Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik NOx w A4 B9 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oj daj się nacieszyć :)

Z pomiarów nie wynika nic, wszystko działa i mierzy, tak jak wrzucałem wyżej, jedynie co to zmęczenie komponentów, które po 210tyś mogą słabiej działać, i które może teraz sterownik po adaptacjach wziął pod uwagę i się do nich dostosował.

Opublikowano
W dniu 5.07.2024 o 14:15, Muskel1 napisał(a):

To czy dana nastawa podstawowa jest  dostępna czy nie, zależy od danego sterownika.

Ciśnienie w układzie AdBlu powinno wynosić ok. 5 Bar, niezależnie od obciążenia silnika.

Chciałem tylko zwrócić uwagę, że jesteś w dziale poświęconym B9, a nie B8. Nie mieszajmy wszystkiego do kupy. Jest też dział B8 i tam powinieneś opisać problem.

 

 

Nie są. Wszystko jest poprawnie opisane.

Nawet w ETKA jest tak samo:wink:

Adaptacja czujnika NOx zalecana jest nawet na stronie Ross-Tech.

 

Screenshot (402).png

Na zrzucie z Elsa „13” oznaczona jest jako „sonda lambda” a jest to przecież sterownik sondy nox .

 

 

Opublikowano

11 i 13 opisy są zamienione ale pozycje czujków są poprawne.

Opublikowano

Czy ktoś z forumowiczów ma i może wrzucić rysunek, w którym miejscu jest zamontowany wtryskiwacz Adblue w silniku DTPA.

Opublikowano

widac go jak podniesiesz maske

Opublikowano

W 190 km jest na wierzchu, ale w 204  nie.

Opublikowano (edytowane)

Jak by ktoś szukał wtryskiwacza Adblue w silniku DTPA 204km to jeden jest dostępny z kanału na rurze. Widoczny na zdjęciach.

IMG_7154.jpeg

IMG_7155.jpeg

IMG_7157.jpeg

Edytowane przez androv
Opublikowano

Rura = na rurze:whistling:

Opublikowano

Hej. U mnie również komunikat o awarii Adblue. Skan poniżej. co z tym fantem zrobić?

dodam ze zaświecił się check engine. Usunąłem błędy ale odliczanie pozostało.

membrana na sterownik adblue założona w zeszłym roku

 

Monday,16,September,2024,17:54:49:46566
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 11 x64
VCDS Version: 24.7.0.0 (x64)  HEX-V2 CB: 0.4643.4
Data version: 20240715 DS356.3
www.Ross-Tech.com


VIN: WAUZZZF48GA023510   License Plate: YJ65 CDG
Mileage: 220216km-136835mi   Repair Order:

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Chassis Type: F4-AU49 (4M1)
Scan: 01 02 03 08 09 15 16 17 19 29 2B 39 42 44 46 52 5F 65 6C 6D
          81 A5 AC BB BC D6 D7

VIN: WAUZZZF48GA023510   Mileage: 220216km-136835miles

01-Engine -- Status: Malfunction 0010
02-Auto Trans -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
29-Left Light -- Status: OK 0000
2B-Steer. Col. Lock -- Status: OK 0000
39-Right Light -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
5F-Information Electr. -- Status: Malfunction 0010
65-Tire Pressure -- Status: OK 0000
6C-Back-up Cam. -- Status: OK 0000
6D-Trunk Elect. -- Status: OK 0000
81-Gear Shift -- Status: OK 0000
A5-Frt Sens. Drv. Assist -- Status: OK 0000
AC-Reductant Control -- Status: OK 0000
BB-Door Rear Drv -- Status: OK 0000
BC-Door Rear Pass -- Status: OK 0000
D6-Light Ctrl Left 2 -- Status: OK 0000
D7-Light Ctrl Right 2 -- Status: OK 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-DETA)       Labels:. 04L-907-309-V1.clb
   Part No SW: 04L 906 026 AG    HW: 04L 907 309 L
   Component: R4 2.0l TDI   H33 9970  
   Revision: B1H33---    CVN: 1AD666F54F8B6DFB31AEE350
   Coding: 0A254032232605083408
   Shop #: WSC 59332 005 1048576
   ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01104L906026AG 005010
   ROD: EV_ECM20TDI01104L906026AD_005.rod
   VCID: 6FBBD69977165212B69-803A
   VINID: 9D196AAAA58421744008314100DD891E76

3 Faults Found:
9583 - NOx Sensor 1 Bank 1
          P2200 00 [01100000] - Electrical Malfunction
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 219019 km
                    Date: 2024.08.25
                    Time: 04:53:20

                    Engine RPM: 1644.50 /min
                    Normed load value: 0.0 %
                    Vehicle speed: 63 km/h
                    Coolant temperature: 87  C
                    Intake air temperature: 60  C
                    Ambient air pressure: 1010 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.800 V
                    Unlearning counter according OBD: 4
                    Engine status: COENG_RUNNING
                    Engine status-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3

9879 - Sense Circuit for Heater for NOx Sensor 1 Bank 1
          P2209 00 [01100000] - Implausible Signal
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

28653 - Reductant System Performance Bank 1
          P204F 00 [11101101] - Malfunction
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 219334 km
                    Date: 2024.08.28
                    Time: 04:35:44

                    Engine RPM: 1409.50 /min
                    Normed load value: 0.0 %
                    Vehicle speed: 104 km/h
                    Coolant temperature: 90  C
                    Intake air temperature: 83  C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.500 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Air mass at air mass meter 1: 24.0 kg/h
                    Outside temperature sensor 1: B1: raw value: 13.5  C
                    Exhaust recirc.valve 2 bank 1: posit.feedback - Actual value: 99.55 %
                    Exh.recircul.valve 1 bank 1: pos.feedback - Actual value: 99.44 %
                    NOx sensor before SCR cat conv: NOx emiss: 260 ppm
                    NOx sensor before SCR cat conv: offset correction factor: 0 ppm
                    Mean temperature of SCR catalyst: 371.5  C

Readiness: 1 1 0 0 0

Opublikowano

Albo czujnik NOx albo wiązka.

Opublikowano
1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

Albo czujnik NOx albo wiązka.

od czego proponujesz zacząć diagnozę?

Opublikowano

W pierwszej kolejności wiązkę/wtyczkę pod wzgleden optycznym i elektrycznym.

Opublikowano
14 minut temu, Muskel1 napisał(a):

W pierwszej kolejności wiązkę/wtyczkę pod wzgleden optycznym i elektrycznym.

Chodzi o wtyczkę do czujnika Nox?

Możesz proszę podpowiedzieć gdzie szukać o na co zwrócić uwagę? Jak już znajdę można ją rozpiąć i ponownie podpiąć?

Opublikowano

Tak, wtyczkę i wiązkę do czujnika NOx. Sprawdzić zasilanie, masę itp. zgodnie że schematem.

 

Opublikowano
9 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Tak, wtyczkę i wiązkę do czujnika NOx. Sprawdzić zasilanie, masę itp. zgodnie że schematem.

 

ok. dzięki. sprawdzę jutro za dnia. a czy te inne błędy towarzyszce usterce adblue są powiązane? bo zostały zarejestrowane 3 tygodnie temu ale adblue pojawił się dopiero dzisiaj.

Opublikowano
8 minut temu, dymekn napisał(a):

a czy te inne błędy towarzyszce usterce adblue są powiązane?

Tak.

Opublikowano
23 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

W pierwszej kolejności wiązkę/wtyczkę pod wzgleden optycznym i elektrycznym.

Sam czujnik i wiązka wyglądają dobrze. Czujnik suchy na wiązce brak przetarć. Jak jeszcze można ja sprawdzić?

IMG_9306.jpeg

IMG_9305.jpeg

IMG_9304.jpeg

Opublikowano

Sprawdź pod względem elektrycznym, czy do stterownika czujnika NOx dochodzi napięcie i masa.

Z doświadczenia mogę Cię tylko zmartwić, że przy tych błèdach które masz, będzie raczej drogi wydatek, bo najprawdopodbobniej czujnik/sterownik NOx padł.

Opublikowano
1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

Sprawdź pod względem elektrycznym, czy do stterownika czujnika NOx dochodzi napięcie i masa.

Z doświadczenia mogę Cię tylko zmartwić, że przy tych błèdach które masz, będzie raczej drogi wydatek, bo najprawdopodbobniej czujnik/sterownik NOx padł.

Czy kupno zamiennika ma sens. no i czy po wymianie potrzebna będzie adaptacja?

i jezeli tak to wykonalna VCDS em?

Opublikowano

Tylko oryginał. 

Trzeba po wymianie w nastawach podstawowych sterownika silnika skasować wartości wyuczone systemu SCR.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...