Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

... u mnie też podobny siedzi

2FTP9.jpg

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Głupie pytanie ale gdzie montowaliście ten czujnik?

Opublikowano

Okolice filtra oleju. Jest tam wkręcona zaślepka.

Opublikowano

uuu to dziwne bo wtyka jest na dole zbiorniczka (z tyłu kierunkowskazu)...

to może nie będę zawracał sobie głowy tym powiadomieniem...

dzisiaj odbieram zamówiony czujnik temperatury oleju... 22 zł mnie kosztował może uda się uruchomić wskaźnik na zegarach[br]Dopisany: 24 Marzec 2010, 07:30_________________________________________________Dzisiaj zostały dokonane kolejne prace poprawiające fabrykę tzn.:

- zamontowałem ori wtyczkę do FIS

wy269.jpg

- zamontowałem i podłączyłem czujnik temperatury oleju co by wszystkie zegarki na liczniku działały, przewód do podłączenia był przez fabrykę przygotowany tylko wystarczyło go podpiąć pod czujnik (trochę gimnastyki było żeby odkręcić tę śrubkę w miejsce której wkręca się czujnik):

iWCU0.jpg2FRk0.jpg2FTP9.jpg

- podpiąłem do licznika przewód, od czujnika temperatury oleju, który przy zakładaniu FIS-u od razu sobie wyprowadziłem z komputera

2GmKS.jpgwACer.jpg

Podłączenie czujnika udało się dzięki wskazówką we wcześniejszych postach kolegi amokka :good:

Zauważyłem, że lewa strona licznika jest mocniej podświetlona od prawej będę musiał się przyjrzeć żaróweczką bo może są nie odpowiedniej mocy :mysli:

Tutaj armistead looknij zamieszczałem kiedyś fotki gdzie to się instaluje (w TDI chyba jest podobnie).

Opublikowano

W jakim stopniu da się opcje fisa wykorzystać przy wmontowaniu licznika z fisem do przed liftowej za konca 95r?

Opublikowano

W jakim stopniu da się opcje fisa wykorzystać przy wmontowaniu licznika z fisem do przed liftowej za konca 95r?

Wyświetlacz FIS daje możliwość uzyskania następujących informacji i funkcji:

- chwilowe zużycie paliwa

- średnie zużycie paliwa

- zasięg jazdy

- czas jazdy

- średnia prędkość jazdy

- wyświetlanie temperatury zewnętrznej

- wyświetlanie częstotliwości radia (jeśli masz ori radio)

- ostrzeganie o przekroczeniu prędkości (2 poziomy)

- położenie dzwigni zmiany biegów (automat)

Opublikowano

Dzieki za info tego mi trzeba bylo. Jedno pytanie czy wyświetla też błędy jak np jakies uszkodzenie czegoś tak jak w normalnym fisie?

Opublikowano

Wyświetla informacje (ostrzeżenia) m.in. o awarii układu hamulcowego, temperaturze i poziomie płynu chłodzącego, ciśnieniu oleju, za małej ilości paliwa (rezerwa). Nie wyświetli Ci ostrzeżeń o np. niedoborze płynu do spryskiwaczy czy uszkodzeniu tylnych światłe lub świateł mijania (tzw. BEMSLICHT) chyba że dołożysz odpowiednie czujniki lub moduły.

Opublikowano

No tak rozumiem a ogolnie jestem w stanie sam sobie to wszystko zrobić moja wiedza na poziomie elektryki mała nie jest ale zbyt wielka też nie. Z jakimi się to mniej wiecej wiąrze kosztami?

Opublikowano

Podająć koszty to można pi razy oko przyjąć, że licznik 250 zł + manetka 70 zł + wtyczka do FIS 20 zł + czujnik temperatury oleju (jakbyś chciał montować żeby ożywić wskażnik) 20 zł no i jakieś tam kabelki które oczywiście można kupić lub wykorzystać z odzysku (podobnie jak wtyczkę do FIS, którą można wykonać z taśmy od dysku twardego), izolacje itd.

Jeśli chodzi o możliwośc wykonania tego to uważam, że można to spokojnie samemu (tak jak w moim przypadku i wielu innych kolegów) przeprowadzić po przestudiowaniu tego tematu w którym jest praktycznie wszystko opisane.

Opublikowano

Dodatkowo żeby podłączyć poziom płynu spryskiwaczy musisz dokupić odpowiednią pompke z czujnikiem, a żęby uruchomić działanie kontroli spalonych żarówek, dokupić odpowieni moduł, choć z tym jest sporo roboty żeby to podłączyć...... i chyba ciężko go dokupić. Możesz też ewentualnie zrobić to na kontraktonach, koszt max 5zł, a efekt ten sam (ja tak mam) :rolleyes:

Opublikowano

Dodatkowo żeby podłączyć poziom płynu spryskiwaczy musisz dokupić odpowiednią pompke z czujnikiem, a żęby uruchomić działanie kontroli spalonych żarówek, dokupić odpowieni moduł, choć z tym jest sporo roboty żeby to podłączyć...... i chyba ciężko go dokupić. Możesz też ewentualnie zrobić to na kontraktonach, koszt max 5zł, a efekt ten sam (ja tak mam) :rolleyes:

Do spalonych żarówek wystarczy przekaźnik 387 i wpinasz sie w bezpieczniki 30minut zabawy w lutowanie i po problemie !!!!

Opublikowano

Dodatkowo żeby podłączyć poziom płynu spryskiwaczy musisz dokupić odpowiednią pompke z czujnikiem, a żęby uruchomić działanie kontroli spalonych żarówek, dokupić odpowieni moduł, choć z tym jest sporo roboty żeby to podłączyć...... i chyba ciężko go dokupić. Możesz też ewentualnie zrobić to na kontraktonach, koszt max 5zł, a efekt ten sam (ja tak mam) :rolleyes:

Do spalonych żarówek wystarczy przekaźnik 387 i wpinasz sie w bezpieczniki 30minut zabawy w lutowanie i po problemie !!!!

mogłbyś pojaśnić temat? mam ten przekaznik....

a tak btw... to w tym miesiącu założyłem 10 FISa :-) w autku także kolegi z klubu :-)

Opublikowano

Dodatkowo żeby podłączyć poziom płynu spryskiwaczy musisz dokupić odpowiednią pompke z czujnikiem, a żęby uruchomić działanie kontroli spalonych żarówek, dokupić odpowieni moduł, choć z tym jest sporo roboty żeby to podłączyć...... i chyba ciężko go dokupić. Możesz też ewentualnie zrobić to na kontraktonach, koszt max 5zł, a efekt ten sam (ja tak mam) :rolleyes:

Do spalonych żarówek wystarczy przekaźnik 387 i wpinasz sie w bezpieczniki 30minut zabawy w lutowanie i po problemie !!!!

A jeśli masz xenon czy diodowe postojówki to tez to działa bez problemu?

Opublikowano

Dodatkowo żeby podłączyć poziom płynu spryskiwaczy musisz dokupić odpowiednią pompke z czujnikiem, a żęby uruchomić działanie kontroli spalonych żarówek, dokupić odpowieni moduł, choć z tym jest sporo roboty żeby to podłączyć...... i chyba ciężko go dokupić. Możesz też ewentualnie zrobić to na kontraktonach, koszt max 5zł, a efekt ten sam (ja tak mam) :rolleyes:

Do spalonych żarówek wystarczy przekaźnik 387 i wpinasz sie w bezpieczniki 30minut zabawy w lutowanie i po problemie !!!!

No właśnie... Gdybyś temat rozjaśnił byłby git majonez.
Opublikowano

Dodatkowo żeby podłączyć poziom płynu spryskiwaczy musisz dokupić odpowiednią pompke z czujnikiem, a żęby uruchomić działanie kontroli spalonych żarówek, dokupić odpowieni moduł, choć z tym jest sporo roboty żeby to podłączyć...... i chyba ciężko go dokupić. Możesz też ewentualnie zrobić to na kontraktonach, koszt max 5zł, a efekt ten sam (ja tak mam) :rolleyes:

Do spalonych żarówek wystarczy przekaźnik 387 i wpinasz sie w bezpieczniki 30minut zabawy w lutowanie i po problemie !!!!

Kolego to wez nam trooche uchyl swojej wiedzy jak to zrobic bo ja sie do tego zabieram ale brak czasu do tego, a miło by było jak przeszedłes ta procedure to wiesz cos na ten tamat, a jak wiadomo każda informacja sie liczy.

A ze zrobiłes to w 30 min to nie chce mi sie w to wierzyc bo kazdy kabel od swiateł trzeba sie w niego wpiac i przepuscic przez przekaźnik.

Opublikowano

Więc tak :

Kupujesz 387 (Krycha ma do sprzedania za 20zł)

Wszystkie przewody poza stop wpina się w skrzynkę bezpieczników.

Przykładowo podłączam światło mijania prawe, czyli bezpiecznik nr 20. przecinam przewód w skrzynce bezpieczników, który wychodzi z tego bezpiecznika do lampy i w obieg wpinam odpowiednie piny z przekaźnika.

Rozpiska bezpieczników:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/4e1435a56d6d89e8.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5af0eb154bd48ddd.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f08ceef9ff0bc19d.html

Rozpiska pinów większości przekaźników kontroli świateł (sprawdzałem na trzech różnych które mam i pasuje wink ):

1. od bezpiecznika S5

2. masa

3. do zestawu wskaźników (t32a/16)

4. wyjście dla PRAWEGO światła stopu

5. wejście dla bocznych świateł stopu

6. wyjście dla środkowego(dodatkowego)światła stopu

7. wejście dla środkowego(dodatkowego)światła stopu

8. wyjście dla LEWEGO światła stopu

9. do zestawu wskaźników (t32a/6)

10. wejście dla światła pozycyjnego PRAWEGO

11. wejście dla światła mijania LEWEGO

12. wyjście dla światła tylnego PRAWEGO

13. wyjście dla światła mijania LEWEGO

14. wejście dla światła mijania PRAWEGO

15. wyjście dla światła mijania PRAWEGO

16. (nie używane)

17. wyjście dla światła tylnego LEWEGO

18. wejście dla światła pozycyjnego LEWEGO

Opublikowano

A jak się to ma do xenonów oraz postojówek na diodach? wywala błąd czy przechodzi?

Opublikowano

ja mam ledy z tyłu i z przodu i alarm świecił od żarówek cały czas. takze panowie jak nie macie oryginalnych źródeł światła to odradzam zakładanie tego modułu.. szkoda roboty bo bedzie was drażniło potem aż zmasujecie ten pin 16 w fisie i bedzie święty spokój z alarmem spalonej żarówki

Opublikowano

A jak to sie ma do xenonów samych ??? Orientuje sie ktos ??? Pokazuje bład czy nie ???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...