jarek3251 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 panowie w ta sobotę wymieniałem i ja wahacze górne opis ok przydał sie u mnie poszło bez problemowo założyłem wahacze najtańsze jakie były na allegro po 35zł sztuka wiec będę chyba pierwszy który wypróbuje ich na własnej skórze mam nadzieje tylko cicha ze z rok spokoju będzie wtedy powiem ze było warto. poprzednio miałem oryginalne z napisami i znaczkami audi ale juz były tak wybite ze nie dało sie jeździć niestety nie wiem ile siedziały ale śruby były jak nówki tylko tą na sworzniu wymieniłem ale tez odkręciła sie bardzo przyzwoicie wiec stawiam ze długo wahacze ori nie pochodziły albo były używane wstawiane.
moskal Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Panowie powiem wam tak , wymieniałem wszystkie wachacze z przodu ale te górne to jest masakra , nie mogłem wybić sruby , nie pomógł Wurth , nie pomogło walenie młotkiem 5kg , dopiero palnik acetylenowy i woda zrobiły swoje. ale mam teraz problem , przy ruszaniu z 1 biegu gdy dam mu lekko w piz*e przy puszczaniu sprzęgła wydobywa sie z przedniej centralnej części takie rzężenie około 1 sekundy i spokój. nie ma pojecia ktoś co to może być ???
loniusz83 Opublikowano 4 Maja 2009 Opublikowano 4 Maja 2009 Korzystając z wolnego dnia wziąłem się za wymianę górnych wahaczy, i było naprawdę ciężko z tą śrubą przy sworzniach, kilka dni wcześniej psikałem ją wd40 dzień przed zabiegiem kuzyn udostępnił jakiś odrdzewiacz wurtha i nic to nie dało śruba była tak zapieczona że musiałem ją rozwiercić a jako że wiertła były słabe to praca szła bardzo ciężko, więc zanim ktoś podejmie się wymiany górnych wahaczy polecam przygotowć sobie dobre zaplecze (wiertła, wiertarka, szlifierka z tarczą do cięcia, solidne klucze 16mm), ze śrubami przy tulejach nie było problemu chociaż dostęp do nich jest bardzo ograniczony. Odkręcenie kolumny to najlepszy i najszybszy (max 15 min. z odkręceniem i przykręceniem) sposób na wyjęcie śruby wahacza górnego przedniego.
moskal Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 więc zanim ktoś podejmie się wymiany górnych wahaczy polecam przygotowć sobie dobre zaplecze (wiertła, wiertarka, szlifierka z tarczą do cięcia, solidne klucze 16mm tylko palnik , 10 minut roboty i po zawodach , nic wiecej nie działa.
adik1983 Opublikowano 11 Maja 2009 Opublikowano 11 Maja 2009 ja mam taki problem nie odkręciłem te trzy śruby z góry co trzymją całą kolumne i nie moge jej opuścić w dół żeby wyjąć tą jedną srube która ten wachacz z przodu trzyma nie wiem czemu trzy trzeba coś jeszcze popuścić zawleczke zdemontowałem może ktoś pomoże [br]Dopisany: 11 Maj 2009, 22:24_________________________________________________czy to wszystko czasem nie trzyma sie na stabilizatorze
wosiu007 Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 dziś, wymieniłem 2 wahacze górne. Moim zdaniem warto podczas "operacji" wyciągnąć całą kolumnę zawieszenia w sumie do odkręcenia jest tylko o 1 śrubę więcej (śruba która trzyma amortyzator na dole) a praca z odkręceniem i następnie przykręceniem wahaczy jest znacznie łatwiejsza. Oczywiście po zamontowaniu nie dokręcamy wahaczy do końca tak jak już koledzy pisali wcześniej, lecz dopiero po przykręceniu kół gdy wahacz ułoży się we właściwej pozycji.
blaugrana Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 No i już po wymianie . Hektolitry wylanego WD40 na śrubę trzymającą trzymającą sworznie wahaczy ale jakoś poszło. Opisik bardzo dobry i bardzo przydatny
mech15 Opublikowano 7 Listopada 2009 Opublikowano 7 Listopada 2009 więc zanim ktoś podejmie się wymiany górnych wahaczy polecam przygotowć sobie dobre zaplecze (wiertła, wiertarka, szlifierka z tarczą do cięcia, solidne klucze 16mm tylko palnik , 10 minut roboty i po zawodach , nic wiecej nie działa. tzn ogrzać solidnie śrubę i odkręcać na gorąco??
moskal Opublikowano 7 Listopada 2009 Opublikowano 7 Listopada 2009 więc zanim ktoś podejmie się wymiany górnych wahaczy polecam przygotowć sobie dobre zaplecze (wiertła, wiertarka, szlifierka z tarczą do cięcia, solidne klucze 16mm tylko palnik , 10 minut roboty i po zawodach , nic wiecej nie działa. tzn ogrzać solidnie śrubę i odkręcać na gorąco?? jej sie nie wykręca tylko wybija , to jest gładka śruba , tylko na końcu ma gwint na nakrętke żeby poprostu nie wypadła. musisz odkręcić nakrętke , i podgrzewać palnikiem śrube i ten element zwrotnicy w którym jest zamontowana , jak nagrzejesz , polej wodą , znowu podgrzej , znowu woda , musisz tak zrobic kilka razy , wtedy mlot i napierdalanka Tylko zanim zaczniesz sie bawić palnikiem to musisz być pewny ,że ci to wyjdzie - odwrotu nie bedzie bo przy okazji popalisz gumy przy wahaczach.
mech15 Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 git, jeszcze się za to nie zabieram. Na razie kolekcjonuję wiedzę teoretyczną i ciągle mi jej mało tutaj ładna uwaga z Twojej strony: "Tylko zanim zaczniesz sie bawić palnikiem to musisz być pewny ,że ci to wyjdzie - odwrotu nie bedzie bo przy okazji popalisz gumy przy wahaczach." co daje polewanie wodą w przerwach podgrzewania? takie palniki dadzą radę, nie?? http://moto.allegro.pl/item806553796_palnik_lutownica_gazowa_2kw_3x_dysze_17_14_13mm.html http://moto.allegro.pl/item807091606_palnik_dekarski_110kw_lutownica_do_pap_profi.html
moskal Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 co daje polewanie wodą w przerwach podgrzewania? dokładnie ci nie powiem , ale wiem że tak powinno sie robić , tak robiłem i mi poszło http://moto.allegro.pl/item806553796_palnik_lutownica_gazowa_2kw_3x_dysze_17_14_13mm.html ten spokojnie wystarczy , ja grzałem palnikiem acetylenowym jak masz jakies pytania to wal
mech15 Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 do acetylenu to muszę znaleźć typa który pokaże co i jak ten palnik z linku to w castoramie za grosze kupie i kiedyś się pobawię dzięki za info, pozdro
moskal Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 do acetylenu to muszę znaleźć typa który pokaże co i jak ten palnik z linku to w castoramie za grosze kupie i kiedyś się pobawię dzięki za info, pozdro ten z aukcji spokojnie wystarczy , ja akurat mialem tlen na budowie to sobie zagrzałem przy okazji
jasam Opublikowano 31 Grudnia 2009 Opublikowano 31 Grudnia 2009 co daje polewanie wodą w przerwach podgrzewania? dokładnie ci nie powiem , ale wiem że tak powinno sie robić , tak robiłem i mi poszło podgrzewanie powoduje rozszerzanie się metalu, polewanie wodą powoduje jego kurczenie się. W efekcie elementy mają szanse wzajemnie się "poluzować"
gcienki Opublikowano 16 Stycznia 2010 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Panowni szkoda kasy na te dezodoranty na rdze. Palnik mała butla gazowa. Mniej niż pięć minut i sróba mocująca sworznie poszla bez oporu. Wcześniej waliłem 4 godziny lałem na sróbę rożne specyfiki i d*pa z tego. Kolega dał palnik i po problemie było po 5 minutach. Straciłem jedynie 3 godziny 55 minut. po tym czsie jak bym odrazu uzyła palinkam ti już bym jeździł
_Solar_ Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Ja jestem właśnie po wymianie wahaczy górnych i amortyzatora. Dla przestrogi dodam że u mnie śruba trzymająca sworznie wahaczy w zwrotnicy była tak zapieczona że musiałem ją rozwiercać. Nie pomogło nawet WD40 Panowie powiem wam tak , wymieniałem wszystkie wahacze z przodu ale te górne to jest masakra , nie mogłem wybić sruby , nie pomógł Wurth , nie pomogło walenie młotkiem 5kg , dopiero palnik acetylenowy i woda zrobiły swoje. rozwiercanie sruby i walenie młotkiem nawet 50 kilowym to strata czasu.Dobrym patentem jest dobranie odpowiedniego rozmiaru wiertła (ja użyłwem wiertła widiowego ) do urwanej sruby załozenie go na porządna wietarę z udarem i heja 5 - 10 sekund i po kłopocie w moim przypadku ten sposób bardzo okazał się skuteczny co daje polewanie wodą w przerwach podgrzewania? dokładnie ci nie powiem , ale wiem że tak powinno sie robić , tak robiłem i mi poszło podgrzewanie powoduje rozszerzanie się metalu, polewanie wodą powoduje jego kurczenie się. W efekcie elementy mają szanse wzajemnie się "poluzować" jeśli sposób z wiertarą na udzrze nie pomoze pozostaje podgrzewanie
out_ Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Te śróby to kupie w każdym ASO? Nie można np zakupić takich utwardzanych w metalowym, odpowiednia długość myśle ze sie znajdzie.. a reszta chyba standart.. ? Ile sztuka może kosztowac ? zawsze możesz spróbować, a co do kosztów to zależy od sklepu
MRoger Opublikowano 25 Stycznia 2010 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Pamiętajcie że walenie młotem może uszkodzić czujniki ABS !!!!!
przemo88 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 A j mam takie pytanie czy koniecznie śruby trzeba dokręcać kiedy auto zdejmiemy z podnośnika czy w momencie założenia wahaczy na gotowo z podniesionym przodem? Ja nie dysponuje 'kanałem' więc raczej ciężko jest dokręcić takie śruby od spodu (kiepski dostęp). Ma to jakiś wpływ na późniejszą eksploatacje zawieszenia?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się