Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypalanie DPF w A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

16 hPa na wolnych obrotach to już dość dużo.

Opublikowano
9 minut temu, Muskel1 napisał(a):

16 hPa na wolnych obrotach to już dość dużo.

Na wolnych mam 6hpa.

Opublikowano
2 minuty temu, Sowa80 napisał(a):

Na wolnych mam 6hpa.

Najwidoczniej wyczytałem przed edycją posta.:wink:

Opublikowano
19 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Najwidoczniej wyczytałem przed edycją posta.:wink:

Edytujac uzupelnilem info zeby było czytelniej. Wczesniej byly dwa zdjecia dodana opisujace dwa warianty pierwszy 6hpa i drugi 16hpa. Bez znaczenia.

 

Powiedz mi, czy przy takich wartościach jest sens prania DPF czy jeszcze moge zrobic kilkanascie tysiecy km?

Opublikowano

Masz już dawno przekroczoną max. wartość popiołu. Czym więcej jeździsz tym bardziej zapełniasz dpf. Dużo łatwiej jest wyczyścić dpf gdy nie jest zapchany na amen. Szansa, że wszystko zostanie wyczyszczone i dpf będzie prawidłowo pracował jest dużo wyższa niż na zawalonym na max. dpfie.

Opublikowano
7 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Masz już dawno przekroczoną max. wartość popiołu. Czym więcej jeździsz tym bardziej zapełniasz dpf. Dużo łatwiej jest wyczyścić dpf gdy nie jest zapchany na amen. Szansa, że wszystko zostanie wyczyszczone i dpf będzie prawidłowo pracował jest dużo wyższa niż na zawalonym na max. dpfie.

Bardzo dziękuj Panie Muslek1. Zatem robie to. Zdecydowałem. 

 

Pozostaje pytanie o kompleksowe sprawdzenie układu, i dalszą jego dbałość.

 

Pytanie do ciebie to co zrobic przy okazji prania DPF mam w planie:

Czyszczenie EGR, (mam na nim chłodnice).

Sprawdzenie korekt wtrysków.

Schamowanie samochodu.

Sprawdzenie turba czy dobrze ładuje i czy nie ma wycieków oleju.

Wymiana czujnika roznicy cisnien na orginalny z ASO (prewnecyjnie).

Dodatkowo gdyby EGR był bardzo zasyfiony po jego rozebraniu, to wtedy czyszczenie dolotu. Jeżeli bedzie w miare czysty dolot zostawiam w spokoju. Ostatnio zaglądałem do przepustnicy przed kolektorem ssącym i były minimalne slady oleju, pozatym czysto. 

Ktoś jeszcze wspominał o tym, że jakiś Baypas od EGR warto sprawdzić. Nie wiem czy czepiać się prewencyjnie odmy.

Co więcej?

 

Monitoruje cisnienia przez VAG DPF regularnie.

Planuje korekty wtrysków sprawdzac co 3ecia wymiane oleju co 30 tys km. Co jeszcze warto sprawdzać interwałowo.

 

Opublikowano
28 minut temu, Sowa80 napisał(a):

Bo jezeli mam sprawny DPF to chcialbym maksymalnie w czasie odsunac jego czyszczenie poki jest sprawny. Jednoczesnie nie chce ryzykowac zapchaniem i uszkodzeniem niedoladowanej turbiny przez zapchany filtr. 

DPF jest OK, jeśli weźmie się pod uwagę przebieg, to jest bardziej niż OK.Tyle mówią liczby i teoria. Równie dobrze czujnik różnicy ciśnień może trochę zaniżać wartości i przestaje być różowo.

Zawartość popiołu olejowego jest wartością teoretyczną, liczoną przez sterownik silnika. Równie dobrze możesz mieć 100 ml popiołu, jak i 300 ml. Audi określa maksymalną wartość na 175 ml, ale dalej  jest to wartość teoretyczna.

Dlatego nie da się określić idealnego momentu na wyczyszczenie DPF, bo to tak naprawdę jest kompromis. DPF działa na takiej zasadzie, że zatrzymuje cząsteczki sadzy, które później są "wypalane". Z każdego takiego wypalania zostaje minimalna ilość popiołu, który zostając w filtrze zmniejsza zdolność magazynowania sadzy, oraz drożność filtra. Ile tego popiołu, tu głównie zależy od tego ile samochód spala oleju (każdy spala), zawartości popiołów w oleju (dlatego stosuje się oleje o obniżonej zawartości popiołów) no i ogólnej jakości paliwa.

 

Dalsze wywody to już takie kręcenie się wokół tego samego. Nikt Cię nie zmusi do czyszczenia, ani nie da gwarancji, że nic się nie stanie przez następne ileś tam kilometrów. Posłuchasz się kogoś z forum, a tu turbo się wysypie (bez związku z DPF) i do kogo będziesz miał pretensje? Ciśnienia pokazują, ze DPF jest jeszcze w miarę OK stanie, zawartość popiołu olejowego, że od jakiś 60-70 tysięcy km jest do wymiany.

Opublikowano
3 minuty temu, sebaa napisał(a):

DPF jest OK, jeśli weźmie się pod uwagę przebieg, to jest bardziej niż OK.Tyle mówią liczby i teoria. Równie dobrze czujnik różnicy ciśnień może trochę zaniżać wartości i przestaje być różowo.

Zawartość popiołu olejowego jest wartością teoretyczną, liczoną przez sterownik silnika. Równie dobrze możesz mieć 100 ml popiołu, jak i 300 ml. Audi określa maksymalną wartość na 175 ml, ale dalej  jest to wartość teoretyczna.

Dlatego nie da się określić idealnego momentu na wyczyszczenie DPF, bo to tak naprawdę jest kompromis. DPF działa na takiej zasadzie, że zatrzymuje cząsteczki sadzy, które później są "wypalane". Z każdego takiego wypalania zostaje minimalna ilość popiołu, który zostając w filtrze zmniejsza zdolność magazynowania sadzy, oraz drożność filtra. Ile tego popiołu, tu głównie zależy od tego ile samochód spala oleju (każdy spala), zawartości popiołów w oleju (dlatego stosuje się oleje o obniżonej zawartości popiołów) no i ogólnej jakości paliwa.

 

Dalsze wywody to już takie kręcenie się wokół tego samego. Nikt Cię nie zmusi do czyszczenia, ani nie da gwarancji, że nic się nie stanie przez następne ileś tam kilometrów. Posłuchasz się kogoś z forum, a tu turbo się wysypie (bez związku z DPF) i do kogo będziesz miał pretensje? Ciśnienia pokazują, ze DPF jest jeszcze w miarę OK stanie, zawartość popiołu olejowego, że od jakiś 60-70 tysięcy km jest do wymiany.

Bardzo dziękuje za rzeczową odpowiedz. Ostatniej informacji jakiej potrzebuje do podjecia samodzielnej decyzji jest to jakie sa doswiadczenia uzytkowników (sprawnych) samochodów pod kątem wytrzymalosci wypranego DPF. Czy moge założyć, że jeżeli bede pilnowal wtryskow, egr, dolotu (lewe powietrze itp). zużycia oleju silnikowego (na ten moment na interwale 12tys km zuzycie oleju ma wartosci minimalne. To na jaki przebieg moge liczyc na nowym filtrze. Z samochodem planuje sie nie rozstawac przez najblizsze 4 lata czyli w moim przypadku 200 tys km.

Opublikowano

Jeżeli dpf i silnik są sprawne i dpf zostanie poprawnie wyczyszczony to bez problemu zrobisz na nim następne 250-300 kkm zanim znowu się zapełni. 

Możesz zdiagnozować w jakim stanie jest silnik i osprzęt, aby mieć obraz i wykluczyć ewentualne usterki i przedwczesne zapełnienie dpf.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Świetnie, jesteście w porządku. Zatem działam. Jeżeli ktoś miałby czas przyjrzec sie dla potomnym pozostalym wczesniejszym pytaniom to na pewno bedzie to rowniez z korzyscia dla tych którzy szukają kompleksowego rozwiązania. 

 

Dobrego dnia

Opublikowano
27 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Jeżeli dpf i silnik są sprawne i dpf zostanie poprawnie wyczyszczony to bez problemu zrobisz na nim następne 250-300 kkm zanim znowu się zapełni. 

Możesz zdiagnozować w jakim stanie jest silnik i osprzęt, aby mieć obraz i wykluczyć ewentualne usterki i przedwczesne zapełnienie dpf.

 

 

Jedna rzecz mi sie przypomniała, jezeli bym czyscil dolot zalozyc prewencyjnie na klapy kolektora ssacego zestaw naprawczy prewencyjnie?

 

np: taki

ALLEGRO.PL

 

Opublikowano

Jeżeli są sprawne to nie ma sensu. Jak się wysypią powinien zostać zapisany błąd w sterowniku. 

Opublikowano (edytowane)

Ok byłem fizycznie w serwisie który zajmuje sie głownie DPF (metoda hydrokinetyczna) mogą to zrobić ale nie są przekoani. Mówią, że auto jest sprawne, dpf nie wypala sie bardzo często zalecają jezdzić do momentu aż pojawi sie porblem z wypaleniem DPF, w ostatecznosci az wzrosnie poziom oleju. Twierdzą, że to mycie nie jest idealne i skroce zywotnosc tego DPF. Mimo wszystko umowilem sie na przyszly miesiac. 

 

No ale nie dawało mi to spokoju dzwonie do warsztatu ktory ma mega dobre opinie 4.9 od dlugiego czasu robią tylko koncern VAG. Topka w wojewodztwie. Powiedzieli mi praktycznie to samo. Zebym nie szukal sobie kosztow, oraz zeby mial swiadomosc ze jest to przedluzenie zycia filtra czastek stalych jednak moge porwac sie za szybko na to. Zalecaja czekac az pojawia sie problemy z wypaleniem DPF. 

 

Jedyne co mi doradzili to zeby prewencyjnie wyczyscic EGR i pilnowac spraw o ktorych pisalem wyzej. Korekty wtryskow, olej, dolot.

 

Noi mam mętlik w głowie. Serio. Chciałem podjąć jak najlepsza decyzje na bazie dostępnej wiedzy i spotakalem sie ze zderzeniem z rzeczywistosci. Dwa obozy zwolennicy i przeciwnicy. Najgorzej ze przeciwnikami sa praktycy u których chcialem zaplacic za usluge. .

Edytowane przez Sowa80
Opublikowano
52 minuty temu, Sowa80 napisał(a):

Zalecaja czekac az pojawia sie problemy z wypaleniem DPF

Czekać aż będzie na amen zabity:whistling:

Opublikowano
4 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Czekać aż będzie na amen zabity:whistling:

Pytalem o to, mowia ze rownie dobrze juz moze byc zabity, i płukanie uszkodzi rdzen. A poki co zachwouje sie jak zapelniony w popiolem ale nadal sprawny. Twierdza, że już bez rożnicy czy zrobie to przy moich przebiegach za rok lub dwa (40/50 tys rocznie). Gdy zauwaze ze juz czesto sie dopala i niedokladnie. 

 

Co mam powiedziec tutaj na forum mam lakkoniczne wypowiedzi na ten temat bez rozlozenia na czynniki pierwsze a jestem analitykiem i tego potrzebuje stad seria pytan (bez odpowiedzi), tam mam praktyków ktorzy to robia na codzien. Podswiadomie wiem, że czysty DPF to mniej problemów. Z drugiej strony po co ruszac cos co jeszcze jest sprawne. Twierdza ze jak bedzie plukany teraz czy za 30 tys km to za wiele nie zmienia. Jak bedzie dobry to wyczysci sie i bedzie sprawny, oraz nawet jak bedzie sie czesciej dopalal ponizej 200km (to moj limit ktory chce przyjac do czyszczenia) to nie bedzie to rzutowac na podzespoly.

Opublikowano

Jazda z zapełnionym dpf nie wpływa korzystnie na silnik i osprzęt.

Moje zdanie znasz, zadecydować musisz sam. Gdyby to był mój pojazd, dpf byłby już wyczyszczony.

Opublikowano

Ok, mało tego zalewam do niego olej Liquy Molly 5w300 4600. Low Saps (C3). Spotkałem się z opinią, że zacieram silnik, że powinienem korzystać z oleju C1. Mega jest podzielone to środowisko motoryzacyjne. Wczesniej przkonałem sam siebie, że najlepsza opcja bedzie olej z górnej półki Millers/LM spełniający klasy wymagane przez serwisówke i do tego niskopopiołowy w celu ochrony DPF.

Opublikowano

Czy ktos z was moze podzielic sie opinia o czyszczeniu chydrokinetycznym/chydrochemicznym z własnego doswiadczenia? Jakie przebiegi zrobiliscie po takim czyszczeniu i czy jesteście zadowoleni?

Opublikowano

hej możecie rzucić okiem czy parametry są OK ?

przebieg 249tys

CSUA

 

Rr2LK2a.png

Opublikowano

Sprawdź jaką masz różnice ciśnień przy pełnym obciążeniu. Jeśli zaraz po wypaleniu przekracza 200 to filtr jest przypchany. Poza tym teoretyczne zapełnienie masz prawie na 100%, bo do 0,17 już niewiele brakuje :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...