filip1001 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Witajcie, jakby co to używałem opcji ale nic nie znalazłem więc zakładam nowy wątek. Otóż mam taką wątpliwość ile oleju może brać i jak często silnik diesel 1,9tdi 130km AVF? Przebieg 170 tkm. Ile trzeba go dolewać i jak często? :gwizdanie: Dzięki za odpowiedź.
studziany Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Witajcie, jakby co to używałem opcji ale nic nie znalazłem więc zakładam nowy wątek. Otóż mam taką wątpliwość ile oleju może brać i jak często silnik diesel 1,9tdi 130km AVF? Przebieg 170 tkm. Ile trzeba go dolewać i jak często? :gwizdanie: Dzięki za odpowiedź. Było na pewno kilka razy o tym. Na pewno do 1l na 10000km (zazwyczaj znacznie mniej). Zalezy to od stanu silnika. Generalnie od ok 500ml/10000km w góre
Tukan Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 filip1001 A ile ty dolewasz od wymiany do wymiany?
GRazny Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 ja nie dolewałem już jakieś 5.000km i nadal prawie 3/4 czyli niezauważalnie mniej... co mnie bardzo dziwi bo EGR mocno spocony - kapie na łącze elastyczne
filip1001 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Wymiany mam w systemie LONGLIFE, wg. wskazań komputera. Ostatnio wymieniałem olej w ASO 14 tys km temu i dzisiaj lampka mi się zaświeciła więc odrobinę dolałem. I już po wszystkim. Tak tylko pytam, czy to normalne, ale z wypowiedzi w/w wnioskuje że tak być powinno, czyli ok Następna wymiana( bynajmniej tak pokazuje komputer) będzie gdzies za 11 tys km. I od tego następnego razu przejdę chyba już na normalną wymianę co 15000. Tak mi w serwisie powiedzieli, że do 180 000 można spokojnie stosować LONGLIFE, i akurat za około 10 tys będzie około 180 000.
filip1001 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2009 GRazny , mógłbyś wyjaśnić? Dlaczego zło? Wszystko wymieniam przecież na czas. :gwizdanie:
studziany Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Wymiany mam w systemie LONGLIFE, wg. wskazań komputera. Ostatnio wymieniałem olej w ASO 14 tys km temu i dzisiaj lampka mi się zaświeciła więc odrobinę dolałem. I już po wszystkim. Tak tylko pytam, czy to normalne, ale z wypowiedzi w/w wnioskuje że tak być powinno, czyli ok Następna wymiana( bynajmniej tak pokazuje komputer) będzie gdzies za 11 tys km. I od tego następnego razu przejdę chyba już na normalną wymianę co 15000. Tak mi w serwisie powiedzieli, że do 180 000 można spokojnie stosować LONGLIFE, i akurat za około 10 tys będzie około 180 000. Z tego co wiem lepiej niedopuszczac do tego zeby sie lampka od braku oleju zaswiecala. To moze zle sie slonczyc dla silnika.
Stichy Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Po pierwszym serwisie w ASO nic nie dolewalem, a po drugim ok 1l na 15000 Tym razem sam zrobilem serwis zalalem castrolem 5W-40 TD przejechalem ok 5000 i nic nie musze dolewac - jest max
gzrybol Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Siema Mój AJM bierze ok litra na 15 tys przy dość ostrej jezdzie i wirusie na 141 kucy ale nigdy nie musiałem dolewać miedzy wymianami.
GRazny Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 GRazny , mógłbyś wyjaśnić? Dlaczego zło? Wszystko wymieniam przecież na czas. :gwizdanie: świadomi użytkownicy wymieniają co 10 - góra 12tyś... Niemiaszki wymyślili sobie LongLife na swoje drogi... u nas takich nie ma (czytaj: nie jeździmy nigdzie z prędkościami przelotowymi non stop) dopiero budują jeżdżenie po mieście z wymianą co 30tyś to już w ogóle tragedia Olej LongLife jest na tyle drogi że można się prawie pokusić o zmianę na zwykły co 15tyś... choć spece zalecają częściej... każdy kto coś wie o TDI (ja tylko czytam - nie jestem praktykiem) powie Ci to samo... LONGLIFE to zło...
filip1001 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2009 GRazny, trudno zaprzeczyć temu, co napisałeś. Przy najbliższej wymianie przejdę na olej "normalny", który wymienia się częściej. Ale oprócz tego, że LL jest zły, to chyba mogę zaufać ASO, że zaleją dobry olej, prawda??
GRazny Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 no zaufać raczej możesz... pytanie czy oni też ufają swoim dostawcom... no ale nie przesadzajmy - jeśli w ASO beczki miałyby być chrzczone to już byłaby tragedia... jak wiesz większość z nas leje do PD olej MOTUL Specyfic z pewnego źródla... ale w ASO raczej go nie mają...
Bart-S Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Koledzy dobrze Ci radzą - do tej pory na przeglądach lali mi Longlife Castrola. Za namową speców z naszego forum przesiadłem się szybko na Motula... kupiłem olej z pewnego źródła i zabrałem go na kolejny przegląd do ASO, nie robili problemów bo wszystko było ładnie zaplombowane (w dokach wbijają tylko wpis "olej klienta").
Rekomendowane odpowiedzi