Pyza123 Opublikowano 30 Maja 2022 Opublikowano 30 Maja 2022 Witam mam problem z klimatyzacją. Padała z dnia na dzień co może być przyczyną? 1. Cały czas świeci Econ 2. Jest dobita na maxa. 3 Wymieniłem czujnik ciśnienia klimatyzacji ( komputer pokazywał błąd ) No i mam takie przeczucie ze jakoś ona dziwnie chodzi ( filmiki poniżej ) VID_20220530_180009.mp4 VID_20220530_180153.mp4
Pieterb Opublikowano 30 Maja 2022 Opublikowano 30 Maja 2022 (edytowane) Sprzęgło Ci się rozleciało. Edytowane 30 Maja 2022 przez Pieterb
przem8 Opublikowano 30 Maja 2022 Opublikowano 30 Maja 2022 Rozleciało się nie bez przyczyny, pewnie zatarty kompresor.
pila24 Opublikowano 30 Maja 2022 Opublikowano 30 Maja 2022 19 minut temu, Pyza123 napisał: No i mam takie przeczucie ze jakoś ona dziwnie chodzi ( filmiki poniżej ) Ona już nie chodzi,samo koło pasowe się kręci po zerwaniu sprzęgła. Tanio nie będzie
Pyza123 Opublikowano 30 Maja 2022 Autor Opublikowano 30 Maja 2022 4 minuty temu, pila24 napisał: Ona już nie chodzi,samo koło pasowe się kręci po zerwaniu sprzęgła. Tanio nie będzie Czyli wymiana kompresora się szykuje? czy same sprzęgło wystarczy
pila24 Opublikowano 30 Maja 2022 Opublikowano 30 Maja 2022 4 minuty temu, Pyza123 napisał: Czyli wymiana kompresora się szykuje? czy same sprzęgło wystarczy To sprzęgło jest na gumkach zrywalnych,jeżeli się pojawia opór na kompresorze to gumki się zrywają by nie przenosić momentu na kompresor a koło pasowe kręci się nadal. Skoro pojawił się opór na kompresorze to się zatarł,trzeba sprawdzić czy opiłki nie poszły w układ. Jeżeli tak to układ do płukania,do wymiany osuszacz,dysza rozprężna i kompresor.
Pyza123 Opublikowano 30 Maja 2022 Autor Opublikowano 30 Maja 2022 5 minut temu, pila24 napisał: To sprzęgło jest na gumkach zrywalnych,jeżeli się pojawia opór na kompresorze to gumki się zrywają by nie przenosić momentu na kompresor a koło pasowe kręci się nadal. Skoro pojawił się opór na kompresorze to się zatarł,trzeba sprawdzić czy opiłki nie poszły w układ. Jeżeli tak to układ do płukania,do wymiany osuszacz,dysza rozprężna i kompresor. Dzięki za pomoc już szukam mechanika do tego
azahiel82pl Opublikowano 30 Maja 2022 Opublikowano 30 Maja 2022 U mnie dokładnie to samo tylko sprzęgło się nie zerwało i auto lawetą jechało do mechanika ) jutro auto do odbioru bo jest płukany itd
Langista Opublikowano 30 Maja 2022 Opublikowano 30 Maja 2022 Żeby taka naprawa miała pożądany efekt, należy też wymienić skraplacz (chłodnicę klimy) bo jej konstrukcja niestety uniemożliwia w 100% wyczyszczenie jej, a wszystkie opiłki najpierw trafiają właśnie do niej.
pila24 Opublikowano 31 Maja 2022 Opublikowano 31 Maja 2022 (edytowane) . Edytowane 31 Maja 2022 przez pila24
azahiel82pl Opublikowano 31 Maja 2022 Opublikowano 31 Maja 2022 U mnie po wymianie ,do tego jeszcze dławik był zmieniany.Układ przelany 4,5 l płynu poszło na czyszczenie układu zobaczymy ile pociągnie
MaTeo85 Opublikowano 31 Maja 2022 Opublikowano 31 Maja 2022 1 godzinę temu, azahiel82pl napisał: U mnie po wymianie ,do tego jeszcze dławik był zmieniany.Układ przelany 4,5 l płynu poszło na czyszczenie układu zobaczymy ile pociągnie Jeszcze pytanie czy płukanie parownika odbyło się zgodnie ze sztuką, czyli "pod prąd"
Langista Opublikowano 31 Maja 2022 Opublikowano 31 Maja 2022 4,5l? Czym to było płukane i co konkretnie było płukane? Na wszystkie przewody zużyłem 1l i miałem wszystko czyściutkie. Parownik co prawda nowy był ale żeby komuś aż 3,5l w sam parownik wyszło to słaby ten czyścik..
pelonek1 Opublikowano 31 Maja 2022 Opublikowano 31 Maja 2022 7 minut temu, Langista napisał: 4,5l? Czym to było płukane i co konkretnie było płukane? Na wszystkie przewody zużyłem 1l i miałem wszystko czyściutkie. Parownik co prawda nowy był ale żeby komuś aż 3,5l w sam parownik wyszło to słaby ten czyścik.. Czym płukałeś? Pewnie takim zbiornikiem 1l podłączanym pod sprężone powietrze. Jak tak to tyle mogło wyjść na same przewody, jednak jak ktoś płucze maszyną cały układ to już tak mało nie wychodzi. Mi powiedzieli, że w C6 płucząc maszyną może wyjść max. 10l w zależności od tego ile syfu będzie w układzie.
pelonek1 Opublikowano 31 Maja 2022 Opublikowano 31 Maja 2022 1 godzinę temu, azahiel82pl napisał: U mnie po wymianie Ile taka zabawa teraz kosztuje z częściami i robocizną?
Langista Opublikowano 31 Maja 2022 Opublikowano 31 Maja 2022 4 minuty temu, pelonek1 napisał: Czym płukałeś? Pewnie takim zbiornikiem 1l podłączanym pod sprężone powietrze. Jak tak to tyle mogło wyjść na same przewody, jednak jak ktoś płucze maszyną cały układ to już tak mało nie wychodzi. Mi powiedzieli, że w C6 płucząc maszyną może wyjść max. 10l w zależności od tego ile syfu będzie w układzie. Tak, kupiłem dwie butelki i jedna mi została, kobita ma klimę do roboty to jak znalazł ? ogólnie złoty produkt, polecam.
azahiel82pl Opublikowano 31 Maja 2022 Opublikowano 31 Maja 2022 Pokazywał mi coś jak syfon a z parownika było dużo syfu i z całego układu ,koszt robocizna plus części około 2300zł.ale działa
pelonek1 Opublikowano 31 Maja 2022 Opublikowano 31 Maja 2022 7 minut temu, azahiel82pl napisał: koszt robocizna plus części około 2300zł Na nowej sprężarce Denso to jak za darmo
Langista Opublikowano 31 Maja 2022 Opublikowano 31 Maja 2022 Ciekaw jestem tylko jak długo to pochodzi, bo jak już pisałem wyżej, w a4 konstrukcja parownika i skraplacza uniemożliwia dokładne wypłukanie nawet specjalnym sprzętem, stąd dla 100% pewności wymienia się na nowe. Czy u Ciebie tylko osuszacz i kompresor był nowy?
pelonek1 Opublikowano 31 Maja 2022 Opublikowano 31 Maja 2022 Skraplacz, osuszacz i sprężarka nowa, co widać na kolegi zdjęciu, pewnie dysza rozprężna też. Rzadko kto wymienia parownik i raczej nie ma problemów jak jest zgodnie ze sztuką wyczyszczony.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się