Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

FIS wyrezany, w bonusie z tempomatem. Wielkie dzięki dla kolegi bin85

Co ciekawe w moim MY 2000 nie było żółtego kabelka od spalania, trzeba było się wpiąć bezpośrednio do sterownika.

Transplantacja z 1/2 FIS na pełny. Zostało mi tylko do dorezania niski poziom płynu i radyjko, ale poza tym wszystko pięknie działa.

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Niestety w moim Audi po zmianie na FISa po podlaczeniu do kompa wyskoczyl taki blad:

18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster

P1650 - 35-10 - - - Intermittent

Ktos wie dlaczego?

Wczesniej byly liczniki 1/2 fis, teraz jest pelny fis. Oczywiscie takie same (biale podswietlenie, cyfrowy zegarek)

i jesli juz jestesmy przy bledach. Na starych zegarach mialem jeszcze inny blad ktorego teraz nie ma:

18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317): Implausible Signal

P1601 - 35-00 - -

Czt przez ten blad moze "latac" wskazowka predkosciomierza? Bo mialem tak na straych zegarach i na naowych tez.

Opublikowano

Zobacz kodowanie (17 - Instruments) na kanałach 60/61/62, miałem podobnie po zmianie licznika z A6, odpowiednie przypisanie kodu wyeliminowało ten błąd

Niestety w moim Audi po zmianie na FISa po podlaczeniu do kompa wyskoczyl taki blad:

18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster

P1650 - 35-10 - - - Intermittent

Ktos wie dlaczego?

Wczesniej byly liczniki 1/2 fis, teraz jest pelny fis. Oczywiscie takie same (biale podswietlenie, cyfrowy zegarek)

i jesli juz jestesmy przy bledach. Na starych zegarach mialem jeszcze inny blad ktorego teraz nie ma:

18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317): Implausible Signal

P1601 - 35-00 - -

Czt przez ten blad moze "latac" wskazowka predkosciomierza? Bo mialem tak na straych zegarach i na naowych tez.

Opublikowano

Na kanale 60 i 61 jest na pewno 0. Nie pamietam co bylo na 62. Ale to juz jutro sprawdze. A macie jakas rade na ten blad?

18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317): Implausible Signal

P1601 - 35-00 - -

Bo moze to przez to wskazowka predkosciomierza mi wariuje.

Opublikowano

Na kanale 60 i 61 jest na pewno 0. Nie pamietam co bylo na 62. Ale to juz jutro sprawdze. A macie jakas rade na ten blad?

18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317): Implausible Signal

P1601 - 35-00 - -

Bo moze to przez to wskazowka predkosciomierza mi wariuje.

Sprawdź te kanały w starych zegarach i wpisz takie samo kodowanie w nowych :wink4:

Co do błędu, sprawdź styki przekaźników, może być też któryś uszkodzony, ale nie pamiętam, który to przekaźnik :confused4:

Opublikowano

A wiec jest tak:

18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster

P1650 - 35-10 - - - Intermittent

Ciagle jest ten blad. Na starych zegarach kanal 60 ma wartosc 1025 a kanaly 61,62 sa niedostepne. W zegarach z pelnym fisem 60,61,62 mialy wartosc 0. W 60 zmienilem na 1025, usunalem ten blad ale pojawia sie dalej. Co moze byc nie tak?

Numer starych zegarow (pol FIS): 8D0 920 950 E Jeager

Numer nowych zegarow (Fis): 8D0 920 980 A VDO

Sa od anglika i benzyna. Ale jezdze anglikiem wiec mi nic nie przeszkadza. Tarcza obrotow tez mi nie przeszkadza wiec nie wiem czy jest sens wgrywac nowy wsad i zmieniac tarcze zegarow. [br]Dopisany: 07 Czerwiec 2011, 12:13_________________________________________________Udalo sie :naughty::good:

18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster

P1650 - 35-10 - - - Intermittent

zniknal.

Nie dalem za wygrana i sprawdzilem wszystko jeszcze raz. Wszystko jeszcze raz wprowadzalem i zniknal ten blad. Ale mam jeszcze kilka pytan:

1. Po wlaczeniu zaplonu pojawia sie na chwile napis SERVICE!. Liczniki inspekcji wyzerowane. Nie wiem co jest graane.

2. Nie wlacza sie kontrolka swiec zarowwych. Kontrolka taka pofalowana od swiec jest oczywiscie (chyba to ta). Kodowanie silnika jest oczywwiscie zrobione na diesel.

3. Jak to jest z tym spalaniem? u mnie to pin 25 w niebeiskiej kostce. Ale tam juz jest podlaczony kabelek wiec myslalem ze jest podlaczone(rozbieralem kostke i sprawdzalem) A przy kompie w samochodzie nie widzialem tego zoltego kableka. Czy w samochodach po II lifcie jest cos inaczej? Czy jednak szukac tego kabelka i podlaczac pod ten pin. A moze po prostu jest wyprowadzony kabelek z zegarow ale dalej jest juz nie podlaczony? Ktos cos wie na ten temat? Spalanie pokazuje mi 5 mpg (miles per gallon, anglia) A jak dodam wiecej gazu to czasami jest nawet 8 mpg

A tak poza tym to wszystko dziala. Po podlaczeniu zegarow od razu dzialalo mi ladowanie i temperatura oleju :naughty: Wiec nie mialem za duzo roboty :> Udalo tez sie pozbyc swiecacej kontrolki od airbag. Mialem bledy airbaga i mysle ze pojawi sie to spowrotem poniewaz nie wiem czemu ale mam odlaczone poduszki w siedzeniach. taki juz kupilem. Cos juz bylo kombinowane. Ale moja opcja jest taka ze ktos kiedys kombinowal przy zegarach a jak sie okazalo byly po proste uwalone.

Opublikowano

Witam,

również robię przymiarki do wymiany licznika

Stary 8D0 920 900 K jeager

Nowy 8D0 920 980 A VDO - anglik

Chciałbym zamienić tarcze prędkościomierza i tu pytanie czy wsad z mojego starego licznika będzie pasować do VDO? Ew czy posiada ktoś taki wsad to tego licznika tak żeby 100k/h wskazywał dokładnie w połowie.

Pozdrawiam, Hub81

Opublikowano

moscic ja w swoim po II lifcie nie miałem żółtego kabelka w kostce i musiałem bezpośrednio w 81 pin w kompie się wpinać, natomiast we wiązce do licznika już był, pewnie masz tak samo. Ten żółty zapewne masz do gniazda podciągnięty, więc musisz między wtyczką a kompem dołożyć, albo bezpośrednio od kompa do licznika.

Opublikowano

moscic ja w swoim po II lifcie nie miałem żółtego kabelka w kostce i musiałem bezpośrednio w 81 pin w kompie się wpinać, natomiast we wiązce do licznika już był, pewnie masz tak samo. Ten żółty zapewne masz do gniazda podciągnięty, więc musisz między wtyczką a kompem dołożyć, albo bezpośrednio od kompa do licznika.

Przy rezaniu tempomatu sprawdze to. Mam nadzieje ze w silniku AHU jest tak samo. A dokladnie chodzi mi o ten pin 81 w kompie.

Opublikowano

Prosze o szczegolowy opis jak podlaczyc licznik z tego samego rocznika w miejsce licznika bez fis.

Auto: Audi A4 B5 1.8T ('97) [licznik bez FIS]

Nowy licznik po podlaczeniu dziala prawidlowo.

Pozostaje mi tylko podlaczyc nowe opcje, ale niestety w tym temacie nie ma jakiegokolwiek porzadku i cokolwiek znalezc graniczy z cudem.

Ponizej zamieszczam zdjecia licznikow.

Prosze o rozpiske co gdzie i w jaki sposob podlaczyc.

1. Gdzie w liczniku podlaczyc kostke od czujnika temperatury?

2. AD2 (zdjecie numer 2) Cztery piny, kabelek od CD posiadam, ale gdzie je wyprowadzić? Z licznika do??

3. AD3 (zdjecie numer 2) Rząd pinów, gdzie to wyprowadzić??

12590737.th.jpg 48854594.th.jpg

Prosze o fachowe porady, ja niestety pracuje praktycznie caly dzien i czesto nie mam czasu by cokolwiek znalezc (chociaz proboje).

Opublikowano

czy do swojego AVG mogę kupić licznik od 2,5 tdi?? i czy może ktoś napisać jaki najlepiej ten licznik szukać?

i czy jakieś kostki muszę dokupić?

Opublikowano

Ad.1. Czujnik temperatury oleju ? zewnętrznej ?

Ad.2. Najlepiej zakup sobie ori wtyczkę, dużo nie kosztuje a będziesz miał jak ori czerwona jak w tym ogloszeniu

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=207183.0

Widze mimo upływu czasu temat ciągle żyje i wciąż pojawiają sie jakieś nowe posty. Troche tu dużo haosu i nieścisłości więc proponuje uporządkować tu trochę i wypisac podstawowe informacje dotyczące liczników.

Cała przeróbka (w starszych modelach od 95 do końca 97) na licznik z fisem polega na dorobieniu dodatkowej kostki 20 pinowej(czerwonej - do sterowania fis)

Piny w liczniku są oznaczone wystarczy sie tylko uważniej przyjżeć

Ale to co nas interesuje to tylko:

-pin nr 1 czyli sygnal spalania który jest podpięty pod sterownik silnika na podszybiu ()

-pin nr 5 sygnał temperatury zewnetrznej

-pin nr 9 niedobór płynu do spryskiwaczy (mozna założyć czujnik w zbiorniczek pasuje od passata B5 a jak nie to wystarczy podac masę na stałe i juz nnie krzyczy)

-pin nr 11 przycisk reset na manetce

-pin nr 14 przycisk góra na manetce

-pin nr 18 przycisk dół na manetce

na koniec zostaje podłączenie do masy

-pin nr 16 i

-pin nr 19 kontrola spalonych żarówek(żeby nie krzyczał że ze światłami jest źle. niestety nie wiem jak zrobić kontrole żarówek ;(

Ad.3. Tam podpinasz sygnał z czujnika temperatury oleju, który wyprowadzasz z ECU (pierwsza wtyczka z prawej przewód niebiesko-biały ) pod pin 1 czyli, pin 1 jest na dole gniazda, jeśli nie masz czujnika to też musisz go zamontować

Tutaj masz czym można podpiąć sygnał z czujnika temp. oleju jeśli nie posiadasz ori wtyczki

moze mi ktos podrzucic fotke jak tyglada ta wtyczka czarna 4 pinowa do ktorej podlancza sie czujnik oleju?

Osobiście mogę Ci polecić takie rozwiązanie jak u siebie wykonałem, tzn. podłącza się i tak tylko jeden kabel także ja wykorzystałem do tego celu kabelek z komputera (ze starego kompa), którym podpina się na płycie głównej np. POWER LED lub - pojedynczy przewód zakończony złączką.

ukTA.jpg

Tutaj masz o podpięciu czujnika temp. oleju

uuu to dziwne bo wtyka jest na dole zbiorniczka (z tyłu kierunkowskazu)...

to może nie będę zawracał sobie głowy tym powiadomieniem...

dzisiaj odbieram zamówiony czujnik temperatury oleju... 22 zł mnie kosztował może uda się uruchomić wskaźnik na zegarach[br]Dopisany: 24 Marzec 2010, 07:30_________________________________________________Dzisiaj zostały dokonane kolejne prace poprawiające fabrykę tzn.:

- zamontowałem ori wtyczkę do FIS

wy269.jpg

- zamontowałem i podłączyłem czujnik temperatury oleju co by wszystkie zegarki na liczniku działały, przewód do podłączenia był przez fabrykę przygotowany tylko wystarczyło go podpiąć pod czujnik (trochę gimnastyki było żeby odkręcić tę śrubkę w miejsce której wkręca się czujnik):

iWCU0.jpg2FRk0.jpg2FTP9.jpg

- podpiąłem do licznika przewód, od czujnika temperatury oleju, który przy zakładaniu FIS-u od razu sobie wyprowadziłem z komputera

2GmKS.jpgwACer.jpg

Podłączenie czujnika udało się dzięki wskazówką we wcześniejszych postach kolegi amokka :good:

Zauważyłem, że lewa strona licznika jest mocniej podświetlona od prawej będę musiał się przyjrzeć żaróweczką bo może są nie odpowiedniej mocy :mysli:

Opublikowano

a pitule przeczytałem ten temat i jestem w stanie tylko iść się napić :blink:

masakra

Opublikowano

a pitule przeczytałem ten temat i jestem w stanie tylko iść się napić :blink:

masakra

Ja już go czytam 3 raz i za każdym razem jest to inna bajka, wyczytuje coś nowego

:P fajna lektura polecam

Opublikowano

Panowie ja nie wiem w czym problem...

wszystko mozna tu znalezc samemu...

przerabialem wymiane licznika na fis czytalem czytalem przydatne info w jeden plik tekstowy sobie zlozylem i jak rezalem to wszystko wiedzialem ciach mach 3 godzinki i wszystko bangla...

pomijajac blad poduchy ale to prawdopodobnie wina licznika i ich oznaczen(rodzajow)... :kox: :gwizdanie: :cool1:

Opublikowano

a pitule przeczytałem ten temat i jestem w stanie tylko iść się napić :blink:

masakra

w pełni się z tobą zgadzam,totalny chaos :thumbdown:

Opublikowano

a pitule przeczytałem ten temat i jestem w stanie tylko iść się napić :blink:

masakra

w pełni się z tobą zgadzam,totalny chaos :thumbdown:

daj spokój ja już po 7 browarku i jeszcze mi się w mózgu miesza :kox: :kox: :kox:

Opublikowano

@pablo_9:

AD1 czujnik temperatury zewnetrznej.

Ogolnie w liczniku nie prawidlowo wskazuje mi poziom paliwa, na wyswietlaczu caly czas spalanie w wysokosci ~51/100.

Spalania nie powinno prawidlowo wskazywac?? Po podlaczeniu tylko tych dwoch kostek ktore mialem od poczatku??

Opublikowano

@pablo_9:

AD1 czujnik temperatury zewnetrznej.

Ogolnie w liczniku nie prawidlowo wskazuje mi poziom paliwa, na wyswietlaczu caly czas spalanie w wysokosci ~51/100.

Spalania nie powinno prawidlowo wskazywac?? Po podlaczeniu tylko tych dwoch kostek ktore mialem od poczatku??

sygnał temperatury podłączasz z klimatronika z kostki B pin 1 (przewód brązowo-żółty) i ciągniesz do wtyczki którą musisz dołożyć (czerwona wtyka) pod pin 5

jeśli chodzi o wskazanie paliwa to może licznik masz z audi A6 to wtedy może być odwrotne wskazanie paliwa

spalanie na pewno nie będzie Ci wskazywał FIS jeśli podłączyłeś tylko ori wtyki, musisz przeciągnąć przewod z komputera auta (ECU) do wtyczki czerwonej pod pin 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...