikowe wkładki i wkleić je na masę uszczelniającą, nowe oringi przy okazji. Normalna opaska daje radę przy turbo. Może jest przeciagnieta i po prostu się luzuje. Załóż nową i będzie dobrze. 

Wymieniłem gniazda i oringi wtryskiwaczy. Nieszczelności już na 99% nie ma. Eżektor sprawny. Niestety ale chyba mnie czeka wymiana turbiny bo ma luzy, co sądzicie? Sorry za taką jakość ale ciężko nagrać luzy turbo na aucie :/

Opublikowano

Za duży ten luz. Dostałeś gwarancję na tu turbo? 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Teraz, przem8 napisał:

Za duży ten luz. Dostałeś gwarancję na tu turbo? 

Mam gwarancję i będę próbował. Pytanie czy uznają.

Opublikowano

To będzie świadczyć tylko o firmie. Po takim czasie to przecież patologia. Gdzie to było regenerowane?

Opublikowano

co do luzu az takiej tragedii nie ma, wazniejszy jest luz wzdluzny.

Generalnie to Tego typu dzwieki pojawiaja się w regenerowanych turbinach i nic zbytnio z tym nie zrobisz bez zalozenia innej lub od nowa zregenerowanej turbiny na nowej muszli goracej i zimnej. 

Moje podejrzenia padają na jakies zawirowania powietrza w "zamiennikach" muszli gorących i zimnych i dlatego te turbiny mimo sprawności wydaja takie dzwieki.

Aczkolwiek roznie to bywa, czasami takie dzwieki zniakaja lub zmieniaja sie nawet po zmianach roznych rzeczy w dolocie lub nawet wydechu. Np montaz DSMIS lub FMIC lub montaz innych tlumikow wydechu... (inne zawirowania powietrza itp etc) 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Zrobiłem na szybko logi wczoraj po sprawdzeniu szczelności. Niby ładuje co sądzicie? 

 

Edytowane przez monopollo
Opublikowano (edytowane)

Słabo, przecież widzisz ze nie potrafi utrzymać zadanego ciśnienia 1bar.

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Demontaż turbiny właśnie przeprowadzam ;D

Opublikowano

Szkoda, że nie zrobiłeś logów serii zanim wziąłeś się za te drastyczne kroki :P

Opublikowano

Niby tak ale to typowo turbo terkocze, luzy ma jak cholera, nieszczelności nie ma, uszczelki od kolektora po wydech powymieniane, zobaczymy jutro. 

Opublikowano

kurde mechanikiem nie jestem, ale zawszę widzę jak wszyscy te wirniki kurła szarpią i łooo matko rusza się :O na obudowie nic nie widać żeby tarło, a ruszać się rusza bo ciśnienie oleju je w osi usztywnia... ale wykształcenia nie mam i nie znam się

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Byłem w regeneracji i powiedzieli że przez smarowanie turbiny-słabsze smarowanie lub błąd przy pierwszym uruchomieniu/syf porysowało rzeczy ze zdjęcia i przez to jest większy luz. Olej+filtr będę wymieniał i spróbuję sprawdzić ciśnienie oleju, wpinam się pod czujnik ciśnienia manometrem?

 

IMG_20211203_102259.jpg

IMG_20211203_102042.jpg

Opublikowano

Regeneracja seryjnego turbo to kasa w bloto jezeli masz softa.... 

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...