Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A5 2025


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
10 godzin temu, igo89 napisał(a):

Oczywiście że taka SQ7 czy RS6 ma lepsze reflektory niż taka S5 bo  w tamtych modelach są HD Matrix LED + lasery znowu S8 ma Cyfrowe HD Matrix LED. S8 ma w standardzie ANC to co miało kiedyś Mondeo Vigniale w dieslu. Dodatkowo S8 w standardzie ma predykcyjne zawieszenia pneumatyczne, które samo się podnosi i obniża do lepszego wsiadania i wysiadania. Jak również cały czas kamera skanuje drogę żeby zawsze był najlepszy komfort. Nie wiem czy to tylko moje odczucia, ale po wszystkich jazdach testowych najciszej według mnie było właśnie w SQ7.

no sam wylistowales ze te wyzsze modele maja to i to lepsze... tak to wlasnie dziala. Zawsze jest tak ze nowe A8 ma jakas nowinke technologiczna itp i dopiero po kilku dobrych latach ta sama nowinke dostanie A4... Dobry przyklad ze swiatlami, S8 ma Cyfrowe HD Matrix LED.... no i te Cyfrowe HD Matrix LED  z czasem trafia do A4  nawet ;)

Mowisz ze w SQ7 najciszej - tak tez sadzilem ze tak bedzie, choc powinni jednak w A8 zrobic jeszcze odrobine lepiej - tak pewnie sie staraja, bo tak dziala segmentacja. 

Opublikowano
W dniu 2.12.2024 o 18:24, matbruk napisał(a):

Też bym wybrał sq7 albo S5 ale sedan.

Sq7 bo fajny ,duży SUV , wizualnie mi się podoba 

S5 bo nowość , również wizualnie mi pasuje.

 

 

Opublikowano
13 godzin temu, Koalakm napisał(a):

no sam wylistowales ze te wyzsze modele maja to i to lepsze... tak to wlasnie dziala. Zawsze jest tak ze nowe A8 ma jakas nowinke technologiczna itp i dopiero po kilku dobrych latach ta sama nowinke dostanie A4... Dobry przyklad ze swiatlami, S8 ma Cyfrowe HD Matrix LED.... no i te Cyfrowe HD Matrix LED  z czasem trafia do A4  nawet ;)

Mowisz ze w SQ7 najciszej - tak tez sadzilem ze tak bedzie, choc powinni jednak w A8 zrobic jeszcze odrobine lepiej - tak pewnie sie staraja, bo tak dziala segmentacja. 

Oj chyba z tymi cyfrowymi reflektorami od A8/S8 do A4 obecnej A5 bym się nie rozpędzał. Jednak musi być to pozycjonowanie modelu. Ale jednak A8 to jest top i tam powinno być najciszej i najlepiej we wszystkim, ale nie zawsze tak jest.

Opublikowano
23 minuty temu, matbruk napisał(a):

Sq7 bo fajny ,duży SUV , wizualnie mi się podoba 

S5 bo nowość , również wizualnie mi pasuje.

 

 

S5 też mi się podoba jedynie ta kierownica jest lipna bo taki słaby plastik i ten znaczek Audi jak z aliexpress. Tylko pytanie jak będzie z tą hybryda ( według Audi to mildhybrid plus ) w nowej S5 bo to jednak nowość. Tam jest bateria aż 1.7 kWh czyli nawet większą niż ma Toyota w swoich hybrydach.  A jednak co nowe lubi się psuć. A takiego rozwiązania jeszcze w Audi nie było.

Opublikowano
8 godzin temu, igo89 napisał(a):

S5 też mi się podoba jedynie ta kierownica jest lipna bo taki słaby plastik i ten znaczek Audi jak z aliexpress. Tylko pytanie jak będzie z tą hybryda ( według Audi to mildhybrid plus ) w nowej S5 bo to jednak nowość. Tam jest bateria aż 1.7 kWh czyli nawet większą niż ma Toyota w swoich hybrydach.  A jednak co nowe lubi się psuć. A takiego rozwiązania jeszcze w Audi nie było.

Jedyne co trochę mi nie pasuje to piano Black na tunelu środkowym, wokół przycisku do zmiany biegów , nieda się tego zmienić na nic innego.

 

Mildhybrid bym się nie obawiał to jest bardziej rozwinięcie już istniejącej w audi technologi .

Opublikowano
13 godzin temu, matbruk napisał(a):

Jedyne co trochę mi nie pasuje to piano Black na tunelu środkowym, wokół przycisku do zmiany biegów , nieda się tego zmienić na nic innego.

 

Mildhybrid bym się nie obawiał to jest bardziej rozwinięcie już istniejącej w audi technologi .

Tak nie da się zmienić tego piano Black niestety. Co do mildhybrid to tam to jest mildhybrid plus i to działa jak normalna klasyczna hybryda w toyocie. Jest nawet filmik na YT Polak pokazuje właśnie w S5 jeździ po Warszawie 1h 30 min z czego 1h 12 min auto jeździ na samym prądzie. I to jest właśnie nowość w Audi takiej hybrydy jeszcze nie było. Dlatego różnie może być z tym.

Opublikowano
W dniu 5.12.2024 o 20:10, igo89 napisał(a):

Tak nie da się zmienić tego piano Black niestety. Co do mildhybrid to tam to jest mildhybrid plus i to działa jak normalna klasyczna hybryda w toyocie. Jest nawet filmik na YT Polak pokazuje właśnie w S5 jeździ po Warszawie 1h 30 min z czego 1h 12 min auto jeździ na samym prądzie. I to jest właśnie nowość w Audi takiej hybrydy jeszcze nie było. Dlatego różnie może być z tym.

Auto nowe , jest gwarancja , dostępne auta zastępcze , nie martwilbym sie tym,  zresztą prawie się nie słyszy o awariach tych systemów bateryjnych w hybrydach w jakim kolwiek  aucie.

Opublikowano
Godzinę temu, matbruk napisał(a):

zresztą prawie się nie słyszy o awariach tych systemów bateryjnych w hybrydach w jakim kolwiek  aucie.

W BMW bardzo częsta usterka.

Opublikowano
8 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

W BMW bardzo częsta usterka.

Masz może wiedzę w jaki sposób dbać o baterię w hybrydzie Plug-in?  Jeśli stan naładowania jest na poziomie 70 czy 80% warto ją doładować i czy częste doładowywanie do 100% nie doprowadzi do degradacji baterii? 

Opublikowano

Nie zgłębiałem tematu.

Opublikowano
W dniu 7.12.2024 o 09:03, Muskel1 napisał(a):

W BMW bardzo częsta usterka.

Warto zapamiętać jakby do głowy kiedyś wpadł pomysł na BMW. 

Opublikowano

Mam pytanie , czym się różni  S-Line , od S-Line exterieur .

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, matbruk napisał(a):

S-Line exterieur .

Jest to pakiet s-line zewnętrzny, czyli inne zderzaki, listwy progowe, spoiler i znacznki na błotnikach. S-linę wewnetrzny  to siedzenia z przetłoczeniem, perforowana skórzana kierownica i gałka zmiany biegów, czarna podsufitka.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
4 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Jest to pakiet s-line zewnętrzny, czyli inne zderzaki, listwy progowe, spoiler i znacznki na błotnikach. S-linę wewnetrzny  to siedzenia z przetłoczeniem, perforowana skurzana kierownica i gałka zmiany biegów, czarna podsufitka.

Dzięki za wyjaśnienie , czyli wybierając w konfiguratorze pakiet S-Line exterieur , dostanę tylko S-Line zewnętrzny , chcąc mieć też wewnętrzny muszę wybrać inny pakiet tak?

Opublikowano

Tak było przynajmniej do tej pory.

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Tak było przynajmniej do tej pory.

Teraz to jest tak wszystko poustawiane , że trzeba brać pakiety , bo mało która opcja wchodzi samodzielnie. Próbowałem bawić się konfiguratorem nowej A5 i nadal do końca nie umiem wybrać tego co chce , bez kilku innych zbędnych dla mnie dodatkow , co niestety mocno podbija cenę. Największy problem mam z fotelami bo wystarczyły by mi sportowe w tkaninie , a wbija mi ciągle skórę.

Edytowane przez matbruk
Opublikowano

Witam, czy może ktoś weryfikował to czy podstawowa wersja 2.0 150 km benzyna w nowym A5 B10, to dokładnie ten sam silnik, który występuje w obecnej A4 b9? Z tego co widzę, to pogorszyły się istotnie osiągi oraz wzrosło mocno spalanie katalogowe. Dodatkowo z danych technicznych na stronie Audi wynika, że nowy model nie ma nawet miękkiej hybrydy (MHEV), a gdy spojrzymy na dane starej A4 to taka informacja się pojawiała. Co więcej, widzę, że również bagażnik w podstawowej wersji silnikowej jest większy o kilkadziesiąt litrów od np. wersji z 2.0 TDI, która na pewno ma hybrydę. Czy to nie przez brak MHEVa?

 Trochę to pogmatwane, ale warto wiedzieć czy czasem Audi nie "przyoszczędziło" trochę w podstawowym silniku.

Opublikowano (edytowane)

wg katalogu ten silnik w A5 to DWZA (oznaczenie 06R.A) nie występuje nigdzie więcej jak w A5. 

 

Wg niemieckiej wikipedii silnik z rodziny EA888 ale wygląda że to nowa generacja 🤔

 

DE.WIKIPEDIA.ORG

 

Edytowane przez MaTeo85
Opublikowano
W dniu 7.12.2024 o 18:06, lucasek napisał(a):

Masz może wiedzę w jaki sposób dbać o baterię w hybrydzie Plug-in?  Jeśli stan naładowania jest na poziomie 70 czy 80% warto ją doładować i czy częste doładowywanie do 100% nie doprowadzi do degradacji baterii? 

Jak masz 70% to tak zostaw. Ogniwa litowe największa trwałość wykazują jak są ładowane w zakresie  30-70%

Przy naładowaniu od zera do pełna tracisz jeden cykl a masz ich około 500, jak ładujesz od 30-do 70 wytrzyma nawet  5000 tyś. cykli.

 

 

  • Dzięki 1
Opublikowano
12 godzin temu, patryciusz napisał(a):

Przy naładowaniu od zera do pełna tracisz jeden cykl a masz ich około 500, jak ładujesz od 30-do 70 wytrzyma nawet  5000 tyś. cykli.

jak 500? No bez jaj i co potem po ogniwach?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...