Skocz do zawartości
IGNOROWANY

jaka wielkosc kol i profil opony na polskie drogi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam zastanawiam sie nad nowymi kolami do swojego i prosze o podpowiedz do jaki profil opony jest najlepszy do kol 17 bo w anglii wiekszosc ma ok 40 , 50 profil a wydaje mi sie ze takie to w polsce beda bardzo tlukly, napiszcie jaki wy macie i jak sie wam jezdzi??

Opublikowano

większość to raczej ma 235/45 albo 225/45...

Ja mam 225/45 i jestem zadowolony :) Specjalnie nie odczułem różnicy w komforcie...

Za to ładnie się czuje auto - prowadzenie może być bardziej dokładne (to tak na plus, oprócz lepszego wyglądu).

Gość spedyt
Opublikowano

235/40 R17 i jeżdzi się dobrze, popieram pre_pl że prowadzenie jest lepsze, temat z wielkścią felg już jest

Opublikowano

no wlasnie ten profil 40 czy to mnie jest za maly na nasze szutru , nie wali albo nie wybiija za bardzo amorow?? a pozatym jak sie dobrze zaladuje avanta to d*pa siada kompletnie czy z takim duzym profilem kolo nie bedzie tarlo ?? teraz mam 15 zmieniam na wieksze z tad te pytania , dzieki

Opublikowano

Nie ukrywam ze do 17stek bardziej optymalnym profilem bedzie 45 przy tym bedzie ciut wiecej komfortu niz na 40 , no chyba ze 18stki chcesz wrzucic wtedy tylko i wylacznie profil 40 :wink:

Opublikowano

A ja widziałem że ktos do B6 wrzucił oponki pokroju 215/50!/17

Da sie tak w B5?

Bedzie trzeć? Nie chodzi o przekłamania licznika, ale wtedy obniżając auto o np 3cm bedzie większy prześwit niż obniżając o 3cm rzy profilu 45. A chodzi o komfort, troske o felgi i prześwit..

Opublikowano

Ja mam 225/45/17 dobre prowadzenie konfort też a wyglądają zajefajnie jeszcze lepiej by był 18 ale nie na nasze drogi.

Pozdro

Opublikowano

A co powiecie o 18' w B6? Bo wlasnie zastanawiam sie czy jak juz bede zmieniac to nie na 18 od razu. Tylko ze na naszych drogach moze byc malo fajnie :confused:

Opublikowano

Bedzie dobrze, mozesz zmieniac smialo, fakt faktem trzeba duzo bardziej uwazac i "nauczyc" sie jezdzic :biggrin:

Opublikowano

No wlasnie z tym uwazaniem czasem jest problem. Codziennie do pracy jade przez cale miasto i niektore odcinki to po prostu koszmar, np ul. Wielicka brrr. Tam sie po prostu nie da ominac wertepow.

Opublikowano

zgadzam sie z wiekszością, miałem wcześniej 225/50 R16, teraz zmieniłem na 225/45 R17 i jestem bardzo zadowalony, komfort jady taki sam jak na 16tkach.

Opublikowano
No wlasnie z tym uwazaniem czasem jest problem. Codziennie do pracy jade przez cale miasto i niektore odcinki to po prostu koszmar, np ul. Wielicka brrr. Tam sie po prostu nie da ominac wertepow.

Znajdź obiazd :D

Może wezmą sie za jej remont bo jest odcinek który jest ... który nie jest drogą..! To są muldy, nasypie snigu i już narciarze zasuwają..

Ma ktoś założone w B5 opony pokroju 205-225 profil 50 R 17 ? Ile obniżac itp itd..

Opublikowano
Ma ktoś założone w B5 opony pokroju 205-225 profil 50 R 17 ? Ile obniżac itp itd..

różnica wyniesie może pół cm, może cm więc raczej luz... poza tym inaczej będzie wyglądać i mierzyć opona 205/50 i 225/50 tu akurat jest spora różnica - policz sobie

policzyłem-> 195/65 R15 powinny mieć średnicę 63,35 cm, co daje promień 31,67cm

analogicznie 225/50 R17 średnica 65,68 - promień 32,79 czyli auto będzie stało wyżej o całe 11 mm :rotfl:

w przypadku 205/50 R17 różnicy do oryginalnych kółek w praktyce nie będzie :wink:

Jak widać cała różnica w prezencji i masie rotowanej. Ze wskazaniem na prezencję.

Opublikowano
Ma ktoś założone w B5 opony pokroju 205-225 profil 50 R 17 ? Ile obniżac itp itd..

różnica wyniesie może pół cm, może cm więc raczej luz... poza tym inaczej będzie wyglądać i mierzyć opona 205/50 i 225/50 tu akurat jest spora różnica - policz sobie

policzyłem-> 195/65 R15 powinny mieć średnicę 63,35 cm, co daje promień 31,67cm

analogicznie 225/50 R17 średnica 65,68 - promień 32,79 czyli auto będzie stało wyżej o całe 11 mm :rotfl:

w przypadku 205/50 R17 różnicy do oryginalnych kółek w praktyce nie będzie :wink:

Jak widać cała różnica w prezencji i masie rotowanej. Ze wskazaniem na prezencję.

Te przeliczniki są na stronie podanej troche wczesniej..

Właśnie chodzi mi o walory estetyczne, czy samochód z większym profilem będzie trzbea więcej obiniżyć czy mniej w stosunku do tego z mniejszym profilema aby uzyskać ten sam efekt wizualny ;)

BTW, mi bardziej chodziło o coś pokroju 225/50 R17.. tam juz róznica większa, acz dalej dopuszczalna..

Gość spedyt
Opublikowano
polecam 225 45 17

Bardzo dobry rozmiar, też mam zamiar taki zastosować, teraz mam 235/40 R17

Opublikowano

Te przeliczniki są na stronie podanej troche wczesniej..

sorry nie zauważyłem - liczyłem sam na czuja, myślałem że o to Ci chodzić może..

Wizualnie Ci nie pomogę - dla mnie 195/65 na R15 jest ok :twisted: choć przy wymianie letnich opon założę pewnie 215/55 lub 205/60...

Opublikowano

Miałem 195/65/15 a zmieniłem na 225/45/17 i nie odczuwam zabardzo straty komfortu jazdy więc polecam ten rozmiar lub ewentualnie 215/45/17

Opublikowano

a nikt nie wspomni jak sie jezdzi w koleinach ? przecież na 215 już jest kiepsko a co dopiero na 225 :kwasny:

Opublikowano

Jezdze na 235 i koleiny to faktycznie kiepska sprawa, ale da sie zyc...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...