Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko działa normalnie, nawet jak otwieram auto to migają kierunki:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wtyczka A (T10) (B na schemacie) numer 1J0 937 733

z niech wychodzą piny B/2 i B/3 dla kierunków LEWY i PRAWY i to idzie do przełącznika kierunków w manetce i jest też połączone z przekaźnikiem kierunków w awaryjce i to chyba tyle co pompka ma do kierunków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wtyczkach nic nie kopałem, ale zobaczę czy przypadkiem nie naderwałem jakiegoś kabla:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie poradzcie cos.Jak to ogarnac.Strona 479 opis w czym mam problem Dosc POWAZNY PRZY ZMIANIE LICZNIKA.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szafa co do kierunków jest jeszcze taka opcja, popatrz czy przy zamkniętych drzwiach nie mrugają Ci lampki w drzwiach , bo może być tak jak u mnie ze mikrostyk w zamku walniety był , na fisie nie pokazywało ze otwarte drzwi ale ogólnie auto widziało i podczas zamykania nie mrugal, ryglowal ale nie mrugal kierunkami , bo nie mruganie przy zamknięciu oznacza otwarte któreś z drzwi lub bagażnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szafa co do kierunków jest jeszcze taka opcja, popatrz czy przy zamkniętych drzwiach nie mrugają Ci lampki w drzwiach , bo może być tak jak u mnie ze mikrostyk w zamku walniety był , na fisie nie pokazywało ze otwarte drzwi ale ogólnie auto widziało i podczas zamykania nie mrugal, ryglowal ale nie mrugal kierunkami , bo nie mruganie przy zamknięciu oznacza otwarte któreś z drzwi lub bagażnika

Sprawdzę, dzięki za trop:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie.

Jestem na etapie zmiany zegarów z audi a4 z 96r a dokłaniej takie;

http://s28.postimg.org/e1gv2pddl/20140122_141504.jpg

2 kostki Niebieska 26pin i Żółta 26 pin i teraz zakładam takie zegary:

http://s4.postimg.org/wzzpnn5x5/100_4040.jpg

http://s9.postimg.org/jcyrn8tuj/100_4041.jpg

2 kostki.Niebieska 32 pin i Zielona 32 pin plus 1 kość czerwona 20 pin do fisa.

Korzystam z tej rozpiski ;

http://s17.postimg.org/izhyqys8b/20140425_193554.jpg

i teraz mam WIELKI problem bo wszystko podlaczyłem na 100% zgodnie z rozpiska i cos jest nie tak mianowicie;

JAK WLACZE ZAPLON TO BUCZY PRZEKAZNIK RÓZOWY 381 ON JEST OD CHALOGENOW KTORE MAM W LAMPACH JAK I OD DLUGICH I JAK PRZYTRZYMAM DLUGIE TO PRZESTAJE PRZEKAZNIK BUCZEC PUSZCZE TO ZNOWU BUCZY. WYDAJE MI SIE ZE JEST JAKIES ZWARCIE NA TYM PRZEKAZNIKU WIEC PODLACZYLEM JESZCZE RAZ ZEGARY I NA WL ZAPLONIE ODLACZALEM KOSTKI OD ZEGAROW PO KOLJI I OKAZALO SIE ZE JAK ODLACZE NIEBIESKA KOSTKE 32 PIN TO PRZESTAJE BUCZEC I TERAZ PODEJRZEWAM ZE COS JEST NIE TAK PODLACZONE W TEJ KOSCI. NIE POKAZUJE MI TEMPERATURY WODY.MOZE JAKIES PINY SA ZAMIENIONE LUB ZLE PODLACZONE.PO DLUZSZEJ GRZEBANINIE UDAŁO MI SIE ZNALEZC PRZEWÓD TAK MYSLE KTÓRY ROBI BAŁAGAN MA ON KOLOR CZERWONY Z NIEBIIESKIM PASKIEM I Z ROZPISKI WYNIKA ZE TO JEST Z NIEBIESKIEJ KOSTKI 26 PINOWEJ PIN NR 19 Terminal 58d KTÓRY JEST PODŁACZONY DO KOSTKI 32PINOWEJ NIEBIESKIEJ PIN 20 I TERAZ TAK JAK ODLACZYLEM TEN PRZEWOD TO JAK WL ZAPLON TO ZAPALAJA SIE TYLKO SAME KONTROLKI DOPIERO PO WL SWIATEL POZYCJI WL SIE PODSWIETLENIE ZEGAROW I ZACZYNA WYSWIETLAC FIS NIE WIEM CZY TAK MA BYC ORYGINALNIE ALE CHYBA NIE NIECH SIE KTOS WYPOWIE.JAK TYLKO WYŁ ZAPLON TO FIS AUTOMATYCZNIE KASUJE PRZEBIEG DYSTANSOWY TEN NA SAMYM DOLE POD DUZYM PRZEBIEGIEM I NIEDZIAŁA ZEGAREK.TEN PRZEWÓD TO CHYBA JEST JAKIS STALY PLUS CO PODTRZYMUJE FISA I ZEGAREK.NIE WIEM CZY DOBRZE MYSLE ALE NA PEWNO TAK BYC NIE MOZE COS JEST NIE TAK.

PODLACZYLEM VAGA I SA NASTEPUJACE BLEDY :

01128,01176,00779,01025

ZROBILEM TES ZEGAROW I WSZYSTKIE WSKAZOWKI SIE RUSZAJA PRAWIDLOWO OBROTY NA 3 TYS PRZEDKOSC 100KM PALIWO SRODEK I WODA 90STOPNI TEZ SRODEK Z TEGO WNIOSKUJE ZE WSKAZNIK OD TEMPERATURY WODY DZIALA TYLKO NIE DOSTAJE SYGNALU OD CZUJNIKA POPRAWCIE MNIE JAK SIE MYLE.

MYSLE ZE NAPISALEM TO W MIARE JASNO I ZROZUMIECIE MNIE O CO MI CHODZI W TYM POSCIE.

I TERAZ MAM DO WAS OGROMNA PROSBE MOZE KTOS PODLACZAL ZEGARY ROWNIEZ KIERUJAC SIE TA ROZPISKA I WYBRNAL ZE TEGO LUB JEST OBIEGANY W TEMACIE I PODPOWIE COS JAK TO ROZWIAZAC.PANOWIE POMOCY NIECH KTOS POMOZE BO NIE WIEM CO MAM ROBIC DALEJ

Widze ze nikt nie poratuje fachowa pomoca a szkoda bo myslalem ze ktos sie odezwie ze moze mam zla rozpiske i podesle inna jakas sprawdzona zebym sobie porównał albo cos w tym stylu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do obeznanych w temacie. Chciałem sobie podmienić liczniki, bo zakupiłem drugie auto, a stare na sprzedaż idzie. W starym (1995) siedzi poliftowy VDO z białym podświetleniem i pełnym FIS. W nowym (1997) siedzi też pełny FIS VDO, ale przedliftowy (bez cyferek na zegarku). Nasiedziałem się wczoraj i pozmieniałem wtyczki w jednym i w drugim aucie. Podpiąłem do auta z 1997 ten polliftowy licznik i zdumienie, bo przekłamuje poziom paliwa i stan naładowania aku (samo ładowanie też jest przekłamane).

Dodatkowo ciągle dochodzi na licznik napięcie, które sprawia, że diody przy wskazówkach i wyświetlaczu ciągle się delikatnie świecą. Nawet po wyjęciu kluczyka i zamknięciu drzwi diody się świecą. Wszystkie kabelki podpięte właściwie, bo sprawdzone. Obrotomierz, prędkościomierz działają dobrze. I co mnie zdziwiło, to nie palił się AirBag, a zachowywał się, jak w oryginale (zapalał się na kilka sek. i gasł).

Czy ktoś spotkał się z czymś takim i to rozwiązał? Kodowanie miałem takie samo, jak przy poprzednim aucie, bo obydwa to 1,9TDI, 4 cyl., więc kodowanie się nie zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie było namieszane, bo dziś przełożyłem kabelki z powrotem i wszystko śmiga jak należy. Rozpiska pinów też musi być ok, bo w aucie z 1995r. kolory kabelków i numery pinów się zgadzają. Kabelki zatem odpadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Co to jest za licznik minilift i jaka ma rozpiske pinów??? jak ktos podrzuci bede wdzieczny.Koles od którego kupywałem zegary z analogowym zegarkiem z cyferkami pow ze sa z 99r???.To sa własnie te zegary dobrze mysle???Czy jest roznica w pinach miedzy zegarami z 98r a 99r??Analogowy zegarek.Pytam bo mam problem z zegarami,wszystko opisane w na stronie 479 i nie wiem jak to ogarnac niechcem nic popalic zeby nie narobic jeszcze wiekszego ambarasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Google, google, google.

Jak opisane na zdjęciu poniżej. Nie patrz na blat prędkości, różnice są w zegarki i wtyczkach.

Roczniki są podane orientacyjne ponieważ nikt tak na dobrą sprawę nie wie na 100% gdzie jest granica. Dokładnie wypada ona w VIN.

1) Pierwsza seria. Zegarek analogowy z nawalonymi kreskami ile wlezie. Czerwone podświetlanie.

2) Lift (minilift, pierwszy lift) Zegarek analogowy z grubymi kreskami na 12,3,6,9 i chudymi co kwadrans, taki stylistyczny update. Czerwone podświetlanie.

3) Ostatni lift (drugi lift), zegar elektroniczny. Białe podświetlanie. Wszystkie MY2000 i później, czyli od chyba 06-07.1999

allclustersrev.jpg

backharnessrev.jpg

---------- Post dopisany at 20:39 ---------- Poprzedni post napisany at 20:32 ----------

Na ile jest ona prawidłowa, no nie wiem, wystarczy poszukać kilku źródeł i porównać oraz mieć nadzieję, że nie są wszystkie z tego samego. Bo samą pinologię to chyba można jeszcze znaleźć w ELSA lub w wersji online jak się dobrze poszuka:

Audi Workshop Manuals

Pinologia dla liczników z pełnym FISem:

====================================================================

Cluster 1

26-Pin Connector, Blue

1 - Open

2 - Signal for buzzer

3 - Terminal 15

4 - Terminal 15

5 - Open

6 - Terminal 61

7 - Parking brake/brake system malfunction

8 - ABS (input signal)

9 - Airbag (input signal)

10 - CAT

11 - Open

12 - Open

13 - Parking light, right

14 - Ignition switch, S-contact

15 - Chime signal

16 - Open

17 - Open

18 - Oil pressure 1.8 bar

19 - Terminal 58d

20 - Coolant level

21 - Turn signal, right

22 - Headlight high beams

23 - Speedometer Vehicle Speed Sensor (VSS) (checking → Chapter)

24 - Brake fluid

25 - Brake pads

26 - Parking light, left

6-Pin Connector, Yellow

1 - Terminal 58

2 - Terminal 58

3 - Engine RPM signal

4 - Air conditioner compressor

5 - Clock (output)

6 - Speed signal 1

7 - Speed signal 2

8 - Door contact (driver's door)

9 - Terminal 30

10 - Terminal 30

11 - Open

12 - Fuel tank warning

13 - Turn signal, left

14 - Open

15 - Open

16 - Seat belt buckle switch

17 - Open

18 - Terminal 31

19 - Terminal 31

20 - Diagnostic wire

21 - Open

22 - Open

23 - Open

24 - Open

25 - Sender for fuel gauge

26 - Engine coolant temperature sensor

20-Pin Connector, Black

1 - Fuel consumption signal

2 - Open

3 - Open

4 - Open

5 - Outside air temperature

6 - Selector lever display

7 - Open

8 - Open

9 - Coolant level

10 - Hydraulic pressure

11 - Trip computer - Reset

12 - Radio/Telephone - Clock

13 - Radio/Telephone - Data

14 - Trip computer (forward sequence)

15 - Radio/Telephone - Enable

16 - Rear lights/headlight low beams

17 - Open

18 - Trip computer (reverse sequence)

19 - Brake lights

20 - Open

4-Pin Connector, Black

1 - Oil temperature sensor

2 - Open

3 - Open

4 - Open

====================================================================

Cluster 2

32-Pin Connector for Basic Functions, Blue

1 - Terminal 15

2 - Turn signal, right

3 - Speedometer output 1

4 - Open

5 - Sender for fuel gauge

6 - Airbag

7 - Terminal 31 sensor Ground (GND)

8 - Coolant temperature

9 - Terminal 31 load Ground (GND)

10 - Oil pressure switch

11 - Engine speed (RPM) signal

12 - Terminal 61

13 - CAT

14 - Self leveling suspension

15 - Terminal 58d

16 - Malfunction Indicator Lamp (MIL)

17 - High beam

18 - Turn signal, left

19 - ABS

20 - Terminal 58s

21 - Door contact (driver's door)

22 - Engine coolant low

23 - Terminal 30

24 - Terminal 31 load Ground (GND)

25 - K-wire

26 - Parking light, right

27 - Parking light, left

28 - Speedometer (input)

29 - Brake fluid level/pressure

30 - S-contact

31 - Seat belt buckle

32 - Electronic Stability Program (ESP)

32-Pin Connector for Additional Functions, Green

1 - Open

2 - Open

3 - Open

4 - Open

5 - W-wire

6 - Tailgate (Lowline model only)

7 - Brake pad (Highline model only)

8 - Input for outside buzzer control (currently not assigned)

9 - Input for outside chime control (currently not assigned)

10 - Low fuel level warning-output signal for Engine Control Module (ECM)

11 - Standing time output

12 - Air conditioning cutout

13 - Parking brake

14 - Electronic throttle

15 - Side marker light

16 - Open

17 - Open

18 - Open

19 - Open

20 - Open

21 - Oil temperature

22 - Open

23 - Open

24 - Open

25 - Open

26 - Open

27 - Open

28 - Open

29 - Open

30 - Speedometer output 2

31 - Open

32 - Open

20-Pin Connector for Multi-Function Display, Red

1 - Fuel consumption signal

2 - Open

3 - Open

4 - Open

5 - Outside air temperature

6 - Selector lever display

7 - Open

8 - Open

9 - Washer fluid

10 - Hydraulic pressure

11 - Trip computer reset

12 - Clock signal for radio frequency display

13 - Data signal for radio frequency display

14 - Trip computer (forward sequence)

15 - Enable signal for radio frequency display

16 - Tail lights/headlight low beam (indicator lights)

17 - Open

18 - Trip computer (reverse sequence)

19 - Brake lights

20 - Open

====================================================================

Cluster 3

Blue 32-Pin Multi-Pin Connector for Basic Functions

1 - Terminal 15

2 - Brake pad wear

3 - Tachometer output 1

4 - not occupied

5 - Tank sensor

6 - Tank warning OBD 2

7 - Terminal 31 (sensor Ground (GND))

8 - Coolant temperature

9 - Terminal 31 (load Ground (GND))

10 - Oil pressure 2 (high)

11 - RPM signal

12 - A/C shut-off

13 - E-Gas/glow plug control

14 - Level control

15 - Terminal 58d

16 - Trailer turn signal

17 - High beam

18 - Left turn signal

19 - not occupied

20 - Terminal 58s

21 - Driver door contact

22 - Low coolant

23 - Terminal 30

24 - Terminal 31 (load Ground (GND))

25 - Consumption signal

26 - Right parking light

27 - Left parking light

28 - Tachometer input

29 - Brake

30 - S-contact

31 - Tachometer output 2

32 - ESP/ASR

Green 32-Pin Multi-Pin Connector for Auxiliary Functions

1 - Door contact (all doors)

2 - Transponder 1

3 - not occupied

4 - not occupied

5 - W-wire

6 - Tailgate

7 - Right turn signal

8 - External buzzer

9 - External gong

10 - Airbag

11 - Stand-still time output

12 - Terminal 61

13 - Parking brake/BRAKE

14 - CHECK

15 - Oil level/oil temperature

16 - not occupied

17 - Transponder 2

18 - CAN high speed (powertrain) (high +)

19 - CAN high speed (powertrain) (low -)

20 - CAN high speed (powertrain) (screen)

21 - ABS

22 - CAN low speed (comfort) (high +)

23 - CAN low speed (comfort) (low -)

24 - CAN low speed (comfort) (screen)

25 - Engine lid

26 - not occupied

27 - Belt buckle

28 - K-wire

29 - Outside temperature -input

30 - not occupied

31 - Selector range display

32 - not occupied

Gray 32-Pin Multi-Pin Connector for Multi-Function Display

1 - Menu selection switch (menu)

2 - Menu selection switch (out A)

3 - Menu selection switch (out B)

4 - Menu selection switch (Enter)

5 - CAN high speed display (high +)

6 - CAN high speed display (low -)

7 - CAN high speed display (screen)

8 - Passenger door contact

9 - Right rear door contact

10 - Left rear door contact

11 - Enable

12 - Clock

13 - Data

14 - Brake light

15 - Windshield washer fluid level

16 - Rear lights/low beams

17 - Left board computer

18 - Right board computer

19 - Board computer, reset

20 - not occupied

21 - not occupied

22 - not occupied

23 - Button branch 1 navigation

24 - Button branch 2 navigation

25 - Button branch Telematic

26 - not occupied

27 - not occupied

28 - not occupied

29 - not occupied

30 - not occupied

31 - not occupied

32 - not occupied

====================================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki sliczne soulmaster3m za odpowiedz.Juz troche wiecej wiem.Jak myslisz która rozpiska bedzie pasowala do moich zegarów z cluster2 czy cluster3.???Jak mozesz to zerknij na strone 479 tam mamopisany problem z zegarami.Teraz wole wypytac dokladniej zanim zaczne zbowu grzebac bo boje sie ze cos uszkodze,popale a chciałbym równiez zostac kolejnym SZCZEŚLIWYM posiadaczem fisa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te DJ Gamon, ogarnij sie, masz zdjecia i opis jak dla przedszkolaka i jeszcze Ci malo? Skoro masz 32 pinowe wtyki i analog to chyba logiczne ze cluster2 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

soulmaster, mam do Ciebie takie pytanie. Czy między licznikami A4 i A6 z tymi samymi wtyczkami i analogowymi zegarkami są jakieś różnice w pinach? Czy każda rozpiska do A4 będzie pasować do A6 bez problemu, oczywiście przy tych samych wtyczkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś to już było napisane, ale nie pamiętam. Nie robiłem przedlifta.

Wystarczy poszukać pinologii do A6 i porównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym problem że ciężko znaleźć a nie mam zbyt wiele czasu na grzebanie na forum szczerze powiedziawszy. Przejrzałem ostatnio pierwsze kilkanaście stron tematu i znalazłem kilka rozpisek ale nie do A6. A zawsze ktoś pisze jeden licznik do jakiego pasuje, nie spotkałem się żeby ktoś napisał że pasuje np. do A4 i do A6. Jak byś miał gdzieś pod ręką to możesz wrzucić, jak nie to poszukam w wolnej chwili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Google. 5 sekund życia zmarnowane.

Understanding differences between Audi A6 clusters and the compatibility issues - AudiWorld Forums

blueplug.jpg

greenplug.jpg

redgrayplug.jpg

---------- Post dopisany at 02:04 ---------- Poprzedni post napisany at 01:58 ----------

10 sekund mojego bezcennego czasu później:

mpd9.jpg

eab7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:facepalm: No nic, dzięki. Szukałem kiedyś ale nie wiedziałem zbytnio jakiej frazy użyć i nie znalazłem nic mądrego. Ty jesteś w tym oblatany więc Tobie łatwo mówić :decayed:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...