Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zbyt szybkie zapełnianie się filtra DPF w Audi A4 B8 2.0TDI


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez vcu,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

O jakim aucie, modelu, roczniku i kodzie silnika tu mowa?

Opublikowano

Passat B8, 2021, DTUA 200km. Ten sam silnik jest w Audi Q3 F3 40 TDI Evo 200KM.

Opublikowano

Jeżeli egr nie jest zapchany to najprawdopodobniej dpf zapchany "fachowym" czyszczeniem.

Opublikowano

Przed czyszczeniem wypalał się rzadziej niż po, tak jak napisałem co 150 km w mieście, co około 280 na trasie. W chwili obecnej nie jestem w stanie przejecahć 100km na trasie. Rozumiem że do EGR trzeba zajrzeć? Nie da się tego z odczytów VCDS'a wywnioskować? Auto nie traci mocy, jedzie dobrze, nie dymi. Zastanawia mnie jeszcze wyzerowanie popiołów, czy przypadkiem po regeneracji nie powinny być ustawione na inną wartość niż 0? Czy to może mieć wpływ na obliczanie popiołów przez sterownik? 

Opublikowano
16 minut temu, kimas napisał(a):

Rozumiem że do EGR trzeba zajrzeć?

Tak.

 

16 minut temu, kimas napisał(a):

Zastanawia mnie jeszcze wyzerowanie popiołów, czy przypadkiem po regeneracji nie powinny być ustawione na inną wartość niż 0?

Kompletne wyzerowanie powinno przeprowadzić się po wymianie na fabrycznie nowy.

Opublikowano

Podaj jeszcze różnice ciśnienia pod obciążeniem. Pełny gaz na 3 lub 4 biegu.

Opublikowano
18 hours ago, czareq said:

Podaj jeszcze różnice ciśnienia pod obciążeniem. Pełny gaz na 3 lub 4 biegu.

Dochodzi max do 575 hPa. 3/4 bieg jak dociskam na maksa.

Opublikowano

Dpf zabity.

Opublikowano
1 minute ago, Muskel1 said:

Dpf zabity.

Czy to oznacza że nie nadaje się już nawet do czyszczenia w innej firmie? Jaki jest ewentualny koszt nowego? Czy ma sens wymiana samego wkładu?

Opublikowano

Zabity kompletnie dpf nie wyczyścisz.

 

Cena nowego dpf to w zależności od rodzaju dpf 1500-2000€

Opublikowano

Można powiedzieć że to już są szkodliwe parametry dla pracy jednostki. Konieczna wymiana na nowy 

Opublikowano
11 hours ago, czareq said:

Można powiedzieć że to już są szkodliwe parametry dla pracy jednostki. Konieczna wymiana na nowy 

A czy regeneracja wchodzi w grę? Wymiana wkładu? Są firmy które to robią, ktoś ma jakieś doświadczenie z taką operacją?

Opublikowano

jakie wartosci sa akceptowalne jesli chodzi o cisnienie pod obciazeniem? w moim a4 b8 bylo chyba 240 najwiecej. Wypala sie co 400-500km

Opublikowano (edytowane)

Do 300 można przyjąć, że jest ok, jeszcze zależy czy zaraz po wypaleniu czy na późniejszym dystansie od wypalania. Jeśli zaraz po wypaleniu przekracza grubo ponad 200 to już słabo.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Z tymi wartościami, nie jest tak jednoznacznie. Tzn. tak jak kolega wyżej wspomniał zależy czy jest to zaraz po wypalaniu czy tuż przed, różnice będą bardzo duże. Dodatkowo jeśli przykładowo masz dpf w jednej puszcze z katalizatorem SCR to w tych opory są większe i różnica ciśnień jest wyższa. 

 

Nie są to moje przemyślenia, tylko fakty i informacje od ludzi którzy mają z tym styczność w diagnostyce. 

 

Opublikowano (edytowane)

To stan EGR wpływa na zapełnianie się filtra DPF lub na częstotliwość wypalania??

Edytowane przez Berserker
Opublikowano
W dniu 6.02.2025 o 15:14, przem8 napisał(a):

Do 300 można przyjąć, że jest ok, jeszcze zależy czy zaraz po wypaleniu czy na późniejszym dystansie od wypalania. Jeśli zaraz po wypaleniu przekracza grubo ponad 200 to już słabo.

ok bede sprawdzal przy najbizszej okazji. Po wypaleniu od razu i przed zapelnieniem.

Opublikowano (edytowane)

Siemano wszystkim 🙃 DPF w moim aucie wypala się co około 600km (ale trudno stwierdzić dokładnie). Auto ma przebieg 145000 km. Parametry dpf jak na obrazku poniżej... Czy zawartość popiołu w oleju, a masa popiołu olejowego to jest to samo? Bo jak widać oba te parametry znacznie sie róznią 🤔

 

oil ash.jpg

Edytowane przez kaczka666
Opublikowano
8 godzin temu, kaczka666 napisał(a):

Czy zawartość popiołu w oleju, a masa popiołu olejowego to jest to samo? Bo jak widać oba te parametry znacznie sie róznią 🤔

Tak ta sama, przy czym w zależności od generacji silnika jest ona wyrażana w ml lub w g. W B8 była ona w ml, natomiast w B9 w EA288 jest ona w g. 

Masz aktualnie 46,61g popiołu. Maksymalna wartość graniczna dla tego silnika to 80g.

Opublikowano
1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Tak ta sama, przy czym w zależności od generacji silnika jest ona wyrażana w ml lub w g. W B8 była ona w ml, natomiast w B9 w EA288 jest ona w g. 

Masz aktualnie 46,61g popiołu. Maksymalna wartość graniczna dla tego silnika to 80g.

Dzięki wielkie za wyjaśnienie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...