Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Parametry DPF 2.0TDI CGLC


Madridista Olb
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Madridista Olb,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na tapet wrzucam A4 B8, 2.0 TDI 185kkm przebiegu. Użytkuję je od około miesiąca i nie potrafię wychwycić kiedy wypala mi się DPF. Według tego co obserwuję od kilku dni to w VCDS pokazuje mi, że DPF wypala się przy każdym odpaleniu auta. Przy porannym rozruchu do pracy, przy odpaleniu auta po pracy jak i po dojechani do domu zgaszeniu auta i po ponownym jego odpaleniu. A wskazują na to parametry czasu od ostatniej regeneracji jak i kilometry. 

Obroty na biegu jałowym rano wynoszą jakieś 950/min, spalanie chwilowe około 1.5l, a podczas już jazdy do pracy po paru km, gdy wrzucę na luz spadają do tych 850 i około 0.7 litra, ale nie potrafię wyczuć, czy filtr faktycznie w tym momencie się wypala, czy nie. Możliwe jest to, aby te wartości czasu i km się same resetowały praktycznie po każdym odpaleniu i gaszeniu silnika?

Wrzucam zdjęcie i proszę o Wasze opinie i diagnozy.

WhatsApp Image 2024-01-03 at 13.33.41 (1).jpeg

WhatsApp Image 2024-01-03 at 13.33.41.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Madridista Olb napisał(a):

nie potrafię wychwycić kiedy wypala mi się DPF

Jeśli nie masz możliwości, jest to dla Ciebie uciążliwe jeździć z podpiętym laptopem :

 

PLAY.GOOGLE.COM

DPF Stan filtra cząstek swojego TDI VW Audi Seat Skoda (patrz lista silnika)

Aplikacja na androida (smartfon), konieczny adapter ELM327.

 

33 minut temu, Madridista Olb napisał(a):

Możliwe jest to, aby te wartości czasu i km się same resetowały praktycznie po każdym odpaleniu i gaszeniu silnika?

Wartości te resetują się po każdym zakończonym i udanym procesie regeneracji filtra. Nie ma to nic wspólnego z uruchamianiem, czy zatrzymaniem pracy silnika.

Dane, które przedstawiłeś wskazują na konieczność zaopiekowania się już filtrem, czytaj jego przeczyszczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, to pojemność dpf wynosi około 170ml, więc jeszcze trochę zapasu mam.  Mogę się z tym bujać jeszcze przez jakiś czas, nie wyrządzając krzywdy furze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta różnica ciśnień na jałowych zaraz po wypaleniu jest za duża. Wypal dpf podczas jazdy wymuszając procedurę i zobacz jak to będzie wyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Madridista Olb napisał(a):

Obroty na biegu jałowym rano wynoszą jakieś 950/min, spalanie chwilowe około 1.5l, a podczas już jazdy do pracy po paru km, gdy wrzucę na luz spadają do tych 850 i około 0.7 litra, ale nie potrafię wyczuć, czy filtr faktycznie w tym momencie się wypala, czy nie.

teraz zimno więc rano obroty podwyższone ,przy obrotach 850 filtr się nie wypala, czy po zatrzymaniu auta chodzą wentylatory?

masz błędy w silniku?

 

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwukrotnie miałem sytuację, że po zgaszeniu auta wentylatory jeszcze pracowaly. Zapomniałem o tym wspomnieć.

Błędów brak

Zakupiłem nowy czujnik różnicy ciśnień, ale najpierw wymuszę procedurę czyszczenia w trakcie jazdy jak doradził @przem8 i zobaczymy. 

 

Edytowane przez Madridista Olb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakich obrotach trzymać auto podczas procedury wypalania? Mam blisko autostradę o odcinku 20km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miej podpięty laptop z włączonym wiadomym programem podczas procedury regeneracji. Loguj temperaturę przed filtrem, ewentualnie za nim, wartość obliczoną i "rzeczywistą" sadzy i, jeśli jeszcze będzie możliwość, powiedzmy dystans od ostatniej regeneracji.

Utrzymuj stałe obroty z  zakresu 1400-2000. 

Ta wymuszona procedura nic tu nie wniesie (oprócz danych, które zlogujesz i mam nadzieję przedstawisz w temacie), nie "naprawi" filtra.

 

"Z tego co pamiętam, to pojemność dpf wynosi około 170ml, więc jeszcze trochę zapasu mam".  Wartość ta nie jest rzeczywistą, jest obliczona. Nie oddaje faktycznej ilości popiołu znajdującego się w filtrze. Najważniejszą jest ta, mówiąca o oporze, który stawia filtr w danych przepływach spalin.

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomnik nie wiem gdzie znaleźć temp. przed filtrem, ale jestem już po wymuszonej regeneracji (wrzuciłem jedynie temperaturę spalin), która trwała dość długo ( około 50km i godziny czasu). Z moich obserwacji i kiepskiej wiedzy chciałbym podzielić się moimi obserwacjami. Z tego co wiem, system rozpoczyna procedurę wypalania, gdy w filtrze znajduje się powyżej 20g sadzy? Gdy rozpoczynałem ową procedurę wartość sadzy wynosiła ok. 10g, podczas odpalonej procedury wypalania i jazdy samochodem owa wartość rosła. Rosła do momentu aż nie zatrzymałem się na parkingu po godzinnej jeździe i DPF się nie wypalił do wartości zerowych. Następnie po pokonaniu 5757m masa sadzy wzrosła aż do ponad 15g. 

Czy to są prawidłowe wartości? Podejrzewam, że po przejechaniu kolejnych kilku kilometrów, gdy masa sadzy wzrośnie powyżej 20g to znów rozpocznie się procedura. Wnioskuję tutaj, że sadza zbiera się za szybko i stąd te bardzo częste wypalania. Mam rację?

Jeszcze czujnik temperatury spalin 2, pokazuje wartość 0. Czy on może być powodem?

WhatsApp Image 2024-01-03 at 17.25.31 (1).jpeg

WhatsApp Image 2024-01-03 at 17.25.34.jpeg

WhatsApp Image 2024-01-03 at 17.39.41.jpeg

Edytowane przez Madridista Olb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oleju nie bierze ??? za szybko się zapycha filtr ..

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zakupie od razu zrobiona była wymiana i komp pokazywał max poziom, a dziś po przejechaniu około 1,5kkm wskaźnik na komputerze pokazał ubycie. Ale też trochę go piłowałem na autostradach. Ciężko mi powiedzieć, za krótko współpracujemy ze sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to  może być przyczyna tak szybkiego zapychania filtra - do weryfikacji co jest w dolocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te -0⁰C przy drugim czujniku spalin to prawidłowa temperatura, podczas gdy pozostałe 3 czujniki pokazują ponad 600⁰C?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr ma za małą przepustowość, ten czujnik w twoim aucie nie występuje, zapycha się szybko bo za mało powietrza lub za dużo paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za poświęcony czas, zacznę więc od weryfikacji dolotu. 

Ostatnia rzecz, mam jeden błąd "Zawór obejścia klapy filtra powietrza". Nie brałem go pod uwage, ale wolę się Was dopytać, czy on może mieć wpływ na DPF?20240101_132447.thumb.jpg.b6aea74a59b092f8a8dc22fc39f552d4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo, rozwiązania szukaj tu:   

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś miałem jechać do mechanika, ale że przyszedł mi czujnik różnicy ciśnień to postanowiłem że to wymienię (na forum znalazłem że taki zabieg jednemu z użytkowników pomogl). Gdy chciałem go wymienić to zauważyłem że z jeden z przewodów był uciety. Niestety nie mogłem zlokalizować czy jego druga część gdzie leży. Wiem że znajomy w 1.9tdi miał podobną sytuację ale mówił że w tym modelu tak to właśnie wychodziło z fabryki. 

 

Czy w CGLC oba przewody powinny być podłączone?

20240105_094047.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ma być w tym modelu. Przez ten krótki wężyk mierzy ciśnienie atmosferyczne. Kupiłeś oryginalny czujnik w ASO czy jakiś tani zamiennik, który Bóg wie co pokaże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiennik BOSCH taki sam (130zł), który zamówił inny użytkownik CGLC'la który mu pomógł. No, ale dobra widzę, że nie ma sensu wróżyć. Jadę do mechanika, dam znać co było przyczyną jak już wszystko będzie gotowe.

Nie mogę znaleźć teraz tego tematu z forum, ale na YT też jest podobny temat i po wymianie czujnika DPF wypala się już rzadziej. 

 

Edytowane przez Madridista Olb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli już wymieniać czujnik, to tylko na ori z ASO. Takie jest moje doświadczenie z czujnikami wszelakiego rodzaju.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...