Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHH] Czy można odpalić na pych ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie wiem jakim cudem pękło Ci koło pasowe. Ciekawe co Ci postawiło taki ogromny opór? Alternator, pompa wody, wiskoza czy rolka napinająca? Prędzej pasek by się zaczął ślizgać albo by strzelił niż miało by walnąć koło pasowe. Bardzo dziwne.

Opublikowano

Ja raz odpalałem auto na pych, ale chyba na dwójce i jeszcze pomogłem resztkami rozrusznika. Po odpaleniu dziwnie się zachowało i błąd silnika wyskoczył, ale jechało normalnie, niestety wtedy innej opcji nie miałem poza pachaniem. Ogólnie też odradzam, szkoda auta.

Opublikowano

Nie wiem jak wy ale ja jak przyjdzie mi cos odpalic na pych raz moje tdi kiedys motocykl i inne auta to tylko z pierwszego biegu bo z wyzszych biegach auto skacze(robi zabke).Jedno dobre drgniecie walu i silnik chodzi bez zadnych szrpniec.

Opublikowano

Nie wiem jak wy ale ja jak przyjdzie mi cos odpalic na pych raz moje tdi kiedys motocykl i inne auta to tylko z pierwszego biegu bo z wyzszych biegach auto skacze(robi zabke).Jedno dobre drgniecie walu i silnik chodzi bez zadnych szrpniec.

:shocked:

żabke?

niby czemu...

chodzi moim zdaniem o to zeby jak juz musicie palic na pych to robic to baaardzo plynnie, własnie na wysokim biegu a delikatnie ze sprzegłem. na jedynce silnik dostaje kopniecie takich obrotow jakich nigdy nie uzyskasz rozrusznikiem. wlasnie stad biora sie popekane paski i reszta osprzetu.

jezeli w awatarze maz swoj motocykl to zycze powodzenia przy probie pokoniania sprezania czterech cylindrow 1100 o kompresji 11:1 na pierwszym biegu ;];]

pamietaj zeby to robic z pasazerem bo sam na pych to raczej Ci sie nie uda :cool1:

Opublikowano

jezeli w awatarze maz swoj motocykl to zycze powodzenia przy probie pokoniania sprezania czterech cylindrow 1100 o kompresji 11:1 na pierwszym biegu ;];]

pamietaj zeby to robic z pasazerem bo sam na pych to raczej Ci sie nie uda

Jak ktos na zaciag zapala albo ma z 5 chlopa no to nie ma problemu z wyzszych biegow.

Tak sie sklada ze ostatnio w motocyklu mialem problem z ladowaniem i sam bez problemu na pierwszym biegu na pych go odpalilem.Mielismy kiedys na trasie problem w honda shadow 1100 dwa gary w v i chlopaki pchali i pchali i nic dopiero jak wbil jedynke to zapalił motocykl.

Wiadome ze jak auto ciagniesz to nie wbijesz jedynki tylko wyzszy biek(jedynki nawet by sie nie dało wbic jak auto jest rozpedzone).

Jeszcze co do motocykla OLO_GDA powodzenia w odpalaniu samemu motocykla na wyzszych biegach :>

Opublikowano

Ja tam swoja motorynke odpalałem z dwójki :decayed:[br]Dopisany: 04 Czerwiec 2009, 12:38_________________________________________________Bo trójki nie było, więc na najwyższym biegu :0 hehehe

Opublikowano

A co do samego tematu to jezeli nie ma innego wyjscia to tak czasem trzeba tylko trzeba wbic odpowiedni bieg do predkosci pojazdu i delikatnie zwolnic sprzegło.Jak juz wyzej klega pisal rozrusznik napedz wieniec tak jak skrzynia podczas pchania

Opublikowano

Temat robi się trochę komiczny... Ja gdybym mógł to ojca A8 też odpalałbym na popych...:) no ale niestety automatu niestety nie da:(

Mamy 2 grupy

1. Ta co mówi żeby nie odpalać - ponieważ nigdy tego osobiście nie robiła z lęku przed zerwaniem paska i opowieści tej samej grupy z forum czy innych mediów...

2. To tacy jak ja np. którzy nie wierzą w nieuzasadnione przypadki pęknięć paska od holowania...

Jeżeli będzie miał pęknąć to Wam i tak pęknie bez względu na to czy z rozrusznika czy z górki, w koncu dojdzie do tego ze będziemy się bali nogę z gazu zdjąć żeby nie dopuścić do zerwania rozrządu no a to prawie to samo :)

Aha bardziej bym się obawiał już przeskoczenia o ząbek niż zerwania od razu- ale prawdopodobieństwo ze tak sie jest takie samo jak w normalnej eksploatacji.

Powodzenia życzę :)

Opublikowano

Ja odpalałem z popychy i już więcej tego nie zrobię.

Opublikowano

Kiedyś swoje a4 też odpalałem na linke . Gość mnie holował a ja dałem czwarty bieg i powoli puszczając sprzęgło autko odpaliło . Nic się nie stało ! Wydaje mi się że w exstremalnej sytuacji i jeśli zrobi to ktoś z głową nic się nie stanie . Moim zdanie " że nie wolno " to pierd****ie o Szopenie

Opublikowano

Jeszcze co do motocykla OLO_GDA powodzenia w odpalaniu samemu motocykla na wyzszych biegach :>

akurat odpalalem nieraz horneta, zx9 itp i zawsze z dwojki i jakos nie widze problemu. moze jestes dwa razy wiekszy ode mnie ale puszczenie sprzegla na jedynce i dociazenie moto powoduje tyle samo co wcisniecie hamulca tylnego. blokada kola i tyle. fakt ze jak odpala na dotyk to pewnie te cwierc obrotu walem mu wystarczy. przyklad czopera był słaby bo tam nie ma takiego sprężania. ale kiedys poleglismy (w dwie osoby) odpalajac VTR1000 na mokrej drodze z lekko juz przylanymi świecami... po prostu na kazdym biegu nastepowala blokada kola i tyle...

i tak samo jest z autem, jak odpala na dotyk i jedynym problemem jest uszkodzony rozrusznik to bym sie tak bardzo nie martwil bo pewnie na kazdym biegu odpali zanim tak naprawde do konca puscimy sprzegło, ale juz odpalanie na zaciag bo cos zlego sie dzieje w silniku to moze sie skonczyc zle...

Opublikowano

delikatnie zawsze mozna sprobowac

Opublikowano

Koledzy forumowicze! Chylę czoła przed na prawdę fachowymi wypowiedziami na tym forum. Poczytałem już parę watków i myślę że 90% to opinie hobbystów i użytkowników pojazdów nie mających zielonego pojęcia o mechanice pojazdowej.Instrukcja obsługi i zalecenia w niej zawarte na pewno służą jako informacje pomocne w eksploatacji pojazdów .Pamiętajmy jednak że są podporządkowane firmom współpracującym np. Castrol.W świecie konkurencji rynkowej inni producenci niż zalecani też robią produkty spełniające zalecane normy.To nie zmienia faktu że wypowiedzi niektórych forumowiczów są żenujące.Z niejednego pieca chleb w życiu jadłem i nie jedną padliną w życiu jeżdziłem.A na pytanie :czy można zapalić turbo diesla na zapych ? Powiem tak: 1,4 tdi przy -5 stopni poniżej zera na rozrusznik nie zapalał wcale. Na pych starczył mu jeden metr i chodził.I tak przez trzy zimy.Jak trzeba było przy - 20 to i 50 km/h był holowany zanim zapalił.Potem już na dotyk. Pasek nie przeskoczył ani się nie zerwał.Był po prostu na czas wymieniany i tyle.Jedyną ważną uwagą w tej kwesti jest to aby to robić łagodnie na możliwie wysokim biegu! O wiele grożniejszym zjawiskiem jest gwałtowne zablokowanie silnika przez nieumiejętne dobranie biegu np.3 przy ruszaniu z miejsca!

Opublikowano

temat poruszany był 5 czerwca to jedno

Twoja odpowiedz 6 październik to drugie

Troche po czasie odgrzebany to trzecie

Z mojego doświadczenia.... jak kupiłem audice w pierwszych dniach zgasła mi ze 2-3 razy.

Wiem na pewno że przy którymś razie stało sie to na krawędzi górki, samochód nabrał prędkości wrzuciłem 2 i jeżdze do dziś dzień

Tyle...

Opublikowano

przeciez uruchamiajac silnik na pych nie napedzamy walu ani pompa wody, ani walkiem rozrzadu. wiec uruchamiajac bardzo plynnie nic stac sie nie powinno. jednak zbyt gwaltowne puszczenie pedalu sprzegla moze spowodowac ze zbyt duza bezwladnosc ukladu rozrzadu spowoduje przeskoczenie paska.

natomiast druga kwestia. w czasie uruchamiania rozrusznika ECU ustawia parametry rozruchowe, powodujace wlasnie lagodny start silnika.

generalnie wg mnie sie nie powinno uruchamiac w ten sposob.

Opublikowano

Temat robi się trochę komiczny... Ja gdybym mógł to ojca A8 też odpalałbym na popych...:) no ale niestety automatu niestety nie da:(

Automat też już odpalałem na pych. Jak to się odbyło nie wiem, ja tylko pchałem :D

Opublikowano

A w ty przypadku radzę Ci aby to był ten jedyny i ostatni raz.Skutki zapychania "automatów" są nie do porównania z kosztami nawet wynajęcia lawety.Z tym ,że tu nie chodzi o uszkodzenie silnika ,ale samej skrzyni biegów!!!

Opublikowano

Ja swojej audicy nie miałem okazji odpalac na pych alee kilka z 5 samochodow <diesel> tak 3 albo 4 bieg spokojnie ze sprzeglem metr i cudowny dzwiek silnika ;)[br]Dopisany: 07 Październik 2009, 18:12_________________________________________________a dodam ze moje bmw gasnie mi podczas jazdy przy hamowaniu CZASAMI nawet kilka razy wiec szybko 2 i sprzeglo i luz..

w sumie w tamtym samochodzi jest z 50-100 :gwizdanie: odpalen z popychu i nic sie jeszcze nie stalo.. silnik 2.5td

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...