Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 minuty temu, Emejcz napisał(a):

Spokojnie, na każde zabezpieczenie prędzej czy później jest obejście

miejmy nadzieje

Opublikowano
2 minuty temu, Emejcz napisał(a):

Spokojnie, na każde zabezpieczenie prędzej czy później jest obejście :)

Po co kombinować jak są legalne możliwości?

 

https://support.obdeleven.com/pl/articles/5685824-jak-odblokowac-zablokowane-przez-sfd-jednostki-kontroli-za-pomoca-obdeleven

 

Jak widać od 4 lat nie znaleziono sposobu na obejście.

 

 

Opublikowano
19 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Po co kombinować jak są legalne możliwości?

Żeby nie przepłacać.

Opublikowano

Są rzeczy na świecie, które nie są za friko.

Opublikowano

Przy obecnych trendach i pazerności korporacji niedługo darmo nie będzie się można nawet "wysrać". Także można się na to godzić i pokornie płacić, a można w jakiś sposób przeciwdziałać.
Nie ma co robić offtopa.

Opublikowano

SFD nie jest wymysłem i pazernością koncernu VAG tylko wymogami unijnymi, zmuszającymi producentów aut (wszystkich europejskich marek) do stosowania zabezpieczeń przed atakami osób postronnych, ze względu na to, że obecne pojazdy są naszpikowane elektroniką i mają możliwości połączeń przez różne źródła. Teoretycznie hakerzy mogliby poprzez te możliwości zrobić z autem co im się podoba, nawet wtedy gdy jedziesz sobie autostradą. Jest to ochrona także Ciebie, aby nikt nie pokierował Cię na drzewo jak sobie jedziesz. Wszystkie takie ataki są bowiem z obecnym stanem techniki możliwe i tylko po to nałożono na koncerny konieczność ich stosowania. 

Opublikowano (edytowane)

Wszystko jestem w stanie zrozumieć, zwłaszcza powyższe argumenty i że grupa chce chronić swoje produkty/komponenty/"użytkownika" aby nie chipować silników, modyfikować skrzyń, dokładać dodatkowych funkcjonalności poza ASO bo to kasa ale nie mogę pojąć aby po wymianie oleju można było kasować inspekcje tylko w ASO to nie przemawia do mnie :)

Powinno się z to z MMI wykonać jako zwykła czynność obsługowa tak jak to było kiedyś. Oby nie doszło do takich akcji, mam nadzieję że prof Muskel1 zaraz nie zgasi mojej ostatniej nadziei i choć to... zrobią po ludzku ale zaczynam wątpić :(

 

BTW - Fajnie to nowe A5 zwłaszcza kombi :)

Edytowane przez RALF76
Opublikowano

Z tego co wiem na skutek nowych dyrektyw unijnych, sterowniki silnika powoli przestają być obejmowane SFD, po to aby właśnie takie czynności serwisowe jak wymiany oleju, adaptacje itp.. można było wykonać w wolnych warsztatach (chodzi o sprawiedliwe współzawodnictwo). Są więc pojazdy z SFD na sterownikach silnika i takie bez. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

czyli jest nadzieja :)

Opublikowano

Nie wiem tylko jak oni chcą to zrealizować, bo kasowanie inspekcji odbywa wię w sterowniku 17 (zegary) a nie w sterowniku silnika. A zegary mają i będą miały SFD.

Opublikowano
15 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Nie wiem tylko jak oni chcą to zrealizować, bo kasowanie inspekcji odbywa wię w sterowniku 17 (zegary) a nie w sterowniku silnika. A zegary mają i będą miały SFD.

no dopuszcza ta zmiane normalnie z MMI - to na pewno dadza rade zrobic ;)

Opublikowano

Z poziomu MMI można skasować tylko wymianę oleju (15 kkm). Inne serwisy tylko komputerem diagnostycznym.

Opublikowano
8 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Z poziomu MMI można skasować tylko wymianę oleju (15 kkm). Inne serwisy tylko komputerem diagnostycznym.

tak wlasnie o wymiane oleju mi chodzilo - mysle ze to bedzie bez zmian i w MMI mozna bedzie skasowac.

Opublikowano
47 minut temu, Koalakm napisał(a):

tak wlasnie o wymiane oleju mi chodzilo - mysle ze to bedzie bez zmian i w MMI mozna bedzie skasowac.

a co druga wymiana będzie serwis :)

Opublikowano

Fajny design , mi się podoba , ciekawe czy za około 200 tys. Będzie się dało sklecić coś sensownego 

Opublikowano
W dniu 16.07.2024 o 07:50, Michu1996 napisał(a):

A5 w kombi wygląda obłędnie na zdjęciach 😍

@Misiek671 podobuje Ci się ? :D

Może być 

Opublikowano

Ktoś już planuje może zakup?

Opublikowano
5 godzin temu, matbruk napisał(a):

Fajny design , mi się podoba , ciekawe czy za około 200 tys. Będzie się dało sklecić coś sensownego 

Za 200 tys to może A3 ulepisz 🤣

Za A5 na sensownym wypasie to 300+ lekko a koniec pewnie pod 400 tys zł będzie

Opublikowano
8 godzin temu, kamelus_ napisał(a):

Za 200 tys to może A3 ulepisz 🤣

Za A5 na sensownym wypasie to 300+ lekko a koniec pewnie pod 400 tys zł będzie

Ceny w Niemczech mają startować od 45 tys euro ,  więc te 200 tys to będzie podstawa , trochę zbyt byłem optymistyczny , ale 400 tys to też przesada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...