omario Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 pozwole sie dolaczyc do tematu gdyz od roku jestem posiadaczem QUATTRO.... I troche mnie dziwia wypowiedzi niektorych ze quttro pali wiecej..... dla mnie to bzdura ..... moje 180 ps w jezdzie mieszanej ( 50% miasto i 50%niedalekie trasy) potrafi zejsc nawet do 8,5 litra i chocby nie wiem jak butowal to wiecej jak 10 nie spali!!!! co do przyspieszenia sie zgodze ze quattro moze slabiej przyspieszac ale to jest prosta zasada oporu.... logiczne jest ze silnik by napedzic 2 kola nie potrzebuje generowac tyle mocy co do napedzenia 4 kolek..... bajka ma sie inaczej na nawierzchni o slabej przyczepnosci..... oska moze sie schowac POZDRO
eMeM Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 I troche mnie dziwia wypowiedzi niektorych ze quttro pali wiecej..... dla mnie to bzdura ..... to teraz pomysl w Q masz krotsze biegi niz w osce, ze wzgledu na wieksze straty w napedzie - a tym samym mniejsza moc na kolach - krotsze biegi po czesci to rekompensuja i moc na kolach jest w Q podobna co w osce z dluzszymi biegami a jak krotsze biegi to i wyzsza predkosc obrotowa walu przy tej samej predkosci w Q niz w osce - jak myslisz, auto pali wiecej przy 4000 obr/min czy przy 3000 obr/min ? po 2 wieksza masa o 100-150kg auta z Q, co ma szczegolne znaczenie w miescie (mniejsze na trasie) pozdr
omario Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 czyli mam rozumiec ze jezdzac oska o podobnej mocy spalilbym 7 l/100km prosze cie...... nie jezdzilem oska wiec moje spostrzezenia opieram na quattro.....
jankes82 Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 Nie wiem czy jest coś o różnicy w przyspieszeniu na oficjalnych stronach ale ja znalazłem coś takiego: http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a4/b5.html Z tego by wynikało, że różnice są minimalne
omario Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 fajny link ale oczywiscie brak danych do mojego modelu
Paweł_cr Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 Dołącze do dyskusji. Jeździłem A6 w 2.5 Q. Autko napewno spaliło nieco wiecej niż ośka. Nie oszukujmy się. Nie ma bata żeby większa masa nie wpływała na spalanie i osiągi. Ja szacuje to na około 1 literka ropki wiecej na 100. Osiagi beda tez nieco gorsze bo mialem porownanie z 2.5 o mniejszej mocy i autka szly bardzo podobnie. Teraz troche o wrazeniach. Zima: trzeba naprawde uwazac. Auto szybciej sie rozpedza niz hamuje (takie wrazenia) Bardzo łatwo na sniegu sie rozpedzic ale gorzej juz z hamowaniem. Jesli chodzi o zarzucanie tylem to ESP OFF i zarzucamy gazem a nie recznym. Kto jezdzil wie o czym mowa. Pozatym rzeczywiscie zakrety mozna pokonywac szybciej i szybciej ruszymy kiedy jest taka potrzeba (np. podczas wyjazdu z podporzadkowanej) Szczegolnie roznice widac na mokrym i przy wiekszych silnikach. Teraz jezdze A4 140KM bez quattro i powiem ze przy tym silniku az tak bardzo quattro nie brakuje. Troche za malo mocy wydaje mi sie na Quattro. Ps W niedziele bede mial okazje potestowac rozne Bemki z Xdrive w roznym terenie. Zdam relacje. Jestem ciekaw jak wypadnie w konfrontacji z Quattro.
Peterka Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 Witam, wszystkie silniki audi - dane techniczne http://www.audiklub.org/dane/a4/b5.html Omario - Twój też jest
omario Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 dzieki Peterka pierwsze spostrzezenia masa wlasna 1225 kg???? przyspieszenie 7.6 zuzycie paliwa w miescie 21 ???? wiec masa taka sama jak oska
eMeM Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 czyli mam rozumiec ze jezdzac oska o podobnej mocy spalilbym 7 l/100km prosze cie...... nie jezdzilem oska wiec moje spostrzezenia opieram na quattro..... nie wiem ile by ci spalil jakbys mial oske, nie obchodzi mnie to smiech sie z suchych faktow pokazuje jedynie twoje plytkie myslenie - skoncz juz sie kompromitowac w tym temacie, bo jak sam piszesz nie masz kompletnie zadnego doswiadczenia w porownaniu oska/Q
omario Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 po 1: nie obrazaj mnie po 2: waga quattro wg http://www.audiklub.org/dane/a4/b5.html jest taka sama Q jak oski.... a spalanie jest pewnie sprawa indywidualna kazdego auta...gdyz kazdy jezdzi inaczej...
Kubeł Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 Omario, nie pleć bzdur. Quattro musi palić więcej, co zresztą samo Audi potwierdza. Każde auto 4x4 pali więcej. Praw fizyki nie oszukasz.
Peterka Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 I mysle ze na stwierdzeniu kolegi Kubła należy zakończyć dyskusje na temat spalania. Pozdrawiam
Kubeł Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 A tutaj proszę sobie sprawdzić różnice w masie własnej i spalaniu: http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a4/b6.html. Dodam, że spalanie jest jak zwykle w wersji optymistycznej i w praktyce różnice potrafią być większe. Jak ci wychodzi, że quattro waży tyle samo co ośka? Przepraszam, ale nie wynaleziono jeszcze materiałów które nic nie ważą.
omario Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 no raczej nie wynaleziono ja poprostu stwierdzilem co jest podane na tej stronce od Peterka.... a spalanie pewnie jest tak jak mowisz .... ja tylko stwierdzam ze jezeli moje auto spala 8.5 l to oska powinna 7.5.... i tyle....[br]Dopisany: 22 Maj 2009, 23:31_________________________________________________a tu mala ciekawostka... http://www.audiklub.org/dane/a4/b5/a4_1.8t_quattro.html i moje Q model AJL... http://www.audiklub.org/dane/a4/b5/a4_1.8t_180_quattro.html (waga taka jak w osce )
Oskaro Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 Mi w 3.0 V6 pali o 1,5 L wiecej niż przy napędzie na jedna oś.
Kubeł Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 Omario, tam jest błąd. Sam układ quattro waży co najmniej 100kg. Jak będziesz mieć okazję to wejdź sobie pod spód ośki i quattro i zobaczysz ile więcej "żelastwa" jest w wersji Q.
poziek Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 Quattro w 1.8T pali więcej o 1L od FWD 1.8T. Silnik AVJ.
omario Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 KUBEŁ ja wiem ze tam jest kupa zelastwa ale te dane mnie troche zmylily ... wiec tlumaczylem sobie to tak ze byc moze ALJ jest delikatnie "odchudzona" by tym samym zrownowazyc wage napedu Q
GRAF Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 Raczej w B5 i B5 po lifcie, bo passat B6 ma silnik poprzecznie. masz racje, w innych modelach VW nie jestem biegly, bo interesuje mnie tylko Golf
pet3r Opublikowano 24 Maja 2009 Opublikowano 24 Maja 2009 moje 180 ps w jezdzie mieszanej ( 50% miasto i 50%niedalekie trasy) potrafi zejsc nawet do 8,5 litra i chocby nie wiem jak butowal to wiecej jak 10 nie spali!!!! to chyba jeszcze pedału gazu nie znalazłeś bo moja była AJL q w mieszanej jeździe 70/30 potrafiła łyknąć prawie 15l /100. i jestem pewien, że to nie kres możliwości... jeżeli chodzi o masę to nie ma sensu sugerować się danymi technicznymi. weźcie pod uwagę to, że quattro są bardzo często lepiej wyposażone i m.in. przez to więcej ważą. napęd też waży i to jest logiczne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się