jacomir1 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Cytat z forum passata W pokrywie zaworów silnika PD znajduje się ("zamiast" odmy) coś w rodzaju zawora ciśnieniowego, który zaczyna działać prawidłowo dopiero powyżej obrotów biegu jałowego. Mówiąc prościej - rolę odpowietrzania skrzyni korbowej PDków spełnia pokrywa silnika z "podwójnym dnem", systemem kanalików i wspomnianym zaworem - stąd w chwili wyjęcia korka wlewowego następuje spadek ciśnienia i zamknięcie się wspomnianego zaworka. Co w konsekwencji nazywamy przedmuchami lecz w tym silniku możemy powiedzieć ze jest to normalne zjawisko
studziany Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Ja też z ciekawości wyciągnalem dzisiaj bagnet i szzerze pwoiedziawszy jestem mile zaskoczony bo na zimnym jak i na goracym silniku nie b ylo zadnego dymku, dmuchania czy innych tego typu zachowan. Takze juz w sumie nie wiem jak o jest bo niby powyzej napisane ze to normalne te przedmuchy i delikatne puszczanie dymka - i tu zaczynam sie zastanawiac czy ja czasme nie mam cos zle bo nawet nie dmucha za bardzo z bagnetu. Korka nieodkrecalem bo sie ba lem ze mnie pochlapie pozdr
Cristoforo Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Ja też z ciekawości wyciągnalem dzisiaj bagnet i szzerze pwoiedziawszy jestem mile zaskoczony bo na zimnym jak i na goracym silniku nie b ylo zadnego dymku, dmuchania czy innych tego typu zachowan. Takze juz w sumie nie wiem jak o jest bo niby powyzej napisane ze to normalne te przedmuchy i delikatne puszczanie dymka - i tu zaczynam sie zastanawiac czy ja czasme nie mam cos zle bo nawet nie dmucha za bardzo z bagnetu. Korka nieodkrecalem bo sie ba lem ze mnie pochlapie pozdr z bagnetu nie ma dmuchać tylko lecieć delikante opary rozgrzanego oleju rozgrzej porzadnie silniczek troche po butowaniu i zobaczysz że coś tam poleci jakiekolwiek podmuchy czy przedmuchy świadczą o problemie silnika
studziany Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 z bagnetu nie ma dmuchać tylko lecieć delikante opary rozgrzanego oleju rozgrzej porzadnie silniczek troche po butowaniu i zobaczysz że coś tam poleci jakiekolwiek podmuchy czy przedmuchy świadczą o problemie silnika Nic takiego nie ma miejsca
ferdek77 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Ja też z ciekawości wyciągnalem dzisiaj bagnet i szzerze pwoiedziawszy jestem mile zaskoczony bo na zimnym jak i na goracym silniku nie b ylo zadnego dymku, dmuchania czy innych tego typu zachowan. Takze juz w sumie nie wiem jak o jest bo niby powyzej napisane ze to normalne te przedmuchy i delikatne puszczanie dymka - i tu zaczynam sie zastanawiac czy ja czasme nie mam cos zle bo nawet nie dmucha za bardzo z bagnetu. Korka nieodkrecalem bo sie ba lem ze mnie pochlapie pozdr z bagnetu nie ma dmuchać tylko lecieć delikante opary rozgrzanego oleju rozgrzej porzadnie silniczek troche po butowaniu i zobaczysz że coś tam poleci jakiekolwiek podmuchy czy przedmuchy świadczą o problemie silnika czyli co może być z silnikiem nie tak,można to vagiem zdiagnozować?
lemar Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 mimo że mam forda galaxy - to jest w nim silnik VW - AUY - tdi i na wolnych obrotach faktycznie dymi z bagnetu - jednak leciutko gazu i nie dymi nic !!! silnik PD wiec zgadzało by sie z przedmówcą
Musashi Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Z tego co kojarze to problemy z "imbusikiem" występowały jedynie w silniku diesla w B7 o oznaczeniu BLB. U ciebie w profilu oznaczenie silnika to BNA. Więc albo masz pomyłke w profilu albo nie musisz wymieniac imbusika Coś źle kojarzysz kolego bo imbusik jest też w B8 Przeciez nienapisalem ze go nie ma tylko ze problemy z nim zwiazane sa w silnikach diesla o oznaczeniu BLB. No chyba ze sie myle to mnie poprawcie. pozdrawiam problem moze wystepowac w kazdym sillniku 2.0 tdi w ktorym wystepuja walki wyrownazajace, wiec nie tylko blb, rowniez bpw, bre, brd, bna, tyle ze wieksze prawdopodobienstwo wystepowania problemow dotyczy silnikow przed 11.2005 w ktorych naped walkow realizowany jest lancuchem. a to dotyczy blb, bpw, bna[br]Dopisany: 13 Czerwiec 2009, 12:11_________________________________________________a co do dymienia, skoro zuzycie paliwa i moc jest w normie czym sie przejmowac
odzim Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 wszystko juz zostalo chyba napisane w silnikach pd mozna zauwazyc dymek i nie swiadczy to o zadnym zuzyciu co innego jak jest w silnikach starszych z pompa vp , ale to inna bajka
przemtor Opublikowano 15 Czerwca 2009 Opublikowano 15 Czerwca 2009 wszystko juz zostalo chyba napisane w silnikach pd mozna zauwazyc dymek i nie swiadczy to o zadnym zuzyciu co innego jak jest w silnikach starszych z pompa vp , ale to inna bajka kolego odzim, wytłumacz jaka jest róznica pomiędzy przedmuchami w motorze pd a vp bo nie rozumiem o co chodzi Zasada działania chyba ta sama - sprężanie w cylindrze i wtrysk gnojówki, tylko realizowany inaczej i pod większym ciśnieniem niż vp
odzim Opublikowano 15 Czerwca 2009 Opublikowano 15 Czerwca 2009 wszystko juz zostalo chyba napisane w silnikach pd mozna zauwazyc dymek i nie swiadczy to o zadnym zuzyciu co innego jak jest w silnikach starszych z pompa vp , ale to inna bajka kolego odzim, wytłumacz jaka jest róznica pomiędzy przedmuchami w motorze pd a vp bo nie rozumiem o co chodzi Zasada działania chyba ta sama - sprężanie w cylindrze i wtrysk gnojówki, tylko realizowany inaczej i pod większym ciśnieniem niż vp w przedmuchach nie ma żadnej , jak sa , jezeli chodzi o dymek to wytlumaczyl kolega jacomir1 wyzej nie bede sie powtarzał , z autopsji wiem ze nie jednego pedeka z walacym dymkiem bralem i auta grama oleju nie baraly na trasie i do tej pory lataja , tak samo jest w silnikach diesla fordowskich tam z miarki i korka jak lokomotywa leci i silniki sa zdrowe ,
przemtor Opublikowano 15 Czerwca 2009 Opublikowano 15 Czerwca 2009 no bo wydaje mi się, że jeśli mocno dmucha spalinami z bagnetu to nie ma znaczenia jaki silnik. A z korka wlewu oleju po odkręceniu zawsze dmucha powietrze bo musi. Ważne, żeby spalinami nie waliło. I nie ma znaczenia czy to silnik VP, PD czy CR
odzim Opublikowano 15 Czerwca 2009 Opublikowano 15 Czerwca 2009 no bo wydaje mi się, że jeśli mocno dmucha spalinami z bagnetu to nie ma znaczenia jaki silnik. A z korka wlewu oleju po odkręceniu zawsze dmucha powietrze bo musi. Ważne, żeby spalinami nie waliło. I nie ma znaczenia czy to silnik VP, PD czy CR przeciez nikt nie mowi tu o spalinach , spaliny to przez wydech maja sie wydobywac , ale ze zdrowych silnikow vp nie leci nic ani z korka ani z bagnetu a o pd nie da sie tego powiedziec
przemtor Opublikowano 15 Czerwca 2009 Opublikowano 15 Czerwca 2009 wiesz wyrażenie "dym" z samej natury definicji mówi, że bierze się ze spalania czegoś więcej niż O2 :>
Cristoforo Opublikowano 15 Czerwca 2009 Opublikowano 15 Czerwca 2009 w subaru outback z silnikiem diesla dzisiaj jak sprawdzałem po wyciągnieciu bagnetu unosił sie nie wielki dymek silnik o przebiegu 20kkm silnik rozgrzany
przemtor Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 no wychodzi z tego calkiem niezłe OT . Ja tam sie niczego ani nikogo nie chcę czepiać. Nie jest to w mej naturze. Tylko zastanowiło mnie to co napisałeś, że dym z bagnetu w silniku PD = OK, a w silniku VP = NOK. Mija się to raczej prawdą i tyle. A chciałem tylko wytłumaczenia tej tezy. A co do tego co napisałeś o definicjach - wiesz, dla mnie wikipedia jest słabym źródłem wiedzy i ta definicja jest lekko mówiąc średnia. Natomiast zgadza się, że dym to zawiesina w powietrzu drobnych cząstek stałych, które jednak w tym konkretnym przypadku muszą powstać ze spalania niecałkowitego. W tym przypadku może być ON a może być oleum silnikowe koniec OT i PEACE (coś taki drażliwy ) bo jeszcze czekają nie nowe logi i liczę na twoja pomoc za co z góry
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się