Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

witam dzień dobry, ja znów zaczynam koncert życzeń z pytaniami :P chłopaki temat fisa załatwiłem, kontrolka od absu wariowała bo w moim starym liczniku byla żarówka tu dioda i cosik sie prąd chyba nie zgadzał. Ale teraz inne pytanie, czy ktoś miał taki "problem" że po podłączeniu radia (concert II) do zegarów z fisem (2 zegarki cyfrowe czyli bez adaptera) radio co jakiś czas się wyłączało na sekunde i samo odpalało?? bo ja tak mam od czasu do czasu się wyłączy i włączy i nie wiem co jest grane...

---------- Post dopisany at 17:44 ---------- Poprzedni post napisany at 17:40 ----------

aaa no i jeszcze jedno pytanie, jaka micha olejowa pasuje do mojego afna bo nie mam czujnika w misce i nie mam temp i na fisie ciągle wyskakuje sensor oleju..

Na razie pin 15 zielona wtyczka do masy, a jak skołujesz miskę z czujnikiem, to z tego pinu do wtyczki czujnika, druga masa do auta i plus po stacyjce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

no ok a jaka miska pasuje do mojego ulepa?? z afn`a mam szukać? czy co?

z radiem się nie orientujesz co za cyrki?

---------- Post dopisany at 21:13 ---------- Poprzedni post napisany at 21:11 ----------

w sumie Ci powiem że ciekawe z ta masą, bo wyciągnąłem sobie już kabel przez ecu do czujnika i wsadziłem pod śrubę od amorka żeby zmasować i dalej sie drze od czasu do czasu więc nie ogarniam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z radiem się nie orientuje, w radiach z CANem jest taki motyw (np moje RNS-E), że co pół godziny się wyłącza i nie odpala się po kluczyku i nie wyłącza, ale jak Ci się wyłącza na sekunde i włącza spowrotem, to nie mam pojęcia co to może być... Co do oleju... Co masz podłączone pod 10 pin niebieskiej wtyczki? Tam jest sygnał o ciśnieniu oleju, może tam coś jest nie tak lub w ogóle nie podłączone i Ci drze jape.

---------- Post dopisany at 21:30 ---------- Poprzedni post napisany at 21:28 ----------

BTW, teraz mi się przypomniało, że chciałeś moją rozpiskę, pisałeś do mnie na PW. Próbowałem przesłać na szybko, ale jest powyżej 7000 znaków i nie mogłem przesłać, a potem o tym zapmniałem, bo się spieszyłem. Wklejam ją tutaj już nie wiem sam który raz :decayed: proszę bardzo:

connector for basic functions, 32-pin, blue

1 -Terminal 15

2 -Wear of brake pads

3 -Speedometer output 1

4 -not used

5 -Fuel gauge sender

6 -Fuel gauge warning OBD 2

7 -Terminal 31 (sensor earth)

8 -Coolant temperature

9 -Terminal 31 (load earth)

10 -Oil pressure 2 (high)

11 -Engine-speed signal

12 -Air conditioner shutoff

13 -Electronic throttle/ pre-glow control

14 -Self-levelling suspension

15 -Terminal 58d

16 -Trailer turn signal

17 -Main beam

18 -Left turn signal

19 -not used

20 -Terminal 58s

21 -Door contact, driver's side

22 -Low coolant level

23 -Terminal 30

24 -Terminal 31 (load earth)

25 -Consumption signal

26 -Right parking light

27 -Left parking light

28 -Speedometer input

29 -Brake

30 -S-contact

31 -Speedometer output 2

32 -ESP/TCS

connector for additional functions, 32-pin, green

1 -Door contact (all doors)

2 -Transponder 1

3 -not used

4 -not used

5 -W wire

6 -Tailgate

7 -Right turn signal

8 -External buzzer

9 -External gong

10 -Airbag

11 -Service life output

12 -Terminal 61

13 -Parking brake

14 -CHECK

15 -Oil level / temperature

16 -not used

17 -Transponder 2

18 -CAN high speed (drive) (high +)

19 -CAN high speed (drive) (low -)

20 -CAN high speed (drive) (screen)

21 -ABS

22 -CAN low speed (Convenience) (high +)

23 -CAN low speed (Convenience) (low -)

24 -CAN low speed (Convenience) (screen)

25 -Bonnet

26 -not used

27 -Belt buckle

28 -K wire

29 -Ambient temperature input

30 -not used

31 -Selection range

32 -not used

connector for multifunction display, 32-pin, grey

1 -Switch menu guide (menu)

2 -Switch menu guide (out A)

3 -Switch menu guide (out B)

4 -Switch menu guide (Enter)

5 -CAN high speed Display (high +)

6 -CAN high speed Display (low -)

7 -CAN high speed Display (screen)

8 -Door contact, passenger side

9 -Door contact, rear right

10 -Door contact, rear left

11 -Enable

12 -Clock

13 -Data

14 -Brake light

15 -Washer fluid level

16 -Tail lights/dipped beams

17 -On-board computer, left

18 -On-board computer, right

19 -On-board computer reset

20 -not used

21 -not used

22 -not used

23 -Key branch 1 Navigation system

24 -Key branch 2 Navigation system

25 -Key branch Telematics

26 -not used

27 -not used

28 -not used

29 -not used

30 -not used

31 -not used

32 -not used

connector for radio clock, 4-pin, black

1 -Radio clock signal (data)

2 -Radio clock 5V

3 -not used

4 -Radio clock earth

Oczywiście rozpiska do licznika poliftowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze spróbuje ten kabel zmasować z klemą ujemna, może śruba ma za malą masę, jak nie pomoże bd szukał przyczyny dalej, mam nadzieję że to tylko wina masy bo nie chce mi sie wszystkiego rozizolowywać ;) co do radia, zanim nie zmieniłem zegarów, to wyłaczało sie po godzinie, nie było podsw klawiszy i nie wyłączało sie po wyciagnieciu kluczyka, teraz z tym zegarem wszystkie te opcje wrócily no ale pojawila sie jedna ktorej za bardzo nie chciałem czyli od czasu do czasu wyłącznie sie na sekundę...

---------- Post dopisany at 21:53 ---------- Poprzedni post napisany at 21:33 ----------

rozpiskę już ogarnąłem z paru stron wstecz ale dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli kable od fisa (te 3)ida do radia to to nie moze dzialac..... musisz wpiac te 3 kable do zielonej kostki c2 w pin 8,9,10 i cala ta kostke do czerwonej kostki od adaptera, a druga fostke czerwona wpiac do rasia w miejsce mini iso c1 c2 c3....

---------- Post dopisany at 16:33 ---------- Poprzedni post napisany at 16:29 ----------

http://i1174.photobucket.com/albums/r611/dropsone/2836328127.jpg

Kolego dropsone ja mam taki adapter, bo zamiast tamtego przysłał mi gość taki:

DSC00239.jpg

<br /><br />

Z tego co napisałeś to mam się wpiąć w piny o których pisaliśmy do kostki zielonej wychodzącej z instalacji samochodu:

DSC00237.jpg

<br /><br />

Tylko ja tam będę musiał w tej kostce zielonej dodać terminale pod odpowiednie piny. Czy dobrze to rozumie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest! musisz zalozyc na kable i wpiac nowe piny bo miejsca sa wolne, te 3wtyczki zolta/zielona/niebieska/ co wychodza z adaptera to ich wogole nie ruszasz tylko wpinasz do radia, a jak juz wepniesz te trzy przewody od fisa do zielonej kostki z instalacji samochody to wtedy zielona i zolta razem wpinasz do czerwonej od adaptera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo, kodowania nie ruszasz czasami przy tym zestawieniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe ze bedzie trzeba ale narazie niech dobrze podlaczy i jezeli bedzie problem to zabierzemy sie za kodowanie, ja z tego co pamietam to u siebie mialem kodowanie licznika 00140 i wszystko latalo bez problemu (wszystko w zasadzie wylaczone) ale jak cos to sie sprobuje dopisac moze +16 ja musze poszukac na kompie bo juz za bardzo nie pamietam jak to sie robilo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 to navigation, 4 chyba było radio albo 1, też nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez CANa kodujesz główne kodowanie licznika, a z CANem wszystko masz w kanale 62.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki, mam taki pływak w aucie:

DSC_0391.jpg

w kostce dochodzącej do pływaka są 4 przewody, po odpieciu kostki okazalo sie że 2 piny tylko są wykorzystane, mam licznik z a6 więc wskazania są błędne wiadomo wszystko w drugą stronę, ale pytanie brzmi, czy jeżeli mam "nadmiar" kabli w kostce, to może można coś zmienić by pokazywało normalnie, czy bez wymiany pływaka się nie obejdzie?? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obejdzie się bez wymiany pływaka (mam taki, wal na PW, albo dzwoń, numer do mnie już masz), bo te pływaki są w środku odwrócone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaju poszło PW ;)

---------- Post dopisany 11-12-2012 at 12:59 ---------- Poprzedni post napisany 09-12-2012 at 15:22 ----------

chlopaki pytanie, wymienilem manetke na ta z fisem i znalaz sie przelacznik do regulowanej pracy wycieraczek, tylko po wlaczeniu nic sie nie dzieje z czasem pracy.. czy wystarczy podmienic przekaźnik na ten 389 i bedzie dzialalo? bylbym wdzieczny za pomoc :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaju poszło PW ;)

---------- Post dopisany 11-12-2012 at 12:59 ---------- Poprzedni post napisany 09-12-2012 at 15:22 ----------

chlopaki pytanie, wymienilem manetke na ta z fisem i znalaz sie przelacznik do regulowanej pracy wycieraczek, tylko po wlaczeniu nic sie nie dzieje z czasem pracy.. czy wystarczy podmienic przekaźnik na ten 389 i bedzie dzialalo? bylbym wdzieczny za pomoc :wink:

a miałeś jakieś dodatkowe kabelki przy tej manetce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlaśnie nie, podmienilem tylko kabelki i dzialalo, trzeba bylo tylko mase dodac bo stawaly gddzie chcialy jak sie je wylaczylo a nie schodzily do konca..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek, a na który pin podałeś mase?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie mogę ustawić poziomu paliwa , zapaliła mi się kontrolka rezerwy a do czerwonego jeszcze ze dwa milimetry. Zmniejszyłem w VAGu wartości na min. i to niewiele pomogło a jak zatankowałem full to wskazówka nie doszła do max. Trochę się dziwię bo budzik jeździł w A4 tylko z 2,5 TDI ale zbiornik i pływak raczej ten sam.

Na jakiej zasadzie działa to wskazanie ? Rozumiem że pływak podaje oporność do zegara, ale czemu kontrolka zapala sie niezależnie od wskazówki ?

1 czy da się ustawić ilość paliwa rezerwowego ?

2 czy kontrolka rezerwy zapala się bo już faktycznie jest tam ~7 litrów paliwa, czy zapala się za wcześnie bo jest źle ustawiona.

3 jak sprawdzić czy nie jest przestawiona wskazówka w liczniku ?

Zapaliła mi się rezerwa, komp pokazuje 70 km. do przejechania średnie spalanie ok 7 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diablo, u mnie jak rezerwa się zapala to też pokazuje około 70km zasięgu,

Jak przy zatankowaniu na fulla wskazówka nie idzie na max. to jest duża szansa że jest przestawiona

Możesz to sprawdzić vagiem, łączysz się z licznikiem i wybierasz "output test"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...