pawelmienko Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 mam czysto teoretyczne pytanie czy biodiesel jest bezpieczny dla silnika?? na temat ON bylo juz kilka watkow ale o biodieslu nic nie slyszalem
GRazny Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 kolega na forum leje to do Fabii PD - pól na pół z normalną gnojówką i jeździ... to tyle co wiem w temacie...
pawelmienko Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2009 w innym watkow jeden ze szczesliwych posiadaczy mowi ze wlal przypadkiem biodiesla i auto dostalo kopa dlatego ciekawi mnie jak to jest naprawde
Młody Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Kopa frytek i nic więcej bio to tylko dla ciągników i tyle .
rtocki Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 mam czysto teoretyczne pytanie czy biodiesel jest bezpieczny dla silnika?? na temat ON bylo juz kilka watkow ale o biodieslu nic nie slyszalem nie słyszałem bo nie szukałem: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?action=search2 wpisz bioester
rookie Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 e tam, kupujesz Audi A4 i chcesz zaoszczędzić parę zloty? a wtryski i pompa? dla Audiczki wszystko musi być markowe, bo wtedy służżżżżżżży i jest niezawodna a takie wynalazki to do VW Jetty 1.6 Diesel z 1986 roku
rtocki Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Kolego ja akurat nie robię tego z oszczędności, wiele części kupuję zawsze w ASO, rozrząd itp też robię w ASO, nie zakładam gównianych opon z dalekiego wschodu i nie leje półsyntetyka. Po prostu uważam ze bioester jest b. dobrym paliwem zwłaszcza do silników na pompach, a jak się okazuje wg Audi AG może być stosowany do wszystkich silników do 2002 a później z zastrzeżeniami wg tej tabelki http://www.ufop.de/downloads/Audi.pdf (potwierdzone w ASO). Jeżdżę na nim odkąd się pojawił już 2-gim autem (plus żona plus teść PD na razie nieśmiało 50/50) i to duże przebiegi, także w zimie. Nigdy żadnych problemów w przeciwieństwie do tych mieszanek , które zdarza się zatankować z etykietką: ultra, super, verva, power itp. Nie twierdzę że "klasyczne" ON jest złym paliwem, ale często jest kombinowane przez pompiarzy a tu jest widocznie trudniej lub się nie opłaca.
rav Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Witam ...Jeżdżę na nim odkąd się pojawił już 2-gim autem (plus żona plus teść PD na razie nieśmiało 50/50) i to duże przebiegi, także w zimie. Nigdy żadnych problemów w przeciwieństwie do tych mieszanek , które zdarza się zatankować z etykietką: ultra, super, verva, power itp. ... Skoro piszesz, że np. Orlen Verva czy Shell V-Power Diesel dą do d..py, możesz to poprzeć jakimiś konkretnymi przykładami ??. Praktycznie od roku tankuję Shell V-Power Diesel lub Orlen Verva i nie mogę powiedzieć nic złego o tych paliwach. Po za tym na forum czytałem wiele pozytywnych opini o tego rodzaju paliwach. ___________________ Pozdrawiam Rafał
ksiadz99 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 wali frytkami z wydechu, wiecej pali, gorsze osiagi, minimalnie ciszej silnik pracuje
rtocki Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Witam ...Jeżdżę na nim odkąd się pojawił już 2-gim autem (plus żona plus teść PD na razie nieśmiało 50/50) i to duże przebiegi, także w zimie. Nigdy żadnych problemów w przeciwieństwie do tych mieszanek , które zdarza się zatankować z etykietką: ultra, super, verva, power itp. ... Skoro piszesz, że np. Orlen Verva czy Shell V-Power Diesel dą do d..py, możesz to poprzeć jakimiś konkretnymi przykładami ??. Praktycznie od roku tankuję Shell V-Power Diesel lub Orlen Verva i nie mogę powiedzieć nic złego o tych paliwach. Po za tym na forum czytałem wiele pozytywnych opini o tego rodzaju paliwach. ___________________ Pozdrawiam Rafał Przecież napisałem że nie uważam tych paliw za złe lecz takie same w eksploatacji, a przy każdym z nich miałem już jakąś minę (przy bioestrze jeszcze nie) zapewne związaną ze stacją a nie z paliwem. Najeździłem już grubo ponad milion km, więc nie prowadzę w pamięci kiedy jakim autem i na której stacji, ale zapewniam że nie ma sieci i paliwa 100% wolnego ode oszustw, a tak jak napisałem bioester jest tutaj trudniejszy i mniej opłacalny do ogarnięcia. > ksiądz: frytkami wali zgadza się ale (z moich naprawdę wielotysięcznych doświadczeń a nie kilku baków) pali tyle samo, osiągi te same, poniżej -20 podwójna porcja dodatku zimowego LM
rav Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Witam Ale wciąż czekam na jakieś konkretne rzeczowe dokumntacje a nie typu "wali frytkami", raczej z EKO wali przepalonym olejem z rzepaku. :polew: U mojego znajomego na wszi mówią, że Shell V-Power Diesel lub Orlen Verva do ciągników jest kiepski bo leprzy i droższy, ale EKO Diesel dobry i tani dla Ursusa, Zetora. :polew: ________________ Pozdrawiam Rafał
Doman13 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 wlałem raz przez pomyłkę zbiornik bioDiesla (stacja wyglądała jak BP). jak się zorientowałem co wlałem to było już za późno. Mówiłem na stacji że chcę ten wynalazek wypompować a oni mi na to że jak uszkodzę na tym paliwie silnik to oni kupią mi nowy prosto z fabryki i wymienię na ich koszt, więc pojechałem. I mogę napisać że na tym paliwie auto więcej mocy miało. Było bardziej żwawe i szybsze. Gdybym mógł to tylko ten wynalazek bym lał... ale że mam tam daleko to leję ON z BP i się turlam...
rtocki Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 hmm co do walenia frytkami wystarczy powąchać dwururkę (nie wyobrażam sobie jakiejś dokumentacji) a parametry-przy okazji wolnego czasu mogę zalać bak jakiejś vervy i pomierzyć, ale nie wyobrażam sobie dokładnego pomiaru zużycia bo bak bioestru też bym musiał tą samą trasą i stylem przejechać a to "tylko" ponad tysiąc km :>, przyspieszenia czy v max to nie problem.
ksiadz99 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 konkretne rzeczowe dokumentacje? to co ja mam ci testy w laboratorium zrobic? pytacie o opinie uzytkownikow wiec wyrazilem swoje zdanie i przekazalem wlasne spostrzeżenia.. kiedy wlalem bioester na bliskiej w proporcji 2:1 ze zwyklym olejem, rezerwa zapalila mi sie o 100km wczesniej niz normalnie a jak zalalem pozniej do pelna ON z Lukoila to myslalem ze moja A4 ma ze 30 koni wiecej niz przed tankowaniem.. nie wiem, moze trafilem na jakas lipna partie.. ale na pewno nigdy wiecej nie zaleje tego scierwa, niech tankuja to ursusy albo diesle ktore juz naprawde nie maja nic do stracenia
rav Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Witam ...I mogę napisać że na tym paliwie auto więcej mocy miało. Było bardziej żwawe i szybsze. ... Możesz to jakoś udokumnetować, ... ?? ________________ Pozdrawiam Rafał
Doman13 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 nie mogę, nie ma prywatnego labolatorium. Po prostu znam auto którym jeżdżę codziennie.
wypsiu Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 ja nalałem kiedyś do mietka w124 2,5D nic ciekawego nie zauważyłem po za tym ze waliło wszędzie frytkami
pawelmienko Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2009 nie chodzi mi o oszczednosci bo ja i tak odliczam sobie paliwko w firmie ale o to jak to sie ma do zywotnosci silnika osiagow i sredniego spalania
Doman13 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 jak nie chodzi o oszczędności to ja bym biodiesla nie lał. Tak naprawdę to nikt nie wie jak się to paliwo ma do żywotności silnika, a spalanie jest takie same (w granicach błedu statystycznego). Więc żeby spać spokojnie nie leje biodiesla bo producent go nie poleca...
GRazny Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 myślę że problem w Polsce może leżeć w czymś innym... tankujemy u Pana Henia cały czas (choć jak wynika z kontrol NIKu nawet kolosy sobie dolewają co popadnie) ... nagle wlewamy Bioester który nie jest chrzczony i odczuwamy poprawę w pracy silnika...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się