DJMaziii Opublikowano 26 Sierpnia 2024 Opublikowano 26 Sierpnia 2024 Hey aby nie tworzyć nowego tematu zapytam tutaj. Kupiłem Audi z przebiegiem 27 800 km do dnia dzisiejszego mam zrobione 36 891 km czyli mamy prawie 10 tys km. Dolałem 1 litr oleju. Wydaje mi się ze to nie jest jakaś duża ilość ? Faktem jest ze poziom spada szybko zwłaszcza jak robiłem trasę urlopową 3000km Bardzo niepokojące są wasze wpisy bo jeśli te silniki naprawdę po przejechaniu np 100 tys będą tak piły olej to to auto to jakieś nieporozumienie. Rozumiem dolewki itd ale nie w dużych ilościach.
RALF76 Opublikowano 26 Sierpnia 2024 Opublikowano 26 Sierpnia 2024 IMHO 1 litr oleju na 10k to nie jest mało, zapytaj o to serwis ale powiedzą że to norma.. A może jest ktoś kto ma roczniki 2022/2023/2024 i nie bierze oleju, są wyjątki od reguły??
Sebss Opublikowano 26 Sierpnia 2024 Opublikowano 26 Sierpnia 2024 4 godziny temu, DJMaziii napisał(a): Hey aby nie tworzyć nowego tematu zapytam tutaj. Kupiłem Audi z przebiegiem 27 800 km do dnia dzisiejszego mam zrobione 36 891 km czyli mamy prawie 10 tys km. Dolałem 1 litr oleju. Wydaje mi się ze to nie jest jakaś duża ilość ? Faktem jest ze poziom spada szybko zwłaszcza jak robiłem trasę urlopową 3000km Bardzo niepokojące są wasze wpisy bo jeśli te silniki naprawdę po przejechaniu np 100 tys będą tak piły olej to to auto to jakieś nieporozumienie. Rozumiem dolewki itd ale nie w dużych ilościach. Aktualnie w moim przypadku działa to tak, że im większy przebieg tym szybciej schodzi olej. W ostatnim poście pisałem, że komunikat o uzupełnieniu oleju wyskoczył przy 36 777 km, następny pojawił się już przy 42 468 km czyli po 5871 km od ostatniej dolewki. Dziękuje za taki vorsprung durch technik
DJMaziii Opublikowano 29 Września 2024 Opublikowano 29 Września 2024 Hey zgłosiłem tutaj gdzie kupiłem auto problem z olejem termin mam ma 10.10 zastanawiam się cl mi powiedzą. Przy okazii mam takie pytanie ile dokładnie wlewa się oleju przy wymianie ? Ja po zakupie samochodu z przebiegiem 27700km dodałem jeden litr. Mam obecnie 36800 tys od Marca tego roku gdy kupiłem. Nigdy nie wyskoczył mi komunikat o tym że muszę dolac ale wskaźnik oleju był już na poziomie niski jak dolewalewalem litr. Ponadto teraz zas jest na niskim poziomie, taki poziom mam po przejechaniu prawie 10 tys km i dolaniu jednego litra jakieś 3000 temu. Mega mnie wkurza ten temat. Najlepsze jest to ze w aplikacii audi mam wymianę oleju zaplanowana na 06.2026 lub 20 tys km przecież w tym przypadku to doleję jeszcze spokojnie z 4 litry. Nie wiem czego mogę się spodziewać w serwisie, zapewne że to normalne. To chyba walka z wiatrakami z tym olejem ?
Koalakm Opublikowano 30 Września 2024 Opublikowano 30 Września 2024 9 godzin temu, DJMaziii napisał(a): Hey zgłosiłem tutaj gdzie kupiłem auto problem z olejem termin mam ma 10.10 zastanawiam się cl mi powiedzą. Przy okazii mam takie pytanie ile dokładnie wlewa się oleju przy wymianie ? Ja po zakupie samochodu z przebiegiem 27700km dodałem jeden litr. Mam obecnie 36800 tys od Marca tego roku gdy kupiłem. Nigdy nie wyskoczył mi komunikat o tym że muszę dolac ale wskaźnik oleju był już na poziomie niski jak dolewalewalem litr. Ponadto teraz zas jest na niskim poziomie, taki poziom mam po przejechaniu prawie 10 tys km i dolaniu jednego litra jakieś 3000 temu. Mega mnie wkurza ten temat. Najlepsze jest to ze w aplikacii audi mam wymianę oleju zaplanowana na 06.2026 lub 20 tys km przecież w tym przypadku to doleję jeszcze spokojnie z 4 litry. Nie wiem czego mogę się spodziewać w serwisie, zapewne że to normalne. To chyba walka z wiatrakami z tym olejem ? niestety zawsze moga sie powolac na zapisy - pamietam takie wpisywali - ze moze silnik pobierac do 1l na 1000km.... choc takie rzeczy raczej nie maja miejsca, jednak zabezpieczenie maja... Skoro komunikatu nie otrzymujesz o za niskim stanie, byc moze pojezdzij i zobacz kiedy faktycznie Ci pokaze ze nalezy dolac... moze nigdy...
RALF76 Opublikowano 24 Listopada 2024 Opublikowano 24 Listopada 2024 (edytowane) orientujecie się czy 35TDI (163 konie) też problem olejowy dotyczy aut z lat 2022-24? Edytowane 24 Listopada 2024 przez RALF76
maciejkonpa Opublikowano 10 Stycznia Opublikowano 10 Stycznia Cześć, Przychodzę z tym samym problemem, 2,0 40 TDI mhev, produkcja 2020 r. Kupiłem auto przy przebiegu 34 tysięcy. Na początku było wszystko ok, teraz mam około 80 tysięcy i zauważyłem że po każdej trasie gdzie auto jedzie większymi prędkościami spada poziom oleju. Olej wymieniam co max 10 tysięcy na OE VW 0w30, ale przez pierwsze 20-30 tys, nie było problemu z dolewaniem. Orientuje się ktoś czy problem może powodować że jest podniesione ciśnienie oleju. Mechanik twierdzi że oryginalne zaciera silnik, zwiększył i tak mi się wydaje że od tego momentu zaczął się problem z ubytkami. Czytając wasze posty to u mnie i tak jest dobrze bo od wymiany do wymiany zejdzie może max 1l. Ale zastanawia mnie pojawienie się problemu, ponieważ na początku nie występował.
Koalakm Opublikowano 10 Stycznia Opublikowano 10 Stycznia 2 godziny temu, maciejkonpa napisał(a): Orientuje się ktoś czy problem może powodować że jest podniesione ciśnienie oleju. Mechanik twierdzi że oryginalne zaciera silnik, zwiększył i tak mi się wydaje że od tego momentu zaczął się problem z ubytkami. Czytając wasze posty to u mnie i tak jest dobrze bo od wymiany do wymiany zejdzie może max 1l. Ale zastanawia mnie pojawienie się problemu, ponieważ na początku nie występował. slyszalem te "teorie" i jakos do mnie nie przemawiaja... Tam twierdza niby ze na wolnych obrotach za male cisnienie... kto wie jak masz to cisnienie podniesione czy tylko na wolnych czy jednak takze proporcjonalnie na wyzszysz... i wtedy jest za wysokie... Jezeli zauwazyles ze teraz olej ubywa i to od czasu podniesienie cisnienia to bardzo pradopodobne ze to wlasnie przyczyna.
RALF76 Opublikowano 10 Stycznia Opublikowano 10 Stycznia (edytowane) W 3.0 TDI problem jest z ciśnieniem oleju i to tunerzy podnoszą ale żeby w 2.0 było to nie słyszałem Od kiedy tunerzy podnoszą ciśnienie w 2.0?? ktoś podnosił z użytkowników jeszcze?? Edytowane 10 Stycznia przez RALF76
Muskel1 Opublikowano 10 Stycznia Opublikowano 10 Stycznia 2.0 TDI nie ma pompy oleju zmiennej wydajności sterowanej mapkami silnika tak jak 3.0 TDI.
patryciusz Opublikowano 10 Stycznia Opublikowano 10 Stycznia Rozmawiałem ze szwagrem i u nich po wymianie floty samochodów, na te nowsze każdy wozi bańkę oleju w bagażniku. To akurat dotyczy skody. Więc problem występuje na dużą skalę.
maciejkonpa Opublikowano 11 Stycznia Opublikowano 11 Stycznia 16 godzin temu, patryciusz napisał(a): Rozmawiałem ze szwagrem i u nich po wymianie floty samochodów, na te nowsze każdy wozi bańkę oleju w bagażniku. To akurat dotyczy skody. Więc problem występuje na dużą skalę. No chyba tak, dziś znow po trasie ze stanu 3/4 w mmi spadlo na polowe. Pewnie po powrocie znow spadnie. Ciekawe co z tym mozna zrobic bo zaczyna to byc denerwujace
Sebss Opublikowano 11 Stycznia Opublikowano 11 Stycznia 1 godzinę temu, maciejkonpa napisał(a): No chyba tak, dziś znow po trasie ze stanu 3/4 w mmi spadlo na polowe. Pewnie po powrocie znow spadnie. Ciekawe co z tym mozna zrobic bo zaczyna to byc denerwujace Tak jak pisze @Dev nic z tym nie zrobisz. Ja jedynie dokumentuję kiedy pojawia się informacja o dolaniu oleju. Robię zdjęcia. Dzięki temu mam fajny podgląd na to jak bardzo te silniki są beznadziejne. 24.02.2023 / 2 973 km (wymiana oleju) tu w okolicach 10 000 km wyskoczyła informacja o dolaniu 1l ale wtedy jeszcze nie wiedziałem, że będą takie jazdy to tego nie dokumentowałem 04.09.2023 / 14 222 km (wymiana oleju) 05.01.2024 / 23 276 km (dolewka 1l po 9 054 km) 18.03.2024 / 29 229 km (dolewka / wymiana oleju po 5 953 km) 25.06.2024 / 36 777 km (dolewka 1l po 7 548 km) 05.08.2024 / 42 468 km (dolewka 1l po 5 691 km) 11.09.2024 / 48 113 km (dolewka / wymiana oleju po 5 645 km) 01.10.2024 / 51 956 km (dolewka 1l po 3 843 km) 13.11.2024 / 57 795 km (dolewka / wymiana oleju po 5 839 km) 20.12.2024 / 62 784 km (dolewka 1l po 4 989 km) Podsumowując: Jest chu*owo ale stabilnie
maciejkonpa Opublikowano 11 Stycznia Opublikowano 11 Stycznia 58 minut temu, Sebss napisał(a): Tak jak pisze @Dev nic z tym nie zrobisz. Ja jedynie dokumentuję kiedy pojawia się informacja o dolaniu oleju. Robię zdjęcia. Dzięki temu mam fajny podgląd na to jak bardzo te silniki są beznadziejne. 24.02.2023 / 2 973 km (wymiana oleju) tu w okolicach 10 000 km wyskoczyła informacja o dolaniu 1l ale wtedy jeszcze nie wiedziałem, że będą takie jazdy to tego nie dokumentowałem 04.09.2023 / 14 222 km (wymiana oleju) 05.01.2024 / 23 276 km (dolewka 1l po 9 054 km) 18.03.2024 / 29 229 km (dolewka / wymiana oleju po 5 953 km) 25.06.2024 / 36 777 km (dolewka 1l po 7 548 km) 05.08.2024 / 42 468 km (dolewka 1l po 5 691 km) 11.09.2024 / 48 113 km (dolewka / wymiana oleju po 5 645 km) 01.10.2024 / 51 956 km (dolewka 1l po 3 843 km) 13.11.2024 / 57 795 km (dolewka / wymiana oleju po 5 839 km) 20.12.2024 / 62 784 km (dolewka 1l po 4 989 km) Podsumowując: Jest chu*owo ale stabilnie No u mnie jak jezdze po miescie lub w okolicach to tak szybko nie schodzi ale wystarczy ze zrobie trase i juz mniej. Dzis przejechane ponad 100 km, pol po autostradzie, pol po krajowkach i ze stanu 3/4 w mmi pokazuje polowe. Wroce do domu i znow spadnie.
Koalakm Opublikowano 13 Stycznia Opublikowano 13 Stycznia W dniu 11.01.2025 o 14:06, Sebss napisał(a): u w okolicach 10 000 km wyskoczyła informacja o dolaniu 1l ale wtedy jeszcze nie wiedziałem, że będą takie jazdy to tego nie dokumentowałem 04.09.2023 / 14 222 km (wymiana oleju) 05.01.2024 / 23 276 km (dolewka 1l po 9 054 km) 18.03.2024 / 29 229 km (dolewka / wymiana oleju po 5 953 km) 25.06.2024 / 36 777 km (dolewka 1l po 7 548 km) 05.08.2024 / 42 468 km (dolewka 1l po 5 691 km) 11.09.2024 / 48 113 km (dolewka / wymiana oleju po 5 645 km) 01.10.2024 / 51 956 km (dolewka 1l po 3 843 km) 13.11.2024 / 57 795 km (dolewka / wymiana oleju po 5 839 km) 20.12.2024 / 62 784 km (dolewka 1l po 4 989 km) Podsumowując: Jest chu*owo ale stabilnie ogolnie jestem troche zszokowany takim stanem rzeczy w prawie nowym aucie... Dolewki zaczely sie 1L na 10 tys... to powiedzmy no byc moze by szlo przezyc (choc oczywiscie nie tak powinno byc), ale juz 1L na 3.8 tys km to juz bardzo nieciekawie sie robi... Ciekawe jak bedzie u Ciebie dalej, czy ogolnie srednio skonczy sie ze 1L na 5 tys? Wtedy przed wymiana (zakladajac co 15 tys) dolejesz 2L powiedzmy - bo juz trzeciego Litra moze nie bedziesz musial bo bedzie wymiana calosci. Wiec na 15 tys 2L tez da sie przezyc (bo wyobraz sobie jak w 2.0 TFSI jak mialy wade ludzie chyba 1L na 1 tys dolewali...). Natomiast jestem nadal zdziwiony bo mialem 2.0 TDI (A4 B9 - 2016) 190KM, i tam naprawde zero oleju ubywalo od zmiany do zmiany. Ciekawe jak u wiekszej liczby osob z tym silnikiem...?
Sebss Opublikowano 13 Stycznia Opublikowano 13 Stycznia Godzinę temu, Koalakm napisał(a): Natomiast jestem nadal zdziwiony bo mialem 2.0 TDI (A4 B9 - 2016) 190KM, i tam naprawde zero oleju ubywalo od zmiany do zmiany. Ciekawe jak u wiekszej liczby osob z tym silnikiem...? Poprzednio miałem A4 z 2018 2.0 TDI z silnikiem DETA i tam dolewki wychodziły powyżej 15 tys km. Oczywiście olej wymieniałem co 15 tys km więc z dolewkami nie było problemu ale raz wymianę przeciągnąłem do 17 tys km i wtedy pojawił się komunikat o dolewce. Teraz mam porównanie z poprzednim A4 i obecnym Q5 i szczerze bardzo żałuje, że A4 sprzedałem..
RALF76 Opublikowano 13 Stycznia Opublikowano 13 Stycznia Godzinę temu, Koalakm napisał(a): Natomiast jestem nadal zdziwiony bo mialem 2.0 TDI (A4 B9 - 2016) 190KM, i tam naprawde zero oleju ubywalo od zmiany do zmiany. w 190 nie ma takich problemów to chyba ostatnie dobre 2.0 tdi, niestety w tych najnowszych 204 problem występuje i nie tylko w audi ale całej grupie, nie wyobrażam sobie dolotu,dpf,wydechu przy takim poborze oleju przy 100k przebiegu..
Koalakm Opublikowano 13 Stycznia Opublikowano 13 Stycznia 1 godzinę temu, Sebss napisał(a): Teraz mam porównanie z poprzednim A4 i obecnym Q5 i szczerze bardzo żałuje, że A4 sprzedałem.. no tak rozumiem, tyle ze to nie wina modelu a silnika - w obu jest ten sam... 1 godzinę temu, RALF76 napisał(a): w 190 nie ma takich problemów to chyba ostatnie dobre 2.0 tdi, niestety w tych najnowszych 204 problem występuje i nie tylko w audi ale całej grupie, nie wyobrażam sobie dolotu,dpf,wydechu przy takim poborze oleju przy 100k przebiegu.. o masakra... musza kurde poprawiac cos co jest dobre.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się