snejkusek Opublikowano 2 Grudnia 2022 Opublikowano 2 Grudnia 2022 Cześć, dzisiaj robiłem pierwszą diagnozę samochodu poprzez obdeleven, wykazało mi że stan naładowania akumulatora jest słaby i należy go podładować (żółta ikona akumulatora w prawym górnym roku) Dodatkowo pojawił mi się błąd który myślę że jest związany bezpośrednio ze słabym stanem akumulatora o numerze 00446 - "Ograniczenie działania na skutek za niskiego napięcia. Dolna wartość skrajna przekroczona." Sytuacja wygląda tak, że mieszkam w bloku, nie mam dostępu do garażu, w wyniku czego nie mam możliwości podładowania akumulatora prostownikiem tak jak należy czyli z poziomu podszybia. Czy ma ktoś pomysł jak najlepiej ugryźć temat ? Proszę o wyrozumiałość, samochód posiadam dopiero tydzień, wszystkiego pomału się uczę
pelonek1 Opublikowano 2 Grudnia 2022 Opublikowano 2 Grudnia 2022 1. Nie masz nikogo kto pozwoli Ci podłączyć ładowarkę do swojego gniazda? 2. Jak mieszkasz niezbyt wysoko i masz możliwość postawienia auta gdzieś pod oknem to kup przedłużacz i dasz radę podładować bez proszenia innych.
snejkusek Opublikowano 2 Grudnia 2022 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2022 Problem w tym że mieszkam w niemczech i nikt ze znajomych nie posiada prywatnego garażu, a samochodu nie dam rady postawić bezpośrednio pod blokiem. Pytanie brzmi czy ładowanie poprzez podszybie to jedyna słuszna metoda? Nie ma innej alternatywy?
pelonek1 Opublikowano 2 Grudnia 2022 Opublikowano 2 Grudnia 2022 Jak nie masz innej możliwości to aku out i ładuj w mieszkaniu.
snejkusek Opublikowano 2 Grudnia 2022 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2022 11 minut temu, pelonek1 napisał(a): Jak nie masz innej możliwości to aku out i ładuj w mieszkaniu. Właśnie problem tkwi w tym że naczytałem się że moduł ładowania w podszybiu będzie dalej widział w takiej sytuacji że aku jest niedoładowany i będzie podawał wyższy prąd podczas jazdy gdzie fizycznie aku będzie w pełni naładowany... jeżeli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu. Boję się że może to zaszkodzić akumulatorowi.
pelonek1 Opublikowano 2 Grudnia 2022 Opublikowano 2 Grudnia 2022 2 minuty temu, snejkusek napisał(a): Właśnie problem tkwi w tym że naczytałem się że moduł ładowania w podszybiu będzie dalej widział w takiej sytuacji że aku jest niedoładowany i będzie podawał wyższy prąd podczas jazdy gdzie fizycznie aku będzie w pełni naładowany... jeżeli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu. Boję się że może to zaszkodzić akumulatorowi. Jak obawiasz się o to to naładuj go do pełna, zamontuj i zakoduj że zmieniłeś akumulator na nowy, innego pomysłu nie mam. Najlepiej by było go podłączyć pod punkty pod maską. Może gdzieś w pracy masz możliwość, pomyśl. 1
Tomnik Opublikowano 2 Grudnia 2022 Opublikowano 2 Grudnia 2022 19 minut temu, snejkusek napisał(a): naczytałem się że moduł ładowania w podszybiu będzie dalej widział w takiej sytuacji że aku jest niedoładowany i będzie podawał wyższy prąd podczas jazdy gdzie fizycznie aku będzie w pełni naładowany Nie jest to prawdą. Prąd ładowania akumulatora jest zawsze taki, jaki akumulator może przyjąć (aku, niejako go wymusza). Jest zależny od akumulatora. 20 minut temu, snejkusek napisał(a): Boję się że może to zaszkodzić akumulatorowi Nie bój się Nic mu się absolutnie nie stanie. Lepiej mu zrobi Twoje doładowanie "pozaustrojowe", niż to, w jakich okolicznościach "prądowych" jest teraz. 1
sebaa Opublikowano 2 Grudnia 2022 Opublikowano 2 Grudnia 2022 Naładuj normalnie w domu, nic nie kombinuj z kodowaniem. Zresztą jeśli akumulator dobry i nie robisz odcinków po 1-2 km, to powinien się naładować podczas jazdy. 1
Tomnik Opublikowano 2 Grudnia 2022 Opublikowano 2 Grudnia 2022 (edytowane) Po za tym aby prawidłowo przeprowadzić pełne naładowanie akumulatora, trzeba doprowadzić do odpowiedniej gęstości jego elektrolit, a to przebiega przy wyższych napięciach (aniżeli zaproponować to może większość ładowarek), około 16V. Nie jestem przekonany, czy takowe nie będzie "niebezpieczne" dla odbiorników (sterowników) będących pod tym napięciem podczas ładowania, stanu "uśpienia" sterowników. Osobiście, jeśli przeprowadzam ładowanie + nasycenie elektrolitu, ładowarkę podpinam bezpośrednio do aku, a on sam odłączony od instalacji auta. Edytowane 2 Grudnia 2022 przez Tomnik 1
snejkusek Opublikowano 2 Grudnia 2022 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2022 Okej, tak zrobię a chcąc jeszcze wyczerpać temat, stan naładowania akumulatora sprawdzany multimetrem po nocy z rana będzie wiarygodny? Otwierając samochód zapalają się wszystkie światła więc może lepiej otworzyć samochód i odczekać z 15 minut i dopiero sprawdzać miernikiem?
snejkusek Opublikowano 2 Grudnia 2022 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2022 Jadę do pracy właśnie, podeślę zdjęcie prostownika jutro popołudniu, zamawiałem na amazonie inteligenty prostownik który sam dostosowuje napięcie podczas ładowania, w aku od starego samochodu pamiętam że zaczynał ładowanie jakoś od 15,7V. Podeślę zdjęcie jutro
Tomnik Opublikowano 2 Grudnia 2022 Opublikowano 2 Grudnia 2022 1 minutę temu, snejkusek napisał(a): w aku od starego samochodu pamiętam że zaczynał ładowanie jakoś od 15,7V ...Kończył. Nie zaczynał. Ładowarka, prostownik zaczyna ładowanie od napięcia aku. 1
Muskel1 Opublikowano 2 Grudnia 2022 Opublikowano 2 Grudnia 2022 Jaki masz aku? AGM? Jak masz AGM to musisz mieć także prostownik, który obsłuży AGM (ładuje wyższym napięciem) bo zwykły prostownik go nie doładuje. 1
sebaa Opublikowano 3 Grudnia 2022 Opublikowano 3 Grudnia 2022 13 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Jaki masz aku? AGM? Jak masz AGM to musisz mieć także prostownik, który obsłuży AGM (ładuje wyższym napięciem) bo zwykły prostownik go nie doładuje. Nieprawda. AGM ładuje się niższym napięciem niż zwykłe akumulatory mokre. Nie zaleca się przekraczania napięcia 14.4 V, aczkolwiek nie jest tak, że wyższe go od razu uszkodzi. 15 godzin temu, snejkusek napisał(a): Okej, tak zrobię a chcąc jeszcze wyczerpać temat, stan naładowania akumulatora sprawdzany multimetrem po nocy z rana będzie wiarygodny? Otwierając samochód zapalają się wszystkie światła więc może lepiej otworzyć samochód i odczekać z 15 minut i dopiero sprawdzać miernikiem? Druga opcja, aczkolwiek to tylko taka poglądowa informacja. 1
Muskel1 Opublikowano 3 Grudnia 2022 Opublikowano 3 Grudnia 2022 (edytowane) 4 minuty temu, sebaa napisał(a): Nieprawda. AGM ładuje się niższym napięciem niż zwykłe akumulatory mokre. Nie zaleca się przekraczania napięcia 14.4 V, aczkolwiek nie jest tak, że wyższe go od razu uszkodzi. Druga opcja, aczkolwiek to tylko taka poglądowa informacja. Nieprawda, podepnij sobie miernik do klem aku AGM w momencie, gdy auto go ładuje i zobaczysz z jakim napięciem go ładuje. Edytowane 3 Grudnia 2022 przez Muskel1 1
snejkusek Opublikowano 3 Grudnia 2022 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2022 Sprawdzałem napięcie akumulatora miernikiem po 12h, wskazywało 12,6V, wskaźnik na środkowym panelu w radiu pokazuje 100% naładowania, jedynie obd eleven na postoju wskazuje żółtą ikonę czyli że należy podładować aku, po jeździe 20km wskazuje na zielono, jednak nie jestem w stanie sprawdzić parametrów poprzez obdeleven w zakładce gateway ponieważ należy podać odpowiedni kanał a nie potrafię znaleźć informacji który kanał za to odpowiada... z tego co widzę urządzenie do ładowania akumulatora jest również przeznaczone dla akumulatorów AGM.
Muskel1 Opublikowano 3 Grudnia 2022 Opublikowano 3 Grudnia 2022 Nie kieruj się tym co pokazuje obd11 czy bloki pomiarowe tylko tym co pokazał miernik. 1
snejkusek Opublikowano 3 Grudnia 2022 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2022 Czyli rozumiem że fizyczne pomiary miernikiem są jedynie w stanie określić stan akumulatora? Jutro sprawdzę jak wygląda sytuacja z doładowywaniem akumulatora. Czy w akumulatorach tego typu alternator też powinien doładowywać mniej więcej do 14,5V?
sebaa Opublikowano 4 Grudnia 2022 Opublikowano 4 Grudnia 2022 19 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Nieprawda, podepnij sobie miernik do klem aku AGM w momencie, gdy auto go ładuje i zobaczysz z jakim napięciem go ładuje. Podepnij sobie miernik i sprawdź jakimi prądami potrafi być akumulator ładowany, tylko później nie głoś że AGMy się ładuje prądami 0.5-0.7 C. W AGM elektrolit jest nasączony w płytach z włókna szklanego, a uzupełnienie wody mocno utrudnione . W tych warunkach każdorazowe odparowanie elektrolitu jest bardzo szkodliwe dla akumulatora. Z tego powodu AGMów nie powinno się montować w komorach silnikowych, gdzie są narażone na wyższe temperatury, oraz ładować napięciem w którym występuje elektroliza wody. 8 godzin temu, snejkusek napisał(a): Czyli rozumiem że fizyczne pomiary miernikiem są jedynie w stanie określić stan akumulatora? Jutro sprawdzę jak wygląda sytuacja z doładowywaniem akumulatora. Czy w akumulatorach tego typu alternator też powinien doładowywać mniej więcej do 14,5V? Z tego co widać, akumulator masz z 30 tygodnia 2010 roku, więc już dziadek. Olej jakieś zewnętrzne aplikacje. Tu masz specjalny "inteligenty" układ, który pilnuje stanu akumulatora. Działa to mniej więcej tak, ze układ utrzymuje akumulator w stanie naładowania w 80%-90%. Podczas spokojnej jazdy układ pilnuje, żeby alternator produkował tyle prądu ile potrzebuje samochód. Podczas hamowania silnikiem, alternator ładuje z pełną mocą odzyskując energię. Następnie podczas przyspieszania/spokojnej jazdy energia zgromadzona w ten sposób jest zużywana przez samochód co w teorii powoduje jakąś tam marginalną oszczędność paliwa. Dlatego męczenie akumulatora i wysycanie na wszelkie możliwe sposoby jest trochę bezsensowne. Z jednej strony dobre dla samej chemii akumulatora, z drugiej strony samochód i tak bardzo szybko rozładuje sobie taki akumulator do pożądanego poziomu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się