Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A4 B6 w oryginale ma zamontowany rozmiar opon 235/45R17, mam do dyspozycji 2 komplety zimówek z tym że jeden 225/45R17 (mniejsza średnica zewnetrzna koła niż nominał) i 225/50R17 (większa średnica) jak myślicie czy będzie to mialo jakieś znaczenie dla skrzyni multi ? Jak bym miał manula to bym sobie głowy nie zawracał...

W tym przypadku postąp tak samo...

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A4 B6 w oryginale ma zamontowany rozmiar opon 235/45R17, mam do dyspozycji 2 komplety zimówek z tym że jeden 225/45R17 (mniejsza średnica zewnetrzna koła niż nominał) i 225/50R17 (większa średnica) jak myślicie czy będzie to mialo jakieś znaczenie dla skrzyni multi ? Jak bym miał manula to bym sobie głowy nie zawracał...

W tym przypadku postąp tak samo...

Inna średnica koła nie wpłynie na reakcje skrzyni, nie będzie zmieniać biegów w innym zakresie obrotów ?

Opublikowano

Nie, poza tym, że tutaj nie ma biegów :decayed:

Opublikowano
A4 B6 w oryginale ma zamontowany rozmiar opon 235/45R17, mam do dyspozycji 2 komplety zimówek z tym że jeden 225/45R17 (mniejsza średnica zewnetrzna koła niż nominał) i 225/50R17 (większa średnica) jak myślicie czy będzie to mialo jakieś znaczenie dla skrzyni multi ? Jak bym miał manula to bym sobie głowy nie zawracał...

W tym przypadku postąp tak samo...

Inna średnica koła nie wpłynie na reakcje skrzyni, nie będzie zmieniać biegów w innym zakresie obrotów ?

Multitronic to jest skrzynia bezstopniowa, tu niema biegów i średnica koła też nie ma wpływu.

Opublikowano
A4 B6 w oryginale ma zamontowany rozmiar opon 235/45R17, mam do dyspozycji 2 komplety zimówek z tym że jeden 225/45R17 (mniejsza średnica zewnetrzna koła niż nominał) i 225/50R17 (większa średnica) jak myślicie czy będzie to mialo jakieś znaczenie dla skrzyni multi ? Jak bym miał manula to bym sobie głowy nie zawracał...

W tym przypadku postąp tak samo...

Inna średnica koła nie wpłynie na reakcje skrzyni, nie będzie zmieniać biegów w innym zakresie obrotów ?

Multitronic to jest skrzynia bezstopniowa, tu niema biegów i średnica koła też nie ma wpływu.

Dzięki!

Ps. jak nie ma biegów to nie powinno się jej tak nazywać : "Multitronic (źródło: Wikipedia) to automatyczna, bezstopniowa skrzynia biegów...."

Opublikowano

zobaczcie dwumasę z multi

pewnie napierdzielała jak ch.. przy uruchamianiu rozgrzanego silnika :kwasny:

Opublikowano

Ja już jestem po wymianie :whistling:

Opublikowano
zobaczcie dwumasę z multi

pewnie napierdzielała jak ch.. przy uruchamianiu rozgrzanego silnika :kwasny:

Na sprężynach nie jest mocno wywalona ale pozostałe luzy ma już spore.

Opublikowano

Jakie są objawy uszkodzonego sterownika?

Żadnych błędów na VAGu nie ma...

Skrzynia szarpie jak jest zimna, jak jest ciepła to mniejsze objawy są, oczywiście tylko na niskich obrotach się to dzieje. Przy ręcznej zmianie biegów tak samo jest, olej zimny to skrzynia robi to jakoś ociężale itd. a jak jest rozgrzana ~70*C to wtedy ładnie zmienia biegi.

Poza tym jak jest zimna i dojeżdżam np. do świateł, czy szybciej zahamuje to jest taki jakby drop obrotów. Jadę sobie 15-20 km/h, wciskam hamulec, bo chcę się do zera zatrzymać i obroty spadają na poniżej 650-700 i wracają do 760...

Co jeszcze hmm, jak stoję na górce, puszczam hamulec i chcę jechać to dostaję kopa w plecy, takie uczucie jest... Poza tym skrzynia płynnie zmienia "biegi/przełożenia" i nie ma z nią problemów ale wk... mnie to, że muszę czekać aż się rozgrzeje, żeby jako tako normalnie funkcjonowała...

No w cholerę, wszystko pracuje w samochodzie pięknie tylko ta skrzynia mi dogrywa :cry::cry:

Opublikowano

Mi to bardziej wygląda na przytkany filtr niż sterownik. Zimny olej jest gęsty i potrzeba więcej czasu żeby dostał się do sterownika hydraulicznego i napędzał skrzynię.

Opublikowano

Frost daj VIN na pw. To na pewno nie sterownik.

Opublikowano

Jadę sobie 15-20 km/h, wciskam hamulec, bo chcę się do zera zatrzymać i obroty spadają na poniżej 650-700 i wracają do 760...

mam podobny objaw, ale tylko ten jeden ze wszystkich które podałeś, bardziej kojarzę to z silnikiem...mam nadzieje, że to nic związanego ze skrzynią :/

Opublikowano

Jeszcze tak sobie myślałem i przypomniało mi się, że skrzynia ogólnie długi czas reakcji ma, nie wiem jak to nazwać... Jak np. chcę ze śniegu wyjechać to obroty do 1.5k dać żeby koła zaczęły się kręcić :mysli:

Do tego dochodzi kopnięcie w plecy przy załączaniu R tzn. daje R, puszczam hamulec i nic się nie dzieje przez 0.5 sek, dopiero wtedy ruszam tak jakbym ze sprzęgła strzelił w manualu.

Opublikowano

Pytanie do znawców a właściwie do chyba tylko do Bartka :wink::grin:

BPW/JZU 10.2006

czy soft tej skrzyni wymaga aktualizacji?

e27eeeec3621e299.jpg

Opublikowano
Pytanie do znawców a właściwie do chyba tylko do Bartka :wink::grin:

BPW/JZU 10.2006

czy soft tej skrzyni wymaga aktualizacji?

http://images10.fotosik.pl/3074/e27eeeec3621e299.jpg

Wydaje mi się, że nie. Powiem Ci jak odzyskam dane z dysku, który mi padł (mam je dostać przed końcem roku).

Opublikowano

:hi:

Mam pytanie bo czegoś nie rozumiem według tego co jest napisane w pierwszym poście mam skrzynie

1.8 (150PS) AVJ FSD (IV.2001->VI.2002) i taki też mam numer skrzyni biegów podany w tej tabelce z rozkodowanym VIN ale ostatnia pozycja rozkodowanego VIN na stronie pierwszej to 0G7 Tiptronic. Może mnie ktoś oświecić ?

beztytuupiu.png

Opublikowano
zobaczcie dwumasę z multi

pewnie napierdzielała jak ch.. przy uruchamianiu rozgrzanego silnika :kwasny:

Widzę że mój filmik na temat dwumasy robi furorę w necie :) A tak naprawdę przu uruchamianiu hałas był niesamowity, stuki pojawiały się podczas wrzucenia D lub R i tylko podczas wolnego ruszania.

Opublikowano
:hi:

Mam pytanie bo czegoś nie rozumiem według tego co jest napisane w pierwszym poście mam skrzynie

1.8 (150PS) AVJ FSD (IV.2001->VI.2002) i taki też mam numer skrzyni biegów podany w tej tabelce z rozkodowanym VIN ale ostatnia pozycja rozkodowanego VIN na stronie pierwszej to 0G7 Tiptronic. Może mnie ktoś oświecić ?

http://img708.imageshack.us/img708/1370/beztytuupiu.png

0G7 to oznaczenie automatu z możliwością ręcznej zmiany biegów (tzw. tryb sekwencyjny określany również mianem "tiptronic". G0Z to oznaczenie skrzyni Multitronic.

Opublikowano
:hi:

Mam pytanie bo czegoś nie rozumiem według tego co jest napisane w pierwszym poście mam skrzynie

1.8 (150PS) AVJ FSD (IV.2001->VI.2002) i taki też mam numer skrzyni biegów podany w tej tabelce z rozkodowanym VIN ale ostatnia pozycja rozkodowanego VIN na stronie pierwszej to 0G7 Tiptronic. Może mnie ktoś oświecić ?

http://img708.imageshack.us/img708/1370/beztytuupiu.png

0G7 to oznaczenie automatu z możliwością ręcznej zmiany biegów (tzw. tryb sekwencyjny określany również mianem "tiptronic". G0Z to oznaczenie skrzyni Multitronic.

dzięki :hi:

Opublikowano

Witam,

wczoraj byłem na akcji serwisowej "cewki" w ASO. Podpytałem się o historię auta jeśli chodzi o wymianę oleju w skrzyni... Okazało się że w 2005 roku auto miało wymieniany sterownik w skrzyni ale gość nic więcej nie wiedział bo było to robione w Szwajcarii i nie rozumiał co było napisane :/

Zastanawia mnie, czy było coś robione z tymi "lamelami"... Bart-S -mógłbyś w wolnej chwili sprawdzić o co chodzi?

Mój nr. VIN WAUZZZ8E83A114406

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...