Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypalanie DPF w A4 B8


Stolper

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

W moim Audi zapełnienie dpf dochodzi do trochę ponad 60% później w magiczny sposób wskakuje od razu na 99% i wypala się do 23%. Pomiędzy wypaleniami przejeżdżam ok 180km. Resetowałem czujniki ciśnienia na dpf i bez zmian.

Średnie spalanie 6,5 l/100km więc raczej dobrze, wtryski, szczególnie jeden +-0,7 - 1.0.

Macie jakieś pomysły co można w tym temacie zrobić - poza wywaleniem DPF :-) ? Dodam ze DPF był płukany.

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konieczne dane takie, jak np. przedstawione tu

image.png.bbd2f11fb1230b34cc8f2ff1e53db232.png

 

Zaznajomiłeś się z tym tematem ?

55 minut temu, Stolper napisał:

Dodam ze DPF był płukany

W jaki sposób - w warsztacie specjalizującym się (na odpowiednim urządzeniu), myjką ciśnieniową, wężem z bieżącą wodą ?

Po za tym mogłeś dołączyć się do istniejących już na Forum tematów DPF. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płukanie dpf było w autoryzowanym warsztacie na specjalnym urządzeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Stolper napisał:

Macie jakieś pomysły co można w tym temacie zrobić - poza wywaleniem DPF :-) ?

Jak Cię palec zaboli też amputujesz rękę?

Zdiagnozuj i napraw usterkę a nie rob druciarstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedno pytanie odnoście wypalania dpf. U mnie od razu da się wyczuć uruchomienie wypalania poprzez zapach tak jakby rozgrzanej nafty. Czuć to w kabinie nawet podczas jazdy gdzie teoretycznie pęd powietrza powinien wszystko zostawiać za samochodem.

Czy to jest normalne?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio w swojej zauważyłem duże spalanie. Nie patrzę na ceny ale zalałem 15l spokojna jazda do pracy ok 120km a to już prawie zużyte paliwo.  2012 177km automat. Na co zwrocic uwagę czemu tak dużo pali ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Koozly1 napisał:

Ostatnio w swojej zauważyłem duże spalanie. Nie patrzę na ceny ale zalałem 15l spokojna jazda do pracy ok 120km a to już prawie zużyte paliwo.  2012 177km automat. Na co zwrocic uwagę czemu tak dużo pali ?

Przy bardzo mocno zapchanym DPF często takie spalanie wychodzi.

Jaki przebieg auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie 270 tys wypala mi się chyba co 200-400km ostatnio sprawdzałem stan popiołu na zimnym nie siem czy dobrze zrobiłem. Czy powinienem na rozgrzanym ? 

1AEF469D-F610-4BD3-8D7B-EF5D99FCFADD.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawartość popiołu w oleju wygląda na wyzerowaną niedawno  .

19g masy zmierzonej sadzy wskazuje że będzie niedługo(przy 21-22g) się wypalał.

29km temu się wypalał poprzednio więc coś jest nie halo ...

 

Edytowane przez Rabbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzona wartość sadzy jest dużo wyższa od obliczonej. Powinno być odwrotnie. Czy czujnik różnicy ciśnień został wymieniony po czyszczeniu dpf? Powinno się go wymienić po czyszczeniu.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie wymieniałem nie czyściłem go. Poprzedni właściciel rok temu nic ni nie wspominał. Czasami sam wypalałem dpf za pomocą vcds w trasie. Możliwe ze nest do wymiany ? Drogi gips wymiany jest ? Ile ogólnie kosztuje czyszczenie dpf ? Czy polecacie częste wypalanie w trasie 2 czasie jazdy ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam ze żadnych błędów nie mam ze jest uszkodzony ten czujnik. Widziałem na filmiku z wymiana a może tak jakby go zresetował i zakodował na nowo przez vcds ? Poprawi jego działanie ? Co do dpf dziwnie się on zachowuje zauważyłem z tym wypalaniem. Pare razy zapalił mi się dpf ale zniknął w czasie jazdy i wypalaniu w drodze. Zmierzyć zawartość w czasie rozgrzanym silniku? 
 

 

jednym błędem to jest czujnik chyba oleju wariuje mi kontrolka ale olej mam. 
 

Ah ta elektronika w tych b8 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Koozly1 napisał:

Moze ten czujnik odkręcić i jakoś go czymś wyczyścić ?

 

Czujnik RC zaleca się wymienić na nowy (oryginalny). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Panowie szybkie pytanie DPF wyprany, mechanik założył, wykonał nastawy podstawowe po przez program VAG. Będzie to OK czy swoim VCDS dodatkowo wykonać adaptacje wypranego filtra DPF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz kolego może numer części defo czujnika ? Nie jestem pewien czy będzie pasował bo coś tam znalazłem ale zamienił tez może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Koozly1 napisał:

Masz kolego może numer części defo czujnika ? Nie jestem pewien czy będzie pasował bo coś tam znalazłem ale zamienił tez może być ?

Nie mam. Nr. części jest na starym czujniku i radzę kupić oryginalny w ASO bo z zamiennikami są kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...