Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Kłopot z turbo, zapiekające się kierownice - czy można zaradzić ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc mam pytanie zapiekly mi sie kierowniczki w turbo,byly rozebrane i czyszczone po przejechaniu kilku set kilometrów, zaczyna sie znowu zapiekac kierowniczka.Czy czeka mnie znow rozbiurka turbo.I co mozna zrobic zeby sie nie zapiekaly te kierowniczki.I jeszcze pytanko czy mozna zalorzyc turbo bez tych kierowniczek.Prosze o rade.Dzieki Pozdrawiam.

Opublikowano

bez kierownic to raczej nie...

chyba masz za lekką nogę i 5-bieg włączasz już przy 60km/h :mysli:

Opublikowano

chyba bedzie czekala regeneracja turbo, a zeby sie kierownice nie zapiekaly to trzeba od czasu do czasu przegonic wózek troche :gwizdanie:

Opublikowano

Jak napisał kolega LordOfPower, prawdopodobnie turbawka puszcza olej...

Wymień turbo bo jak strzeli to możesz mieć remont silnika.

Opublikowano

prawdopodobnie turbo do wymiany skoro czyszczenie kierownic nie daje długotrwałego rezultatu

Opublikowano

Czesc mam pytanie zapiekly mi sie kierowniczki w turbo,byly rozebrane i czyszczone po przejechaniu kilku set kilometrów, zaczyna sie znowu zapiekac kierowniczka.Czy czeka mnie znow rozbiurka turbo.I co mozna zrobic zeby sie nie zapiekaly te kierowniczki.I jeszcze pytanko czy mozna zalorzyc turbo bez tych kierowniczek.Prosze o rade.Dzieki Pozdrawiam.

wywal kata to na bank pomoże :)

Opublikowano

Czesc mam pytanie zapiekly mi sie kierowniczki w turbo,byly rozebrane i czyszczone po przejechaniu kilku set kilometrów, zaczyna sie znowu zapiekac kierowniczka.Czy czeka mnie znow rozbiurka turbo.I co mozna zrobic zeby sie nie zapiekaly te kierowniczki.I jeszcze pytanko czy mozna zalorzyc turbo bez tych kierowniczek.Prosze o rade.Dzieki Pozdrawiam.

wywal kata to na bank pomoże :)

Witam.

Tak się dopytam z ciekawości co ten katalizator może w takiej sytuacji pomóc a raczej wywalenie go?

Może też tak zrobię ale troszkę informacji poproszę.

Pozdrawiam.

Jarek

Opublikowano

Wywalenie kata spowoduje udroznienie wydechu,- lepszy przepływ spalin :wink4:

Wpisz w szukajke "katalizator" i czytaj, bo jest tego duzo :wink4:

Opublikowano

Wg mnie to nie musi być wina samej turbiny. Zobacz czy masz sprawny termostat, lub czujnik temperaturowy. Przy niesprawnym termostacie(czujniku temp.) = za długi czas podawania przez ECU dużej dawki paliwa powoduje odkładanie się syfu w turbince. Tak było u mojego kumpla. Pozdrawiam :hi:

Opublikowano

Nic nie wywalaj, sprawdź bloki wartości mierzonych czy wszystkie parametry silnika są w normie. Od tego zacznij. Zapiekające się kierownice to tylko skutek, przyczyny szukałbym gdzie indziej.

Opublikowano

Nic nie wywalaj, sprawdź bloki wartości mierzonych czy wszystkie parametry silnika są w normie. Od tego zacznij. Zapiekające się kierownice to tylko skutek, przyczyny szukałbym gdzie indziej.

:good: trzeba leczyć a nie chwilowo uzdrawiać

Opublikowano

No to ja bym nie chciał iść z bólem nogi do takiego lekarza jak Ty Boseron, co leczy wycinaniem.. .hehe :polew:

Ktoś tego kata wymyślił więc niech on sobie jest... Najpierw trzeba wnikliwie przeanalizować wartości mierzone czyli zlogować auto. Daję głowę, że tam znajdziesz przyczynę. :hi:

Opublikowano

Jak jest kat zapchany to(przynajmniej u mnie tak było) lubi poddymiac i ciezko sie wkreca na obr po wyzej 3tyś.

Opublikowano

:hi:

A powiedzcie mi koledzy czy po samej jezdzie można poznać że kierownice zacinają się?

Ja zauważyłem u siebie coś takiego szczególnie na 3 biegu że gdy dodam gazu aby przyśpieszyć (ale pedał gazu w jednej pozycji bez dodawania kolejnego) to autko się zbiera ale czuć że nagle jest moment kiedy zbiera się jeszcze mocniej mimo że gazu już nie dodawałem.Muszę to obadać czy to jest powtarzalne i przy jakich obrotach.Macie jakiś pomysł czy to normalne.Nie chodzi o to że wyrywa jak oszalałe do przodu ale czuć że dostaje więcej mocy w pewnym momencie :mysli:

Opublikowano

Zrób tak. Rozgrzej silnik, zatrzymaj się, wyłącz go, włącz ponownie i jedziemy. 3 bieg 1500obr i noga w podłogę. Trzymaj nogę w podłodze do 4000, później bez gaszenia silnika powtórz to samo. Jeżeli te dwa przejazdy będą różne, tzn za pierwszym przejazdem będzie czuć moc a za drugim razem będzie przyspieszał jak wózek widłowy lub podczas pierwszego przejazdu w pewnym momencie straci moc to znaczy, że auto wchodzi w tryb awaryjny. Przyczyną trybu awaryjnego może być przeładowanie wskutek zatartych kierownic turbinki. Najprościej zrobić i zlogować próbę dynamiczną i BS - grupa 011. I byłoby wszystko jasne a tak to nieprzyjemne gdybanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...