Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima nie chłodzi co może być przyczyną


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam pacjent a4b6 1.9 avf 2004 klimatyzacja nie chce chłodzić , komputer nie pokazał błędów , uszczelki kompresora wymienione , elektrozawór czyszczony , czynnik jest nabity , układ szczelny i teraz panowie moje pytanie co jeszcze może być przyczyną że klimatyzacja nie chce schładzać powietrza , załączyła się raz lub dwa i więcej już nie chce czyżby sprężarka kaput ? Wczoraj 20 stopni na zewnątrz ustawione na 16 stopni nic nie daje , na Lo nadal nic. Jakieś pomysły porady ? 

Opublikowano

Jakie ciśnienie pokazuje czujnik ciśnienia czynnika?

Opublikowano
7 godzin temu, Muskel1 napisał:

Jakie ciśnienie pokazuje czujnik ciśnienia czynnika?

4 bar

Opublikowano

Jak przewody wyglądają, które idą obok filtra kabinowego? Kolejny serwis klimy a dyszy, która pewnie jest już zapchana nie wymienili, albo wymienili i włożyli na odwrót. Jak po nabiciu masz maks 4 bary to czujnik do wymiany. Po nabiciu powinno być między 11 a 20 bar. w trakcie pracy sprężarki.

Opublikowano
W dniu 15.04.2022 o 22:43, Langista napisał:

Jak przewody wyglądają, które idą obok filtra kabinowego? Kolejny serwis klimy a dyszy, która pewnie jest już zapchana nie wymienili, albo wymienili i włożyli na odwrót. Jak po nabiciu masz maks 4 bary to czujnik do wymiany. Po nabiciu powinno być między 11 a 20 bar. w trakcie pracy sprężarki.

Orientujesz się jaki jest dostęp do tego czujnika ? Samemu da radę go wymienić ? Jak toż tymi dyszami bo czytałem to podobno kolorami jakoś to idzie 

Opublikowano

Sprzęgło na kompresorze całe ?

Opublikowano

Żeby wymienić czujnik , trzeba zdemontować lewą (od kierowcy) lampę i jest dostęp do czujnika. Z tymi kolorami to się różniły chyba tylko od roku produkcji, że kiedyś były czerwone a teraz są tylko zielone, czy jakoś tak. Najważniejsze aby była nowa i z odpowiednią liczba oringów.

Opublikowano
3 godziny temu, Dev napisał:

Sprzęgło na kompresorze całe ?

Tak

Opublikowano

Zrobiłem test klap i zresetowalem vcds em i wydaje mi się delikatna poprawa ale na 16 stopni powinno lecieć już bardzo zimne powietrze a jest lekko chłodne  

Opublikowano
32 minuty temu, Langista napisał:

Żeby wymienić czujnik , trzeba zdemontować lewą (od kierowcy) lampę i jest dostęp do czujnika. Z tymi kolorami to się różniły chyba tylko od roku produkcji, że kiedyś były czerwone a teraz są tylko zielone, czy jakoś tak. Najważniejsze aby była nowa i z odpowiednią liczba oringów.

A ma ktoś numer tego czujnika ?

Opublikowano
5 minut temu, Kamilb6.5 napisał:

A ma ktoś numer tego czujnika ?

Gdyby był to czujnik to na kompie wywali błąd, poza tym sa jego wskazania, 4 bary jak pamiętam. Zobacz czy na vcdsie jest reakcja zaworu w kompresorze po wciśnięciu guzika klimy. Wartość z 0.000A powinna przejść do 0.820A

Opublikowano
37 minut temu, Dev napisał:

Gdyby był to czujnik to na kompie wywali błąd, poza tym sa jego wskazania, 4 bary jak pamiętam. Zobacz czy na vcdsie jest reakcja zaworu w kompresorze po wciśnięciu guzika klimy. Wartość z 0.000A powinna przejść do 0.820A

Tak, mi pokazywało 4 bar 

Opublikowano

A natężenie prądu na zaworze ?

Opublikowano

A więc po kolei, a nie wszystkie sroki za ogon troszkę od d**y strony.

To co się dzieje w środku czyli klapy zostaw na sam koniec. Trzeba zacząć od sprawdzenia samego układu AC.

Mówisz, że układ jest szczelny, nabity, sprzęgło całe, brak błędów i w parametrach 4 bar? To już jakiś sukces. Czujnik ciśnienia (presostat) na wyłączonym i nabitym układzie będzie pokazywał zależnie od temperatury otoczenia mniej więcej od 3 do 6bar. Ktoś pisał wcześniej o dyszy. Trafne spostrzeżenie. Serwis, który nabijał klimę powinien tą dyszę wyciągnąć, ocenić czy nie jest np. cała w opiłkach (to dużo mówi nam o stanie sprężarki) i założyć nową.

Przejdźmy do meritum. Każdy szanujący się serwis od AC po "nabiciu" klimatyzacji powinien sprawdzić działanie układu tj. czy się załącza, jakie mamy ciśnienie HP i LP, czy włącza się wentylator na chłodnicy, jaka temperatura wylatuje bezpośrednio z kratek nawiewów przy ustawionej minimalnej temperaturze itd.

Jeśli nie masz dostępu w tym momencie do maszyny lub węży ze złączką HP i LP z manometrami to sprawdź na włączonej klimie parametr właśnie natężenia prądu na zaworze i jeśli się zmieni to obserwuj parametr czujnika ciśnienia czy to przykładowe 4bar zacznie rosnąć w górę np. do 10-15 bar. Jeśli tak, to pod maską przy podszybiu tam gdzie jest zamontowana dysza sprawdź czy rurka jest zimna/lodowata. Jeśli tak, to oznacza, że układ pracuje i skoro nie mamy chłodu w środku to wtedy dopiero baw się w sprawdzanie klap nawiewów bo to oznacza, że cosik nie przestawia.

Lecz jeśli ciśnienie po włączeniu AC nadal stoi na 4 bar, a wiemy że układ jest szczelny, nie mamy błędów, mamy dobre sprzęgło to może oznaczać, że sprężarka nie robi ciśnienia (powodów może być kilka) lub po prostu nie mamy jakiegoś sygnału do "pozwolenia" na start klimy. Skoro mamy sygnał z czujnika ciśnienia, nie mamy błędów zaworu to warto sprawdzić parametr czujnika temperatury parownika. Czasem sam panel klimatronika robi jaja.

Masło maślane ale niestety pisanie to jedno, a w realu to drugie. Prosty temat jeśli się ma o tym pojęcie. 30-50min myślę, że wystarczy na odpowiedź dlaczego nie działa.

Opublikowano
20 godzin temu, Ghamax napisał:

A więc po kolei, a nie wszystkie sroki za ogon troszkę od d**y strony.

To co się dzieje w środku czyli klapy zostaw na sam koniec. Trzeba zacząć od sprawdzenia samego układu AC.

Mówisz, że układ jest szczelny, nabity, sprzęgło całe, brak błędów i w parametrach 4 bar? To już jakiś sukces. Czujnik ciśnienia (presostat) na wyłączonym i nabitym układzie będzie pokazywał zależnie od temperatury otoczenia mniej więcej od 3 do 6bar. Ktoś pisał wcześniej o dyszy. Trafne spostrzeżenie. Serwis, który nabijał klimę powinien tą dyszę wyciągnąć, ocenić czy nie jest np. cała w opiłkach (to dużo mówi nam o stanie sprężarki) i założyć nową.

Przejdźmy do meritum. Każdy szanujący się serwis od AC po "nabiciu" klimatyzacji powinien sprawdzić działanie układu tj. czy się załącza, jakie mamy ciśnienie HP i LP, czy włącza się wentylator na chłodnicy, jaka temperatura wylatuje bezpośrednio z kratek nawiewów przy ustawionej minimalnej temperaturze itd.

Jeśli nie masz dostępu w tym momencie do maszyny lub węży ze złączką HP i LP z manometrami to sprawdź na włączonej klimie parametr właśnie natężenia prądu na zaworze i jeśli się zmieni to obserwuj parametr czujnika ciśnienia czy to przykładowe 4bar zacznie rosnąć w górę np. do 10-15 bar. Jeśli tak, to pod maską przy podszybiu tam gdzie jest zamontowana dysza sprawdź czy rurka jest zimna/lodowata. Jeśli tak, to oznacza, że układ pracuje i skoro nie mamy chłodu w środku to wtedy dopiero baw się w sprawdzanie klap nawiewów bo to oznacza, że cosik nie przestawia.

Lecz jeśli ciśnienie po włączeniu AC nadal stoi na 4 bar, a wiemy że układ jest szczelny, nie mamy błędów, mamy dobre sprzęgło to może oznaczać, że sprężarka nie robi ciśnienia (powodów może być kilka) lub po prostu nie mamy jakiegoś sygnału do "pozwolenia" na start klimy. Skoro mamy sygnał z czujnika ciśnienia, nie mamy błędów zaworu to warto sprawdzić parametr czujnika temperatury parownika. Czasem sam panel klimatronika robi jaja.

Masło maślane ale niestety pisanie to jedno, a w realu to drugie. Prosty temat jeśli się ma o tym pojęcie. 30-50min myślę, że wystarczy na odpowiedź dlaczego nie działa.

Kolego a wiesz może jaki typ dyszy występuje w moim samochodzie ? Jest może poświęcony temat jakiś ?

Opublikowano

Jest podwieszony temat o budowie i diagnostyce klimy, szukaj i czytaj.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Kamilb6.5 napisał:

Kolego a wiesz może jaki typ dyszy występuje w moim samochodzie ? Jest może poświęcony temat jakiś ?

Nie pamiętam. Raczej na 1 oring, pomarańczowa albo żółta.

Tak jak mówiłem. Dopóki nie sprawdzisz jakie ciśnienie po włączeniu klimy pokazuje ci czujnik to nie ruszymy z miejsca.

Edytowane przez Ghamax
Opublikowano

Starej konstrukcji były na dwa oringi teraz produkują tylko na jednym.

Opublikowano
12 minut temu, Ghamax napisał:

Nie pamiętam. Raczej na 1 oring, pomarańczowa albo żółta.

Tak jak mówiłem. Dopóki nie sprawdzisz jakie ciśnienie po włączeniu klimy pokazuje ci czujnik to nie ruszymy z miejsca.

Dzięki , będziemy powoli walczyć a ciepło tuż tuż 

Opublikowano
3 minuty temu, Langista napisał:

Starej konstrukcji były na dwa oringi teraz produkują tylko na jednym.

Czy taka na jednym pasuje zamiennie z taką na dwa ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...