pawelmienko Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 mam pewien problem a mianowicie wycieka mi plyn chlodniczy w trakcie pracy i zaraz po zgaszeniu silnika widac jak kapie kropla za kropla gdzies tak w polowie szerokosci samochodu bylem dzisiaj z tym u mechanika ale jak na zlosc u niego nie kapalo i nie bylo widac zednedo wycieku ani nic mokrego itp. jak wrocilem do domu to znowu zaczelo kapac przez dzien ubywa mi jakies 1,5 l. plynu gdzie szukac przyczyny ?? moze ktos mial podobny przypadek 1
voytek80 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 powiem tak... temat rzeka z tym uciekającym płynem , sam borykam się z ubywaniem w swoim samochodzie lecz u mnie nie widać skąd leci (prawdopodobnie uszczelka pod głowicą) ;( , proponowałbym sprawdzić układ chłodzenia na wszystkich złączkach i połączeniach najlepiej w dwie osoby przy włączonym silniku
rikardo Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Bardzo często przyczyną ubytku płynu jest opisany w tym wątku króciec http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t31447.0.html;highlight=kruciec
RiCoTriCo Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 U mnie przyczyną wycieku była niesprawna reperaturka w pompie wody ale przyczyn może być więcej ...
avdikezop Opublikowano 3 Maja 2009 Opublikowano 3 Maja 2009 Powiem szczeze ze kiepski ten mechanik skoro nie widział wycieku płynu. Płyn ma to do siebie ze jezeli wycieka na zewnatrz to w czasie wysychania zostawiam nalot na tych czesciach po których leci wiec nie widze problemu zlokalizowania wycieku. poprostu komus sie niechce poszukac lub zdjac osłone pod i nad silnikiem. A miejsc wyciekow to moze byc tyle co połaczen przewodow chłodzacych itd. Poszukaj zacieków w przypadku płynu G12(różowy) bedzie to siwo rózowawy nalot tak jak by sie krystalizowała sól.
marasso Opublikowano 3 Maja 2009 Opublikowano 3 Maja 2009 no widzisz kolego nie zawsze jest to takie proste bo u mnie tez cieknie troche ale na tyle malo, ze za cholere nikt nie dal rady stwierdzic gdzie to leci. oczywiscie wyciek jest na tyle maly, ze jest to moze hmmmm 10-20ml na dobe a nawet mniej. plama pod autem jednak jest, wiec gdzies sie to saczy, tak wiec od jakiegos czasu mysle nad wlaniem jakiegos plynu uv do chlodnicy i po tygodniu sprawdzenia dziada lampka uv zeby cos z tym zrobic, jednak narazie lenistwo wygrywa. moze ktos juz to robil i mi cos podpowie?
TytiX Opublikowano 3 Maja 2009 Opublikowano 3 Maja 2009 Może też uciekać z pompy wodnej. Najlepiej na noc po jeździe podłóż karton pod auto i zobacz gdzie będzie plama na 2 dzień.
avdikezop Opublikowano 8 Maja 2009 Opublikowano 8 Maja 2009 Kolego nie ma opcji zeby nie było znaku wycieku płynu!! Jezeli wycieka to bedzie znak!!! a co innego jezeli samochodzik spala płyn. Wiec jezeli są ślady pod autem to 100% sa slady wycieku trzeba tylko dobrze poszukac!!!
Requan Opublikowano 9 Maja 2009 Opublikowano 9 Maja 2009 Witam, Kolego nie ma opcji zeby nie było znaku wycieku płynu!! Jezeli wycieka to bedzie znak!!! a co innego jezeli samochodzik spala płyn. Wiec jezeli są ślady pod autem to 100% sa slady wycieku trzeba tylko dobrze poszukac!!! U mnie leci z kruca, czyli miejsca gdzie laczy sie waz gumowy z blokiem silnika (widac to miejsca to miejsce po otwarciu klapy i zdjeciu oslony silnika). Zrobil sie tam charakterystyczny bialo-rozowy nalot. Ten plyn specjalnie jest rozowy zeby bylo widac gdzie cieknie, wiec sprawdz u gory wszystkie weze, sprawdz dobrze zbiornik wyrownawczy(tam tez potrafi cieknac) i po zdjeciu dolnej oslony zajrzyj od spodu auta.1.5 l to musi leciec jak ch.. musi zostac jakis slad.
taktuś Opublikowano 10 Maja 2009 Opublikowano 10 Maja 2009 A u mnie pociła się chłodnica, a wiecie że w naszych niuniach ciężko ją dokładnie obejrzeć, ubywało u mnie tak pół zbiorniczka wyrównawczego na 3-4 dni, plamy pod autem były nieduże - ale były. Pojechałem na podnośnik i od spodu po zdjęciu osłon silnika po dokładnym przyświeceniu lampką ukazał się mokry dół chłodnicy. Ewidentnie rozszczelniła się i pociekła. Mus było wymieniać. Po zdjęciu zderzaka i odsunięciu chlodnicy klimy było już widać skąd cieknie: ciekła w zasadzie na dwóch bokach
Kowi87 Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 Podłacze sie do tematu, kolega zamierza kupić A4 B5 2.4 i natknął sie na dziwne zjawisko, a mianowicie gdy odkręci korek od zbiorniczka płynu chłodzącego, leje sie wtedy płyn przez ten spust u dołu zbiorniczka, a jak zakręci korek to nie ma mowy o wycieku :gwizdanie: Czy to moze świadczyć o nieszczelnym układzie, uszczelce, czy poprostu korek jest do wymiany po przejechaniu sie płyn jest na tym samym poziomie
januszek159 a4 Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 W razie takiego wycieku ślady muszą być, a w przypadku mniejszych to prawie każdy mechanik powie, że to normalka. Można też dolać takiego środka do uszczelniania systemu - często pomaga.
voytek80 Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 W razie takiego wycieku ślady muszą być, a w przypadku mniejszych to prawie każdy mechanik powie, że to normalka. Można też dolać takiego środka do uszczelniania systemu - często pomaga. może i często pomaga ale i może zapchać układ, u mnie też uciekał płyn tak od max do min na 500km no i co się okazało to była pęknięta głowica koszt spory tym bardziej jeśli chce się zrobić dobrze
andegrand Opublikowano 31 Stycznia 2010 Opublikowano 31 Stycznia 2010 witam ubywa płyn chłodniczy mazną szyby od środka czy nagrzewnica się rozszczelniła ? miesiąc temu wymieniałem termostat i było wszystko ok aż do dziś po przejechaniu 3 km ubyło z 0.7 cm ogrzewanie nie jest wcale takie dobre jak powinno być ???
zibolek Opublikowano 28 Marca 2010 Opublikowano 28 Marca 2010 Panowie u mnie też ucieka płyn i zlokalizowałem że cały korek spustowy jest mokry ale także nad nim jest mokro więc to on raczej nie cieknie... mokre też widać do połowy chłodnicy na dole... stawiam że chłodnica a Wy jak myslicie ?
dziki24 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Panowie podpinam sie do tematu mam mokry spust pod zbiornikiem wyrownawczym czy mozna to wyjasnic mianowicie nagrzalem samochod do 90 wylaczylem i na macanego ewidentnie mokre czy to jakos mozna naprawic dodam ze ubywa mi plyn i musze dolewac ok 1 litra na miesiac . Ps. zibolek kiedys mialem pekniety ten korek spostowy ale skoro masz nad nim to moze waz powyzej a jesli nie to wyciagnij chlodnice sam to robilem i myslalem ze bedzie ciezko lecz koledzy na forum opisaly to doskonale i trwalo to naprade blyskawicznie..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się