Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zwiększone spalanie w Audi A4 B9 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tego dokładnie nie wiem ale właściciel na nic się nie skarżył.

Opublikowano
3 minuty temu, mk_welding napisał(a):

Może i zarżnąłem swojego dpf swoim brakiem wiedzy, ale na ten moment spróbuje odratować zgodnie z tym co wczoraj usłyszałem

pisałeś że auto chodzi w trasach więc na pewno się wypalał w dobrych warunkach, jeśli raz czy dwa na m-c zgasiłeś jak się wypalał nie powinno mieć znaczenia

nie pozostaje nic jak wymienić czy wyczyścić ale jak Muskel pisał raczej nie da rady, podzwoń po firmach co się tym zajmują i popytaj

Opublikowano
6 minut temu, RALF76 napisał(a):

pisałeś że auto chodzi w trasach więc na pewno się wypalał w dobrych warunkach, jeśli raz czy dwa na m-c zgasiłeś jak się wypalał nie powinno mieć znaczenia

nie pozostaje nic jak wymienić czy wyczyścić ale jak Muskel pisał raczej nie da rady, podzwoń po firmach co się tym zajmują i popytaj

Tak zrobię!

Opublikowano
2 godziny temu, mk_welding napisał(a):

Może i zarżnąłem swojego dpf swoim brakiem wiedzy, ale na ten moment spróbuje odratować zgodnie z tym co wczoraj usłyszałem. Jeżeli się nie poprawi to trudno, kupie nowy dpf żaden problem.

nie przejmuj sie - nie tylko Ty tak robiles z niewiedzy - ja swego czasu tez. Tez uwazam ze to nie jest ok zrobione. Powinna pojawiac sie kontrolka mowiaca "jezeli nie musisz to nie gas auta bo wypalam dpf". A skoro zaprojektowali tak ze mozesz auto zgasic (w sumie tutaj niegli zabronic przeciez gaszenia auta) no to powinno jednak byc tak zrobione ze auto i dpf sobie z tym jakos radzi... albo dawac pozniej komunikat - "nie dopalilem ostatnio dpf, jezeli jeszcze 2x tak sie stanie to trwale zostanie czesciowo zapchany" ;) a jak jest, dopiero jak juz sie zapcha - to kontrolka jakas sie chyba zapala....

No nic jestem ciekaw Twoich dalszych przygod i tego czy jakies dzialanie faktycznie wplynie na to spalanie (w sensie czyszczenie / wymiana DPF).

Opublikowano (edytowane)

ciekawa sprawa, mówisz ze 32hPa ciśnienie na luzie a pod obciążeniem przy 3 tyś obrotów ciśnienie w okolicach 100hPa, i wypalanie co 150 - 250km

 

w moim przypadku na luzie ciśnienie to około 12hPa ale za to pod obciążeniem podchodzi pod 300hPa, czyli totalnie na odwrót niż u ciebie,  wypalanie średnio co 600-650km. wypalanie co 1000km to faktycznie bardzo rzadko

 

troche to mi się nie klei, jeśli filtr przypchany to nie powinno być wyższe ciśnienie w obu przypadkach (na luzie i pod obciążeniem)? oboje mamy przypchany filtr tylko na inny sposób?

 

druga sprawa, myślę o tym oscylowaniu spalania chwilowego przy stałych warunkach drogowych.

jeśli filtr DPF jest przypchany i to faktycznie on powoduje wyższe spalanie, to czy nie powinno być tak ze to spalanie będzie wyższe cały czas? a tutaj troche pokazuje ze spala więcej, chwile potem troche mniej, a droga, prędkość, obciążenie i jazda takie same.

 

Troche mi to wygląda jakby cos się przycinało, jakiś zaworek albo cos podobnego, i chwile działało prawidłowo (niższe spalanie) a chwilowo nie (wyższe spalanie), i tak w kółko.

 

totalnie się zgadzam ze powinny być komunikaty na ekranie podczas wypalania DPF

Edytowane przez 46lukasz
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, 46lukasz napisał(a):

ciekawa sprawa, mówisz ze 32hPa ciśnienie na luzie a pod obciążeniem przy 3 tyś obrotów ciśnienie w okolicach 100hPa, i wypalanie co 150 - 250km

 

w moim przypadku na luzie ciśnienie to około 12hPa ale za to pod obciążeniem podchodzi pod 300hPa, czyli totalnie na odwrót niż u ciebie,  wypalanie średnio co 600-650km. wypalanie co 1000km to faktycznie bardzo rzadko

 

troche to mi się nie klei, jeśli filtr przypchany to nie powinno być wyższe ciśnienie w obu przypadkach (na luzie i pod obciążeniem)? oboje mamy przypchany filtr tylko na inny sposób?

 

druga sprawa, myślę o tym oscylowaniu spalania chwilowego przy stałych warunkach drogowych.

jeśli filtr DPF jest przypchany i to faktycznie on powoduje wyższe spalanie, to czy nie powinno być tak ze to spalanie będzie wyższe cały czas? a tutaj troche pokazuje ze spala więcej, chwile potem troche mniej, a droga, prędkość, obciążenie i jazda takie same.

 

Troche mi to wygląda jakby cos się przycinało, jakiś zaworek albo cos podobnego, i chwile działało prawidłowo (niższe spalanie) a chwilowo nie (wyższe spalanie), i tak w kółko.

 

totalnie się zgadzam ze powinny być komunikaty na ekranie podczas wypalania DPF

 byłem po pracy u tego gościa, ale pożyczył komputer, jak zapytałem o te wartości to powiedział, że niby 30 gram popiolu a 20 hPa na jałowym ciśnienia.
Ja jestem pewien, że widziałem rożnicę ciśnienia 32 hPa a o popiole nic nie mówił. Nie ważne, jak przyjdzie obd eleven to podłącze i sam sprawdzę.

Edytowane przez mk_welding
Opublikowano

A może czujnik różnicy ciśnień źle pokazuje, trzeba by było go sprawdzić i te rurki co do niego dochodzą. Trzeba by było też sprawdzić jaka różnica ciśnień jest przed wypalaniem i po wypalaniu. Bez dobrej diagnostyki bez sensu brać się za wymienianie. 

 

Opublikowano

Na jałowym nawet przed wypalaniem powinno być ok.10 , a pod obciążeniem to podajemy  min 4 bieg i but w podłodze.

Opublikowano

Wyczyściłem u siebie po raz drugi przepływomierz w ciągu trzech tygodni i spalanie spadło o 1,5 l na trasie, którą codziennie pokonuje do pracy. Wcześniej pomogło takie czyszczenie na tydzień. Ciekawe na ile teraz. Poza tym auto stało się zrywniejsze z dołu więc chyba winowajaca się znalazł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...