Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

Szybkie pytamie sygnal z czujnika temp oleju do zegarow. Zielona kostka t32 pin 21 sygnal ostrzegawczy temp oleju czy pin 18 sygnal temo oleju i ostrzezenie? Kiefys czytalem watek i sobie zanotowalem ze pin 21 ale czytajac rozpiske juz sam nie wiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ale tak naprawde po co Ci ten immobilajzer, dla zlodzieja do obejscia w 10 sekund , jak bedzie chcial ukrasc, to ukradnie czy bedzie to immo czy nie

ja immo jak najbardziej nie potrzebuje,tylko dzwonie do znajomego czy ma czas zeby to wylaczyc a on wyskakuje z tym emulatorem a ja na to ze pierwszy raz slysze...a on ze bez tego sie nieda......wiec dlatego was pytam koles jest b.dobrym elektrykiem i zna sie na tym co robi lecz glownie w merolach siedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoim aucie prawdopodobnie kablem nie wyłączysz immo. Wiec zostaje emulator albo dłubanie sterownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniienie

Może to kolego Ci pomoże:

Przyporządkowanie styków na złączach wielostykowych zestawu wskaźników - samochody do modelu roku 1997

Złącze wielostykowe, 26-stykowe, niebieskie

1 - Niewykorzystane

2 - Zadziałanie brzęczyka

3 - Zacisk 15

4 - Zacisk 15

5 - Niewykorzystane

6 - Zacisk 61

7 - Hamulec ręczny/zakłócenie działania hamulca

8 - ABS, sygnał bezpośredni

9 - Poduszka bezpieczeństwa, sygnał bezpośredni

10 - CAT

11 - ABS, sygnał zwrotny

12 - Poduszka bezpieczeństwa, sygnał zwrotny

13 - Światło postojowe po prawej stronie

14 - Wyłącznik zapłonu styk S

15 - Niewykorzystane

16 - Niewykorzystane

17 - Zadziałanie gongu

18 - Ciśnienie oleju 1,8 bar

19 - Zacisk 58d

20 - Poziom płynu chłodzącego

21 - Kierunkowskaz prawy

22 - Światła drogowe

23 - Wejście prędkościomierza

24 - Płyn hamulcowy

25 - Klocek hamulcowy

26 - Światło postojowe po lewej stronie

Złącze wielostykowe 26-stykowe, żółte

1 - Zacisk 58

2 - Zacisk 58

3 - Sygnał liczby obrotów

4 - Sprężarka układu klimatyzacji

5 - Wyświetlanie godziny

6 - Sygnał prędkości 1

7 - Sygnał prędkości 2

8 - Czujnik stykowy drzwi kierowcy

9 - Zacisk 30

10 - Zacisk 30

11 - Niewykorzystane

12 - Ostrzeżenie o rezerwie paliwa

13 - Kierunkowskaz lewy

14 - Niewykorzystane

15 - Niewykorzystane

16 - Przełącznik zamka pasa bezpieczeństwa

17 - Niewykorzystane

18 - Zacisk 31

19 - Zacisk 31

20 - Przewód diagnostyczny

21 - Niewykorzystane

22 - Niewykorzystane

23 - Lampka sygnalizacyjna rozgrzewania świec

24 - Immobiliser

25 - Czujnik poziomu paliwa

26 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego

Złącze wielowtykowe 20-wtykowe, czarne

1 - Sygnał zużycia

2 - Niewykorzystane

3 - Niewykorzystane

4 - Niewykorzystane

5 - Temperatura zewnętrzna

6 - Wskazanie zakresu

7 - Niewykorzystane

8 - Niewykorzystane

9 - Poziom płynu chłodzącego

10 - Ciśnienie hydrauliczne

11 - Komputer samochodowy - Reset

12 - Radio/telefon - Clock

13 - Radio/telefon - Data

14 - Komputer samochodowy z lewej strony

15 - Radio/telefon - Enable

16 - Tylne światło/światła mijania

17 - Przekaźnik świec żarowych

18 - Komputer samochodowy z prawej strony

19 - Światło hamowania

20 - Niewykorzystane

Złącze wielowtykowe 4-wtykowe, czarne

1 - Czujnik temperatury oleju

2 - Niewykorzystane

3 - Niewykorzystane

4 - Niewykorzystane

-----------------------------------------------------------------------------------

Przyporządkowanie styków na złączach wielostykowych zestawu wskaźników - samochody od modelu roku 1998

Złącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie

1 - Zacisk 15

2 - Kierunkowskaz prawy

3 - Prędkościomierz, wyjście 1

4 - Niewykorzystane

5 - Czujnik poziomu paliwa

6 - Poduszka bezpieczeństwa

7 - Zacisk 31 (masa czujnika)

8 - Temperatura płynu chłodzącego

9 - Zacisk 31 (masa obciążająca)

10 - Przełącznik ciśnienia oleju

11 - Sygnał liczby obrotów

12 - Zacisk 61

13 - Kontrola rozgrzewania świec żarowych lub CAT

14 - Regulacja poziomu

15 - Zacisk 58d

16 - Kierunkowskaz przyczepy/zakłócenie działania układu elektrycznego silnika

17 - Światła drogowe

18 - Kierunkowskaz lewy

19 - ABS

20 - Zacisk 58s

21 - Czujnik stykowy drzwi po stronie kierowcy

22 - Niedobór płynu chłodzącego

23 - Zacisk 30

24 - Zacisk 31 (masa obciążająca)

25 - Przewód K

26 - Światło postojowe po prawej stronie

27 - Światło postojowe po lewej stronie

28 - Wejście prędkościomierza

29 - Poziom i ciśnienie płynu hamulcowego

30 - Styk S

31 - Zamek pasa bezpieczeństwa

32 - System ESP

Złącze wielostykowe 32-stykowe, zielone

1 - Niewykorzystane

2 - Transponder 1

3 - Niewykorzystane

4 - Immobiliser

5 - Przewód W

6 - Pokrywa tylna (tylko wersja Lowline)

7 - Klocek hamulcowy (tylko wersja Highline)

8 - Niewykorzystane

9 - Niewykorzystane

10 - Ostrzeżenie o rezerwie paliwa - sygnał wyjściowy sterownika silnika (tylko 6-cyl. silnik TDI i samochody dla USA)

11 - Komunikat o czasie postoju

12 - Wyłączenie klimatyzacji

13 - Hamulec postojowy

14 - Elektroniczny układ sterowania mocą silnika

15 - Światła obrysowe

16 - Niewykorzystane

17 - Transponder 2

18 - Niewykorzystane

19 - Niewykorzystane

20 - Niewykorzystane

21 - Temperatura oleju

22 - Niewykorzystane

23 - Niewykorzystane

24 - Niewykorzystane

25 - Niewykorzystane

26 - Niewykorzystane

27 - Niewykorzystane

28 - Niewykorzystane

29 - Zacisk 58d (zewnętrzny potencjometr przyciemniania oświetlenia)

30 - Prędkościomierz, wyjście 2

31 - Niewykorzystane

32 - Niewykorzystane

Złącze wielostykowe 20-stykowe, czerwone

1 - Sygnał zużycia

2 - Niewykorzystane

3 - Niewykorzystane

4 - Niewykorzystane

5 - Temperatura zewnętrzna

6 - Wskazanie położenia dźwigni przełączania zakresów

7 - Niewykorzystane

8 - Niewykorzystane

9 - Niedobór płynu do mycia

10 - Ciśnienie hydrauliczne

11 - Komputer samochodowy - Reset

12 - Sygnał Clock wskazania częstotliwości radia

13 - Sygnał Data wskazania częstotliwości radia

14 - Komputer samochodowy z lewej strony

15 - Sygnał Enable wskazania częstotliwości radia

16 - Tylne światło / światła mijania (kontrola żarówek)

17 - Przekaźnik świec żarowych (w przypadku silników TDI w czasie rozgrzewania świec żarowych kontrola zbyt niskiego napięcia w zestawie wskaźników zostaje wstrzymana)

18 - Komputer samochodowy z prawej strony

19 - Światło hamowania

20 - Niewykorzystane

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Przyporządkowanie styków złączy wielostykowych w zestawie wskaźników w samochodach od 2000 roku

Złącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie

1 - Zacisk 15

2 - Zużycie klocków hamulcowych

3 - Wyjście prędkościomierza 1

4 - Niewykorzystane

5 - Czujnik poziomu paliwa

6 - Ostrzeżenie o rezerwie paliwa OBD 2

7 - Zacisk 31 (masa czujnika)

8 - Temperatura płynu chłodzącego

9 - Zacisk 31 (masa obciążająca)

10 - Ciśnienie oleju 2 (wysokie)

11 - Sygnał liczby obrotów

12 - Wyłączenie klimatyzacji

13 - Elektroniczny układ sterowania mocą silnika / kontrola rozgrzewania świec żarowych

14 - Regulacja poziomu

15 - Zacisk 58d

16 - Kierunkowskaz przyczepy

17 - Światła drogowe

18 - Kierunkowskaz lewy

19 - Niewykorzystane

20 - Zacisk 58s

21 - Czujnik stykowy drzwi po stronie kierowcy

22 - Niedobór płynu chłodzącego

23 - Zacisk 30

24 - Zacisk 31 (masa obciążająca)

25 - Sygnał zużycia

26 - Światło postojowe po prawej stronie

27 - Światło postojowe po lewej stronie

28 - Wejście prędkościomierza

29 - Hamulec

30 - Styk S

31 - Wyjście prędkościomierza 2

32 - ESP/ASR

Złącze wielostykowe 32-stykowe, zielone

1 - Czujnik stykowy drzwi (wszystkie drzwi)

2 - Transponder 1

3 - Niewykorzystane

4 - Niewykorzystane

5 - Przewód W

6 - Pokrywa tylna

7 - Kierunkowskaz prawy

8 - Niewykorzystane

9 - Niewykorzystane

10 - Poduszka bezpieczeństwa

11 - Komunikat o czasie postoju

12 - Zacisk 61 / kontrola ładowania

13 - Hamulec postojowy/BRAKE

14 - CHECK

15 - Poziom oleju / temperatura oleju

16 - Niewykorzystane

17 - Transponder 2

18 - Magistrala CAN high speed napędu (+)

19 - Magistrala CAN hjgh speed napędu (–)

20 - Magistrala CAN high speed napędu, ekranowanie

21 - ABS

22 - Magistrala CAN low speed Komfort (+)

23 - Magistrala CAN low speed Komfort (–)

24 - Magistrala CAN low speed Komfort, ekranowanie

25 - Pokrywa przedziału silnikowego

26 - Niewykorzystane

27 - Zamek pasa bezpieczeństwa

28 - Przewód K

29 - Wejście temperatury zewnętrznej

30 - Niewykorzystane

31 - Wskaźnik zakresów przełączania

32 - Niewykorzystane

Złącze wielostykowe 32-stykowe, zielone

1 - Przełącznik menu

2 - Przełącznik menu (out A)

3 - Przełącznik menu (out B)

4 - Przełącznik menu (Enter)

5 - Magistrala CAN high speed, wyświetlacz (+)

6 - Magistrala CAN high speed, wyświetlacz (–)

7 - Magistrala CAN high speed, wyświetlacz - ekranowanie

8 - Czujnik stykowy drzwi po stronie przedniego pasażera

9 - Czujnik stykowy drzwi z tyłu z prawej strony

10 - Czujnik stykowy drzwi z tyłu z lewej strony

11 - Uaktywnienie

12 - Clock

13 - Data

14 - Światło hamowania

15 - Poziom płynu do mycia

16 - Tylne światło/światła mijania

17 - Komputer samochodowy z lewej strony

18 - Komputer samochodowy z prawej strony

19 - Komputer samochodowy - Reset

20 - Niewykorzystane

21 - Niewykorzystane

22 - Niewykorzystane

23 - Gałąź przycisków 1 nawigacji

24 - Gałąź przycisków 2 nawigacji

25 - Gałąź przycisków systemu Telematik

26 - Niewykorzystane

27 - Niewykorzystane

28 - Niewykorzystane

29 - Niewykorzystane

30 - Niewykorzystane

31 - Niewykorzystane

32 - Niewykorzystane

Złącze wielostykowe 4-stykowe, czarne, zegara sterowanego falami radiowymi

1 - Zegar sterowany falami radiowymi, sygnał (dane)

2 - Zegar sterowany falami radiowymi 5V

3 - Niewykorzystane

4 - Zegar sterowany falami radiowymi, masa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoim aucie prawdopodobnie kablem nie wyłączysz immo. Wiec zostaje emulator albo dłubanie sterownika

no i zblizamy sie pomalu do sensu tego emulatora....ktos wylaczal immo w przedlifcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego niby u niego nie dałoby się wyłączyć immo kablem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoim aucie prawdopodobnie kablem nie wyłączysz immo. Wiec zostaje emulator albo dłubanie sterownika

Spokojnie kablem zrobisz IMMO OFF w ecu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoim aucie prawdopodobnie kablem nie wyłączysz immo. Wiec zostaje emulator albo dłubanie sterownika

Spokojnie kablem zrobisz IMMO OFF w ecu silnika.

W 8 bitowym sterowniku można zrobić kablem immo off? Tego nie wiedziałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany jakby ktoś chciał robić doświadczenia z emulatorem oleju, to mam na sprzedaż ori czujnik poziomu oleju z lifta.

Jest niestety uszkodzony - pokazuje 'oil min' podczas gdy poziom oleju jest dobry :wink:

Ale nie krzyczy o sensor, temperaturę pokazuje bdb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie jest do tego potrzebny sam czujnik ponieważ znana jest charakterystyka sygnału jaki ma być podawany na licznik.

tinytog_osci_small.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Problemem" jest jego wygenerowanie. Są co najmniej dwa układy symulujące jego pracę, totalnie od siebie różne.

Szkoda, że te inżynierskie jełopy nie zrobiły tego w prosty sposób dwoma przewodami podającymi masę. Teraz trzeba kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tu gdzies rozpisane podłaczenie manetki pod 20-pinowa wtyczke od fisa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zebym widział jeszcze ktore kabelki z manetki podpiąć w te piny..Manetka z obsługa fisa z roku 97..Zamierzam kupic licznik z przedlifta 2x26 kostka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja wymieniłem licznik w swoim audiku ze 4 lata temu ale wsadziłem do swojego 1,9 tdi 1z licznik od benzyny nie pamiętam już z jakiego silnika ale przez to zawyża mi ciągle spalanie (przekodowałem licznik z benzyny na ON, ilość cylindrów ustawiłem kraj był ok ) ale nie wiem co jeszcze trzeba zmienić więc jeśli wiecie to dajcie znać bo przyznam się szczerze że przeraża mnie ta ilość postów (kiedy ja wymieniałem licznik na fis było ok 140 postów które wtedy śledziłem), i drugie pytanie w którym miejscu podłączyliście się do czujnika temperatury klimatronika bo ja mam drugi czujnik ale kupiłem chyba jakąś chińszczyznę bo często temperaturę pokazuje mi -5 po czym rośnie do właściwej temperatury następnie maleje znowu do -5

dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirk: ja sie wpialem w kostke przy samym klimatroniku i bangla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja wymieniłem licznik w swoim audiku ze 4 lata temu ale wsadziłem do swojego 1,9 tdi 1z licznik od benzyny nie pamiętam już z jakiego silnika ale przez to zawyża mi ciągle spalanie (przekodowałem licznik z benzyny na ON, ilość cylindrów ustawiłem kraj był ok ) ale nie wiem co jeszcze trzeba zmienić więc jeśli wiecie to dajcie znać bo przyznam się szczerze że przeraża mnie ta ilość postów (kiedy ja wymieniałem licznik na fis było ok 140 postów które wtedy śledziłem), i drugie pytanie w którym miejscu podłączyliście się do czujnika temperatury klimatronika bo ja mam drugi czujnik ale kupiłem chyba jakąś chińszczyznę bo często temperaturę pokazuje mi -5 po czym rośnie do właściwej temperatury następnie maleje znowu do -5

dzięki i pozdrawiam

Na forum golfa jest fajna foto porada jak skorygować średnie spalanie:

Fotoporada, jak skorygować średnie spalanie : FAQ - Najwieksze forum uzytkownikow aut Volkswagen Golf -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie.Po zmianie zegarów sweci mi ciagle napis na zółto Bremslicht.Wiem tyle ze jest to swiatło stopu.Mam przewód od fisa podłaczony pod mase.Jak tylko go ogłacze od masy to piszcza zegary i zapala sie na przemian przekreslona żarówka i napis Bremslicht.Jak to wył jest na to jakis sposób bo zmasowanie nic nie daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Widzisz i nie grzmisz"

To zmień język w kodowaniu licznika aby cię ten język druta kolczastego nie kół w oczy.

Są 3 rodzaje liczników Rozpiska pinów RAZ JESZCZE:

B5 A4/S4 Instrument Cluster Pin Outs

I przecież są 3 przewody, które trzeba dać do masy jeśli danej opcji nie zakładasz:

1) ŚWIATŁA

2) ŚWIATŁA STOP

3) PŁYN SPRYSKIWACZY

W liczniku OSTATNIM, NAJNOWSZYM, OSTATNI LIFT "From m.y. 2000"

1) Szara wtyczka (T32a/16)

2) Szara wtyczka (T32a/14)

3) Szara wtyczka (T32a/15)

W liczniku z pośredniego lifta "From m.y. 1998 to m.y. 1999"

1) Czerwona (20 pinowa) wtyczka - PIN 16

2) Czerwona (20 pinowa) wtyczka - PIN 19

3) Czerwona (20 pinowa) wtyczka - PIN 9

W liczniku najstarszym, przedlift "To m.y. 1997"

1) Czarna (20 pinowa) wtyczka - PIN 16

2) Czarna (20 pinowa) wtyczka - PIN 19

3) chyba brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...