mlodyy Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Witam jak w temacie przy hamowaniu drga mi kierownica i jest uczucie jak by hamulec lapa i puszczal taki kangurekj sie robi naciskam na pedal i zaczyna drzec kierownica i cale autko szczegulnie jak mam wiecej niz 100 na blacie co moze byc tarcze klocki czy kola ,klocki wymienialem 3 miesiace temu na jurida i wszystko gralo ale teraz nie da sie jezdzic
karbonek Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 A w jakim stanie są tarcze? Nic Ci nie puka przy normalnej jeździe?
Daimos Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Przednie tarcze najprawdopodobniej do wymiany. A przy przy niskiej prędkości (np dojeżdżając do skrzyżowania i hamując) nie występuje u Ciebie takie niejednostajne hamowanie?
.:campino:. Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 przednie tarcze się zwichrowały - takie jest moje zdanie. Do wymiany . Zdejmij koła i obejrzyj co i jak .
Łepski Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 klocki wymienialem 3 miesiace temu na jurida i wszystko gralo ale teraz nie da sie jezdzic A sprawdziłeś tarcze przy wymianie :?: Prawdopodobnie masz teraz fale Dunaju zamiast tarcz :gwizdanie:
mlodyy Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Mam alumki i ladnie widac tarcze sa gladkie itp tylko na dole i goze juz jest rant mysle o przetoczeniu i zobaczymy co bedzie nic nie stuka nie puka zawieszenie nufka funkiel opoty tez nie bo zalozylem zimowki i to samo bylo wiec przetocze i zobaczymy jak nie to trzeba nowe tarcze kupic
.:campino:. Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 kolego organoleptycznie ( czyt. na oko ) to możesz sobie sprawdzić jaki masz rozmiar opon . . . . ale nie tarcze !! Możesz mieć za***iście zwichrowane tarcze i gwarantuje ci że ani na oko ani dotykając ręką tego nie wyczujesz . Ale skoro twierdzisz że tarcze masz ok to niech ci będzie :gwizdanie: a swoja droga ile kosztuje przetoczenie tarczy ? i czy jest sens przetaczać ?
KoDi Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Możesz mieć też źle wyważone koła...
Daimos Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Możesz mieć też źle wyważone koła... Ale wtedy drgania wystąpiłyby w przedziale prędkości 100-130km/h bez względu na to czy hamuje czy nie, także można to wykluczyć. Na miejscu kolegi podjechałbym do warsztatu i sprawdził czujnikiem tarcze jakie mają bicie.
wesz82 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Możesz mieć też źle wyważone koła... Ale wtedy drgania wystąpiłyby w przedziale prędkości 100-130km/h bez względu na to czy hamuje czy nie, także można to wykluczyć. Na miejscu kolegi podjechałbym do warsztatu i sprawdził czujnikiem tarcze jakie mają bicie. Nie koniecznie! Ja miałem źle wyważone koła i efekt drgań pojawiał się dopiero na prędkości grubo ponad 180km/h Szukanie zaczołbym od wyważenia kółek a następnie szukał w hamulcach
.:campino:. Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 kolego wesz82 jak masz źle wyważone koła to drgania mogą sie pojawiać przy 60 , 100 , 123,5 km/h i tak dalej . Często jest tak że np. przy 100 km/h drgania sie pojawiają następnie przy 120km/h znikaja i przy 140 km/h znowu sie pojawiają . Tak więc nie w tym rzecz. Chodzi o to że przy źle wyważonych kołach drgania są cały czas nie zależnie czy jedziesz czy wciskasz hamulec. A u kolegi mlodyy -ego drgania pojawiają się dopiero przy hamowaniu więc ma coś nie halo z hamulcami. Mlodyy zrób jak napisał daimos , i zobaczysz że masz spore bicie na tarczach ( tarczy ) . Przeczytaj sobie to: ( dokładnie pkt. 7 ) http://www.a4-klub.pl/smf/zasady_wymiany_i_docierania_tarcz_hamulcowych_kierunkowosc_klockow_hamulcowych-t30051.0.html
Jarol Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Wymień tarcze na nowe i problem zniknie. Ja tak miałem w poprzednim aucie i była to wina pokrzywionych tarcz hamulcowych. Swoją drogą to ja nigdybym się nie odważył na przetaczanie tarcz, skoro mją już ran powyżej 1mm na strone to nadają się tylko do wymiany. Taka cieńka przetoczona tarcz łatwo się krzywi a przy ostrym hamowaniu może nawet pęknąć. Zastanów się czy warto ryzykować życie za 300zł które wydasz na nowe tarcze.
kuwdzej Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 miałem podobne objawy tarcze od strony zewn ok lecz od wewn tragedja po wymianie tarcz i klocka jest ok
augustA4 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 tarcze do wymiany na 100% Jeśli drgania występują tylko przy hamowaniu to jest to wina tarcz. nie zobaczysz nigdy na oko czy tez dotykając tarcz czy są proste. Sprawdzenie odbywa cie czujnikiem. co do przetaczania to sprawdź czy grubość tarczy jest wystarczająca. Jeśli nie grubość tarcz jest poniżej min. to przetoczenie tarcz jest bezsensowne bo i tak masz je do wymiany.
kuwdzej Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 przetoczenie tarcz to minimum 100 zł a nowe ok 300 i klocek 80 zmień tarcze i klocek i na 100% ok[br]Dopisany: 28 Kwiecień 2009, 21:47_________________________________________________przetoczenie tarcz to minimum 100 zmień tarcze i klocek 100% ok
woke Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 Podłącze sie do tematu. Mam ten sam problem..Wymieniłem tarcze i klocki ,sprawdziłem koła (zakładałem 3 pary) i dalej mam ten problem.. Podczas hamowania straszne drgania.Najgorzej na autosradach..Hamowanie przy predkości 110-150km/h masakra. Na starych tarczach i klockach tez były drgania tylko wydaje mi sie, że mniejsze..Dzisiaj wszystko rozebrałem sprawdziłem po 5tyś od wymiany i wszystko jak nowe..równo zbierane itd.Może trzeba szukać gdzieś indziej (wahacze ,poduszki, łożyska?) Może ktoś miał podobny problem... pozdrawiam..
januszek159 a4 Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 Witam. Ja wymieniłem tarcze i niby wszystko spoko ładnie hamowały(starałem się je docierać wg zasad) Po 2 miechach było lekkie bicie na kierze przy hamowaniu i przy prędkości 120km/h. Jedna tarcza się skrzywiła po jednej stronie - mechanik powiedział, że najprawdopodobniej jak była rozgrzana wjechałem w kałuże i ot, a że były nowe to je przetoczyłem (10 zł) o jest ok.
wampir Opublikowano 16 Września 2010 Opublikowano 16 Września 2010 u mnie też są drgania przy hamowaniu z predkosci 100km/h. Tarcze zalozylem uzywane o grubosci 14,1mm oryginały ze znaczkiem OOOO i do tego nowe klocki ATE. Jak hamuje przy ok. 60km/h to wszystko jest OK. Czy jest mozliwe, ze to tył mi drga a nie przod ?
chriss Opublikowano 16 Września 2010 Opublikowano 16 Września 2010 u mnie też są drgania przy hamowaniu z predkosci 100km/h. Tarcze zalozylem uzywane o grubosci 14,1mm oryginały ze znaczkiem OOOO i do tego nowe klocki ATE. Jak hamuje przy ok. 60km/h to wszystko jest OK. Czy jest mozliwe, ze to tył mi drga a nie przod ? Moim zdaniem to wina przodu tylne drgania nie były by raczej odczuwalne na kierownicy Może warto dokładnie przejrzeć zawieszenie i zaciski hamulców czy nie ma tam jakiś luzów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się