DodoS4 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Ja zaślepiałem u siebie jakies 3 tyg temu. Nie zauważyłem by silnik twardziej chodził. Nagrzewa sie tak samo jak wczesniej. Egr nie ma żadnego wpływu na prace turbo. Z plusów to lepiej teraz sie zbiera z dołu.
bolo1500 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Witam. CO może być przyczyną ze zawór egr jest cały czas otwarty? Skutkuje to nierównymi obrtami auta przy odpalaniu. Dodam że vacum mam do wymiany i daje male cisnienie ma to coś wspólnego ?
kamil-vag Opublikowano 8 Grudnia 2016 Opublikowano 8 Grudnia 2016 cały czas otwarty? To dziwne... Zazwyczaj jest tak, że EGR się nie otwiera zdejmij wężyk z EGR i włącz w sterowniku silnika BS 003 i zobacz czy zaciąga z przerwami czy cały czas... Jak cały czas to popatrz na wężyki, czy są prawidłowo podpięte pod zawór EGR, a nie gdzieś bezpośrednio z Vacum... Jak przerywa to może sam EGR się zacina lub coś... skąd wniosek, że cały czas jest otwarty ? ? ?
bolo1500 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Opublikowano 8 Grudnia 2016 (edytowane) auto trafilo do mechanika zpowodu falowania obrotów po odpaleniu silnika rano lub po dluższym postoju. Tak kilka sekund po odpaleniu. Mechanik stwierdził ze egr cały czas zaciąga powietrze i to moze być przyczyną odlaczyl wężyk od EGR i tak jakby pomogło ( w tym czasie regulowal jeszcze pompki ) egr jest prawie nowy bo ma 2 lata wahler nie cieknie i nie jest zabrudzony w srodku. Szkoda mi go wylaczać w sofcie bo raz ze egr jest nowy i powinien działać prawidłowo a 2 że musze zaplacić za jego wylaczenie i dluzej auto mi sie grzeje w zimie Edytowane 8 Grudnia 2016 przez bolo1500
Rafft98 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Ja zrezygnowałem z flanszy zamiast EGR. Silnik na biegu jałowym miał twardszą pracę (nawet mój ojciec zauważył że coś "ciężko" chodzi a nie wiedział nic o braku EGR). Jak zrobiło się chłodniej wyraźnie dłużej się nagrzewał, niekiedy było to kilkanaście km kiedy to wcześniej po 6-7km miał na wskazówce temp 90'. Do tego nie znikający błąd silnika który też denerwował. Zdecydowałem zakupić nowego wahlera i wszystko wróciło do normy.
bolo1500 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Ja zrezygnowałem z flanszy zamiast EGR. Silnik na biegu jałowym miał twardszą pracę (nawet mój ojciec zauważył że coś "ciężko" chodzi a nie wiedział nic o braku EGR). Jak zrobiło się chłodniej wyraźnie dłużej się nagrzewał, niekiedy było to kilkanaście km kiedy to wcześniej po 6-7km miał na wskazówce temp 90'. Do tego nie znikający błąd silnika który też denerwował. Zdecydowałem zakupić nowego wahlera i wszystko wróciło do normy. ja własnie mam nowego Wahlera dwuletni nie cieknie wydawalo mi się ze pracuje normalnie. Po węzyka egr przy temp -2, 0 silnik potrafi sie nagrzewać do 90 stopnie przez 15km. termostat sprawny gdyż nie puszcza plynu na chlodnicę gdy nie przekroczy 90 na liczniku, a jak tylko sie zatrzymam to temperatura spada. Myśle że narazie z usuwaniem egra sie wstrzymam wymienie vacum i podłącze wężyk ponownie i zobaczę jak będzie palić. Jeszcze sprawdzę czy egr otwiera caly czas czy nie.
gonzalez09 Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 Witam na poczatku chcialem powiedziec ze wiem widzialem oraz czytalem mase watkow na forum o ege-rze ale niestety nigdzie nie znalazlem konkretnej odp. Mianowicie jestem posiadaczem audiczki od 1,5 roku, pol roku temu wymienilem egr na jakis niby niemiecki jest jakies logo SKV, na poczatku tego roku zaczal lac tak jak moj stary oryginalny EGR, sciagnalem wyczyscilem tydz spokoju ale nadal leje ze wszystkich miejsc z tych dziurek pod grzybkiem oraz tam gdzie sie laczy z kolektorem. Moje pytanie jest takie jest sens kupowac nastepny EGR czy zaslepiac stary bo juz mam dosc patrzenia na obrzygane pol silnika. Prosze o konkretne info, a jesli zaslepic to moze macie kogos komu mozna wyslac ten EGR
kamil-vag Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 Nie kupuje się wynalazków tylko jak już Wahlera Druga sprawa zaślepić możesz samemu, chłopaki to robili na forum, nitowali, zaklejali boczne dziurki itp... Jeśli leje na łączeniu z kolektorem to do wymiany oring i nie ma prawa cieknąć... Być może za dużo już masz oleju w dolocie ? ? ?
gonzalez09 Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 a jak za duzo oleju w dolocie to co zrobic ?? gdzie mam patrzec ile tego oleju ?? wg jakis mechanik mi mowil ze turbo do roboty jak mi tak leje z egra, gdzie moge te uszczelki kupic??? I ile trzeba dac mniej wiecej na ten EGR Wahlera ???
kamil-vag Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 Numery części masz w 1 poście. Nie wiem który masz silnik AVF/AWX więc Ci nie podam, uzupełnij kod silnika w profilu. Mechanik może mieć rację, bo jak turbo popuszcza to będzie dużo oleju w dolocie. Jakieś dolewki oleju robisz ? Kontrolujesz bagnet ? ? ? Najwięcej oleju zbiera się w IC - najniższy punkt.
Gregorski3 Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 Dużo oleju może też być z odmy. Nie ma co kombinować nowy EGR załatwi sprawę to jest typowy problem w tych silnikach ,że leje z EGR.
gonzalez09 Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 numer silnika to AWX , olej cos tam bierze bo od wymiany do wymiany cos tam dolewam ale czy to jest setka czy pol litry to nie wiem, czyli co pasowalo by wydzierac turbine??
kamil-vag Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 (edytowane) Do AWX/AVF - EGR to Wahler 7372D: http://allegro.pl/listing?string=wahler 7372D&bmatch=base-relevance-floki-5-aut-1-5-1025 Jak nie bierze dużo to daj sobie na razie spokój z turbo, wymień EGR na Wahlera i uszczelnienia (numery podane na 1 stronie wszystkich uszczelek) i jeździj Na próbę możesz IC zdjąć i zobaczyć ile się tego wyleje... Edytowane 2 Lutego 2017 przez kamil-vag
gonzalez09 Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 AVB to to samo co AWX wiem ze nr EGR ori to jest 038131501AL , IC to znaczy intercooler ??martwic sie jak sie wyleje duzo ?? ciezko go wydrzec??
kamil-vag Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 Poprawiłem AWX i AVF ma ten sam EGR - AVB ma inny - mniejsza średnica. Tak IC to Intercooler.
gonzalez09 Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 aha ok juz widzialem zmiany:) a to bd mial wsszystkie uszczelki przy tym EGRze czy cos bd musial dokupic osobno?? a co do tego IC to jak sie wyleje duzo to zle ??? co do tych spraw jestem swieżak wiec dlatego pytam panowie a jeszcze mam takie pytanie czy mozna jakos spr turbine czy trzeba ja regenerowac ?? bo jesli puszcza ten olej na EGR to wymiana EGRa nic nie da jesli ktos cos moze to prosze o pomoc
kamil-vag Opublikowano 3 Lutego 2017 Opublikowano 3 Lutego 2017 16 godzin temu, gonzalez09 napisał: a to bd mial wsszystkie uszczelki przy tym EGRze czy cos bd musial dokupic osobno?? Wygląda, że wszystkie - ten od strony kolektora jest już nałożony na EGR i dwa od łącznika z wydechem też dorzucają... rozepnij rury dolotowe i pyknij fotkę ile tam tego jest w EGR i rurach...
gonzalez09 Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 kamil-vag i co wywnioskowales z tych zdj???
kamil-vag Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 Sporo tego oleju - u mnie w porównaniu do Cb to jest susza... jak nie dolewasz dużo oleju, to wymień ten EGR, nowe uszczelnienia - i te od rur też - i na razie jeździć, a w wolnej chwili podjechać do speca od turbo i niech sprawdzi luzy itp... Możliwe, że i z odmy pluje jak kolega wcześniej pisał, ale to by szło sprawdzić montując na próbę OCT.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się