Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Myślę nad montażem FISa do swojego audi a4 1,9 tdi 1z. Mam pytanie co do immo. Mój samochód nie ma immo w zegarach i jak założę zegary nowsze to będzie problem z odpaleniem i jakimś przekodowaniem immo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

nie musisz nic kodować jak masz imo poza zegarami. Jedynie należy się wpiąć pod podświetlenie imo na zegarach. Jest to opisane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha no wiem o co chodzi, tylko nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi o immo. wszędzie pisali że trzeba kodować. zastanawiam się nad kupnem licznika od kolegi kuba84 z forum. i teraz pytanie czy taki licznik podejdzie i czy da radę przekodować go z mil na km vagiem ?

Liczniki FIS z analogowym zegarkiem, czerwone podświetlenie, na czerwoną kostkę FIS - AKTUALNY

Licznik nr 1, ANGOL

DSC00469J_eprsspn.JPG

DSC00470J_eprsspe.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vagiem przekoduje z mil na km. Jeśli chodzi o imo to wszystko zależy jaki masz treaz licznik. Jeśli taki jak na foto to już jest imo w zegarach i kodowanie potrzebne. Jeśli przedlifotwy (pełno kreseczek na zegarku) to imo poza zagearami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na pewno immo poza zegarami bo już kiedyś zmieniałem licznik i nie trzeba było nic kodować, myślałem że mogą być problemy po wstawieniu licznika z immo. Czy vagiem da radę ustawić przebieg ? Mam dostęp do kabli Polski Vag usb i programu Vag-Com, mam też kabel KKL VAG-COM na port COM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na pewno immo poza zegarami bo już kiedyś zmieniałem licznik i nie trzeba było nic kodować, myślałem że mogą być problemy po wstawieniu licznika z immo. Czy vagiem da radę ustawić przebieg ? Mam dostęp do kabli Polski Vag usb i programu Vag-Com, mam też kabel KKL VAG-COM na port COM.

jak bys Kolego minimalnie poczytal to bys wyczytal ze zwyklym kablem przebiegu nie zmienisz... :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma to znaczenie daj link do tego emula to może coś wykminie

Wysłane z mojego GT-I8190N za pomocą Tapatalk 2

:hi:

Proszę ale tutaj nie ma rozpisanych wartości :( , ale sprawdzić możesz :wink:

beztytuuyns.jpg

DSC01297.jpg

zdjęcia wziąłem z tematu : Montaż licznika z FIS . :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlopaki pytanie... jezeli w polifcie wymienie zegary z 1/2 fis na fuul fis.. to musze koniecznie nowe transpondery kupowac do kluczy zeby nadac im nowy pin... czy da sie to jakos inczej obejsc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poradnik ty mój czytał? ;)

Wymieniałem 1/2 na full w polifcie 06.1999 i transponder z kluczyka zostawał ten sam.

Oczywiście miałem tylko jeden kluczyk to do tego 1/2 fis dograłem pozostałe 3 klucze ze świeżymi pigułkami a później wszystkie 4 transpondery do licznika z fullem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klejk wszystko kodujesz na starych pestkach bo tal naprawdę pestki są przypisane do ecu auta a nie licznika dlatego można zmieniać liczniki jak rękawiczki bez zmiany pestek a pestek z innego auta nie dopiszesz do swojego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miodzio ją niedawno zmienialem w swoim 1z na fisa. Żadnych problemów nie ma. Tylko jeśli już masz kupować licznik to weź sobie po II lifcie, z białym podswietleniem i cyfrowym zegarkiem. Mi udało się taki dorwac razem z manetka za 100zł u siebie na szrocie. Możesz mieć problemy:

- z kontrolka immo, ale wystarczy wylutowac jedną nozke diody i podpiac pod kabelek od naszego immo

- czujnikiem poziomu i temp oleju. Można zmienić miskę na taka z czujką albo wstawić emulator

- jak miałeś licznik uk-nsi to bedziesz mial problem z ikonka air bag. Będzie się świecić nawet bez błędów. Podobno mozna zmienic w sterowniku air bag i po sprawie. Muszę u siebie sprawdzić.

Reszta jest ok i żadnych problemów nie ma.

---------- Post dopisany at 23:09 ---------- Poprzedni post napisany at 23:05 ----------

Ma to znaczenie daj link do tego emula to może coś wykminie

Wysłane z mojego GT-I8190N za pomocą Tapatalk 2

:hi:

Proszę ale tutaj nie ma rozpisanych wartości :( , ale sprawdzić możesz :wink:

http://s1.postimg.org/cqrursf6z/beztytuuyns.jpg

http://s2.postimg.org/j8ldcf8hx/DSC01297.jpg

zdjęcia wziąłem z tematu : Montaż licznika z FIS . :wink:

Kolego, wczoraj Łukaj mi to ogarniał. Ja mam u siebie rezystory na 0,25W, a kondensatory na 16V i 25V. I niby jest poprawnie. Muszę jednak zmienić jeden rezystor, bo mi idota w sklepie dał 4,7k zamiast 5,1k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miodzio ją niedawno zmienialem w swoim 1z na fisa. Żadnych problemów nie ma. Tylko jeśli już masz kupować licznik to weź sobie po II lifcie, z białym podswietleniem i cyfrowym zegarkiem. Mi udało się taki dorwac razem z manetka za 100zł u siebie na szrocie. Możesz mieć problemy:

- z kontrolka immo, ale wystarczy wylutowac jedną nozke diody i podpiac pod kabelek od naszego immo

- czujnikiem poziomu i temp oleju. Można zmienić miskę na taka z czujką albo wstawić emulator

- jak miałeś licznik uk-nsi to bedziesz mial problem z ikonka air bag. Będzie się świecić nawet bez błędów. Podobno mozna zmienic w sterowniku air bag i po sprawie. Muszę u siebie sprawdzić.

Reszta jest ok i żadnych problemów nie ma.

---------- Post dopisany at 23:09 ---------- Poprzedni post napisany at 23:05 ----------

Ma to znaczenie daj link do tego emula to może coś wykminie

Wysłane z mojego GT-I8190N za pomocą Tapatalk 2

:hi:

Proszę ale tutaj nie ma rozpisanych wartości :( , ale sprawdzić możesz :wink:

http://s1.postimg.org/cqrursf6z/beztytuuyns.jpg

http://s2.postimg.org/j8ldcf8hx/DSC01297.jpg

zdjęcia wziąłem z tematu : Montaż licznika z FIS . :wink:

Kolego, wczoraj Łukaj mi to ogarniał. Ja mam u siebie rezystory na 0,25W, a kondensatory na 16V i 25V. I niby jest poprawnie. Muszę jednak zmienić jeden rezystor, bo mi idota w sklepie dał 4,7k zamiast 5,1k.

:hi:

aha czyli wnioskuje że ta moja rozpiska jest dobra po za kondensatorami ale ja i tak oba spróbuje zlutować na 12V i zobaczę czy będzie git thx za info :D nie chciałem kupować na pale teraz cos podziałam :banan::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko mi powiedzieć, czy jest dobra. Ja teraz czekam na poprawioną wersję. Jak ją dostanę, to przetestuję i napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha czyli przedwczesny wybuch radości :banan: ale i tak spróbuje coś pokminić bo już się nakręciłem :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmontujesz i będzie Ci działać, to daj znać. Jeszcze jedna jest zagadka przy tym emulatorze. Chodzi o tranzystor IRF530N. On ma 3 nóżki i trzeba je odpowiednio wlutować, żeby dobry sygnał wysyłał do licznika. A jest kilka kombinacji. Jeśli wlutować go trzeba, tak, jak jest oznaczone na schemacie, to prosta sprawa, ale jak trzeba to zrobić po kombinacjach, to jest trochę gorzej.

Ja też się napaliłem na ten emulator. Mam podpięte radio pod licznik i wolałbym, żeby mi się tam wyświetlały informacje z radia, a nie pomarańczowy napis SENSOR. Jak coś Ci się uda, to pisz. Ja też jak dostanę swoje urządzonko i będzie działać, to opiszę tu, co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmontujesz i będzie Ci działać, to daj znać. Jeszcze jedna jest zagadka przy tym emulatorze. Chodzi o tranzystor IRF530N. On ma 3 nóżki i trzeba je odpowiednio wlutować, żeby dobry sygnał wysyłał do licznika. A jest kilka kombinacji. Jeśli wlutować go trzeba, tak, jak jest oznaczone na schemacie, to prosta sprawa, ale jak trzeba to zrobić po kombinacjach, to jest trochę gorzej.

Ja też się napaliłem na ten emulator. Mam podpięte radio pod licznik i wolałbym, żeby mi się tam wyświetlały informacje z radia, a nie pomarańczowy napis SENSOR. Jak coś Ci się uda, to pisz. Ja też jak dostanę swoje urządzonko i będzie działać, to opiszę tu, co i jak.

Nie sugeruj się schematem przy podłączeniu tego tranzystora, bo program w którym był tworzony ten schemat nie odróżnia różnych typów tranzystorów. Zapoznaj się z karta katalogowa tego tranzystora. Złożyłem kilka sztuk tych emulatorów i chodzą dobrze. Rezystory 0.25 w wystarczają. Natomiast kondensatory 16v chyba dawałem. Nie pamiętam teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...