Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Reset wyuczonych wartości DPF bez jego wymiany/prania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Teraz, KingRaider napisał:

zrobić jakiś log dynamiczny? 

Nie zdiagnozujesz logami obecności dpf.

Opublikowano (edytowane)

Przytkany wydech raczej nie jest,  zakładając poprawność wskazań z czujnika różnicy ciśnień. Gdyby w ogóle dpfu nie było kominy byłyby czarne od sadzy. Czy jest możliwość, że poprzedni właściciel wyczyścił dpf?

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Szczerze mówiąc nie wiem, jeździł 3 lata i przez tyle czasu nawet nie zrobił klimy, brakowało 1 przewodu od sprężarki do szybko-złączek, jedynie chyba co to zrobił rozrząd i imbusa na pompie, więc obstawiam że nie robił nic z DPFem, jak trzeba to zrzucę dziś wydech i zajrzę tam jeszcze raz od dołu, 

ps. tak wyglądają wtryski
image.png.de9f7d726a73ba5b447f536cbe5586a3.png

Opublikowano

Nie musisz tam zaglądać. Jeździj i obserwuj czy się regeneruje. 

Opublikowano (edytowane)

Na pierwszym Screenshot widać, że ostatnia regeneracja była przed 321 km, więc dpf regeneruje się. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

a nie 32km :D ? ogółem w mieście wypalał się co jakies 200-300km a tak jak byłem w trasie to nawet nie wiem czy sie wypalał czy nie komunikatów brak i nie widziałem by obroty były jakoś wyższe, bo w mieście to czesto wdziałem gdzieś na światłach chmurkę z tylu przy ruszaniu albo podniesione obroty

Opublikowano
22 minuty temu, KingRaider napisał:

a nie 32km :D ? ogółem w mieście wypalał się co jakies 200-300km a tak jak byłem w trasie to nawet nie wiem czy sie wypalał czy nie komunikatów brak i nie widziałem by obroty były jakoś wyższe, bo w mieście to czesto wdziałem gdzieś na światłach chmurkę z tylu przy ruszaniu albo podniesione obroty

Tak, 32,1 km przecinek zjadłem:whistling:

Opublikowano

Zająłem się drganiami silnika, nie chce tworzyć nowego tematu, czy w CJCA 2012 da się sprawdzi kąt synchronizacji obszukałem i nie mogę znaleźć, a innego powodu drgań nie widzę, auto na wolnych lekko się trzęsie, a w niektórych obrotach pojawia sie lekki masaż pleców jest tak od zakupu, dwumas wymieniony na nowy z b9, poduchy silnika suche, pod skrzynia sprawdzona i jest w porządku, 

Opublikowano

Wejdź w rozszerzone bloki pomiarowe w sterowniku silnika i wpisz w pasku wyszukiwania to czego szukasz.

Ale wątpię aby to był właściwy trop. Szukaj raczej w kierunku układu wtryskiwania paliwa. 

Opublikowano
22 minuty temu, Muskel1 napisał:

Wejdź w rozszerzone bloki pomiarowe w sterowniku silnika i wpisz w pasku wyszukiwania to czego szukasz.

Ale wątpię aby to był właściwy trop. Szukaj raczej w kierunku układu wtryskiwania paliwa. 

Szukam synchronous angle i tego nie ma, co do wtryskiwania to czujnik ciśnienia i albo regulator 

Opublikowano

Albo wtryski.

Opublikowano

poza odchyłkami co powinienem jeszcze sprawdzić ?

Opublikowano

A jak mogę sprawdzić przelew? Nie chce nic popsuć, a jedynie co znalazłem to informacje jak to zrobić w hdi, albo że w 3.0 tdi jest na powrocie 10 barów :O 

Opublikowano

Przelew to badanie ilości paliwa z wężyków powrotnych wtryskiwaczy. 

Opublikowano

no tak, ale chodzi mi o to czy mogę to tak zrobić, czyli wezmę 4 strzykawki zwieszę je równo nad wtryskami, zaślepię węże powrotne, a strzykawki podłącze do wtrysków odpalę

Opublikowano

Obojętne czy zastosujesz menzurki czy strzykawki. Ważne aby pojemniki były tej samej pojemności, co ułatwi odczytanie ilości nagromadzonego paliwa. Listwa powrotna musi być oczywiście zaślepiona. 

Opublikowano
W dniu 2.12.2021 o 10:51, KingRaider napisał:

@Galetto może jakieś informacje na ten temat ?

Jeśli masz jakieś pytania to pisz mi na mesanger.
Na forum praktycznie nie zaglądam.
 

Też mnie to zastanawiało czy na pewno DPF ma wkład, ale patrząc na parametry jakie były zapisane w sterowniku to wskazywało, że DPF jest i się wypala. 
Masa popiołu w oleju była 0 więc ktoś to musiał kasować.
Chiptuning tego nie kasuje, a jedynie w diagnostyce reset dpf po wymianie.

Ja bym się silnika nie czepiał. DPF miał bardzo ładne parametry, zarówno ciśnienie różnicowe jak i EGT przy pałowaniu na rolkach. Gówniany motor nie generuje takiej mocy na 73mg paliwa i 1,45 bostu. Ja bym tu nie szukał przyczyny.
A wtryski jak chcesz sprawdzić to je wyjmij i jedz na odpowiednie urządzenie do tego, a nie jakieś przelewy bo to strata czasu.

Opublikowano

Jestem innego zdania, próba przelewu nie zdiagnozuje wtrysków jak na stole, to nie ulega wątpliwości, ale może pokazać, gdy któryś/reś wtryski odbiegają wynikiem znacznie od pozostałych, co może dać powód do wyjęcia i wysłania do diagnozy. Badanie przelewu to 10 min roboty nieiwazyjnej w porównaniu do wyjmowania wtrysków. Może to wykonać sam. Wyciąganie (zapieczonych) wtrysków bez wyposażenia i wiedzy może nagenerować tylko niepotrzebnych kosztów:wink:

Opublikowano
W dniu 1.12.2021 o 23:58, KingRaider napisał:

stwierdziłem że zrobię adaptacje czujnika ciśnień bo na minusie miałem wartość zmierzoną, ale zacząłem od resetu wartości wyuczonych.. (?)

@Muskel1  mógłbyś potwierdzić, że taki zabieg jest potrzebny? U mnie też po wypaleniu pokazuje wartości ujemne. U kilku osób na forum widziałem podobnie. To jest błąd, czy tak może być?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...