Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie, w jakim polozeniu skrzyni robicie badanie diagnostyczne na rolkach, N-neutral? Wydaje mi sie ze N bedzie najmniej inwazyjne dla multi w tym przypadku, wiadomo ze os tylnia moze byc badana na D czy P ale co z przednia oska?

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam panowie Wien ze temat jest czestochowa poruszany ale nie moge nic znalesc o moj eh przy czujnik skezyni posiada A4 B7 2.0TDI BLB multitronik I tu mam problem jak auto jest zimne i ruszam normalnie to jest cicho i przyjemnie a jeśli jej mocniej przycisne to słychać jakis dziwny odgłos jak by pasek sie ślizgał albo cos w skrzyni i przy hamowaniu poszarpaje i tez jest ten odgłos co to moze byc? Prosze o pomoc:)

Opublikowano
Mam pytanie, w jakim polozeniu skrzyni robicie badanie diagnostyczne na rolkach, N-neutral? Wydaje mi sie ze N bedzie najmniej inwazyjne dla multi w tym przypadku, wiadomo ze os tylnia moze byc badana na D czy P ale co z przednia oska?

Naturalnie na N-neutral innej opcji nie ma hehe

Opublikowano
Witam panowie Wien ze temat jest czestochowa poruszany ale nie moge nic znalesc o moj eh przy czujnik skezyni posiada A4 B7 2.0TDI BLB multitronik I tu mam problem jak auto jest zimne i ruszam normalnie to jest cicho i przyjemnie a jeśli jej mocniej przycisne to słychać jakis dziwny odgłos jak by pasek sie ślizgał albo cos w skrzyni i przy hamowaniu poszarpaje i tez jest ten odgłos co to moze byc? Prosze o pomoc:)

Trudno po Twoim opisie coś wywnioskować... W tej skrzyni nie ma paska tylko łańcuch. Czasem objawy i opisy które podajecie nijak mają się do faktycznej konstrukcji skrzyni. Musiałbym to "coś" po prostu usłyszeć. Zapraszam jeśli będziesz w wlkp.

Opublikowano

Szkoda ze tak dalego, powracając do tego mojego problemu auto mam od listopada wymieniłem rozrzad wszystkie rolki pasek klinowy i pompę wody a jeszcze nie wymieniłem oleju w skrzyni myślicie ze to pomoże cos? Wiem ze trzeba wymieniać olej ale jak napierwszy raz wymienic te wszystkie rzeczy to troszkę duży koszt. Ale jak by pomogło to czemu nie.

Opublikowano
Szkoda ze tak dalego, powracając do tego mojego problemu auto mam od listopada wymieniłem rozrzad wszystkie rolki pasek klinowy i pompę wody a jeszcze nie wymieniłem oleju w skrzyni myślicie ze to pomoże cos? Wiem ze trzeba wymieniać olej ale jak napierwszy raz wymienic te wszystkie rzeczy to troszkę duży koszt. Ale jak by pomogło to czemu nie.

Bez testu drogowego, podpięcia kompa nie umiem odpowiedzieć Ci na to pytanie.

Opublikowano

Pisałem już w innym temacie o przypadłości:

Podłączę się trochę pod temat...

Dziś rano żona, stojąc na światłach, odczuła coś w rodzaju szarpnięcia autem z przodu, z przeniesieniem na tył samochodu. Owo szarpnięcie było regularne, mniej więcej co ok. 30 s.

Silnik nie był rozgrzany - przejechane kilkaset metrów. Skrzynia w pozycji D, wiadomo - wciśnięty hamulec. Obroty stałe, bez żadnych wariacji.

Co może być przyczyną? Co diagnozować w pierwszej kolejności?

Dziś doświadczyłem tej sytuacji osobiście, podczas postoju - przełożenie P, odczułem szarpanie autem, synchroniczne i stałe. Gdy ruszyłem - objaw ustąpił. Po następnym zatrzymaniu auta, znów nastąpiły te szarpnięcia.

Od ostatniej wymiany oleju w skrzyni auto przejechało ok. 60 tys km. Umawiam się na wymianę lada dzień, ale chcę też zdiagnozować ów objaw szarpania. Nie chcę przy tym, przy braku doświadczenia, dać się naciągnąć na dodatkowe koszty.

Co może być przyczyną takiego zachowywania się auta?

Opublikowano
Pisałem już w innym temacie o przypadłości:
Podłączę się trochę pod temat...

Dziś rano żona, stojąc na światłach, odczuła coś w rodzaju szarpnięcia autem z przodu, z przeniesieniem na tył samochodu. Owo szarpnięcie było regularne, mniej więcej co ok. 30 s.

Silnik nie był rozgrzany - przejechane kilkaset metrów. Skrzynia w pozycji D, wiadomo - wciśnięty hamulec. Obroty stałe, bez żadnych wariacji.

Co może być przyczyną? Co diagnozować w pierwszej kolejności?

Dziś doświadczyłem tej sytuacji osobiście, podczas postoju - przełożenie P, odczułem szarpanie autem, synchroniczne i stałe. Gdy ruszyłem - objaw ustąpił. Po następnym zatrzymaniu auta, znów nastąpiły te szarpnięcia.

Od ostatniej wymiany oleju w skrzyni auto przejechało ok. 60 tys km. Umawiam się na wymianę lada dzień, ale chcę też zdiagnozować ów objaw szarpania. Nie chcę przy tym, przy braku doświadczenia, dać się naciągnąć na dodatkowe koszty.

Co może być przyczyną takiego zachowywania się auta?

Zrozumcie że przy danym objawie nie ma wskazania na jedną konkretną rzecz... U Ciebie to może być hydraulika jak również uszkodzenie mechaniczne. Bez diagnostyki (przejażdżka, analiza bloków pomiarowych) jak mam powiedzieć coś więcej?

Opublikowano
Pisałem już w innym temacie o przypadłości:
Podłączę się trochę pod temat...

Dziś rano żona, stojąc na światłach, odczuła coś w rodzaju szarpnięcia autem z przodu, z przeniesieniem na tył samochodu. Owo szarpnięcie było regularne, mniej więcej co ok. 30 s.

Silnik nie był rozgrzany - przejechane kilkaset metrów. Skrzynia w pozycji D, wiadomo - wciśnięty hamulec. Obroty stałe, bez żadnych wariacji.

Co może być przyczyną? Co diagnozować w pierwszej kolejności?

Dziś doświadczyłem tej sytuacji osobiście, podczas postoju - przełożenie P, odczułem szarpanie autem, synchroniczne i stałe. Gdy ruszyłem - objaw ustąpił. Po następnym zatrzymaniu auta, znów nastąpiły te szarpnięcia.

Od ostatniej wymiany oleju w skrzyni auto przejechało ok. 60 tys km. Umawiam się na wymianę lada dzień, ale chcę też zdiagnozować ów objaw szarpania. Nie chcę przy tym, przy braku doświadczenia, dać się naciągnąć na dodatkowe koszty.

Co może być przyczyną takiego zachowywania się auta?

Zrozumcie że przy danym objawie nie ma wskazania na jedną konkretną rzecz... U Ciebie to może być hydraulika jak również uszkodzenie mechaniczne. Bez diagnostyki (przejażdżka, analiza bloków pomiarowych) jak mam powiedzieć coś więcej?

zawsze mozesz spytać kryształową kulę ?

Opublikowano

Trochę off. Czeka mnie wymiana oleju w skrzyni, jaki warsztat w małopolsce/śląskie polecacie.

Opublikowano

Witam.

Dzisiaj pojawił się taki problem:

Jadę spokojnie miastem, ok. 40km/h i chcę się zatrzymać przed światłami. Podczas hamowania auto zaczęło dosyć mocno szarpać, jakbym chciał się na manualu na pierwszym biegu zatrzymać i zapomniał sprzęgła wycisnąć. Trochę się wystraszyłem, bo pierwszy raz mi coś takiego się stanęło. Później drugi raz, jak zatrzymywałem się na obiad i potem już jeździłem po mieście z dobrą godzinę i wracałem do domu ok. 25km i nic już takiego się nie wydarzyło.

Dodam, że skrzynia chodzi cały czas w porządku, nic nie szarpie, biegi ładnie zmienia, obroty nie falują ani nie wariują - tylko ten dzisiejszy incydent mi się nie spodobał.

Od jakiegoś czasu też zauważyłem wyciek oleju pod samochodem, w warsztacie, gdzie wymieniałem olej, stwierdzili, że turbinka już puszcza (buda ma 240.000km już nalatane) i stwierdzili wyciek chyba na chłodniczce oleju, gdzieś na szybkozłączkach, ale uszczelnili i niby było OK. No ale wyciek się pojawia codziennie świeży, mimo tego, że jest osłona pod silnikiem.

Czy jest możliwe, żeby ze skrzyni biegów olej jakoś się wydostawał ?? Może to przez ten wyciek?

Wiem, że to wróżenie z fusów, ale może ktoś już kiedyś z takim przypadkiem się spotkał??

Silnik 2.0TDI, 140KM, BPW + Multitronic 7 biegów, rocznik 2005.

PS. VAGa nie mam, więc nie mam jak sprawdzić, ale błędów nigdy nie było na FISie.

Opublikowano

Wyciek jest jak najbardziej możliwy z przewodów które idą ze skrzyni do chłodnicy. Sam czegoś takiego doświadczyłem i kosztowało mnie to nie mało.

Kolejna sprawa, jeśli masz wyciek to kontrolujesz stan oleju na bagnecie, jeśli się nie zmienia to cieknie skrzynia... poza tym jak puszcza turbo, to widać to z wydechu, ale takich objawów nie stwierdziłeś, więc 90% skrzynia i tu bym nie czekał :whistling:

Opublikowano
Witam.

Dzisiaj pojawił się taki problem:

Jadę spokojnie miastem, ok. 40km/h i chcę się zatrzymać przed światłami. Podczas hamowania auto zaczęło dosyć mocno szarpać, jakbym chciał się na manualu na pierwszym biegu zatrzymać i zapomniał sprzęgła wycisnąć. Trochę się wystraszyłem, bo pierwszy raz mi coś takiego się stanęło. Później drugi raz, jak zatrzymywałem się na obiad i potem już jeździłem po mieście z dobrą godzinę i wracałem do domu ok. 25km i nic już takiego się nie wydarzyło.

Dodam, że skrzynia chodzi cały czas w porządku, nic nie szarpie, biegi ładnie zmienia, obroty nie falują ani nie wariują - tylko ten dzisiejszy incydent mi się nie spodobał.

Od jakiegoś czasu też zauważyłem wyciek oleju pod samochodem, w warsztacie, gdzie wymieniałem olej, stwierdzili, że turbinka już puszcza (buda ma 240.000km już nalatane) i stwierdzili wyciek chyba na chłodniczce oleju, gdzieś na szybkozłączkach, ale uszczelnili i niby było OK. No ale wyciek się pojawia codziennie świeży, mimo tego, że jest osłona pod silnikiem.

Czy jest możliwe, żeby ze skrzyni biegów olej jakoś się wydostawał ?? Może to przez ten wyciek?

Wiem, że to wróżenie z fusów, ale może ktoś już kiedyś z takim przypadkiem się spotkał??

Silnik 2.0TDI, 140KM, BPW + Multitronic 7 biegów, rocznik 2005.

PS. VAGa nie mam, więc nie mam jak sprawdzić, ale błędów nigdy nie było na FISie.

Pytanie jak wygląda wyciekająca ciecz. Olej silnikowy i ten ze skrzyni łatwo w ten sposób rozróżnić. No i bez analizy bloków się nie obejdzie więc załatwiaj podpięcie pod interfejs (a jak nie masz daleko to wpadaj).

Opublikowano

Panowie wczoraj byłem na wymianę oleju w swoim a4 b6 2.0ALT rocznik 2001 wbrew pozorom można to zrobić w miarę tanio w profesjonalnym warsztacie z 290zł... Całość robiłem w jaskowie koło Lublina w warsztacie ASB Płochęć człowiek naprawdę kumaty robi wyłącznie automaty, zalał olej RAVENOL CVT Fluid z paragonu 40pln za litr, w cenie diagnostyka kompem wraz szczegółową jazdą testową... Skrzynia chodzi delikatnie płynniej mimo że chodziła bardzo dobrze...

Wg rozmowy z właścicielem olej w niczym nie ustępuje temu z ASO i nigdy nie było z nim problemów...

RAVENOL Fluid CVT - RAVENOL

Opublikowano

Reklamujesz gościa..?

Dla mnie szanujący się profesjonalista poleci tylko i wyłącznie oryginalnych olej do tej skrzyni.

Powód -to tylko około 6 litrów na wymianę

-wymiana tylko co 60 tys

-to nie WSK-tylko audi,gdzie multi kosztuje w Aso-7500€

-cena litra chyba niecale 90 zl

-orginal rekomendowany przez Audi

Ale widze ze dostosowal do potrzeb zamawiajacego.

A czy sie oplaca to zweryfikuje czas.

Mnie nauczylo ze oszczedzac sie na takich rzeczach nie powinno.

Opublikowano

Wymiana oleju w skrzyni nawet w aso to koszt kilku stówek, raz na 60 tys nie warto kabinowac. Jeśli byś mial tipa gdzie wymiana w aso to koszt ponad 3000 to bym zrozumial

Opublikowano
Panowie wczoraj byłem na wymianę oleju w swoim a4 b6 2.0ALT rocznik 2001 wbrew pozorom można to zrobić w miarę tanio w profesjonalnym warsztacie z 290zł... Całość robiłem w jaskowie koło Lublina w warsztacie ASB Płochęć człowiek naprawdę kumaty robi wyłącznie automaty, zalał olej RAVENOL CVT Fluid z paragonu 40pln za litr, w cenie diagnostyka kompem wraz szczegółową jazdą testową... Skrzynia chodzi delikatnie płynniej mimo że chodziła bardzo dobrze...

Wg rozmowy z właścicielem olej w niczym nie ustępuje temu z ASO i nigdy nie było z nim problemów...

RAVENOL Fluid CVT - RAVENOL

Ryby i ludzie z trzema postami prawa do głosu nie mają.

Olej tylko ori, dziękuję dobranoc.

Opublikowano
Panowie wczoraj byłem na wymianę oleju w swoim a4 b6 2.0ALT rocznik 2001 wbrew pozorom można to zrobić w miarę tanio w profesjonalnym warsztacie z 290zł... Całość robiłem w jaskowie koło Lublina w warsztacie ASB Płochęć człowiek naprawdę kumaty robi wyłącznie automaty, zalał olej RAVENOL CVT Fluid z paragonu 40pln za litr, w cenie diagnostyka kompem wraz szczegółową jazdą testową... Skrzynia chodzi delikatnie płynniej mimo że chodziła bardzo dobrze...

Wg rozmowy z właścicielem olej w niczym nie ustępuje temu z ASO i nigdy nie było z nim problemów...

RAVENOL Fluid CVT - RAVENOL

Ryby i ludzie z trzema postami prawa do głosu nie mają.

Olej tylko ori, dziękuję dobranoc.

Bez przesady Kamil... :wink:

Reklamujesz gościa..?

Dla mnie szanujący się profesjonalista poleci tylko i wyłącznie oryginalnych olej do tej skrzyni.

Powód -to tylko około 6 litrów na wymianę

-wymiana tylko co 60 tys

-to nie WSK-tylko audi,gdzie multi kosztuje w Aso-7500€

-cena litra chyba niecale 90 zl

-orginal rekomendowany przez Audi

Ale widze ze dostosowal do potrzeb zamawiajacego.

A czy sie oplaca to zweryfikuje czas.

Mnie nauczylo ze oszczedzac sie na takich rzeczach nie powinno.

Wymiana oleju w skrzyni nawet w aso to koszt kilku stówek, raz na 60 tys nie warto kabinowac. Jeśli byś mial tipa gdzie wymiana w aso to koszt ponad 3000 to bym zrozumial

A jednak moje prośby zostały wysłuchane... Dobrze Was wyszkoliłem :grin::wink:

Opublikowano

:hi:

Panowie, takie pytanie - w jaki sposób w multi można zweryfikować, czy sprzęgło i dwumasa zbliża się do wymiany ?

Przejechałem swoim już sporo tyś km, nie wiem też czy poprzedni właściciel coś z tym robił :whistling:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...