Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

Koszt kabla to ok 50 zł do tego zabiegu a przyda sięe nie raz przy diagnostyce auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

k+can commander chyba nie pomaga przy diagnostyce, mam zwykły kabel kkl do tego :) no nic znajde moze jakiegos speca co by to ogarnal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie jak jest w zegarach z czerwonym podswietleniem analogowym zegarkiem i 2#32pin kostka zielona i niebieska i 1#20pin czerwona.Chodzi mi o to co sie dzieje po przekreceniu stacyjki w pozycji zapłon.Umnie po zmianie zegarów własnie na takie jak opisałem jest tak ze przekrecam z pozycji zaplon i zapalaja sie kontrolki po chwili odpala sie fis wraz z podswietleniem zegarów.Manetka od swiatel wogóle nie wyłacza podswietlenia w zegarach jest w pozycji 0 a zegary sa podswietlone i do tego zapala sie podswietlenie rejestracji.Wydaje mi sie ze tak nie powinno byc.Dla tego tez pytam co to sa te terminale (Terminal 58d , Terminal 58s) mam 2 rozpiski pinów do moich zegarów i własnie róznia sie tymi pinami gdzie sa te terminale moze w tym tkwi problem.Prosze o cenne rady bo jestem juz na końcu rezania zegarów z fisem.POZDRAWIAM.

Powiem Ci, że jak zmieniałem u siebie na fis, to po zapłonie zapalal mi oświetlenie rejestracji i podświetlenie schowka. Dało się je regulować pokrętłem od regulacji natężenia światła deski rozdzielczej. Wg. mnie problemem jest terminal 58s, którego nie ma w przedlifcie, a jest w polifcie. Zresztą, jak przejrzysz rozpiski, to zobaczysz, że terminal 58d przekładasz do pinu o oznaczeniu 58s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w czym problem ? Vag com czy vcds , kanał 21 i kodujesz immo

Nikt nie każe robić tego K + Commander

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie jak jest w zegarach z czerwonym podswietleniem analogowym zegarkiem i 2#32pin kostka zielona i niebieska i 1#20pin czerwona.Chodzi mi o to co sie dzieje po przekreceniu stacyjki w pozycji zapłon.Umnie po zmianie zegarów własnie na takie jak opisałem jest tak ze przekrecam z pozycji zaplon i zapalaja sie kontrolki po chwili odpala sie fis wraz z podswietleniem zegarów.Manetka od swiatel wogóle nie wyłacza podswietlenia w zegarach jest w pozycji 0 a zegary sa podswietlone i do tego zapala sie podswietlenie rejestracji.Wydaje mi sie ze tak nie powinno byc.Dla tego tez pytam co to sa te terminale (Terminal 58d , Terminal 58s) mam 2 rozpiski pinów do moich zegarów i własnie róznia sie tymi pinami gdzie sa te terminale moze w tym tkwi problem.Prosze o cenne rady bo jestem juz na końcu rezania zegarów z fisem.POZDRAWIAM.

Powiem Ci, że jak zmieniałem u siebie na fis, to po zapłonie zapalal mi oświetlenie rejestracji i podświetlenie schowka. Dało się je regulować pokrętłem od regulacji natężenia światła deski rozdzielczej. Wg. mnie problemem jest terminal 58s, którego nie ma w przedlifcie, a jest w polifcie. Zresztą, jak przejrzysz rozpiski, to zobaczysz, że terminal 58d przekładasz do pinu o oznaczeniu 58s.

No właśnie cos jest nie tak w rozpisce bo po co pin z terminalem 58d podpinac pod pin 58s skoro te nowe zegary maja terminal 58d??Rozumiesz.Cos jest nie tak jeżeli w starych zegarach jest terminal 58d i w nowych jest terminal 58d to podpinamy pod ten sam terminal a nie pod terminal 58s według mnie on powinien zostać wolny bo w rozpiskach terminalow co podał SOULMASRET3M w ogóle go nie ma i nie wiem tak naprawdę od czego on jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może pomoże

The voltage on terminal 58s depends on the adjustment of instrument panel light dimmer switch.

Vehicle electrics > System description - interior lights > Self diagnosis, V.A.G Inspection Service > Button and display illumination > Terminal 58s > Description

Description

The terminal 58s button illumination is dependent on the status of the exterior vehicle lighting. At least the side lights (terminal 58) must be activated for it to function.

The following switch-on variants are possible:

> The light switch -E1- is set to side lights or dipped beam headlights

> The light switch -E1- is set to AUTO and the rain and light sensor -G397- detects darkness

> The light switch -E1- is set to AUTO, the ignition is switched on and the fog light button -E315- is pressed. When the fog lights are switched on, the side lights and the dipped beam headlights are automatically switched on.

> The light switch -E1- is set to AUTO, the ignition is switched on and the rear fog light button -E314- is pressed. When the rear fog light is switched on, the side lights and the dipped beam headlights are automatically switched on.

Active daytime running lights and rain lights (see system description for exterior lights → Self-diagnosis, electrical checks; Rep. gr.01) do not trigger the activation of the terminal 58s button illumination!

To prevent discharging of the vehicle battery, terminal 58s is switched off after a maximum of 30 minutes when the ignition is off. If the driver's door is opened, the ignition is switched on and off, or the exterior lighting is switched on and off, the timer is reset and terminal 58s remains active for a further 30 minutes. If the timer had already expired, terminal 58s is switched on again for 30 minutes.

The following components (if fitted) are illuminated by way of the PWM signal output by the onboard supply control unit -J519-:

> Headlight range control regulator -E102-

> Heated rear left seat switch with regulator -E128-

> Heated rear right seat switch with regulator -E129-

> Sliding sunroof adjustment regulator -E139-

> Rear roller blind switch -E149-

> TCS and ESP button -E256-

> Garage door operating unit -E284-

> Interior light switch -E317-

> Rear left reading light switch -E454-

> Rear right reading light switch -E455-

> Driver side reading light button -E457-

> Front passenger side reading light button -E458-

> Valet parking button -E536-

> Electromechanical parking brake button -E538-

> Cigarette lighter illumination bulb -L28-

> Socket illumination bulb -L42-

> Dash panel left vent illumination bulb -L67-

> Dash panel central vent illumination bulb -L68-

> Dash panel right vent illumination bulb -L69-

> Temperature regulating switch illumination bulb -L93-

> Telephone bracket -R126-

> LEDs in interior light/reading light (front)

All other illumination lighting with terminal 58s characteristics are activated by the control units themselves based on the dimming value received over CAN or LIN bus.

Information for service

As long as the light switch -E1- is set to AUTO and the fog lights/rear fog lights function is activated, the exterior lighting is not automatically switched off based on ambient light information from the rain and light sensor -G397-.

Terminal 58s can be activated via final control diagnosis on the onboard supply control unit -J519-. The terminal 58s dimming value can be displayed by way of a measured value block of the onboard supply control unit -J519-.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, który pin odpowiada za ta kontrolke zielona po lewej stronie ta pod 4 obrotomieza po wl swiatel właśnie w tych zegarach na foto poniżej.

images.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

soulmaster to, co piszesz, to jest w polifcie. W przedlifcie nie ma terminala 58s. Bynajmniej w rozpiskach tego nie ma. Z tego, co widziałem, pod 58s podpina się terminal 58d i tak też podpinalem u siebie.

Co do terminalu 58d w polifcie, to go nie ma. Zamiast niego jest terminal 58s. I tu będzie problem, bo 58s jest dezaktywowany czasowo, a 58d nie. Tylko, co go dezaktywuje? Czy licznik czy jakiś przekaźnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dzięki ogromnej pomocy SOULMASTER3M wychodzi na to ze terminal 58s odpowiada za po przetłumaczeniu;

Napięcie na 58s zaciskowych zależy od regulacji tablicy rozdzielczej światła ściemniacz.

A terminal 58d Regulownie oświetlenie deski rozdzielczej

A terminal 58 oświetlenie pozycyjne , obrysowe,tablic rejestracyjnych i deski rozdzielczej.

Może tu trzeba pokombinować z tymi pinami.Pozdrawiam.

---------- Post dopisany at 22:18 ---------- Poprzedni post napisany at 22:08 ----------

soulmaster to, co piszesz, to jest w polifcie. W przedlifcie nie ma terminala 58s. Bynajmniej w rozpiskach tego nie ma. Z tego, co widziałem, pod 58s podpina się terminal 58d i tak też podpinalem u siebie.

Co do terminalu 58d w polifcie, to go nie ma. Zamiast niego jest terminal 58s. I tu będzie problem, bo 58s jest dezaktywowany czasowo, a 58d nie. Tylko, co go dezaktywuje? Czy licznik czy jakiś przekaźnik?

Ja tez obecnie mam tak podpiente zegary jak Ty i mam problem bo buczy Mi przekaźnik rózowy o ile dobrze pamiętam 381 jest od chalogenów i długich, po przekręceniu stacyjki.Jak tylko wł swiatła to przestaje lub jak daje krótkie strzały długimi to tez na ta chwile przestaje.Cos jest nie tak.Wydaje mi się ze cos z tymi terminalami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dzięki ogromnej pomocy SOULMASTER3M wychodzi na to ze terminal 58s odpowiada za po przetłumaczeniu;

Napięcie na 58s zaciskowych zależy od regulacji tablicy rozdzielczej światła ściemniacz.

A terminal 58d Regulownie oświetlenie deski rozdzielczej

A terminal 58 oświetlenie pozycyjne , obrysowe,tablic rejestracyjnych i deski rozdzielczej.

Może tu trzeba pokombinować z tymi pinami.Pozdrawiam.

---------- Post dopisany at 22:18 ---------- Poprzedni post napisany at 22:08 ----------

soulmaster to, co piszesz, to jest w polifcie. W przedlifcie nie ma terminala 58s. Bynajmniej w rozpiskach tego nie ma. Z tego, co widziałem, pod 58s podpina się terminal 58d i tak też podpinalem u siebie.

Co do terminalu 58d w polifcie, to go nie ma. Zamiast niego jest terminal 58s. I tu będzie problem, bo 58s jest dezaktywowany czasowo, a 58d nie. Tylko, co go dezaktywuje? Czy licznik czy jakiś przekaźnik?

Ja tez obecnie mam tak podpiente zegary jak Ty i mam problem bo buczy Mi przekaźnik rózowy o ile dobrze pamiętam 381 jest od chalogenów i długich, po przekręceniu stacyjki.Jak tylko wł swiatła to przestaje lub jak daje krótkie strzały długimi to tez na ta chwile przestaje.Cos jest nie tak.Wydaje mi się ze cos z tymi terminalami.

u mnie też trzeszczy. Światła go uciszają albo regulacja pokrętłem. Chociaż jak jest cieplej, to rzadko go słychać. Na bank jest lipa z tymi terminalami, tylko, żeby to ogarnąć trzeba pewnie pogrzebać coś w instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, który pin odpowiada za ta kontrolke zielona po lewej stronie ta pod 4 obrotomieza po wl swiatel właśnie w tych zegarach na foto poniżej.

http://s29.postimg.org/5px5chqb7/images.jpg

Panowie ponawiam pytanie nie patrzcie na strzalke bo to jest przykladowe zdjecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jakiś mod/admin powinien ważniejsze posty podczepić pod pierwszy bo co z tego że ktoś coś dziś wytłumaczy jak za tydzień i tak ktoś znów zapyta bo nie znajdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie, może i już pojawiło się to tutaj, ale doszedłem do n-tej strony i nic a jest tego trochę a potrzebuję szybkiej informacji. Jak mam podłączyć fisa tak żeby pokazywał mi każde z drzwi osobno. Mam już wyprowadzone 3 kable do kostki w słupku po prawej stronie w nogach pasażera. Dolutowałem kable do przewodów wychodzących z 11,12,13 pinu w tej kostce tyle, że teraz pokazuje mi że cały czas drzwi są otwarte. Jak to rozwiązać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybko: Wymiana FIS - VAG AUDI VW itd - soulmaster3m - Chomikuj.pl

Na wolniej musisz poczekać.

---------- Post dopisany at 00:15 ---------- Poprzedni post napisany at 00:07 ----------

Pamiętaj, że kable trzeba przeciąć i wlutować się tymi idącymi do licznika a nie wlutować bezpośrednio bo inaczej dalej pokazywać będzie wszystkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybko: Wymiana FIS - VAG AUDI VW itd - soulmaster3m - Chomikuj.pl

Na wolniej musisz poczekać.

---------- Post dopisany at 00:15 ---------- Poprzedni post napisany at 00:07 ----------

Pamiętaj, że kable trzeba przeciąć i wlutować się tymi idącymi do licznika a nie wlutować bezpośrednio bo inaczej dalej pokazywać będzie wszystkie.

Czyli rozumiem ze kablami idacymi od fisa mam wpiac się w kostke a stare kable mam odciac i zaizolowac? Czy to nie takie proste:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ucinałeś ich a jedynie wlutowałeś się to oczywiście będą się wszystkie pokazywać na raz bo one się łączą.

W poradniku masz zdjęcia jak to ja robiłem i wszystko działa jak należy.

Poszukaj w tym temacie postu #9748

http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b5-efekt-wymiany-licznika-fis-6227/index390.html#post3671735

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej, dzięki :hi: w sumie to wszytko niby podpiąłem pod odpowiednie piny tyle, że nie odciąłem starych kabli i w tym tkwi problem. Idę do garażu poodcinać, zaizolować i powinno śmigać :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cwiara
Walka o nadanie uprawnień do modzenia tematu i stworzenia FAQ trwa.

Ja dostałem moderatora w dziale elektrycznym i niebawem trzeba tu jakieś porządki porobić :hi:

Jeśli utworzysz jakiś faq lub poradnik to mogę wrzucić w pierwszy post. Kontaktuj sie ze mną na PW wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...