fazis Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 FIS wyrezany, w bonusie z tempomatem. Wielkie dzięki dla kolegi bin85 Co ciekawe w moim MY 2000 nie było żółtego kabelka od spalania, trzeba było się wpiąć bezpośrednio do sterownika. Transplantacja z 1/2 FIS na pełny. Zostało mi tylko do dorezania niski poziom płynu i radyjko, ale poza tym wszystko pięknie działa.
pawelwarsze Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 dobra narazie ujebalem ten kabelek i go zmasowalem pozostaje problem sensor oleju :/ i air bag a temp plynu dziala bez zarzutu
moscic Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Niestety w moim Audi po zmianie na FISa po podlaczeniu do kompa wyskoczyl taki blad: 18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster P1650 - 35-10 - - - Intermittent Ktos wie dlaczego? Wczesniej byly liczniki 1/2 fis, teraz jest pelny fis. Oczywiscie takie same (biale podswietlenie, cyfrowy zegarek) i jesli juz jestesmy przy bledach. Na starych zegarach mialem jeszcze inny blad ktorego teraz nie ma: 18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317): Implausible Signal P1601 - 35-00 - - Czt przez ten blad moze "latac" wskazowka predkosciomierza? Bo mialem tak na straych zegarach i na naowych tez.
flex78 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Zobacz kodowanie (17 - Instruments) na kanałach 60/61/62, miałem podobnie po zmianie licznika z A6, odpowiednie przypisanie kodu wyeliminowało ten błąd Niestety w moim Audi po zmianie na FISa po podlaczeniu do kompa wyskoczyl taki blad: 18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster P1650 - 35-10 - - - Intermittent Ktos wie dlaczego? Wczesniej byly liczniki 1/2 fis, teraz jest pelny fis. Oczywiscie takie same (biale podswietlenie, cyfrowy zegarek) i jesli juz jestesmy przy bledach. Na starych zegarach mialem jeszcze inny blad ktorego teraz nie ma: 18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317): Implausible Signal P1601 - 35-00 - - Czt przez ten blad moze "latac" wskazowka predkosciomierza? Bo mialem tak na straych zegarach i na naowych tez.
moscic Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Na kanale 60 i 61 jest na pewno 0. Nie pamietam co bylo na 62. Ale to juz jutro sprawdze. A macie jakas rade na ten blad? 18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317): Implausible Signal P1601 - 35-00 - - Bo moze to przez to wskazowka predkosciomierza mi wariuje.
MaxsteRR Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Na kanale 60 i 61 jest na pewno 0. Nie pamietam co bylo na 62. Ale to juz jutro sprawdze. A macie jakas rade na ten blad? 18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317): Implausible Signal P1601 - 35-00 - - Bo moze to przez to wskazowka predkosciomierza mi wariuje. Sprawdź te kanały w starych zegarach i wpisz takie samo kodowanie w nowych Co do błędu, sprawdź styki przekaźników, może być też któryś uszkodzony, ale nie pamiętam, który to przekaźnik
moscic Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 A wiec jest tak: 18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster P1650 - 35-10 - - - Intermittent Ciagle jest ten blad. Na starych zegarach kanal 60 ma wartosc 1025 a kanaly 61,62 sa niedostepne. W zegarach z pelnym fisem 60,61,62 mialy wartosc 0. W 60 zmienilem na 1025, usunalem ten blad ale pojawia sie dalej. Co moze byc nie tak? Numer starych zegarow (pol FIS): 8D0 920 950 E Jeager Numer nowych zegarow (Fis): 8D0 920 980 A VDO Sa od anglika i benzyna. Ale jezdze anglikiem wiec mi nic nie przeszkadza. Tarcza obrotow tez mi nie przeszkadza wiec nie wiem czy jest sens wgrywac nowy wsad i zmieniac tarcze zegarow. [br]Dopisany: 07 Czerwiec 2011, 12:13_________________________________________________Udalo sie 18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster P1650 - 35-10 - - - Intermittent zniknal. Nie dalem za wygrana i sprawdzilem wszystko jeszcze raz. Wszystko jeszcze raz wprowadzalem i zniknal ten blad. Ale mam jeszcze kilka pytan: 1. Po wlaczeniu zaplonu pojawia sie na chwile napis SERVICE!. Liczniki inspekcji wyzerowane. Nie wiem co jest graane. 2. Nie wlacza sie kontrolka swiec zarowwych. Kontrolka taka pofalowana od swiec jest oczywiscie (chyba to ta). Kodowanie silnika jest oczywwiscie zrobione na diesel. 3. Jak to jest z tym spalaniem? u mnie to pin 25 w niebeiskiej kostce. Ale tam juz jest podlaczony kabelek wiec myslalem ze jest podlaczone(rozbieralem kostke i sprawdzalem) A przy kompie w samochodzie nie widzialem tego zoltego kableka. Czy w samochodach po II lifcie jest cos inaczej? Czy jednak szukac tego kabelka i podlaczac pod ten pin. A moze po prostu jest wyprowadzony kabelek z zegarow ale dalej jest juz nie podlaczony? Ktos cos wie na ten temat? Spalanie pokazuje mi 5 mpg (miles per gallon, anglia) A jak dodam wiecej gazu to czasami jest nawet 8 mpg A tak poza tym to wszystko dziala. Po podlaczeniu zegarow od razu dzialalo mi ladowanie i temperatura oleju Wiec nie mialem za duzo roboty :> Udalo tez sie pozbyc swiecacej kontrolki od airbag. Mialem bledy airbaga i mysle ze pojawi sie to spowrotem poniewaz nie wiem czemu ale mam odlaczone poduszki w siedzeniach. taki juz kupilem. Cos juz bylo kombinowane. Ale moja opcja jest taka ze ktos kiedys kombinowal przy zegarach a jak sie okazalo byly po proste uwalone.
Hub81 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Witam, również robię przymiarki do wymiany licznika Stary 8D0 920 900 K jeager Nowy 8D0 920 980 A VDO - anglik Chciałbym zamienić tarcze prędkościomierza i tu pytanie czy wsad z mojego starego licznika będzie pasować do VDO? Ew czy posiada ktoś taki wsad to tego licznika tak żeby 100k/h wskazywał dokładnie w połowie. Pozdrawiam, Hub81
fazis Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 moscic ja w swoim po II lifcie nie miałem żółtego kabelka w kostce i musiałem bezpośrednio w 81 pin w kompie się wpinać, natomiast we wiązce do licznika już był, pewnie masz tak samo. Ten żółty zapewne masz do gniazda podciągnięty, więc musisz między wtyczką a kompem dołożyć, albo bezpośrednio od kompa do licznika.
moscic Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 moscic ja w swoim po II lifcie nie miałem żółtego kabelka w kostce i musiałem bezpośrednio w 81 pin w kompie się wpinać, natomiast we wiązce do licznika już był, pewnie masz tak samo. Ten żółty zapewne masz do gniazda podciągnięty, więc musisz między wtyczką a kompem dołożyć, albo bezpośrednio od kompa do licznika. Przy rezaniu tempomatu sprawdze to. Mam nadzieje ze w silniku AHU jest tak samo. A dokladnie chodzi mi o ten pin 81 w kompie.
McBoss Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Prosze o szczegolowy opis jak podlaczyc licznik z tego samego rocznika w miejsce licznika bez fis. Auto: Audi A4 B5 1.8T ('97) [licznik bez FIS] Nowy licznik po podlaczeniu dziala prawidlowo. Pozostaje mi tylko podlaczyc nowe opcje, ale niestety w tym temacie nie ma jakiegokolwiek porzadku i cokolwiek znalezc graniczy z cudem. Ponizej zamieszczam zdjecia licznikow. Prosze o rozpiske co gdzie i w jaki sposob podlaczyc. 1. Gdzie w liczniku podlaczyc kostke od czujnika temperatury? 2. AD2 (zdjecie numer 2) Cztery piny, kabelek od CD posiadam, ale gdzie je wyprowadzić? Z licznika do?? 3. AD3 (zdjecie numer 2) Rząd pinów, gdzie to wyprowadzić?? Prosze o fachowe porady, ja niestety pracuje praktycznie caly dzien i czesto nie mam czasu by cokolwiek znalezc (chociaz proboje).
Góral.tz Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 czy do swojego AVG mogę kupić licznik od 2,5 tdi?? i czy może ktoś napisać jaki najlepiej ten licznik szukać? i czy jakieś kostki muszę dokupić?
pablo_9 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Ad.1. Czujnik temperatury oleju ? zewnętrznej ? Ad.2. Najlepiej zakup sobie ori wtyczkę, dużo nie kosztuje a będziesz miał jak ori czerwona jak w tym ogloszeniu http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=207183.0 Widze mimo upływu czasu temat ciągle żyje i wciąż pojawiają sie jakieś nowe posty. Troche tu dużo haosu i nieścisłości więc proponuje uporządkować tu trochę i wypisac podstawowe informacje dotyczące liczników. Cała przeróbka (w starszych modelach od 95 do końca 97) na licznik z fisem polega na dorobieniu dodatkowej kostki 20 pinowej(czerwonej - do sterowania fis) Piny w liczniku są oznaczone wystarczy sie tylko uważniej przyjżeć Ale to co nas interesuje to tylko: -pin nr 1 czyli sygnal spalania który jest podpięty pod sterownik silnika na podszybiu () -pin nr 5 sygnał temperatury zewnetrznej -pin nr 9 niedobór płynu do spryskiwaczy (mozna założyć czujnik w zbiorniczek pasuje od passata B5 a jak nie to wystarczy podac masę na stałe i juz nnie krzyczy) -pin nr 11 przycisk reset na manetce -pin nr 14 przycisk góra na manetce -pin nr 18 przycisk dół na manetce na koniec zostaje podłączenie do masy -pin nr 16 i -pin nr 19 kontrola spalonych żarówek(żeby nie krzyczał że ze światłami jest źle. niestety nie wiem jak zrobić kontrole żarówek ;( Ad.3. Tam podpinasz sygnał z czujnika temperatury oleju, który wyprowadzasz z ECU (pierwsza wtyczka z prawej przewód niebiesko-biały ) pod pin 1 czyli, pin 1 jest na dole gniazda, jeśli nie masz czujnika to też musisz go zamontować Tutaj masz czym można podpiąć sygnał z czujnika temp. oleju jeśli nie posiadasz ori wtyczki moze mi ktos podrzucic fotke jak tyglada ta wtyczka czarna 4 pinowa do ktorej podlancza sie czujnik oleju? Osobiście mogę Ci polecić takie rozwiązanie jak u siebie wykonałem, tzn. podłącza się i tak tylko jeden kabel także ja wykorzystałem do tego celu kabelek z komputera (ze starego kompa), którym podpina się na płycie głównej np. POWER LED lub - pojedynczy przewód zakończony złączką. Tutaj masz o podpięciu czujnika temp. oleju uuu to dziwne bo wtyka jest na dole zbiorniczka (z tyłu kierunkowskazu)... to może nie będę zawracał sobie głowy tym powiadomieniem... dzisiaj odbieram zamówiony czujnik temperatury oleju... 22 zł mnie kosztował może uda się uruchomić wskaźnik na zegarach[br]Dopisany: 24 Marzec 2010, 07:30_________________________________________________Dzisiaj zostały dokonane kolejne prace poprawiające fabrykę tzn.: - zamontowałem ori wtyczkę do FIS - zamontowałem i podłączyłem czujnik temperatury oleju co by wszystkie zegarki na liczniku działały, przewód do podłączenia był przez fabrykę przygotowany tylko wystarczyło go podpiąć pod czujnik (trochę gimnastyki było żeby odkręcić tę śrubkę w miejsce której wkręca się czujnik): - podpiąłem do licznika przewód, od czujnika temperatury oleju, który przy zakładaniu FIS-u od razu sobie wyprowadziłem z komputera Podłączenie czujnika udało się dzięki wskazówką we wcześniejszych postach kolegi amokka Zauważyłem, że lewa strona licznika jest mocniej podświetlona od prawej będę musiał się przyjrzeć żaróweczką bo może są nie odpowiedniej mocy
Góral.tz Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 a pitule przeczytałem ten temat i jestem w stanie tylko iść się napić masakra
Hub81 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 a pitule przeczytałem ten temat i jestem w stanie tylko iść się napić masakra Ja już go czytam 3 raz i za każdym razem jest to inna bajka, wyczytuje coś nowego fajna lektura polecam
arre Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Panowie ja nie wiem w czym problem... wszystko mozna tu znalezc samemu... przerabialem wymiane licznika na fis czytalem czytalem przydatne info w jeden plik tekstowy sobie zlozylem i jak rezalem to wszystko wiedzialem ciach mach 3 godzinki i wszystko bangla... pomijajac blad poduchy ale to prawdopodobnie wina licznika i ich oznaczen(rodzajow)... :gwizdanie:
beemek88 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 a pitule przeczytałem ten temat i jestem w stanie tylko iść się napić masakra w pełni się z tobą zgadzam,totalny chaos
Góral.tz Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 a pitule przeczytałem ten temat i jestem w stanie tylko iść się napić masakra w pełni się z tobą zgadzam,totalny chaos daj spokój ja już po 7 browarku i jeszcze mi się w mózgu miesza :kox:
McBoss Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 @pablo_9: AD1 czujnik temperatury zewnetrznej. Ogolnie w liczniku nie prawidlowo wskazuje mi poziom paliwa, na wyswietlaczu caly czas spalanie w wysokosci ~51/100. Spalania nie powinno prawidlowo wskazywac?? Po podlaczeniu tylko tych dwoch kostek ktore mialem od poczatku??
pablo_9 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 @pablo_9: AD1 czujnik temperatury zewnetrznej. Ogolnie w liczniku nie prawidlowo wskazuje mi poziom paliwa, na wyswietlaczu caly czas spalanie w wysokosci ~51/100. Spalania nie powinno prawidlowo wskazywac?? Po podlaczeniu tylko tych dwoch kostek ktore mialem od poczatku?? sygnał temperatury podłączasz z klimatronika z kostki B pin 1 (przewód brązowo-żółty) i ciągniesz do wtyczki którą musisz dołożyć (czerwona wtyka) pod pin 5 jeśli chodzi o wskazanie paliwa to może licznik masz z audi A6 to wtedy może być odwrotne wskazanie paliwa spalanie na pewno nie będzie Ci wskazywał FIS jeśli podłączyłeś tylko ori wtyki, musisz przeciągnąć przewod z komputera auta (ECU) do wtyczki czerwonej pod pin 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się