thieri Opublikowano 25 Grudnia 2023 Opublikowano 25 Grudnia 2023 (edytowane) AUDI A4 B8 2.0 TDI 177KM, z 2013 roku Samochód jak jest zimny to jak się zapali go chodzi dobrze na biegu jałowym, dopiero gdy ruszam i jest powyżej 1 tysiiąca obrotów odczuwalne są mocne drgania, nie chce iść. Dopiero jak się zagrzeje bardziej po jakiś 5 minutach wszystko chodzi dobrze. Filtra paliwa wymieniłem, świece też sprawdziłem. Jak jest zimny to też chyba delikatnie źle odpala zauważyłem. Co to może być bo było już u paru mechaników ale ciężko maja. pozdrawiam, proszę o pomoc. Edytowane 25 Grudnia 2023 przez thieri
przem8 Opublikowano 25 Grudnia 2023 Opublikowano 25 Grudnia 2023 35 minut temu, thieri napisał(a): 5 tysięcy obrotów Doprecyzuj zeznania. Tyle to odcinka w dieslu, a na biegu jałowych na zimnym trzyma okolo 1 tys. obr. Trzeba zacząć od poprawnej diagnostyki u kogoś ogarniętego.
Tomnik Opublikowano 25 Grudnia 2023 Opublikowano 25 Grudnia 2023 2 godziny temu, thieri napisał(a): dopiero gdy ruszam i jest powyżej 5 tysięcy obrotów odczuwalne są mocne drgania, nie chce iść. Dopiero jak się zagrzeje (...) Na zimnym silniku...To jakieś szaleństwo i całkowicie nieodpowiedzialne z poziomu żywotności silnika. W tym zakresie obr. moment obrotowy już nie przyrasta, a maleje... To nie benzyna, gdzie podciąganie pod 5 tys. ma swoje uzasadnienie. Radzę koledze zmienić ewentualne przyzwyczajenia, zaznajomić się z zakresem obrotów max momentu obrotowego (Nm) swojego auta. I pamiętać o głównej zasadzie - pełne osiągi dostępne jedynie przy tzw. roboczej temperaturze płynu chłodzącego (silnik rozgrzany). W przeciwnym przypadku napiszesz nowy temat - "Remont, czy kupno używanego silnika ?"... A co do opisanych objawów, przyczyn może być wiele, zaczynając od elementów przeniesienia napędu, przechodząc przez zawieszenie, kończąc na podzespołach/elementach samego silnika. Lub w kolejności odwrotnej
thieri Opublikowano 25 Grudnia 2023 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2023 moja pomyłka, zmieniam błąd w opisie, kto ogarnięty to pewnie zrozumiał. Cwaniaczkom dziękuje/.
Archiwum Opublikowano 25 Grudnia 2023 Opublikowano 25 Grudnia 2023 mechanicy rozkładają ręce bo żeby grzebać to trzeba pewnie 10-20tys zł zeby szukać problemu, pewnie trzeba zaczac od wtrysków na stole
thieri Opublikowano 26 Grudnia 2023 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2023 gdzie to takie ceny, u nas mechanik nie kosztuje tyle co auto. Z reguły normalni mechanicy. Wtryski pewnie i będzie gitara, ale skąd te 20 tysięcy. ?
Archiwum Opublikowano 26 Grudnia 2023 Opublikowano 26 Grudnia 2023 2 godziny temu, thieri napisał(a): gdzie to takie ceny, u nas mechanik nie kosztuje tyle co auto. Z reguły normalni mechanicy. Wtryski pewnie i będzie gitara, ale skąd te 20 tysięcy. ? jeden powie nowe wtryski jeden inne kombinowane jeszcze inny regenerowane a jak zrobi wtryski a dalej bedzie problem to bedzie szukał kolejne dwumasy sprzegła poduszki zawieszenia takie nie jasne rzeczy ciezkie sa w zdiagnozowaniu przy takim nowoczesnym dieselku, zrobi wtryski to może i warto zobaczyć do DPF i tak to różnie później jest a jak ktoś ma podpisać się pod naprawą i dać gwarancję to po taniości i na około nie bedzie dłubał żadnych napraw, nie chodziło mi że same wtryski za 20 tys zł
thieri Opublikowano 26 Grudnia 2023 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2023 mam wypożyczalnie samochodów, i od paru lat to wszystko sobie sam naprawiam, i dobrze na tym wychodzę, nie zawsze od razu ale prędzej czy później wszystko się naprawiło. Jak mam do mechanika mam jechać to mam dość, z reguły się kończy na tym ze sam naprawiam. Dużo korzystam z pomocy z neta i jak do tej pory wszystko się naprawiało.
Langista Opublikowano 26 Grudnia 2023 Opublikowano 26 Grudnia 2023 Drgania masz tylko przy przyspieszaniu? Jakiekolwiek błędy są? W dieslach najczęściej nierówna praca to wynik nieszczelności w układzie paliwowym lub dolotowym. Na pierwszy ogień uszczelnienia wtrysków.
szuwarek1912 Opublikowano 1 Stycznia Opublikowano 1 Stycznia Cześć. Miałem drgania silnika odczuwalne przy przyśpieszaniu, do 2 km jazdy. Później zanikały. Ponownie auto jak postało około 12 godzin i więcej problem powracał. Pomiary dawki paliwa na zimnym silniku wykazywały zawieszanie się jednego wtrysku. Wtryskiwacze na warsztat - dwa z nich nie nadawały się do regeneracji. Wymieniłem na nowe i drgania zanikły.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się