kamil-vag Opublikowano 10 Stycznia Opublikowano 10 Stycznia Auto mojej mamy, na razie nie mam dostępu. Ale może ktoś miał podobnie i cokolwiek podpowie Wróciła przedwczoraj wieczorem, zgasiła. W nocy było poniżej 20, rano wczoraj próbowała odpalić i zero reakcji. W nocy znowu mróz poniżej 20 i dziś znowu nieudana próba mimo, że w południe było już bliżej zera. Przywiozłem nowe aku, próbowałem odpalić kilka razy i odpuściłem. Rozrusznik kręci ale zero reakcji. Nawet na chwilę nie próbuje łapać. Sprawdziłem tylko bezpiecznik pompy paliwa z boku przy kierownicy. Nie znam tego silnika bo moja przygoda to głównie TDI PD. Ale mam w planach jechać z VCDS i chociaż zrobić podstawowy test elementów wykonawczych jak pompa paliwa, EGR, przepustnica. Coś jeszcze można sprawdzić przez VCDS co może powodować nieodpalanaie ? Na ten moment zero błędów na zegarach.
Muskel1 Opublikowano 10 Stycznia Opublikowano 10 Stycznia Trudno powiedzieć bez auto-scanu. Przyczyn może być wiele. Sprawdź czy na sitku pompy HD nie ma opiłków, to by był jeden z najgorszych scenariuszy. Być może świece nie dostają zasilania. Być może rozrusznik kręci za wolno itd.. Sam wiesz, przyczyn może być kilka. Jak już podepniesz VCDS, to zrób pełny auto-scan i go tu wrzuć, może coś wymyślimy.
Muskel1 Opublikowano 10 Stycznia Opublikowano 10 Stycznia Sprawdź także VCDSem w rozszerzonych blokach pomiarowych jakie cićnienie pompa HD podaje na rail w czasie rozruchu. Powinna generować przynajmniej 250-300 Bar.
kamil-vag Opublikowano 10 Stycznia Autor Opublikowano 10 Stycznia @Muskel1 dzięki za info. Bynajmniej wiem od czego zacząć. Czy jak zdejmę ten czujnik z sitkiem to potem muszę coś odpowietrzać ? ? ?
Muskel1 Opublikowano 10 Stycznia Opublikowano 10 Stycznia Nie musisz nic odpowietrzać. Zakładasz i tyle.
Muskel1 Opublikowano 10 Stycznia Opublikowano 10 Stycznia Odkręcasz zawór dozujący na pompie HD, unosisz go i spoglądasz do środka pompy czy nie ma opiłków. Później składasz przykręcasz i tyle. Trzyma kciuki aby opiłków nie było. 1
kamil-vag Opublikowano 13 Stycznia Autor Opublikowano 13 Stycznia Dziś dzwoni mamuśka, że odpalił od strzała. Z VCDS-em będę dopiero jutro. Ale to wygląda jakby rzeczywiście coś przymarzło czy co...
Muskel1 Opublikowano 13 Stycznia Opublikowano 13 Stycznia Paliwo może🤔 To dobry znak, że już normalnie pali.
kamil-vag Opublikowano 14 Stycznia Autor Opublikowano 14 Stycznia 7 godzin temu, RALF76 napisał(a): filtr paliwa dawno temu wymieniany? Z poprzednią wymianą oleju, to będzie jakiś rok temu. Kilometrów raczej dużo nie zrobił, bo to auto za wiele nie jeździ, wokół komina w sumie tylko. Mam Autoscan, ale błędy to głownie słabe napięcie aku, które siłą rzeczy padło po tylu próbach odpalenia. W sumie i tak wylądował nowy AGM. Było niecałe pół zbiornika paliwa, więc to też mogło się przyczynić do wytrącenia wody po przyjechaniu i przy takim dużym mrozie. Log-WAUZZZ8K8BA003570-244080km-151664mi.txt
Muskel1 Opublikowano 14 Stycznia Opublikowano 14 Stycznia W sterowniku komfortu brakowało zasilania z zacisku 30, to mogło być przyczyną, gdyż w B8 w sterowniku komfortu masz też zezwolenie startu. Sprawdź czy bezpieczniki zasilające sterownik komfortu nie są zaśniedziałe. Czasami wystarczy bezpiecznik kilkakrotnie wyjąć i wsadzić ponownie. Sterownik przyczepy nieosiągalny? Albo bezpiecznik albo sterownik/wiązka padły. No i tak jak piszesz, system zarządzania energią się załączył na skutek za niskiego napięcia aku. Nie zapomnij zakodować nowy aku
kamil-vag Opublikowano 14 Stycznia Autor Opublikowano 14 Stycznia 2 minut temu, Muskel1 napisał(a): Sterownik przyczepy nieosiągalny? Albo bezpiecznik albo sterownik/wiązka padły. Z tym będzie kiedyś dłuższa walka, bo wymieniłem bezpieczniki w bagażniku były przepalone, ale dalej moduł nie odpowiada, zastanawiam się czy po prostu nie jest uszkodzony. 4 minut temu, Muskel1 napisał(a): Sprawdź czy bezpieczniki zasilające sterownik komfortu nie są zaśniedziałe. Czasami wystarczy bezpiecznik kilkakrotnie wyjąć i wsadzić ponownie. Czyli jest jakiś trop, sprawdzę to. 6 minut temu, Muskel1 napisał(a): Nie zapomnij zakodować nowy aku Aku w sumie wsadzony taki sam jak ori, VARTA Silver 105Ah, więc też muszę go kodować ?
pelonek1 Opublikowano 14 Stycznia Opublikowano 14 Stycznia 14 minut temu, kamil-vag napisał(a): więc też muszę go kodować Trzeba.
Muskel1 Opublikowano 14 Stycznia Opublikowano 14 Stycznia Tak musisz, gdyż system zarządzania energią (BEM) nie zarejestrował wymiany aku na nowy i ma stare wartości. Z czasem system sobie te wartości przyuczy, ale to potrwa trochę. Najlepiej jest wymianę aku zarejestrować po podmianie i wszystko od razu działa jak należy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się